LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
iljaeline
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2011 20:50

Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door iljaeline »

Ik heb bij Arke Fly een klacht ingediend over kosten die achteraf in rekening worden gebracht. Hierdoor is Arke Fly niet transparant bij het aanbieden van 'goedkopere' vluchten.

Van een low-cost maatschappij zoals Ryan Air of Easy-Jet, verwacht je dergelijke extra kosten voor extra service. Voor alles wat normaliter standaard is bij een verre vlucht, moet je extra betalen.

Van Arke Fly, die zich niet profileert als low-cost maatschappij en in al haar uitingen (reclame, promotiemateriaal) een beter imago heeft, verwacht ik meer. Dat is voor ons ook de reden geweest om deze vakantie met Arke Fly te vliegen.

Natuurlijk begrijp ik dat er zo efficiënt mogelijk met kosten moet worden omgegaan, maar ik voel me plat gezegd; 'besodemietert' door Arke Fly. Door zich anders te propositioneren kan zij niet aan haar klantverwachting voldoen.

Ik ben, nadat ik probeerde om online in te checken, enorm teleurgesteld. Ik moest alleen voor het online inchecken al 11 euro p.p. betalen terwijl het voor Arke Fly juist kosten bespaard als klanten online inchecken. Andere vliegmaatschappijen rekenen hier geen kosten voor of geven juist korting.

Ik kwam onverwachts nog meer extra kosten tegen bij de aanbevolen stoelreserveringen of een entertainment pakket. Wij vliegen naar Florida met 4 personen en de kosten die je extra moet maken liegen er niet om. Alleen voor 15 euro extra pp kun je in het vliegtuig muziek luisteren of een film kijken. Een stoelreservering die je echt nodig hebt als je zeker wilt weten dat je als gezin bij elkaar zit, kost minimaal 5 euro per stoel. Als je pech hebt, zijn deze stoelen al gereserveerd en kun je in een veel duurdere prijsklasse terecht komen. Reserveer je niet dan zit je niet bij je kinderen en echtgenoot maar heeft iedereen een andere plek elders in het vliegtuig!

Op Internet ben ik gaan googelen. Daar kom ik veel klachten van Arke Fly tegen die precies dezelfde inhoud hebben als die van ons.

Ik zal de link toevoegen:
http://www.klacht.nl/arkefly/klacht

Naast de extra kosten die je moet maken is het reserveren van een stoel ook erg onduidelijk en roept hierdoor veel vragen op. Als je je vragen wilt stellen via de telefoon sta je enorm lang in de 'wachtrij' voor €0,15 per minuut.

Als ik dit eerder had geweten had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Dan hadden we gekozen voor een maatschappij waar je gratis online in kunt checken en waar een entertainmentprogramma gratis is. Dat is wel zo 'te doen gebruikelijk' bij een vlucht langer dan 8 uren.

Ik wens u allen nog een prettige werkdag / poetsdag / luierdag of wat dan ook!. En als u nog een vakantie tegoed hebt, vlieg dan niet met Arke-Fly om onnodige kosten te besparen.

Met vriendelijke groet,
Iljaeline
Laatst gewijzigd door iljaeline op 07 aug 2011 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door dhc »

Tja. we willen wel naar Florida maar de reis mag niks kosten....

Alle prijsvechters rekenen extra kosten, what's new?

iljaeline
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2011 20:50

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door iljaeline »

Je wilt niet weten wat we voor deze reis betalen, dat is ENORM. Je moet denken aan een bedrag boven 'een paar duizend euro's'. Dus je reactie is iets te voorbarig. Je had misschien beter kunnen vragen; 'Wat betalen jullie dan voor de reis dat je hier zo over valt?" ipv meteen een reactie te geven dat we wel naar Florida willen maar niet willen betalen voor de trip.

Maar bespaar me je moeite want prijs is in dit geval niet het issue. Het gaat erom dat als je iets koopt dat men transparanter moet zijn. Even los van alle kleine lettertjes en voorwaarden die we waarschijnlijk hadden moeten lezen en zo. In de praktijk werkt het nou eenmaal niet zo.

Bovendien, als je goed gelezen had, dan omschrijf ik dat Arke Fly zich niet positioneert als een low cost vliegmaatschappij. Want daar verwacht ik dergelijke kosten voor service, of een dergelijk tarief.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik kwam onverwachts nog meer extra kosten tegen bij de aanbevolen stoelreserveringen of een entertainment pakket. Wij vliegen naar Florida met 4 personen en de kosten die je extra moet maken liegen er niet om. Alleen voor 15 euro extra pp kun je in het vliegtuig muziek luisteren of een film kijken. Een stoelreservering die je echt nodig hebt als je zeker wilt weten dat je als gezin bij elkaar zit, kost minimaal 5 euro per stoel.


Had u toch allemaal vooraf kunnen lezen op hun website ze doen daar niet geheimzinnig over staat allemaal vermeld punt voor punt,dus waarom achteraf klagen wat u vooraf had kunnen lezen dus transparantie genoeg.

gr Henk

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door dhc »

als je goed gelezen had...
Had je zelf even moeten doen, had je ook de energie bespaard om je speciaal voor dit verhaal te registreren...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Toch vind ik wel dat Arke zich profileert als een prijsvechter. Elk jaar weer komen de reclames voorbij met lage, lager en laagste prijzen of zie je de aanplakblikjetten dat je voor 500,- een week naar het caraïbisch gebied kan vliegen en naar een AI accomodatie.

Je hoeft er niet voor te kiezen om online de stoelen te reserveren. Ik kan me niet voorstellen dat ze een gezin met kinderen helemaal door elkaar verspreid in het vliegtuig gaan zetten! Bel desnoods eens met klantenservice om navraag te doen wat het beleid is met gezinnen met kinderen.

En hoe kun je nu in een veel duurdere prijsklasse terecht komen qua stoel ? Ze hebben zoveel economy, comfort enz tickets verkocht. Bij de online stoelreservering kan iemand met een economy ticket echt geen business stoel reserveren tenzij de boeking eerst gewijzigd wordt.
iljaeline schreef:Als ik dit eerder had geweten had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
Dit is toch echt al een poosje zo bij Arke. Dus waarom niet eerst vooraf eens de dingen goed onderzoeken en informeren.

Dit stukje slaat op je andere post in het andere topic:
iljaeline schreef:als je stoelreserveringen wilt doen via internet dan MOET je ook online inchecken.
Ik lees op de Arke site dat je in combinatie met een stoelreservering online kunt inchecken en niet dat je bij een gereserveerde stoel online moet inchecken.
In combinatie met stoelreservering kunt u vervolgens vanuit huis snel en makkelijk inchecken. Dit is mogelijk vanaf 21 dagen tot 2 dagen voor vertrek.
Wat ik daar wel uit concludeer is dat je om online in te checken een stoelreservering moet hebben gedaan.

Om nou eerst maar meteen een klacht in te dienen, zonder even een belletje of mailtje wat het beleid met gezinnen is, vind ik net weer even te ver gaan.

Edit: Even de quotjes goed in de kadertjes zetten, dat duurde even.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 03 aug 2011 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

iljaeline schreef:Je wilt niet weten wat we voor deze reis betalen, dat is ENORM. Je moet denken aan een bedrag boven 'een paar duizend euro's'.
Jeetje zeg, dat hebben we jaren met zijn 2en uitgegeven aan een vakantie een paar paar duizend euri meer dan een paar duizend euro voor een vakantie en dat was nog niet eens met 't gezin.
iljaeline schreef: Het gaat erom dat als je iets koopt dat men transparanter moet zijn.[/b] Even los van alle kleine lettertjes en voorwaarden die we waarschijnlijk hadden moeten lezen en zo. In de praktijk werkt het nou eenmaal niet zo.
Tja het staat toch allemaal heel duidelijk op de site. Niks geheimzinnigs of verstopt in kleine lettertjes en als het bedrag zo enorm is wat je aan vakantie uitgeeft, verwacht ik dat mensen zich heel goed informeren.
iljaeline schreef: Bovendien, als je goed gelezen had, dan omschrijf ik dat Arke Fly zich niet positioneert als een low cost vliegmaatschappij. Want daar verwacht ik dergelijke kosten voor service, of een dergelijk tarief.
Nou dat vind ik helemaal niet. Ik vind wel dat ze zich profileren als low-cost. Ja het zijn nog net niet de easyjetters en ryanairs van deze wereld maar de lijn is wel flinterdun.

iljaeline
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2011 20:50

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door iljaeline »

Dank voor jullie reactie allemaal!

Ik ben het niet met jullie eens, want anders had ik deze topic ook niet geplaatst. Om te voorkomen dat we in een erg inhoudelijke discussie terecht komen zal ik zo kort mogelijk mijn irritatie nog eens verhelderen.

Wat ik als reactie op Henk wil zeggen is, dat het schijnbaar toch niet duidelijk genoeg is, ondanks de 'transparantie' van Arke Fly. Dit blijkt alleen al uit dezelfde klachten die te vinden zijn op internet over hetzelfde onderwerp. Ook op dit forum zijn er al geloof ik 5 items met hetzelfde onderwerp. Dat zou Arke toch aan het denken moeten zetten als er zoveel klachten zijn; hoe men dit kan verbeteren.

Met transparant bedoel ik bijvoorbeeld; dat als je een ticket koopt dat er dan bij moet staan; LET OP als je een stoel wilt reserveren houdt dan rekening met deze kosten want dat is niet bij de prijs inbegrepen.

En idem voor bijvoorbeeld televisie kunnen kijken. Een melding als LET OP: dit is niet bij de prijs inbegrepen...

Het ergens wegschrijven op de site is iets anders dan klanten goed informeren bij de boeking via het reisburo of via het kanaal telefonie. Is het een internetboeking, tja, dan ben ik het wel met je eens Henk. Dan maak je zelf de keuze om geen contact (en dus advies) met een reisadviseur te hebben. Wij hebben echter geboekt via het telefonisch reisburo van Arke Fly.

Wat betreft de reactie van Emmy die waarschijnlijk in dienst is van Arke en vanuit haar functie reageert :) : Arke Fly bellen om te vragen naar het beleid mbt tot kinderen en stoelreserveringen... tja... ik ben van mening dat dat dus niet nodig moet zijn. Dit soort informatie moet meteen duidelijk terug te vinden zijn. Weer bellen met Arke Fly hieromtrent á 0,15 is niet efficiënt voor de klant maar wel effectief voor Arke denk ik:)

De reactie van Emmy dat een klacht indienen wel erg ver gaat, begrijp ik als je namens Arke op dit forum reageert. Werkze :) vanavond!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Jolijn »

iljaeline schreef:Ik kwam onverwachts nog meer extra kosten tegen bij de aanbevolen stoelreserveringen of een entertainment pakket. Wij vliegen naar Florida met 4 personen en de kosten die je extra moet maken liegen er niet om. Alleen voor 15 euro extra pp kun je in het vliegtuig muziek luisteren of een film kijken.
Sorry, :oops: kan het niet helpen, moet hierbij meteen denken aan de eerste aflevering afgelopen zondag? van 'Come fly with me': http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1107936
tijd:na ca 2.00 minuten.

iljaeline
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2011 20:50

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door iljaeline »

Geeft niets Jolijn! Leuk filmpje. En ondanks de humor pakt het meteen de kern van de huidige lowcost vliegtuigmaatschappijen. De discussie of Arke nu een lowcost vliegmaatschappij is of niet, laten we maar even buiten beschouwing want daar komen wij als leken op dit forum toch niet uit.

Groet, Ilja.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

iljaeline schreef:Wat betreft de reactie van Emmy die waarschijnlijk in dienst is van Arke en vanuit haar functie reageert :) : Arke Fly bellen om te vragen naar het beleid mbt tot kinderen en stoelreserveringen... tja... ik ben van mening dat dat dus niet nodig moet zijn. Dit soort informatie moet meteen duidelijk terug te vinden zijn. Weer bellen met Arke Fly hieromtrent á 0,15 is niet efficiënt voor de klant maar wel effectief voor Arke denk ik:)

De reactie van Emmy dat een klacht indienen wel erg ver gaat, begrijp ik als je namens Arke op dit forum reageert. Werkze :) vanavond!
Jeetje zeg, weer die aannames dat ik gelijk maar weer bij Arke moet werken. Ik werk er niet, heb er geen aandelen en heb er totaal geen belang!!! Lees eerst eens verder en kijk eens wat ik dan allemaal in de baas zijn tijd op dit forum zet zeg. In plaats van die aannames te doen.

Ze kunnen het zo transparant maken als wat, maar als consumenten de ogen niet willen openen, houdt het echt op. Het staat duidelijk op de site dus hoe duidelijk moet het zijn zeg, met een paar klikken ben je er.
En je bent niet verplicht om een stoelreservering te doen. Je bent ook niet verplicht om met Arke op vakantie te gaan.

Nee maar we gaan gelijk een partij lopen roeptoeteren, klachten indienen en lopen klagen op een forum ipv gewoon een belletje te plegen of een mailtje te sturen en te vragen hoe het zit met het beleid.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 04 aug 2011 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Iljaeline heeft gewoon gelijk. Het blijven cowboys die bedrijven als arke. De reisbranche is al jaren verziekt en het moet sneller tranparant worden anders blijven ze ons er allemaal inluizen.

In wat betreft Arke als prijsvechter...ik heb die advertenties ook gezien voor vanaf 500,- naar de caribbean. Kijk je dan op de site dan mag je blij zijn om voor 1700 euro te boeken. Lokkertjes dus
Wanneer gaan ze eens adverteren met prijzen TOT.......?

En die Emmy werkt misschien niet bij de reisbranche maar vind het schijnbaar erg leuk om die afgezaagde ja maar bijdrages te plaatsen waar geen mens iets aan heeft.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Josephien12 schreef:Iljaeline heeft gewoon gelijk. Het blijven cowboys die bedrijven als arke. De reisbranche is al jaren verziekt en het moet sneller tranparant worden anders blijven ze ons er allemaal inluizen.
Dat ik het in wezen niet eens ben met het uitkleden van de ticketprijzen, heb ik allang in diverse andere topics geventileerd en behoeft m.i. geen nadere toelichting. Ik had het alleen netjes gevonden van TS als zij gewoon eerst een belletje (of mailtje vanwege de kosten) had gedaan richting Arke en even navragen. Dit zou aanmerkelijk veel minder moeite kosten dat meteen uitvoerig beginnen te klagen.

Het zou mij totaal niet verbazen als een vliegtuigmaatschappij gezinnen met kinderen zoveel mogelijk bij elkaar zet. (kleine toevoeging, leeftijd van de kinderen zal een rol kunnen spelen) Het lijkt me echt totaal niet wenselijk om het hele gezin uit elkaar door het vliegtuig te verspreiden. Dit zou niet wenselijk zijn voor de overige passagiers in het vliegtuig en ook niet voor het cabinepersoneel door oa het veel extra rondwandelen in het vliegtuig. Dit zou mij best logisch lijken. Lijkt mij best nuttige info en heb ik ook al aangedragen, weliswaar minder uitgebreid. En stel nu eens dat arke nav een mailtje of telefoontje zegt het is ons beleid om gezinnen zoveel mogelijk bij elkaar te zetten. Dan was het hele probleem toch allang opgelost geweest en hoeft TS de stoelreservering niet te doen. Als dit niet het geval is na contact met arke, ja dan geef ik TS groot gelijk.

Bovendien kost een stoelreservering bij arke va € 5 pp enkele reis. Op een vakantie met zijn viertjes praat je over een paar tientjes. op een totaal bedrag van een aantal duizenden euro's valt het eigenlijk in het niet en blijft het ook een beetje klein leed. Wees gelukkig dat je in de positie verkeerd dat je op vakantie kunt gaan en zover kunt gaan vliegen enzo. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

Ennu belastende beweringen dienen onderbouwd te worden.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 04 aug 2011 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Wees gelukkig dat je in de positie verkeerd dat je op vakantie kunt gaan en zover kunt gaan vliegen enzo.
Oftewel bek houden en heb niet het lef om misstanden aan te kaarten. Koning Reisbranche heeft gesproken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Josephien12 schreef:
Wees gelukkig dat je in de positie verkeerd dat je op vakantie kunt gaan en zover kunt gaan vliegen enzo.
Oftewel bek houden en heb niet het lef om misstanden aan te kaarten. Koning Reisbranche heeft gesproken.
Nee helemaal niet! Dat is je eigen conclusie volledig voor je eigen rekening. Ik heb ook gezegd dat ik het helemaal met TS eens zou zijn als er eerst een netjes navraagcontact was geweest.

Ik zit niet in de reisbranche! Waar baseer je die onzin op ?

Ennu belastende beweringen dienen onderbouwd te worden.

iljaeline
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2011 20:50

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door iljaeline »

Emmy; ik heb mijn belastende beweringen voldoende onderbouwd en laat me niet uitdagen om op jouw belastende beweringen in te gaan. Lijkt me beter, anders wordt het zo een welles/nietes spelletje. Jij bent een andere mening toegedaan dan andere mensen op het forum. Maar door je erg directe reacties stoot je mensen voor de borst. Het forum is bedoeld om op een fatsoenlijke manier met elkaar van mening te delen en te verschillen. Helaas gaat dit stukje al niet meer over Arke Fly maar over jou. Zullen we daar mee stoppen?

Ik heb mijn ervaringen op papier gezet op dit forum en ben benieuwd naar andere reacties want ik ben nog steeds van mening dat dit soort zaken aan de kaak gesteld moet worden. Ik voel me nog altijd misleid (in de meest ruime zin want ja Emmy jij hebt helemaal gelijk; alles schijnt op de site te vinden te zijn en dus te lezen).

Zijn er meer mensen die zich misleid voelen (ondanks dat schijnbaar alles te vinden en te lezen is op internet)? Ik ben erg benieuwd naar andere reacties,

Groet, Iljaeline.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Beste Iljaeline,

Als je je gewoon beter had voorbereid en had ingelezen, wist je dat deze kosten er waren.
Dit is niet alleen iets van ArkeFly, zelfs bij KLM kun je van tevoren stoelen reserveren tegen betaling, kortom: zo langzamerhand doen alle luchtvaartmaatschappijen hier aan mee.

Ik vind je reactie en het gepik op Emmy (ook van Josephien) eigenlijk wel een beetje zielig. En dan bedoel ik niet dat het zielig is voor Emmy.....
Ik vond dat Emmy het netjes heeft verwoord, ik had het niet beter kunnen doen.
Complimentjes, Emmy.

En ja, ik zit wel in de reisbranche....kom maar op met jullie pek en veren...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

iljaeline schreef:Emmy; ik heb mijn belastende beweringen voldoende onderbouwd en laat me niet uitdagen om op jouw belastende beweringen in te gaan. Lijkt me beter, anders wordt het zo een welles/nietes spelletje. Jij bent een andere mening toegedaan dan andere mensen op het forum. Maar door je erg directe reacties stoot je mensen voor de borst. Het forum is bedoeld om op een fatsoenlijke manier met elkaar van mening te delen en te verschillen. Helaas gaat dit stukje al niet meer over Arke Fly maar over jou. Zullen we daar mee stoppen?
@Iljaeline,
Even iets rechtzetten: In de stukjes waar ik aanhaal om belastende beweringen te onderbouwen ben ik ingegaan op een post van Josephien zoals ook aangegeven middels een quote. Deze uitspraak was dan ook voor die persoon bedoeld en niet jegens jou. Nu vraag ik me alleen even af waar ik een belastende bewering jegens jou heb gedaan?

En ja ik heb de zaken wat scherp gecommuniceerd hier en daar. Echter deze reacties waren naar aanleiding van een actie een post van jou, dus actie-reactie zeg maar. Ik zal onder de volgende quote even aangeven wat mijn achterliggende gedachte is.

Toch als je heel veel andere posts van mij leest op dit forum, zul je zien dat ik wel degelijk mensen probeer te helpen en ook een andere communicatiestijl erop na kan houden.
iljaeline schreef: Ik heb mijn ervaringen op papier gezet op dit forum en ben benieuwd naar andere reacties want ik ben nog steeds van mening dat dit soort zaken aan de kaak gesteld moet worden. Ik voel me nog altijd misleid (in de meest ruime zin want ja Emmy jij hebt helemaal gelijk; alles schijnt op de site te vinden te zijn en dus te lezen).
Op zich kan ik heel goed begrijpen dat mensen navraag gaan doen op een forum of zaken aan de kaak gaan stellen. Het ging mij meer op de manier waarop dit in dit geval gebeurd is en daarom kwamen er scherper geformuleerde reacties van mijn kant.

Nu weet ik even niet of je werkt (maar dat is ook niet relevant), probeer de volgende situatie eens voor te stellen. Stel je doet in je werk (of privé) iets waar iemand het niet eens mee is. In plaats van dat deze persoon een gesprek met je aangaat, gaat deze persoon direct klachten indienen bij je manager en aan iedereen die het maar horen wil in je zakelijk netwerk en eventueel nog een forum erbij (of in het privévoorbeeld ipv jou aan te spreken naar je hele familie en vriendenkring gaan stappen).
Hoe zou je dan reageren ? Ik kan me zo voorstellen dat je hier niet van gecharmeerd zult zijn. Een verhaal zoals ik hier schets, is mijn achterliggende gedachte.

Ik vind het ook niet helemaal gepast dat de ticketprijs maar verder en verder uitgekleed wordt. Eerstdaags moet je nog betalen om überhaupt een stoel te krijgen en niet dat je je moet vastsnoeren aan een stang. Of een toeslag betalen voor je stoelriem, of voor WC-gebruik (volgens mij is dat bij sommigen al), een toeslag om in te checken, of een toeslag om een piloot in de cockpit te hebben. Tuurlijk is dit een beetje gechargeerd, maar ik vind het verschijnsel welke nu aan het opkomen is niet helemaal juist.

Maarja ik blijf wel van mening dat de goed geïnformeerde consument de halve wereld heeft en een andere forumgebruiker weet het zo mooi te formuleren: wie kan lezen, is heden ten dage in het voordeel.

@Roosje,
dank je wel.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Emmy, als jij nou een zelf begint met lezen in plaats van maar wat rond te roepen. Waar begint TS mee?
iljaeline schreef:Ik heb bij Arke Fly een klacht ingediend over kosten die achteraf in rekening worden gebracht.
En dat lieden als roosje het heel dik met je eens zijn is niet erg verwonderlijk. Dat stemt tot nadenken!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

beste ilja

helaas moet ik je zeggen dat ik het ook met de andere eens ben...
en neeee ik werk ook niet in de reisbranche ,wel voor geleerd maar dat is wat anders...ik werk niet...als ik zou werken op alles waar ik op reageer dan heb ik 100 werkgevers :lol:

maar het is nu eenmaal allemaal aan het veranderen...
en eerlijk gezegd...arke fly tja..laat maar.
het is nu eenmaal zo en op die duizende euros wat jij zegt daar kan dit bedrag lijkt me ook nog wel bij....je gaat het toch niet winnen..

en weet je waarom nou iedereen zou kriegelig reageerd ,ik zelf ook soms,omdat deze onderwerpen al tich keer zijn geweest...zoek er even op dan kan je het vinden...

nee ik kan je 100% verzekeren dat emmy niet in de branche werkt maar wel veel reiservaring heeft dus daar kan je ook wat uit leren ..
het feit wil ook zo zijn dat mensen een topic beginnen dus advies vragen ,en als het antwoord dan niet naar hun zin is.....omdat mensen weten hoe het zit en er ervaring mee hebben,dan slaat de toon om en heeft iedereen het gedaan behalve de ts....

geniet van je vakantie en laat die stoelen het niet bederven :D

Gesloten