LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oplichting reisburo's van luchthavenbelasting!!!!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
thelady

oplichting reisburo's van luchthavenbelasting!!!!!!

Ongelezen bericht door thelady »

Een gewaarschuwd mens telt voor 10!Als u een reis gaat boeken, zoals ik wilde doen, viel het me op dat de diverse reisburo's verschillende tarieven hanteerden wat betreft luchthavenbelasting.Dat varieerde van 30 euro tot 180 eiuro per persoon!!!!!!Dus wat doe je dan?je gaat gewoon even naar de site van schiphol zelf, voert het woord belasting in, en ja hoor je krijgt de exacte prijs per persoon te zien.Nl E26,40 p.p.!
das even een fors verschil :twisted: Dit heet dus bedekte oplichting met toestemming, want onze regering doet daar dus niets aan!Sterker nog, met de nieuwe wetgeving per 1-4 as valt er dus helemaal niet meer te controleren naar de structuur van de prijsopbouw van uw reis.Zo heeft alles een voor en een nadeel.De nieuwe openheid omtrend aan allinn pakketprijs vind ik op zich prima, maar dan zou dus de luchthavenbelasting op 1 prijs moeten worden gezet.Tis maar een tip.

G7

Re: oplichting reisburo's van luchthavenbelasting!!!!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Wat ik ook een beetje vreemd vind is, dat als je nu op b.v de Arkesite een reis naar Turkije wilt boeken, daar alsnog de LH bij komt, terwijl het per 1 april in de prijs zou moeten zitten.

Bij Arke zou ik zoiets van € 40 toeslag moeten betalen en Gomundo heeft er een handje van, om goedkope prijzen op de site te zetten, maar ben je bijna bij het eind met online boeken, komt er € 90 p.p. LH bij.

Ik vraag me dan ook al een tijdje af, waar baseren ze die prijzen op?

Inderdaad is het nog steeds GOED opletten of de prijzen die gelden na 1 april, werkelijk al met LH zijn. Bij velen nog niet dus, LET OP!

RobbieP

Ongelezen bericht door RobbieP »

de luchthavenbelasting is niet alleen afhankelijk van de luchthaven van vertrek (in dit geval dus schiphol) maar ook (en vooral) van de bestemming. Bestemmingen in Turkije zijn ongeveer EUR 50 luchthavenbelasting per persoon, maar ga eens naar de Dominicaanse Republiek dan ben je meteen EUR 250 per persoon kwijt aan luchthavenbelasting. Schiphol heeft hier verder weinig mee te maken en uw reisbureau al helemaal niks

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Dat weet ik ook wel, maar waarom dan bij de ene touroperator € 40 en bij de ander € 90 voor praktisch dezelfde reis? En waarom bij sommigen nog steeds niet inclusief?

En ik wil hierbij ook nog wel even zeggen, dat ik niemand van oplichting wil beschuldigen en al helemaal niet de reisbureau's, want die zijn ook maar een tussenpersoon van de grote organistie's.

Zarine

Ongelezen bericht door Zarine »

Met het presenteren van de LHB naar in ieder geval Turkije werd altijd gespeeld.

Vraag me niet waarom de ene aanbieder ervoor kiest de LHB op 80 euro te stellen en op de basisreissom 20 euro te minderen, terwijl de ander 60 euro LHB vraagt. Het gaat uiteindelijk om de totaalprijs die u betaalt.

Het is voor reisorganisaties nooit een belang geweest zich uit de markt te prijzen, zeker niet op Turkije.

Vaak was het ook zo dat overige toeslagen (denk aan brandstoftoeslag, afhankelijk per maatschappij) worden verwerkt onder de noemer LHB.

Alle reizen die NA 1 april VERTREKKEN moeten inclusief vermeld worden. Jammergenoeg zie ik nog steeds exclusief 'aanbiedingen'

Sann

Ongelezen bericht door Sann »

Er zijn idd grote verschillen met luchthavenbelasting.
Als je vanaf Amsterdam vertrekt naar de dominicaanse republiek komt dit op E 215,- en als je vanuit Brussel vertrekt is het zo'n E 75,-. Het kan dus ook lonen om te kijken naar bv. Belgische reisorganisaties en daarmee te boeken (als het geen groot probleem is om vanaf Brussel te vliegen).

chantal1984

Ongelezen bericht door chantal1984 »

Het klopt inderdaad dat als je verschillende prijzen hebt qua luchthavenbelasting.. Dit ligt echter niet aan het reisbureau maar aan de touroprator en de luchthaven waar je vandaag vliegt.. ik kan het weten want heb 4 jaar in de reiswereld gewerkt...

Gesloten