LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overtocht met Direct Ferries

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Hans van Wingerden

Overtocht met Direct Ferries

Ongelezen bericht door Hans van Wingerden »

Overtocht met Direct Ferries zo geregeld via internet, echter als de boot niet vaart zoals ons overkwam na technische problemen bij de uitvoerende maatschappij, heb je het nalijken. Je kunt boeking veranderen via internet, maar niet op de dag zelf, als je in de rij staat. Ik heb bij een andere maatschappij moet boeken om over te kunnen met extra kosten dus! Heb emails gestuurd naar Direct Ferries, gebeld, geen reactie!! Dus doe geen boeking bij Direct Ferries, zij nemen de zorgplicht voor een betaalde overtocht niet serieus!

sylvesterb

Re: Overtocht met Direct Ferries

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hans van Wingerden schreef:Overtocht met Direct Ferries zo geregeld via internet, echter als de boot niet vaart zoals ons overkwam na technische problemen bij de uitvoerende maatschappij, heb je het nalijken. Je kunt boeking veranderen via internet, maar niet op de dag zelf, als je in de rij staat. Ik heb bij een andere maatschappij moet boeken om over te kunnen met extra kosten dus! Heb emails gestuurd naar Direct Ferries, gebeld, geen reactie!! Dus doe geen boeking bij Direct Ferries, zij nemen de zorgplicht voor een betaalde overtocht niet serieus!
Wat is nu precies je vraag? Dit is een forum geen review site.

Je hebt gebeld en ze namen niet op? Je hebt een e-mail gestuurd wanneer was dit?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En je geld terug gekregen?

Hans van Wingerden

Ik heb de volgende dag div. emails gestuurd om geld terug te krijgen, gebeld, circa 35 in de wacht, nemen niet op! Naar mijn geld kan ik dus fluiten. Dus ik wil iedereen waarschuwen voor deze oplichtingspraktijken!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stuur een aangetekende brief, zeker niet telefonisch.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

U heeft ook contact opgenomen met de vervoerder?
Direct ferries is een tussenpersoon
Passagiersrechten
Waar kan ik meer informatie over mijn rechten op terugbetalingen en schadevergoeding in het geval van annulering en vertraging vinden?
Als u reist van of naar een haven in de Europese Unie, dan kunt u terecht op de Europese commissie website. Voor reizen vanuit of naar de havens in andere gebieden, raadpleeg de desbetreffende organisatie aub.
Hier verwijzen zij naar https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_nl.htm
Scheepspassagiersrechten

Wist u dat u bepaalde rechten heeft als u per schip in de EU reist?
Ten eerste mag een vervoersmaatschappij geen hogere prijs rekenen voor een ticket vanwege uw nationaliteit of de plaats waar u boekt.
Ten tweede heeft u rechten als er iets misgaat. Dit is het geval als u niet mee kunt wegens vertraging of annulering,

wanneer u
vertrekt uit een EU-haven (ongeacht de vervoersmaatschappij)
aankomt in een EU-haven (ongeacht de vervoersmaatschappij)
Deze regels gelden niet voor:
schepen voor minder dan 13 passagiers
schepen met 3 of minder bemanningsleden
schepen die een afstand van minder dan 500 meter overbruggen
de meeste historische schepen
schepen voor excursies en het bekijken van bezienswaardigheden, indien deze geen accommodatie aan boord hebben of als passagiers niet meer dan 2 nachten aan boord blijven.
Annulering of vertraging

Als uw reis geannuleerd wordt of vertraagd is, hebt u terwijl u wacht altijd recht op adequate en snelle informatie over wat er gebeurt.

Als uw reis wordt geannuleerd of meer dan 90 minuten vertraagd is, dan kunt u kiezen:
ofwel u krijgt uw ticket terugbetaald en zo nodig een gratis reis terug naar het vertrekpunt, bijvoorbeeld als de vertraging het doel van uw reis onmogelijk maakt
ofwel u wordt bij de eerste mogelijkheid onder gelijkwaardige voorwaarden naar uw eindbestemming gebracht, zonder extra kosten
Als uw reis meer dan 90 minuten vertraagd is, heeft u in de meeste gevallen recht op:
maaltijden en verfrissingen in verhouding tot de wachttijd
accommodatie – als u ter plaatse moet overnachten
Als u bij aankomst meer dan een uur vertraging heeft, heeft u recht op een vergoeding. Afhankelijk van hoeveel vertraging u heeft, bedraagt de vergoeding 25% of 50% van de ticketprijs.

U heeft geen recht op vergoeding als de vertraging veroorzaakt werd door extreme weersomstandigheden of een natuurramp.

Klachten
Als u denkt dat uw rechten niet gerespecteerd zijn, kunt u binnen 2 maanden na de reisdatum een klacht indienen bij de vervoersmaatschappij. Die moet dan binnen 1 maand na ontvangst van uw klacht reageren en u binnen 2 maanden een definitief antwoord geven.

Als u geen genoegen neemt met het antwoord, kunt u contact opnemen met de nationale instantie die bevoegd is voor het toezicht English in uw land.

Hans van Wingerden

Dank Taxikempereman, zal uw raad ter harte nemen!

Gesloten