LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichters van Skytours

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Paulbreda

Oplichters van Skytours

Ongelezen bericht door Paulbreda »

Onlangs (juni/juli)ben ik met mijn partner naar Sharm el Sheikh in Egypte geweest via de organisatie Skytours. Wij verbleven in het Park Inn hotel resort. Ter plaatse hebben wij meerdere excursies/activiteiten afgesloten via [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] ons erg goed heeft geholpen en de excursies/activiteiten goed zijn verlopen is er iets niet goed gegaan.

Er werd door hem een excursie aangeboden naar Petra in Jordanië. De kosten hiervan zouden €190 per persoon zijn. Dit bedrag moest per pin of creditcard worden voldaan. De wisselkoers van die dag hebben wij opgevraagd bij de receptie van het hotel en zelf nog geferifieerd via onze bank (ING) en via de website; http://www.wisselkoers.nl/egyptische_pond . De bank hanteert een wisselkoers van 9,10423 en de website een koers van 9,1370. In het hotel gaf men een wisselkoers door van 9,10. Kortom alle partijen gaven dus een wisselkoers van rond de 9. Sam weigerde echter deze koers te hanteren en gaf aan dat hij de wisselkoers 10 aanhield.
Als wij hier niet mee akkoord gingen, konden we de excursie niet boeken. Erg onvriendelijk en onproffesioneel.

We hebben nu noodgedwongen 3800 Egyptische ponden moeten betalen, terwijl de excursie in totaal 3460 Egyptische ponden kost, mits de correcte wisselkoers werd gehanteerd. Het verschil in de te hanteren wisselkoers is maar liefst 340 Egyptische ponden (€37,39). Dat is een verschil bijna 10%! Dit is willens en wetens niet gedaan door Sam, terwijl wij hem de wisselkoers hebben laten zien. In plaats van €380,- (2 x €190,-) hebben wij dus €417,39 betaald voor deze excursie en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.

Op 9 juli 2013 heb ik een klacht ingediend bij Skytours via de mail omdat ik, na telefonisch contact te hebben gezocht met de zogenaamde 'klantenservice', te horen kreeg dat klagen alleen per email dient te geschieden bij Skytours.

Enkele weken(!) later krijg ik van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van de afdeling 'klantenservice' een reactie waaruit blijkt dat hij de klacht totaal niet serieus neemt en waaruit blijkt dat hij ons niet meer als klant wilt terugzien.

Zo geeft hij in reactie, op de door mij verstuurde klacht, aan dat hij de klacht niet in behandeling neemt omdat het hier gaat over een excursie die in het buitenland is afgenomen. Ik wil nogmaals benadrukken dat die excursie is geboekt bij de reisleider van Skytours, dezelfde organisatie waarvoor dhr De geest werkzaam is.

Nu, inmiddels 4 maanden later, negeert Skytours ons nog steeds compleet en werkt men nog steeds niet mee aan een oplossing. We praten hier over een bedrag van nog geen €40!!! En om die €40 raakt Skytours wederom een klant kwijt. Als ik de verschillende internetforums zo eens bekijk ben ik één van de vele, vele klanten die niks meer met Skytours te maken willen hebben. Ik heb zelden zo'n klantonvriendelijke organisatie meegemaakt als Skytours.

sjohie

Re: Oplichters van Skytours

Ongelezen bericht door sjohie »

Paulbreda schreef:Onlangs (juni/juli)ben ik met mijn partner naar Sharm el Sheikh in Egypte geweest via de organisatie Skytours. Wij verbleven in het Park Inn hotel resort. Ter plaatse hebben wij meerdere excursies/activiteiten afgesloten via [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] ons erg goed heeft geholpen en de excursies/activiteiten goed zijn verlopen is er iets niet goed gegaan.

Er werd door hem een excursie aangeboden naar Petra in Jordanië. De kosten hiervan zouden €190 per persoon zijn. Dit bedrag moest per pin of creditcard worden voldaan. De wisselkoers van die dag hebben wij opgevraagd bij de receptie van het hotel en zelf nog geferifieerd via onze bank (ING) en via de website; http://www.wisselkoers.nl/egyptische_pond . De bank hanteert een wisselkoers van 9,10423 en de website een koers van 9,1370. In het hotel gaf men een wisselkoers door van 9,10. Kortom alle partijen gaven dus een wisselkoers van rond de 9. Sam weigerde echter deze koers te hanteren en gaf aan dat hij de wisselkoers 10 aanhield.
Als wij hier niet mee akkoord gingen, konden we de excursie niet boeken. Erg onvriendelijk en onproffesioneel.

We hebben nu noodgedwongen 3800 Egyptische ponden moeten betalen, terwijl de excursie in totaal 3460 Egyptische ponden kost, mits de correcte wisselkoers werd gehanteerd. Het verschil in de te hanteren wisselkoers is maar liefst 340 Egyptische ponden (€37,39). Dat is een verschil bijna 10%! Dit is willens en wetens niet gedaan door Sam, terwijl wij hem de wisselkoers hebben laten zien. In plaats van €380,- (2 x €190,-) hebben wij dus €417,39 betaald voor deze excursie en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.

Op 9 juli 2013 heb ik een klacht ingediend bij Skytours via de mail omdat ik, na telefonisch contact te hebben gezocht met de zogenaamde 'klantenservice', te horen kreeg dat klagen alleen per email dient te geschieden bij Skytours.

Enkele weken(!) later krijg ik van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van de afdeling 'klantenservice' een reactie waaruit blijkt dat hij de klacht totaal niet serieus neemt en waaruit blijkt dat hij ons niet meer als klant wilt terugzien.

Zo geeft hij in reactie, op de door mij verstuurde klacht, aan dat hij de klacht niet in behandeling neemt omdat het hier gaat over een excursie die in het buitenland is afgenomen. Ik wil nogmaals benadrukken dat die excursie is geboekt bij de reisleider van Skytours, dezelfde organisatie waarvoor dhr De geest werkzaam is.

Nu, inmiddels 4 maanden later, negeert Skytours ons nog steeds compleet en werkt men nog steeds niet mee aan een oplossing. We praten hier over een bedrag van nog geen €40!!! En om die €40 raakt Skytours wederom een klant kwijt. Als ik de verschillende internetforums zo eens bekijk ben ik één van de vele, vele klanten die niks meer met Skytours te maken willen hebben. Ik heb zelden zo'n klantonvriendelijke organisatie meegemaakt als Skytours.
De plaatselijke vertegenwoordiger is precies dat, een op zich zelf staand Egyptisch bedrijf, met die medewerker Sam, die Skytours vertegenwoordigd namens dat bedrijfje. Dat is dus niet hetzelfde bedrijf als Skytours. En vergeet niet dat dat lokale bedrijf een valuta-verlies lijdt omdat zij Skytours in euro's moet betalen, en jullie vers gewisselde Ponden dus weer terug moeten wisselen, wat altijd minder oplevert dan valuta kopen.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Voor €40,= word je online "oplichter" genoemd.
Ik had deze trip niet geboekt, maar u heeft toch maar betaald, en later reclameren.
Verder denk ik dat Skytours blij is met het verlies van een klant, om € 40,=
Mijn laatste vakantie was ik € 50,= aan fooien kwijt, omdat men daar het miniumloon krijgt van € 270,= per maand, en voor dat enorme bedrag moeten ze rennen voor de gasten, zoniet dan staat de volgende te wachten op dat baantje.
Waar praat u eigenlijk over, schaam u.
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 08 nov 2013 16:36, 3 keer totaal gewijzigd.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als je weet dat € 40 voor een Egyptenaar een maandsalaris is, waar ZEUR je dan over? Juist ja. Als het nou 400 was... Toe nou. In Egypte betaal je altijd overal te veel voor als toerist. Zie het maar als ontwikkelingshulp. Als je die 4 tientjes niet kan missen moet je niet op vakantie willen.

wdubbelost

Ongelezen bericht door wdubbelost »

Oplichter ben je pas als je mensen -zonder het ze te vertellen- teveel geld rekent of afhandig maakt, nu ik dit lees is het al voor de excursie bekend dat Dhr. Sam er een andere wisselkoers opna houd.

het hiermee akkoord gaan betekend dus dat niemand opgelicht is, u bent akkoord gegaan met deze financiele afhandeling, en pas in Nederland begint u hier een probleem van te maken..

Daarbij in het achterhoofd houden dat u gezegend bent dat u deze excursies of reizen uberhaupt kunt maken (financieel/lichamelijk) moet u zich schamen dat u van een 40 euro een wereld probleem maakt, ik denk dat u een hoop mensen voorbij bent gelopen die nog nooit 40 euro hebben gezien.

ik zou zeggen pak het als leermoment, geld is uitgegeven en u heeft de excursie gemaakt en er vast van genoten!

Ik ben ook in Egypte geweest en heb er een aantal 2 euro in de handen gedrukt en eentje zelf 5 euro, nou volgens mij rent hij nu nog van geluk rond.

we hebben het goed genoeg en die 40 euro komt u vast wel overheen toch?!

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Het blijft wel stil aan de overkant, bij TS, heel wijs :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik weet nog van mijn rondreis door Egypte en Jordanië dat de gids in Egypte ons adviseerde om niet al te veel te wapperen met al het vers gepinde geld, en te lachen om de briefjes met hoge bedragen etc etc. Dit omdat de chauffeur van de touringcar, ons even 2 van zijn jaarsalarissen zag pinnen voor 2 weken vakantie. Maar desondanks had Sam eea wel wat uit kunnen leggen, ik blijf er namelijk bij dat de hogere koers er volgens mij in zit dat zij hun ontvangen ponden weer om moeten wisselen om Skytours te kunnen betalen in euro's

Maar ik hoop dat TS desondanks genoten heeft van Petra, dat vond ik echt de moeite waard, en in mijn ogen is het mooier dan bijvoorbeeld de piramides.

Paulbreda

€40 is inderdaad maar €40 en voor die mensen heel veel maar als je denkt dat het hierom gaat heb je mijn volledige punt gemist. Ook al ging het om een bedrag van €1 dan nog is het niet netjes van Sky Tours en Sky Tours kiest wie hun lokale vertegenwoordigers zijn en die opereren dus ook onder de naam sky Tours. Van mensen in winkels of op straat waar je iets van koopt snap ik dat ze je meer geld afhandig maken dan soms nodig is want ja men verdient daar niet veel en wij als toeristen kunnen ons dat veroorloven. Ik heb de hele wereld over gereisd en dat gebeurt overal dus ook hier. Maar dat is het punt dus ook niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mei 2014 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Na een half jaar boeit het niet meer...

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

u hebt een excursie geboekt bij iemand die als reisleider werkt bij skytours en die een bijverdienste heeft met het verkopen van excursies.
u hebt niet bij skytours geboekt.
die hebben dus verder ook weinig met uw klacht te maken.

Paulbreda

Maar de heerlijke reacties getuigen van deskundigheid en van ervaring met reizen dus die maken die €40 meer dan goed. Bedankt ;-)
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mei 2014 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off topic

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Paulbreda schreef:Ik had niet verwacht dat er (simpele) mensen zouden reageren dus vandaar dat ik nu pas reageer. Wel vreemd dat de moderator een deel van mijn bericht verwijderd heeft terwijl ik in hele nette bewoording heb duidelijk gemaakt wat het niveau van de reacties is. Jammer... Maar de heerlijke reacties getuigen van deskundigheid en van ervaring met reizen dus die maken die €40 meer dan goed. Bedankt ;-)

Bedankt voor jouw deskundigheid, veel van opgestoken :lol:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach, ik denk dat je zelf ook wel had kunnen bedenken dat de prijs van de excursie in ponden zal zijn geweest en dat de reisleider dit alleen voor het gemak omrekende naar een indicatie in euro's.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Paulbreda schreef:Ik had niet verwacht dat er (simpele) mensen zouden reageren dus vandaar dat ik nu pas reageer...
Dus als er intelligent leven als u had gereageerd had u daags erna al een reaktie geschreven?
Intelligent leven had die fout niet gemaakt en ook die 40 euri weggelachen. Daar ging het immers niet om.

Verder vind ik het kwalijk dat je veel forummers te kakken zet.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Kan me nog herinneren hoe hier in onze kustplaatsen in de winkels met de Duitse Mark s. de Gulden werd omgegaan; "eins zu eins" anders werd het allemaal te ingewikkeld.

Zoals reeds vele malen vermeld: u heeft bij een plaatselijk bedrijfje een excursie geboekt naar het wonderschone Petra. Dat bedrijfje zit in de Sinai woestijn en moet waarschijnlijk zelf kosten maken om het bedrag gewisseld te krijgen, bovendien was de koers u van te voren bekend gemaakt. Het bedrijf heeft uiteraard ook nog eens te maken met onkosten die in een ander land (Jordanie) en in een andere munteenheid betaald moeten worden. Zie die 10% als commissie zou ik zeggen. Om dan achteraf een Nederlands bedrijf van "oplichting" te beschuldigen...pfoeh!

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:Kan me nog herinneren hoe hier in onze kustplaatsen in de winkels met de Duitse Mark s. de Gulden werd omgegaan; "eins zu eins" anders werd het allemaal te ingewikkeld.

Zoals reeds vele malen vermeld: u heeft bij een plaatselijk bedrijfje een excursie geboekt naar het wonderschone Petra. Dat bedrijfje zit in de Sinai woestijn en moet waarschijnlijk zelf kosten maken om het bedrag gewisseld te krijgen, bovendien was de koers u van te voren bekend gemaakt. Het bedrijf heeft uiteraard ook nog eens te maken met onkosten die in een ander land (Jordanie) en in een andere munteenheid betaald moeten worden. Zie die 10% als commissie zou ik zeggen. Om dan achteraf een Nederlands bedrijf van "oplichting" te beschuldigen...pfoeh!
heel erg lang geleden, was de mark goedkoper dan de gulden.
en toen was het in duitsland ook eins zu eins.

Gesloten