LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onur air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

onur air

Ongelezen bericht door Gast »

de huidige berichtgeving inzake technische mankementen bij Onur Air geeft helaas nog geen aanleiding voor de reisorganisaties om geboekte passagiers om te boeken. Als je als passagier van je geboekte vakantie af wil, draai je zelf voor de kosten op die, in ons geval, nu 75% zijn (tussen 10 en 5 dagen voor vertrek). Reisorganisatie (D-reizen) beweert dat de vliegtuigen van Onur Air door KLM worden onderhouden maar waar kun je dat als leek controleren? Ook wordt er gezegd dat er vanaf 10 mei met "nieuwere"toestellen zal worden gevlogen maar moet je daar op vertrouwen? Alternatieven worden er niet aangeboden we hebben gevraagd om tegen meerprijs met een andere luchtvaartmaatschappij te vligen -> niet mogelijk. Gevraagd naar een andere bestemming -> wordt beschouwd als een annulering en dus draai je op voor de kosten. Zijn er meer mensen die in dezelfde situatie verkeren en wat gaan die doen?

Gast

Re: onur air

Ja wij ook! Maar ik ga gewoon met ze mee. Ze vliegen al jaren en nu ineens zijn het ramptoestellen? Ik zeg je eerlijk, ik ben nog nooit met ze geweest, maar ik heb er totaal geen angst voor.

Gast

Alweer een nieuwe topic geopend over het zelfde onderwerp:Waarom kijken jullie niet of er al een bestaande topic is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

ineens ramptoestellen? Het lijkt me dat er toch gegronde redenen zijn om je ongerust te maken aangezien het nu 3 x in de media is geweest en er zelfs een vliegtuig is teruggekeerd!

kees2

Ongelezen bericht door kees2 »

Wij hebben vandaag onze vliegmaatschappij omgeboekt van Onur Air naar Transavia was geen probleem bij Go Best. We moeten wel zo'n 120 euro (voor 4 pers) extra betalen maar nu kunnen we wel genieten van de vlucht in plaats van met je kinderen 4 uur in de stress te zitten.

Gast

Ja hoor! Kassa weer voor de vliegmaatschappijen en de touroperators.

Net als met die brandstoftoeslagen. Gooi het er maar bij op! Betaal je niet? Ga je ook niet mee! Schandalig!

Zeurtje

Ongelezen bericht door Zeurtje »

Een citaat uit een persbericht:

Onur Air blijft onder verscherpte controle zolang de veiligheid niet wordt gegarandeerd, liet inspectiewoordvoerder Willard Elissen met nadruk weten. "Onze westerse veiligheidsregels, die Turkije nota bene zelf heeft ondertekend, bleken niet te worden nageleefd. We zijn ernstig verontrust door de geconstateerde feiten."

Het blijkt hier dus dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.
'Dit wordt in dit citaat nog eens extra onderstreept door een officiele nederlandse instantie. Het lijkt mij niet meer dan logisch, dat een
reisorganisatie de vluchten omboekt.

Maar het zal er wel op neer komen, dat die maatregel pas wordt
getroffen als de reisorganisatie niet meer anders kan. En dat is
wanneer de landingsrechten worden ingetrokken. Ik denk dat we
hier helaas met het bekende lam en de put hebben te maken

SCHANDE !!!!!! (ik snap trouwens niet dat de ANVR hier nog een
label durft aan te hangen. Want die verliest
op deze manier aardig zijn geloofwaardigheid)

Gegroet en een prettige vlucht.

bomax

Ongelezen bericht door bomax »

Ook wij hebben gisteren omgeboekt naar een nederlandse maatschappij.
Het zal allemaal misschien best wel overtrokken en opgeblazen worden door de media maar waar rook is is vuur en ik wil wel relext op vakantie en niet 4 uur in de zenuwen zitten.
Het heeft inderdaad een meerprijs maar dat neem ik maar voor zoete koek.
Ik heb geboekt via d reizen, maar heb gisteren direct contact opgenomen met htc reizen en het was snel geregeld.
Wij gaan nu alleen een week later en met martinair.
Kosten euro 75 per persoon. :roll:

vakantie genieter

Ongelezen bericht door vakantie genieter »

Zooooooo!!!!!!! En komt dat omdat jullie nu een week later gaan ( hoogseizoen ofzo? ) of rekent Martinair ineens zoveel?

Normaal kost het kiezen van een Nederlandse charter zo tussen de €25 of €35. Waar baseerd men die €75.p.p. op?

Nu, wij moeten ook nog gaan, maar wacht de situatie nog even af! Maargoed, alle respect, dat jij daar anders over denkt.

Gast

een vraag betreft het omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij: hoeveel dagen/weken/maanden voor vertrek zitten jullie? Wij zitten een week voor vertrek en D-reizen berekent ons de annuleringskosten van 75 % .Waarschijnlijk zitten jullie nog > 28 dagen voor vertrek?

aren

Ongelezen bericht door aren »

Hallo vakantiegangers zou het niet een goed plan zijn om de reis organisatie waar je mee op vakantie gaat op de hoogte te brengen van alle onrust die er heerst omtrend Onur Air ?? Ik zelf heb al een email naar Oad gestuurd om te vragen hoe ze denken alle veronrustte vakantiegangers op hun gemak te stellen over het gedoe met Onur Air.
Ook ik heb geprobeerd om alsnog met een andere vliegtuigmaatschappij te vliegen maar dat zou in mijn geval betekenen dat ik zo'n 500 euro extra kosten zou moeten maken.
Onze vakantie met z'n 5en gaat beginnen op 2juli en wij vliegen vanuit Rotterdam. Ik hoop dat we dan met een gerust hart het vliegtuig in kunnen gaan. Wand een vakantie is iets waar je naar uit hoort te kijken met plezier . En aangezien ik er hard voor moet werken heb ik voor Oad gekozen omdat die voor ons het goedkoopst is. Maar ik had niet in kunnen schatten dat dat misschien wel eens ten koste van de veilijgheid zou kunnen gaan.[/b]

fam

Ongelezen bericht door fam »

Nu, OAD is ander niet de goedkooopste, maar wel èèn van de betere, vind ik zelf. Daarom verwacht je ook, als er iets mis mocht gaan, dat hun het wel op een juiste manier op lossen. ( Hopenlijk )

Maar wij gaan met Go Mundo ( Corendon ) en dat is wel èèn van de goedkopere en vliegen, na wat ik begrepen heb, alleen maar met Turkse charters. Dus hoe hun dat gaan oplossen? Maargoed, zover is het nog niet. Even afwachten wat er uit het verdere onderzoek met Onur Air komt. Deze week weten we meer, denk ik!

Gast

In het startbericht staat:
Reisorganisatie (D-reizen) beweert dat de vliegtuigen van Onur Air door KLM worden onderhouden maar waar kun je dat als leek controleren?
Klinklare onzin wat D-reizen beweerd. Als je op de site van Onur Air kijkt, dan zie waar de vliegtuigen onderhouden worden. Het klein onderhoud en een gedeelte van het groot onderhoud wordt door Onur Air zelf gedaan, de rest door Gulf Air en Sogerma in Frankrijk.

mirie

Ongelezen bericht door mirie »

nou voor ons geen onur air meer,wij zaten nml afgelopen dinsdag 3 mei in dat toestel dat terug moest keren.
er gaat op dat moment van alles door je heen,vresselijk gewoon.
dachten we heerlijk 2 weken met de kinderen naar Turkije te gaan,maar dat ging voor ons mooi niet door,wij hebben zelf besloten om niet meer mee te gaan en vele mensen met ons,het toestel waar ze de volgende dag mee vlogen had genoeg lege stoelen!!
wel zijn we nu ons geld kwijt,maar we vinden het veel belangrijker dat we er nog zijn !!!!
groetjes

ietje

Ongelezen bericht door ietje »

Maar was dat vliegtuig nu werkelijk zo oud? Ik bedoel, je leest hier van loszittend materiaal, geen riemen, doorgezakte stoelen, geen monitoren,loshangende bagagekleppen, slecht engels sprekend personeel, bagage in het looppad, geen controles van de stewardessen enz.enz?

Ik wens jullie veel sterkte en ik denk dat als het mij was overkomen, dat ik ook niet meer was meegegaan. En sachandalig eigenlijk, dat jullie hier geen schadevergoeding voor krijgen.

Zeurtje

Ongelezen bericht door Zeurtje »

Het is heel begrijpelijk dat er nu angst is om te vliegen
met Onur Air. Wat die mensen in dat toestel is gebeurd, lijkt mij
een van de ergste ervaringen die je kunt hebben.

Ik denk dat je jezelf gewoon de vraag moet stellen:
Wanneer ga ik nog met een lekker gevoel op vakantie.

Als ik dat boven zo lees, is dat door om te boeken naar
een andere 'betrouwbaardere' maatschappij. Ik denk dat
een reisorganisatie dat niet doet, zolang ze dat wettelijk niet
verplicht zijn. Ik zie de directie al overleggen: "Weet je wel wat dat kost''

Wat dat betreft zou een grote organisatie als bijv. OAD een
goed voorbeeld kunnen stellen door de reizen om te boeken.
Ze kunnen daar al heel wat vertrouwen mee winnen (zou een
hilarische reclame kunnen worden op de TV).

Buiten dat, heeft Onur Air nog 1 kans om het goed te doen
van de inspectie VW. Dus als de toestellen echt waardeloos
zijn, hebben ze morgen nog een landingsverbod.

Succes

Reisbep

Ongelezen bericht door Reisbep »

Maar hoe willen die bedrijven die enkel en alleen met met die Turskse charters vliegen het dan doen? Met Martinair en Transavia vliegen zij niet!

Ik neem aan, dat als iedereen om boekt, er geen toestellen vrij zullen zijn. Kan nog een lekker zootje worden dan!

Gast

Het word dan zo wie zo een zooitje.En als inderdaad het verbod komt,dan is de chaos compleet.Want er zullen nooit genoeg toestellen zijn om iedereen te vervoeren.Want de meeste hebben al een vol geboekt reisschema.En omdat iedereen wil weten waar die aan toe zijn,
zal het toch nog even duren voordat iedereen is ingelicht.Het kan ook niet anders.Want ze draaien op volle toeren en de toeroprators worden
compleet suf gebeld.Ik zou haast zeggen dat de geest uit de fles is.
Voor iedereen wens ik een goede oplossing toe.--

bomax

Ongelezen bericht door bomax »

Om op een voorgaande vraag terug te komen wij zouden op 11 juni vertrekken maar daar er die dag geen vrije vluchten meer waren, onden wij een week later.
Hier kwamen verder geen andere kosten meer bij alleen de toeslag van martinair.
Wij hebben bij d reizen geboekt en gaan met htc reizen

Gast

Maar je had nog geen antwoord gegeven op de vraag, waar Martinair of in dit geval HTC die € 75 extra op baseerd. Normaal gesproken betaal je voor die Nederlandse charters tussen €25 of €35 extra. Dat zou ik echt weleens willen weten.

Gesloten