Bene heeft geluk gehad, voor hem en zijn familie is een nieuw vliegtuig ingevlogen, met de beenlengte op bestelling, mooiiiiiiiiii
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Let vooral even op die laatste zin. Dat zal een hoop rotzooi geven als ze in het hoogseizoen weer een vliegverbod krijgen.'Vliegverbod voor Onur Air was terecht'
27-07-2005
HOOFDDORP - Het vliegverbod dat de Turkse chartermaatschappij Onur Air van 12 tot 24 mei kreeg opgelegd was terecht. Dat concludeert een onderzoekscommissie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Het verbod werd opgelegd omdat Onur Air zich sinds 2003 in diverse gevallen niet aan de veiligheidsvoorschriften hield.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft als nationale toezichthouder op het gebied van luchtvaartveiligheid het mandaat om dergelijke besluiten te nemen. In dit geval was het in het belang van de veiligheid noodzakelijk om op te treden, zo wordt geconcludeerd.
Duitsland, Frankrijk en Zwitserland hebben op eigen gezag soortgelijke maatregelen genomen. Het besluit zou voldoende zorgvuldig zijn genomen. De problemen sleepten al jaren voort en er was volgens de commissie, ondanks overleg met Onur Air en de Turkse luchtautoriteiten, geen uitzicht op spoedige verbetering.
In juni diende Onur Air een miljoenenclaim in om de schade als gevolg van het vliegverbod te verhalen. Volgens de maatschappij was het vliegverbod onrechtmatig. Kort daarna volgde een officieel bezwaarschrift tegen de Staat der Nederlanden, waarop besloten werd dat een onafhankelijke commissie de zaak moest beoordelen. Inmiddels zijn er bij de IVW nieuwe zorgen over de veiligheid van Onur Air.
Meeltje je bent niet van deze wereld. Vliegtuigen moeten gewoon safe zijn en anders moeten ze aan de grond blijven.Nu ze dan een vliegtuig niet laten opstijgen omdat het niet voldoet valt iedereen weer over Onur heen.
Vergeet niet dat het hoogseizoen is en dat niemand een extra vliegtuig stil heeft staan.
Ik denk dat het echt een kwestie is van overmacht want nu moeten ze nog meer betalen dan ze hadden moeten betalen dan als ze een andere maatschappij hadden ingehuurd( gehele bedrag retour + vervangend vervoer)
Vliegen moet safe zijn en anders aan de grond blijven Punt uit!!!
Ik denk dat ASA niet voor de vliegmaatschappij staat. ASA is gereserveerd voor Alaska Airlines, en die vliegt niet tussen Nederland en Turkije.mijn zus vertrekt dinsdag naar turkije
nu heeft ze de tickets binnen en er staat niet onur air op
maar ASA
ik heb gezocht op schiphol.nl maar niks gevonden
weet iemand iets?