Reisgeboekt (en betaalt) bij Djoser. Nu komt er plotseling een prijsverhoging van 25% = 250 euro (per persoon) onder het mom van verhoging luchthavenbelasting en brandstoftoeslag.
Ze zijn bij de ANVR aangesloten en kan dit nu zomaar? Moet hier geen reeele, aantoonbare basis aan ten grondslag liggen?
Ik wil meegaan met dat Schiphol (wat ik niet geloof) misschien 10 euro duurder is geworden. De olie is al een halfjaar met ups en downs 70 dollar per vat.
Van de 1000 euro dat de reis kost is denk 500 euro voor de vlucht zelf. Van die 500 euro is maar een deel brandstof. En toch zou dit deel 240 euro in prijs zijn gestegen? Dat wil er bij mij niet in.
Je staat met je rug tegen de muur, alternatief is reis opzeggen, maar wie doet dat?
Wie is dit ook overkomen?
Wie kan aangeven of dit soort praktijken normaal is.?
Heb ik het mis, en zijn de verhogingen gebruikelijk?
O, ja als je nog van plan bent een reis te boeken bij Djoser? Als je boekt staan er nog de oude prijzen op hun website. Tel er voor jezelf nog 25% bij en je weet de eindprijs.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsverhoging Djoser reis met 25%
Re: Prijsverhoging Djoser reis met 25%
Binnen zes weken voor vertrek mag de touroperator de reissom van een verre reis niet wijzigen, MITS uw betaling exact zes weken voor vertrek bij hem binnen was, anders mag hij WEL wijzigen.
Er is een uitzondering om daarna toch nog te verhogen, maar dan moet dat geheel gespecificeerd en met toestemming van alle ANVR touroperators EN de consumentenbond.
Tot 20 dagen voor vertrek is dit geoorloofd.
Mij is eigenlijk niet bekend dat er momenteel een uitzonderingssituatie bestaat.
U heeft het recht om binnen drie dagen na bekendmaking van de verhoging dit af te wijzen.
De touroperator heeft daarna de keuze om u toch voor de originele prijs op reis te laten gaan of uw reis te annuleren.
Dit brengt geen verdere kosten voor u mee, het reeds betaalde ontvangt u allemaal terug.
Dus nogmaals: was uw betaling EXACT zes weken voor vertrek bij de touroperator (dat is in dit geval namelijk heel belangrijk) en het bericht is binnen zes weken voor vertrek gekomen, dan is er volgens mij ongeoorloofd gehandeld.
Er is een uitzondering om daarna toch nog te verhogen, maar dan moet dat geheel gespecificeerd en met toestemming van alle ANVR touroperators EN de consumentenbond.
Tot 20 dagen voor vertrek is dit geoorloofd.
Mij is eigenlijk niet bekend dat er momenteel een uitzonderingssituatie bestaat.
U heeft het recht om binnen drie dagen na bekendmaking van de verhoging dit af te wijzen.
De touroperator heeft daarna de keuze om u toch voor de originele prijs op reis te laten gaan of uw reis te annuleren.
Dit brengt geen verdere kosten voor u mee, het reeds betaalde ontvangt u allemaal terug.
Dus nogmaals: was uw betaling EXACT zes weken voor vertrek bij de touroperator (dat is in dit geval namelijk heel belangrijk) en het bericht is binnen zes weken voor vertrek gekomen, dan is er volgens mij ongeoorloofd gehandeld.