LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reis geannuleerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hans1978

reis geannuleerd

Ongelezen bericht door hans1978 »

ik heb een reis geboekt in het weekend bij worldticketcenter, de touroperator is skytours. Nu bleek maandag dat de reis vol zat, dus het reisburo belde en annuleerde de reis. Echter het geld was wel van mijn rekening afgeschreven en ik had geen geld voor een nieuwe reis. Ik had nog wel een creditcard, dus een tweede reis geboekt met creditcard, en ja hoor, ook deze vol.
Ik heb ze gevraagd het geld zsm terug te storten en de reservering voor mijn creditcard terug te draaien (dit kan ik niet zelf ivm eenmalig machtiging). Dit hebben ze 2 dagen later nog niet gedaan. Mag dit?? Ik kan nu geen reis boeken en zei hebben wel mijn geld....

hans1978

Re: reis geannuleerd

Ongelezen bericht door hans1978 »

En is het normaal dat een reisburo eerst het geld afschrijft alvorens te checken of de reis ook echt doorgaat?

luis in de pels

Re: reis geannuleerd

Ongelezen bericht door luis in de pels »

Het duurt een aantal dagen voor de betaling via creditcard op de rekening van de begunstigde staat en bij terugbetaling gaat dat ook niet in een dag zonder spoed kosten. Je kan ook niet verwachten dat ze jouw betaling gaan voor financieren. Een leer voor de volgende keer en advies bel van te voren het reisbureau en vraag of ze beschikbaarheid na kunnen kijken, indien beschikbaar boek dan via dat reisbureau tenslotte werken ze ook niet voor niets of nog beter bewaar even je geduld en ga 's maandags even langs bij een reisbureau

Gesloten