LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pharosreizen nooit meer!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
biesm004
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2010 15:35

Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door biesm004 »

:evil:
We boekten een stacaravan 2 weken op park albatros in Toscane. Casa Comfort zo werd op de caravan aangeduid. We kregen een oude vieze afgeleefde onveilig krot, en dat voor bijna €2000 per twee weken. Uitgebreid en conform procedure de accomodatie verhuurder in de gelegeheid gesteld een alternatief aan te bieden. Dat kon.. hetzelfde hok ernaast. Pharos gebeld althans de alarmcentrale, geen oplossing. Uiteindelijk iemand van Pharos zelf gesproken en die verwijst naar de anvr voorwaarden of biedt een alternatief aan op eigen kosten 83 km noordelijker. Totaal geen inlevingsvermogen, niemand die zich ene biet aantrekt dat mijn zuurverdiende vakantiegeld hieraan gespendeerd is. Kortom boek nooit een reis bij Pharos al je ter plekke iets hebt geven ze niet thuis. En ik maar denken bij Kwalititeitsorganisatie geboekt te hebben :( K=E*V kwaliteit is ervaring*verwachting, overal scoort Pharos een dikke 0!!!

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ik zie op de website van de Stichting Geschillencommissies Consumentenzaken (www.degeschillencommissie.nl) dat Pharos Reizen is aangesloten bij de geschillencommissie reizen (zie het menu "Reizen" links in beeld, en daarna bovenaan "Bedrijvenregister"). Volgens mij kun je tegenwoordig zelfs via internet een geschil aanmelden.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ad Verkaad schreef:Volgens mij kun je tegenwoordig zelfs via internet een geschil aanmelden.
Klopt. Als u er niet uitkomt met Pharaos Reizen dan adviseer ik u deze klacht voor te leggen aan de geschillencommissie. Laat hen maar een uitspraak doen. Lijkt me dat u geheel in uw recht staat al heb ik de caravan niet gezien natuurlijk. Succes ermee.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door Zante »

Ad Verkaad schreef:Ik zie op de website van de Stichting Geschillencommissies Consumentenzaken (http://www.degeschillencommissie.nl) dat Pharos Reizen is aangesloten bij de geschillencommissie reizen (zie het menu "Reizen" links in beeld, en daarna bovenaan "Bedrijvenregister"). Volgens mij kun je tegenwoordig zelfs via internet een geschil aanmelden.
Je kunt pas een klacht bij de Geschillencommissie neerleggen als je je klacht bij de reisorganisatie hebt neergelegd en deze niet naar tevredenheid is opgelost. En dat kan, volgens de ANVR voorwaarden, weer alleen binnen een maand na thuiskomst.
Maar als ik niet tevreden zou zijn zou ik zeker de moeite nemen om mijn verhaal kenbaar te maken aan de reisorganisatie. Als het echt om een uitgeleefd hok ging sta je ook een stuk sterker als je daar foto's van gemaakt hebt.

PharosReizen_ANWB
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 09:45

Re: Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door PharosReizen_ANWB »

Wij hebben de klacht van de heer Biesm004 op 8 september jl. in goede orde ontvangen. Ook wij betreuren het dat de vakantie van de heer Biesm004 niet is geweest wat hij ervan had verwacht. De problemen van de heer Biesm004 tijdens zijn verblijf zijn bij ons bekend en nemen wij uiterst serieus. De afhandeling van de klacht zal conform ANVR-Reisvoorwaarden geschieden.

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door geengast »

biesm004 schreef::evil:
We boekten een stacaravan 2 weken op park albatros in Toscane. Casa Comfort zo werd op de caravan aangeduid. We kregen een oude vieze afgeleefde onveilig krot, en dat voor bijna €2000 per twee weken. Uitgebreid en conform procedure de accomodatie verhuurder in de gelegeheid gesteld een alternatief aan te bieden. Dat kon.. hetzelfde hok ernaast. Pharos gebeld althans de alarmcentrale, geen oplossing. Uiteindelijk iemand van Pharos zelf gesproken en die verwijst naar de anvr voorwaarden of biedt een alternatief aan op eigen kosten 83 km noordelijker. Totaal geen inlevingsvermogen, niemand die zich ene biet aantrekt dat mijn zuurverdiende vakantiegeld hieraan gespendeerd is. Kortom boek nooit een reis bij Pharos al je ter plekke iets hebt geven ze niet thuis. En ik maar denken bij Kwalititeitsorganisatie geboekt te hebben :( K=E*V kwaliteit is ervaring*verwachting, overal scoort Pharos een dikke 0!!!
Soms probeer ik dingen te snappen, maar lukt dat gewoon niet. Allereerst Pharos reizen: dit is dus gewoon de ANWB. Maar......in het verleden was Vrij Uit van de ANWB en ANWB heeft Vrij Uit aan Thomas Cook/Nekermann verkocht omdat Vrij Uit te arbeidsintensief was en niet helemaal in het straatje van ANWB paste. Dus wat doet ANWB.....ze beginnen een nieuwe organisatie 'Pharos' reizen. Het waarom snap ik al niet. Geen tijd voor Vrij Uit, wel voor Pharos. Je denkt dan 'hoe minder klanten, hoe beter, want dat is minder werk'. Blijft een vreemde denkwijze.

Dan krijgen we de boeking: een stacaravan in Toscane. Let wel, een land dat geen zier geeft om inrichting of hoe er iets van binnen uitziet. De meeste Italianen leven immers hoofdzakelijk buiten. Tja, dan weet je dat je wat minder van een stacaravan kan verwachten.

Wat doet de 'ontevreden' klant? Hij belt. Prima dus. Maar in plaats van het antwoord 'we kunnen er ook niets aan doen....' (een antwoord dat ik zou verwachten) doen ze er ALLES aan om de klant te helpen. Eerst wordt een andere caravan op hetzelfde park voorgesteld, uiteraard in de veronderstelling dat klant het inderdaad misschien net niet getroffen had. Dat wordt afgeblaft met 'ik wil niet hetzelfde hok' (waarschijnlijk zelfs zonder gekeken te hebben).

Maar Pharos blijkt niet voor één gat te vangen: zelfs in het drukke seizoen weten ze een prima alternatief te regelen op slechts 83 km afstand. Dat heet dus geen inlevingsvermogen hebben. Wat had Pharos moeten doen: de winterschilder langssturen of u met een taxi naar de alternatieve accommodatie brengen?

De redelijkheid wordt weer eens flink uit het oog verloren.

Maar goed, ik snap nog altijd niet waarom de ANWB zo graag reizen wilt organiseren. Dat ze gewoon in Nederland blijven, dat is al moeilijk genoeg.

huu-man
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2010 02:33

Re: Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door huu-man »

Heel herkenbaar! Ook wij hadden via Pharos Reizen geboekt afgelopen zomer, 2 stacaravans in Toscane, Camping Norcenni Girasole.
De caravans zouden van het type Giotto moeten zijn, maar ook wij kregen krotten van caravans toegewezen. Bovendien waren de caravans niet schoongemaakt, apparatuur defect etc. Daar betaal je dus 2000 euro voor!
Na thuiskomst officiele klacht ingediend bij Pharos: na 8(!) weken krijg je bericht.
Er wordt geen duimbreed toegegeven maar "uit coulance" krijg je een schamele 5% van de reissom terug. (100 euro).
Ik ga hiermee overigens niet mee akkoord.

Als je andere caravans bekijkt op deze camping die zien er stuk voor stuk pico bello uit. Bij navraag ter plekke, blijk je ook nog eens veel minder te betalen voor deze typen, via andere reisorganisaties.
Bij Pharos betaal je dus stukken meer maar je krijgt totaal niet de juiste prijs/kwaliteit verhouding.
De inkopers van Pharos hebben gewoon een aantal goedkope "krotten" ingekocht bij diverse campings en vragen daar bij de consument de hoofdprijs voor. Door wat leuke foto's van andere typen caravans te plaatsen in de folder of op de website, wordt de consument mooi misleid.

Dus boek nooit een stacaravan bij Pharos Reizen!

Oostenrijk2012
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 23:29

Re: Pharosreizen nooit meer!!

Ongelezen bericht door Oostenrijk2012 »

Ook wij hebben de zelfde slechte ervaringen met Pharosreizen vies smerig huisje aan het Gardameer en zeer gedateerd. Coulance regeling van 20% van het aanbetaalde bedrag niet accoord gegaan. Gaan nu naar de rechtsbijstand verzekering. Wordt vervolgd.

Gesloten