We hebben ruim een week geleden bij Summum een reis geboekt naar Costa Rica, vertrekdatum 24 november, voor de aanbiedingsprijs van 1329 euro per persoon.
Op de site staat duidelijk vermeld:
"Het kan voorkomen dat de reissom in de loop van het jaar wordt gewijzigd, als gevolg van verhoogde vluchtprijzen, ticketbelastingen, brandstoftoeslagen of entreekosten. Deze nieuwe prijs wordt zo snel mogelijk opgenomen in de reisinformatie. Kijk dus voor u boekt, altijd op deze website voor de laatste prijzen." We gingen er dus vanuit dat de prijs klopte die op die dag werd aangeboden.
De reis is vervolgens na een paar dagen niet meer te boeken op de site omdat die vol zit.
Na een week echter las ik plotseling 's avonds een email, geschreven om 14.02 op dezelfde dag.
"Wij hebben uw boeking voor de reis naar Costa Rica ontvangen. Uw reis was bij ons in aanvraag. Wij hebben voor u het volgende uitgezocht. Wij kunnen u het onderstaande vluchtschema bieden. Hier zit een meerprijs aan vast van € 90,- p.p. U reist op deze wijze samen met de groep. Helaas konden wij u niet meer voor het groepstarief inboeken, omdat deze plaatsen ongeveer twee maanden voor het vertrek van de reis aan de luchtvaartmaatschappij dienen te worden teruggeven. Wij kunnen deze vluchten tot vandaag 16.00 uur voor u vasthouden. Graag vernemen wij voor die tijd of u akkoord gaat met het bovenstaande vluchtschema en de bijbehorende meerprijs. U kunt ons dit laten weten via [email protected]. Vermeldt u daarbij duidelijk uw naam en uw klantnummer."
Met andere woorden heb ik 2 uur de tijd gehad te reageren. Je moet je email wel de hele dag paraat aan hebben staan om dat voor elkaar te krijgen.
Ik heb vervolgens een mail gestuurd dat dit wel een heel rare gang van zaken is. We gaan dus niet mee.
Wat schetst echter mijn verbazing dat nog geen uur later deze reis weer als aanbieding bij Summum voor dezelfde datum boekbaar is voor 1329 euro.
Kennelijk wordt er bij Summum met lokaanbiedingen gewerkt als de reis bijna vol is en zodra je toehapt krijg je na een tijdje later het bericht dat je moet bijbetalen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rare ervaring met Summum reizen
Re: Rare ervaring met Summum reizen
Toch even een vraagje: u heeft werkelijk een georganiseerde groepsreis naar Costa Rica geboekt, gewoon door een boekingsformuliertje op internet in te vullen?
Het lijkt me gewoon heel gek bij een reis waar zoveel informatie bij nodig is. O.a. het feit alleen al dat u dit prachtland wil bezoeken in het orkaanseizoen bevreemd me dan. Costa Rica wordt in november nogal eens geteisterd door aardbevingen en aardverschuivingen waardoor veel wegen afgesloten worden e.d. Niet echt bevordelijk voor een groepsreis.
Normaal zou elk reisbureau u afraden het land in die periode te bezoeken. Een maand later en het is echt geen probleem meer.
Maar toch even on-topic: hetgeen bij u gebeurde was het vrijkomen van plaatsen op een groepsreis. Ze kunnen toch gewoon een annulering hebben gekregen? Want tickets van een groepsreis kun je bij de luchtvaartmaatschappij niet meer teruggeven.
Het lijkt me gewoon heel gek bij een reis waar zoveel informatie bij nodig is. O.a. het feit alleen al dat u dit prachtland wil bezoeken in het orkaanseizoen bevreemd me dan. Costa Rica wordt in november nogal eens geteisterd door aardbevingen en aardverschuivingen waardoor veel wegen afgesloten worden e.d. Niet echt bevordelijk voor een groepsreis.
Normaal zou elk reisbureau u afraden het land in die periode te bezoeken. Een maand later en het is echt geen probleem meer.
Maar toch even on-topic: hetgeen bij u gebeurde was het vrijkomen van plaatsen op een groepsreis. Ze kunnen toch gewoon een annulering hebben gekregen? Want tickets van een groepsreis kun je bij de luchtvaartmaatschappij niet meer teruggeven.
Je moest eens weten hoeveel mensen dat gewoon doen. Goed om te weten dat Costa Rica met name in november door aardbevingen wordt getroffen. Het orkanenseizoen is eind november overigens echt wel voorbij.geengast schreef:Toch even een vraagje: u heeft werkelijk een georganiseerde groepsreis naar Costa Rica geboekt, gewoon door een boekingsformuliertje op internet in te vullen?
vwb de stoelen is het logisch; tot 2 maanden voor vertrek kan Summum de gereserveerde stoelen teruggeven aan de maatschappij. Als je later boekt dan moeten deze dus opnieuw geboekt worden tegen de dan geldende kosten. Dat de prijs op de site niet is aangepast heeft denk ik meer te maken met het onvermogen bij Summum om hun aanbieding aan te passen.
-
Dat eerste klopt doch als Summum weet dat ze de prijs van 1329 niet waar kunnen maken moeten ze de reis ook niet als "aanbieding" aanbieden. Verder suggereren ze dat de prijzen actueel zijn. Dat klopt niet.
Toen ik boekte overigens was de reis nog niet vol.
Toen ik boekte overigens was de reis nog niet vol.