LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
Onur heeft inmiddels 50 % van de vluchen vanuit Nederland moeten inleveren door het goede werk van de Inspectie en de klanten die Onur niet mer zien zitten.
Bene heeft geluk gehad, voor hem en zijn familie is een nieuw vliegtuig ingevlogen, met de beenlengte op bestelling, mooiiiiiiiiii
Bene heeft geluk gehad, voor hem en zijn familie is een nieuw vliegtuig ingevlogen, met de beenlengte op bestelling, mooiiiiiiiiii
Re: Onur Air
Niet alleen Bene had geen klachten, blijkbaar aan deze topic te zien andere mensen ook niet. Dat betekent dus dat Onur air z'n zaakjes weer mooi onder controle heeft.
Er zijn ook mensen, die willen gewoon wat te zeuren hebben.
Er zijn ook mensen, die willen gewoon wat te zeuren hebben.
Re: Onur Air
Inderdaad, dat denk ik ook. ik heb in ieder geval weer een prima reis gehad met OHY 454 en OHY 453 met de Airbus A300-600 van Onur.
De vluchten vertrokken zonder enige vertraging.
Enigste minpuntje was dat de vliegreis terug gecombineerd werd met de pasagiers voor Eindhoven.
Deze moesten met de bus nog van Schiphol naar Eindhoven.
had ik personnlijk geen last van maar voor de mensen die naar Eindhoven moesten vervelend.
Door het lagere aanbod van pasagiers worden sommige vluchten gecombineerd.
De verscherpte maatregelen die voor Onur zijn ingesteld werken ook gelijk door naar de pasagier.
Zo werd ook mijn handbagage gewogen en moest ik enkele kilo's overhevelen naar de bagage van vrienden.
Men is superallert op onregelmatigheden en er wordt veel punctueler gewerkt dan ik gewend was van Onur.
Ook de inchecktijd aan de bali van Schiphol was zeer kort te noemen.
Er is naar mijn mening geen enkele reden aanwezig om deze prijsvechter te mijden.
De vluchten vertrokken zonder enige vertraging.
Enigste minpuntje was dat de vliegreis terug gecombineerd werd met de pasagiers voor Eindhoven.
Deze moesten met de bus nog van Schiphol naar Eindhoven.
had ik personnlijk geen last van maar voor de mensen die naar Eindhoven moesten vervelend.
Door het lagere aanbod van pasagiers worden sommige vluchten gecombineerd.
De verscherpte maatregelen die voor Onur zijn ingesteld werken ook gelijk door naar de pasagier.
Zo werd ook mijn handbagage gewogen en moest ik enkele kilo's overhevelen naar de bagage van vrienden.
Men is superallert op onregelmatigheden en er wordt veel punctueler gewerkt dan ik gewend was van Onur.
Ook de inchecktijd aan de bali van Schiphol was zeer kort te noemen.
Er is naar mijn mening geen enkele reden aanwezig om deze prijsvechter te mijden.
Re: Onur Air
Vorige week maandag met onur air300 gevlogen naar Antalya. Op zich ging de vliegreis goed, alleen werd er een tussenstop van 2 uur op een vliegveld in Turkije gemaakt.
Terugreis: We zouden om 6:00 uur Turkse tijd vertrekken met ohy299. Wat gebeurt er dan, vertraging 2,5 uur later zelfs 3,5 uur.
Er zou een toestel uit Istanbul komen maar kwam niet, mankementen ofzo. Toen we uiteindelijk vertrokken werd er een vervangend toestel geregeld die ze alleen bij een gering aantal passagiers gebruikten.
Maar toch ging het verder goed.
Terugreis: We zouden om 6:00 uur Turkse tijd vertrekken met ohy299. Wat gebeurt er dan, vertraging 2,5 uur later zelfs 3,5 uur.
Er zou een toestel uit Istanbul komen maar kwam niet, mankementen ofzo. Toen we uiteindelijk vertrokken werd er een vervangend toestel geregeld die ze alleen bij een gering aantal passagiers gebruikten.
Maar toch ging het verder goed.
Re: Onur Air
Let vooral even op die laatste zin. Dat zal een hoop rotzooi geven als ze in het hoogseizoen weer een vliegverbod krijgen.'Vliegverbod voor Onur Air was terecht'
27-07-2005
HOOFDDORP - Het vliegverbod dat de Turkse chartermaatschappij Onur Air van 12 tot 24 mei kreeg opgelegd was terecht. Dat concludeert een onderzoekscommissie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Het verbod werd opgelegd omdat Onur Air zich sinds 2003 in diverse gevallen niet aan de veiligheidsvoorschriften hield.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft als nationale toezichthouder op het gebied van luchtvaartveiligheid het mandaat om dergelijke besluiten te nemen. In dit geval was het in het belang van de veiligheid noodzakelijk om op te treden, zo wordt geconcludeerd.
Duitsland, Frankrijk en Zwitserland hebben op eigen gezag soortgelijke maatregelen genomen. Het besluit zou voldoende zorgvuldig zijn genomen. De problemen sleepten al jaren voort en er was volgens de commissie, ondanks overleg met Onur Air en de Turkse luchtautoriteiten, geen uitzicht op spoedige verbetering.
In juni diende Onur Air een miljoenenclaim in om de schade als gevolg van het vliegverbod te verhalen. Volgens de maatschappij was het vliegverbod onrechtmatig. Kort daarna volgde een officieel bezwaarschrift tegen de Staat der Nederlanden, waarop besloten werd dat een onafhankelijke commissie de zaak moest beoordelen. Inmiddels zijn er bij de IVW nieuwe zorgen over de veiligheid van Onur Air.
Re: Onur Air
Iemand die nu nog met Onur vliegt, kijkt alleen naar zijn beurs en accepteert de handel en wandel van die club, niet meer zeuren erna svp
Re: Onur Air
Gewoon kappen met die Onur Air. Laat in ze in hun eigen land eerst leren vliegen
Re: Onur Air
Okido, aan de grond houden die club,
Paar dagen geleden hebben ze zo,n 300 reizigers 36 uur op schiphol vastgehouden cq in een bed om 4 uur te slapen,
Paar dagen geleden hebben ze zo,n 300 reizigers 36 uur op schiphol vastgehouden cq in een bed om 4 uur te slapen,
Re: Onur Air
Beste Allemaal
Ik ben net terug uit Turkije en ben zowel op de heen als ook op de terugreis met Onur gevlogen.
Beide vluchten waren perfect!!!
Vliegtuig was heel modern, personeel vriendelijk, verzorging compleet en de vluchten beide optimaal en op tijd!!!
Hebben jullie er al eens aan gedacht dat ook de vliegwereld een commerciele organisatie is?
Gezien het in deze branche de laatste jaren heel erg heeft gerommeld is negatieve reclame natuurlijk de beste manier om te zorgen dat je concurrentie het veld ruimt.
Er zal heus wel eens iets niet in de haak zijn, maar is dat bij de andere vliegmaatschappijen niet ook, alleen wordt daar geen ruchtbaarheid aan gegeven!!!
Wij zijn in ieder geval met een gerust hart bij Onur ingestapt, het is tenslotte de best gecontroleerde maatschappij op dit moment
Ik ben net terug uit Turkije en ben zowel op de heen als ook op de terugreis met Onur gevlogen.
Beide vluchten waren perfect!!!
Vliegtuig was heel modern, personeel vriendelijk, verzorging compleet en de vluchten beide optimaal en op tijd!!!
Hebben jullie er al eens aan gedacht dat ook de vliegwereld een commerciele organisatie is?
Gezien het in deze branche de laatste jaren heel erg heeft gerommeld is negatieve reclame natuurlijk de beste manier om te zorgen dat je concurrentie het veld ruimt.
Er zal heus wel eens iets niet in de haak zijn, maar is dat bij de andere vliegmaatschappijen niet ook, alleen wordt daar geen ruchtbaarheid aan gegeven!!!
Wij zijn in ieder geval met een gerust hart bij Onur ingestapt, het is tenslotte de best gecontroleerde maatschappij op dit moment
Re: Onur Air
Daarom staat Onur binnekort aan de ketting in Nederland mag ik hopen,
Meeltje:
Dat er 300 mensen 36 uur op Schiphal moeten blijven wachten omdat er een motor kapot is en Onur geen ander vliegtuig kan regelen lees je overheen.
Fijn dat jij genoten hebt en dat telt toch
Meeltje:
Dat er 300 mensen 36 uur op Schiphal moeten blijven wachten omdat er een motor kapot is en Onur geen ander vliegtuig kan regelen lees je overheen.
Fijn dat jij genoten hebt en dat telt toch
Re: Onur Air
beste Har
Er is sinds kort een nieuwe regelgeving betreffende te late cq vervallen vervoer (vervangend vervoer en vergoeding van de tickets)
Deze mensen kunnen het gehele bedrag terugvorderen en hebben dan ook nog recht op de vergoeding van vervangend vervoer + de vergoeding van de gemiste vakantiedagen.
Is natuurlijk geen leuk begin van de vakantie, ben ik met je eens!
Maar van de andere kant zegt iedereen: ze vliegen met slecht onderhouden motoren.
Nu ze dan een vliegtuig niet laten opstijgen omdat het niet voldoet valt iedereen weer over Onur heen.
Vergeet niet dat het hoogseizoen is en dat niemand een extra vliegtuig stil heeft staan.
Ik denk dat het echt een kwestie is van overmacht want nu moeten ze nog meer betalen dan ze hadden moeten betalen dan als ze een andere maatschappij hadden ingehuurd( gehele bedrag retour + vervangend vervoer)
Willen en kunnen zijn twee verschillende zaken!!!
Maar netjes is anders dat ben ik met je eens!
Er is sinds kort een nieuwe regelgeving betreffende te late cq vervallen vervoer (vervangend vervoer en vergoeding van de tickets)
Deze mensen kunnen het gehele bedrag terugvorderen en hebben dan ook nog recht op de vergoeding van vervangend vervoer + de vergoeding van de gemiste vakantiedagen.
Is natuurlijk geen leuk begin van de vakantie, ben ik met je eens!
Maar van de andere kant zegt iedereen: ze vliegen met slecht onderhouden motoren.
Nu ze dan een vliegtuig niet laten opstijgen omdat het niet voldoet valt iedereen weer over Onur heen.
Vergeet niet dat het hoogseizoen is en dat niemand een extra vliegtuig stil heeft staan.
Ik denk dat het echt een kwestie is van overmacht want nu moeten ze nog meer betalen dan ze hadden moeten betalen dan als ze een andere maatschappij hadden ingehuurd( gehele bedrag retour + vervangend vervoer)
Willen en kunnen zijn twee verschillende zaken!!!
Maar netjes is anders dat ben ik met je eens!
Re: Onur Air
ik heb een vraagje
Weet iemand ook wat ASA voor een vliegtuigmaatschappij is?
mijn zus vertrekt dinsdag naar turkije
nu heeft ze de tickets binnen en er staat niet onur air op
maar ASA
ik heb gezocht op schiphol.nl maar niks gevonden
weet iemand iets?
enne Har.alias h vd b enzovoort
ben je nu nog bezig iedereen op stang te jagen
ik denk na mijn heerlijke vakantie is trosradar wel wakker geworden
maar je hebt nog steeds last van mps
ga eens met vakantie mss helpt dat?
Weet iemand ook wat ASA voor een vliegtuigmaatschappij is?
mijn zus vertrekt dinsdag naar turkije
nu heeft ze de tickets binnen en er staat niet onur air op
maar ASA
ik heb gezocht op schiphol.nl maar niks gevonden
weet iemand iets?
enne Har.alias h vd b enzovoort
ben je nu nog bezig iedereen op stang te jagen
ik denk na mijn heerlijke vakantie is trosradar wel wakker geworden
maar je hebt nog steeds last van mps
ga eens met vakantie mss helpt dat?
Re: Onur Air
Meeltje je bent niet van deze wereld. Vliegtuigen moeten gewoon safe zijn en anders moeten ze aan de grond blijven.Nu ze dan een vliegtuig niet laten opstijgen omdat het niet voldoet valt iedereen weer over Onur heen.
Vergeet niet dat het hoogseizoen is en dat niemand een extra vliegtuig stil heeft staan.
Ik denk dat het echt een kwestie is van overmacht want nu moeten ze nog meer betalen dan ze hadden moeten betalen dan als ze een andere maatschappij hadden ingehuurd( gehele bedrag retour + vervangend vervoer)
Maatschappijen die rommelen met de voorschriften rommelen met mijn en uw leven.
Een maatschappij als Onur heeft schijnbaar lak aan onze veiligheidsvoorschriften. Okee maar dan moeten ze aanvaarden dat ze niet meer op ons land mogen vliegen.
In vliegtuigen kun je geen raampjes opendraaien als het warm wordt, geen parkeerplaatsje opzoeken als je moe bent, geen benzinepomp opzoeken als je tank leeg is, niet even stoppen als je een rammeltje hoort. Kortom een vliegtuig moet honderd procent safe zijn. En overmacht over veiligheid kan niet voorkomen en mag nooit geen beroep op gedaan worden.
Kunt u zich het al voorstellen als een Onur vliegtuig verongelukt en u krijgt van de maatschappij een condoleancebriefje met de tekst: Het spijt ons u te moeten melden dat een uwer dierbaren is verongelukt met een toestel van onze maatschappij dat is verongelukt wegens overmacht omdat wij geen tijd of geld hadden om een veilig vliegtuig in te zetten?
Vliegtuigen moeten safe zijn en anders aan de grond blijven Punt uit!!!
Iedereen die er anders overdenkt moet vooral met Onur gaan vliegen.
Re: Onur Air
Vliegen moet safe zijn en anders aan de grond blijven Punt uit!!!
Helemaal mee eens
ik snap al helemaal niet dat je turkije boekt,als je hoort hoeveel zieke er al weer terug zijn en dan ook nog dat onur air gedoe.
ik vind het ook een heel naar idee dat mijn zus dinsdag vertrekt
Re: Onur Air
lind@ schreef:
De vliegmaatschappij kan je halen uit het vluchtnummer.
Bijvoorbeeld:
OHY = Onur Air
FLM = Fly Air
INX = Inter Express Airlines
CAI = Corendon Airlines
SHY = Sky Airlines
Ik denk dat ASA niet voor de vliegmaatschappij staat. ASA is gereserveerd voor Alaska Airlines, en die vliegt niet tussen Nederland en Turkije.mijn zus vertrekt dinsdag naar turkije
nu heeft ze de tickets binnen en er staat niet onur air op
maar ASA
ik heb gezocht op schiphol.nl maar niks gevonden
weet iemand iets?
De vliegmaatschappij kan je halen uit het vluchtnummer.
Bijvoorbeeld:
OHY = Onur Air
FLM = Fly Air
INX = Inter Express Airlines
CAI = Corendon Airlines
SHY = Sky Airlines
Re: Onur Air
bedankt voor de info ze vliegt met Fly air
Re: Onur Air
Hallo,
Ik ben vandaag terug gekomen uit Mamaris met Onur Air.
Toen wij onze vakantie boekten bij Enka reizen stond niet vermeld dat er werd gevlogen met Onur Air. Er werd gevlogen met een Turkse charter of tewel Transavia of Martinair. Dit werd pas 4 dagen voor vertrek bekend gemaakt dat dit Onur Air was. Natuurlijk na alle berichten geprobeerd over te boeken naar één van de andere maatschappijen. Dit kon tegen betaling van 60 euro. Maar door alle drukte in het hoogseizoen niet meer mogelijk.
Dus dan maar vliegen met Onur dachten wij. De oorspronkelijke vertrektijd zou zijn 10.40 uur, dit werd uiteindelijk 19.10 uur. De gehele dag vanaf 08.00 uur s'ochtends op Schiphol doorgebracht. Er was niemand aanwezig van Onur zelf om ons te woord te staan. Via de informatiebalie te horen gekregen dat het vliegtuig aan de grond staat in Dalaman doordat er geen bemanning aanwezig was. Ze moesten eerst bemanning bij elkaar zien te regelen voordat het vliegtuig de lucht in kon. BELACHENLIJK VOOR WOORDEN.
In vliegtuig zaten de stoelen los en de armleuningen waren kapot. Personeel was niet echt vriendelijk. Uiteindelijk om 03.30 uur in het hotel aangekomen. Een hele vakantiedag weg. Terugweg was gelukkig op tijd, maar na eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nooit meer zal vliegen met Onur Air.
Ik ben vandaag terug gekomen uit Mamaris met Onur Air.
Toen wij onze vakantie boekten bij Enka reizen stond niet vermeld dat er werd gevlogen met Onur Air. Er werd gevlogen met een Turkse charter of tewel Transavia of Martinair. Dit werd pas 4 dagen voor vertrek bekend gemaakt dat dit Onur Air was. Natuurlijk na alle berichten geprobeerd over te boeken naar één van de andere maatschappijen. Dit kon tegen betaling van 60 euro. Maar door alle drukte in het hoogseizoen niet meer mogelijk.
Dus dan maar vliegen met Onur dachten wij. De oorspronkelijke vertrektijd zou zijn 10.40 uur, dit werd uiteindelijk 19.10 uur. De gehele dag vanaf 08.00 uur s'ochtends op Schiphol doorgebracht. Er was niemand aanwezig van Onur zelf om ons te woord te staan. Via de informatiebalie te horen gekregen dat het vliegtuig aan de grond staat in Dalaman doordat er geen bemanning aanwezig was. Ze moesten eerst bemanning bij elkaar zien te regelen voordat het vliegtuig de lucht in kon. BELACHENLIJK VOOR WOORDEN.
In vliegtuig zaten de stoelen los en de armleuningen waren kapot. Personeel was niet echt vriendelijk. Uiteindelijk om 03.30 uur in het hotel aangekomen. Een hele vakantiedag weg. Terugweg was gelukkig op tijd, maar na eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nooit meer zal vliegen met Onur Air.
Re: Onur Air
Als je een annuleringeverzekering had afgesloten, kan je 1 dag van je vakantie vergoed krijgen. Deze regeling geldt bij een vertraging van meer dan 8 uur. Jammer van je dag, maar zo kan je toch nog wat terug krijgen.
Re: Onur Air
Lilian,
Via welk reisburo heb je geboekt en heb jij een passagierslijst ?
Jr hebt een brief van Onur nodig waarin de vertraging staat omschreven voor inlevering bij de annuleringsverzekering.
Via welk reisburo heb je geboekt en heb jij een passagierslijst ?
Jr hebt een brief van Onur nodig waarin de vertraging staat omschreven voor inlevering bij de annuleringsverzekering.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19 jun 2005 19:24
Re: Onur Air
Ahhh, ik lees dat er expertaan het woord zijn.
Wat een onzin.
Ik ben gezagvoerder bij een grote NL maatschappij, maar vertel nou geen onwaarheden zeg.
Als een vliegtuig uitwijkt, om wat voor reden dan ook, (blijkbaar slecht weer op Brussel, so what dat kan!) vlieg je naar een uitwijkhaven in dit geval Ooostende.
Wat heeft een vliegveld te maken met de reputatie van slechte toestellen.
Betekend voor mij hetzelfde als dat je in Amsterdam woont, waar veel coffeshops zijn en moorden worden gepleegd, dus zal je daar zelf ook wel mee te maken hebben.
Allemaal aanname's en stemmingmakerij. Dwaling.
WAT NIET INHOUD DAT IK ONURAIR GEWOON EEN LEVENSGEVAARLIJKE CLUB VIND) JA IK GEBRUIK EXPRES NIET HET WOORD LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ.
Ik zou mezelf achter de oren krabben en of annuleren of bijbetalen, maar vlieg in hemelsnaam met een vertrouwde maatschappij, en ben bereid te betalen voor goed onderhoud en regelgeving.
Basseer je meting ook niet met het feit of je een gratis maaltijd krijgt en op tijd vliegt of niet, want dat zegt helemaal niets over betrouwbaarheid en vooral veiligheid, en dat laatste is waar je voor moet staan als luchtvaartmaaschappij. Geen enkele concessie, nooit en tenimmer.
Wat een onzin.
Ik ben gezagvoerder bij een grote NL maatschappij, maar vertel nou geen onwaarheden zeg.
Als een vliegtuig uitwijkt, om wat voor reden dan ook, (blijkbaar slecht weer op Brussel, so what dat kan!) vlieg je naar een uitwijkhaven in dit geval Ooostende.
Wat heeft een vliegveld te maken met de reputatie van slechte toestellen.
Betekend voor mij hetzelfde als dat je in Amsterdam woont, waar veel coffeshops zijn en moorden worden gepleegd, dus zal je daar zelf ook wel mee te maken hebben.
Allemaal aanname's en stemmingmakerij. Dwaling.
WAT NIET INHOUD DAT IK ONURAIR GEWOON EEN LEVENSGEVAARLIJKE CLUB VIND) JA IK GEBRUIK EXPRES NIET HET WOORD LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ.
Ik zou mezelf achter de oren krabben en of annuleren of bijbetalen, maar vlieg in hemelsnaam met een vertrouwde maatschappij, en ben bereid te betalen voor goed onderhoud en regelgeving.
Basseer je meting ook niet met het feit of je een gratis maaltijd krijgt en op tijd vliegt of niet, want dat zegt helemaal niets over betrouwbaarheid en vooral veiligheid, en dat laatste is waar je voor moet staan als luchtvaartmaaschappij. Geen enkele concessie, nooit en tenimmer.