LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Annita38
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mei 2007 01:49

Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door Annita38 »

Wie doet er iets aan de organisaties die zich nog steeds niet aan de sinds 1-4-07 ingestelde wet houden om alle prijzen inclusief te vermelden? Een hardnekkige is Transavia, waar je hele dure tickets vindt, nadat je doorklikt (de tax komt er dan nog bij). Terwijl er in Barcelona bussen rijden met op de achterkant heel groot dat je voor 19.99 euro naar Amsterdam kunt met Transavia, ook de Spanjaarden menen zij te bedotten.
Verder vond ik op 6-5 een leuke aanbieding bij Cheaptickets, je kunt nl. naar Kos in Griekenland voor 200 euro, last minute. Leuke aanbieding, dacht ik. Maar als je doorklikt, komt het volgende te voorschijn:
Prijsoverzicht
Subtotaal € 198,50
Calamiteitenfonds € 2,50
Reserveringskosten € 20,00
Luchthavenbelasting € 180,00
Subtotaal € 401,00
Annuleringsverzekering € 27,52
Dossierkosten € 20,00
Totaal overige kosten € 47,52

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal € 448,52

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door evie01 »

de annuleringsverzekering moet je er wel vanaf halen, die is namelijk niet inclusief maar optioneel, ook zoals je reisverzekering

Annita38
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mei 2007 01:49

Re: Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door Annita38 »

Evie, gaat het hier om annuleringsverzekering of om grotere bedragen? Ik neem aan dat de mensen dit kunnen zien, dat dit geen 'verplicht' item is.
Maar vind jij dit voor de rest wel redelijk dan, dat je 'aanbieding' er zo anders uit komt te zien?

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik neem aan dat je dit ergens kan melden??

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, daar heb ik er nog verscheidene mee gezien. Sommige minder bekende Turkijereizen hebben er nog een handje van en kijk eens even bij Skytours. Zie je een leuke reis voor een leuke prijs, klik de datum aan en ja hoor...handlingkosten ( wat dat ook zijn mag?) en luchthavenbelasting komen er allemaal nog bij.

Dus het is nog steeds goed opletten geblazen. :wink:

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door Zarine »

Even uit mn hoofd opgelepeld nadat ik vorig jaar oppervlakkig de niet-leesbare regels heb doorgenomen:

- Calimiteitenfonds en Reserverings(of administratie)kosten mogen gespecificeerd worden cq apart vermeld worden (buiten de prijs). In het geval van Calamiteitenfonds moet het zelfs.

Luchthavenbelasting moet wel in de prijs verwerkt worden.

Losse produkten als Verzekeringen worden altijd apart vermeld! Het behoort immers niet tot de reis maar is een vrijwillig bijboekbaar produkt.

Het gaat erom dat reclameuitingen duidelijker/eerlijker moeten. Dus idd niet voor 20 euro naar Istanbul, terwijl het daadwerkelijk 200 euro kost.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door ine1961 »

Ik heb de aanbieding van topicstarter er effe bij gezocht.
De aanbieding is 200,-- per persoon, dus dat je het dubbele kwijt bent met 2 personen is normaal(dus de aanbieding klopt wel), en inderdaad verzekeringen en administratiekosten en calamiteitenfonds worden uiteraard niet in een startaanbieding getoond.

ff83
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2007 15:25

Re: Reisbureaus die zich niet aan inclusief prijzen houden

Ongelezen bericht door ff83 »

Gaat het nu om reisbureaus of reisorganisaties?? Die twee zijn namelijk nogal verschillend

Gesloten