LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wim-hoogezand
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jun 2006 06:50

Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door wim-hoogezand »

Bij dit reisburo (ECONOMY HOLIDAYS) een reeds betaalde reis moeten annuleren wegens gezongheidsklachten op 24 april 2007..

Heden 1 juni nog steeds geen restitutie van het restant bedrag mogen ontvangen.
Van mijn doorlopende reisverzekering had ik het binnen 1 week terug.
Als ik voor info bel is het steeds onderweg..op e-mail reageren ze niet trouwens... :evil:

Snappen die lui dan niet dat men daar dan NOOIT meer boekt ?

Heb ondertussen mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld... :)

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door zondag »

waarom dan in hemelsnaam boeken bij E.H.??
niet ANVR aangesloten!

wim-hoogezand
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jun 2006 06:50

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door wim-hoogezand »

Dit moet ook voldoende zijn dacht ik zo..
SGR en Calamiteitenfonds

xlyndseyx
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2007 09:47

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door xlyndseyx »

Ben laatst op vakantie geweest naar Fame Residence Lara via reisbureay Economy Holidays. Vakantie is prima bevallen, de vlucht met Onur Air ook, hadden we van tevoren niet verwacht. Volgende vakantie boeken we weer bij Economy Holidays! Ze hebben gewoon goedkope aanbiedingen en verder was alles goed geregeld!!

Ik kreeg ook nog geld terug van teveel betaalde Martinari chartetoeslag, heb er 2 weekjes op moeten wachten, maar hebben het daarna netjes op me rekening gestort! Heb er alleen maar een klein briefje voor hoeven te schrijven..

wim-hoogezand
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jun 2006 06:50

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door wim-hoogezand »

@xlyndseyx hoe lang werk je er al ?

xlyndseyx
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2007 09:47

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door xlyndseyx »

Beste Wim,

Ik werk er niet, helaas kan ik ook niet meegaan in jouw negatieve beoordelingen.
Als je gelijk moet concluderen dat mensen met een positieve reactie er werken kan ik jouw mening niet als objectief beschouwen.
Jammer dat het bij jouw niet goed gelopen is, mijn vakantie was wel perfect.

gangstababe
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2007 01:02

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door gangstababe »

Maar je naam staat wel op het boekingformulier van economy holidays
LYNDSEY.......toevallig

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door zondag »

helaas!!!


er gaat voor niets meer goed komen met E.H.!!!!


lees hun site!!

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Een nog onbekend, maar mogelijk groot, aantal Nederlandse en Belgische toeristen is gedupeerd door problemen bij de reisorganisatie Economy Holidays in Amsterdam. Deze heeft vandaag -donderdag 5 juli- bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) 'financieel onvermogen' aangemeld. De website is uit de lucht.

Economy Holidays.nl opereerde met name op Turkije waar men via internet een 'veelzijdig aanbod' presenteerde van appartementen en hotels in alle populaire bestemmingen aan de Turkse Riviera, maar ook in Bodrum, Marmaris, Fethiye en Kusadasi. De reisorganisatie deed ook zaken via de website Boekvoordelig.nl.

Bron: Tourpress

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door sprookje »

Dit vind ik verschrikkelijk voor alle mensen die hun vakantie in 't water zien vallen,ik hoop dat zij hun geld kunnen recupereren!! :cry:
Je zal er maar mee zitten.Hoop dat ze toch nog elders een leuke vakantie vinden.
groetjes

ilona1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:06

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door ilona1980 »

ik ben dus een van die gedupeerden !!!
wij zouden met economy holidays 25 augustus naar turkije gaan.
toevallig keek ik eens op de site gisteren en werd gelijk doorgelinkt naar SGR.
toen zag ik het ,maar ik moet zeggen.
ondanks dat de vacantie niet doorgaat wordt tot nu toe alles netjes afgehandeld en krijg ik binnen 2 werkdagen mijn geld terug.
maar dat is nog maar even afwachten.
nu nog op zoek naar een andere vacantie !!!

groetjes ilona

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door G7 »

Och Ilona, dat moet toch nog makkelijk lukken, om een andere vakantie te vinden?

Vrienden van ons zouden volgende week met hun gaan en hebben vanmorgen alweer een nieuwe reis elders kunnen boeken.

Jeroen0021
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2007 11:49

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door Jeroen0021 »

Hallo, ik had ook bij Economy Holidays geboekt en inmiddels een ander 5sterren hotel gevonden bij Gomundo (en evt. ook Correndon). Het is Club Paradiso in Alanya. Krijgt goede cijfers op zoover.nl en is betaalbaar en BESCHIKBAAR. Dus voor diegenen, die nog wat zoeken misschien een goede optie. Succes. :P

Groeten, Jeroen

Abi forever
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2007 11:32

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door Abi forever »

Zeer doortrapte dieven. Ze hebben waarschijnlijk een katvanger er tussen gezet en zijn er nu met al jullie geld vandoor.
Ik begrijp niet dat de SGR geen strengere eisen stelt aan dit soort praktijken. Tip voor allen, hou al dit soort internetreisburootjes in de gaten en boek bij een grote touroperator. Misschien iets duurder, maar dan wordt je niet opgelicht.

martin456
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:43

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door martin456 »

vandaag ook bericht gehad van e.h. dat ze failliet waren daarna svr gebeld en die zouden de aanbetaling terugstorten (heel netjes)
ook unigarant gebeld voor het terugvorderen van de betaalde verzekeringen maar deze gaan nog beraadslagen hoe ze dit gaan afhandelen hopen er maar het beste van
en nu maar op zoek naar een andere (betrouwbare) reisbureau

rasbreuk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2005 00:31

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door rasbreuk »

Nog even een tip van de vakman (ik werk in de reiswereld).

Iedereen die een reisverzekering via Economy afgesloten heeft en een nieuwe reis boekt... de verzekering kan waarschijnlijk veranderd worden en aangepast aan de nieuwe reis. Dat is vaak handiger als de verzekering annuleren, geld terug krijgen (duurt meestal een tijdje), nieuwe verzekering afsluiten... enz enz enz... en Unigarant is verder niets mis mee.

Misha1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007 11:23

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door Misha1977 »

Ook wij hebben de beruchte brief ontvangen.
Maar wat schetst mijn verbazing:

De betaalde reissom is eergisteren (12 juli) al door de SGR teruggestort op mijn rekening :!:



Nu alleen nog afwachten of unigarant ook zo vlot handelt met het terugbetalen van de reis- en annuleringsverzekering
Maar er zijn dus toch organisaties die doen wat ze moeten doen

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door edkamuna »

Ik had mijn reis voor al helemaal betaald voor mijn vakantie die op 31/7 zou plaatvinden.
Ik heb binnen 1 dag mijn geld terug ontvangen van de S.G.R HEEL NETJES IS DE AFHANDELING GEGAAN.
Ik ben alleen mijn geld van de annuleringsverzekering waarschijnlijk kwijt.

Het is echt balen,kan nu geen vakantie meer vinden, alles zit vol en er zijn nauwelijks vluchten meer.
Ik heb bij sun plus geboekt en deze zit nu ook in de problemen i.v.m de vliegmaatschappij Fly Air die zijn vluchten cancelen of meer dan 24 uur vertragen.
Het is een chaos bij al die goedkoper reisorganisaties en al hun reizen gekoppeld hebben aan Fly Air vliegmaatschappij.
Fly air zit in de problemen!
Mensen boek niet een reis met Turkse maatschappijen!!!
Wees voorzichtig!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door sprookje »

hey,als je bij arke bij de aanbiedingen kijkt kun je de 31/7 wel naar Turkije hoor en nog wel aan sterk verlaagde prijzen.
:wink:
en is zelfs nog een beetje keuze!
succes met zoeken.

karina01
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2007 14:16

Re: Reisburo ECONOMY HOLIDAYS

Ongelezen bericht door karina01 »

wij hadden bij E.H geboekt in januari lekker goedkoop mooi app. en mijn ouders gaan al jaren met hun weg altijd perfect geregeld .
wij zouden 28 juli vertrekken naar marmaris voor 22 dagen .

ik hoorde het op donderdag middag 5 juli en ik heb mijn boeltje naar SGR gefaxt de volgende dag SGR had het meteen gestort en na 12 uur de zelfde dag had ik het al op mijn rekening. HIEP HIEP HOERA petje af voor SGR !!

Ik wilde meteen iets nieuws boeken en heb dat gedaan bij D-reisen , wel € 400,00 duurder en 15 dagen ipv 22 dagen maar goed we gaan lekker weg en er was nog genoeg .

nu ben ik eigenlijk heel erg boos op UNIGARANT ik krijg mijn geld niet op korte termijn terug á € 250,00 dat is me toch een hoop geld ! en mischien krijgen we helemaal niks terug ze gaan eerst de zaak onderzoeken pfffff stelletje *#*#* zakken ,en ik wilde hem dus wel overzetten nar mijn nieuwe reis DAT KAN NIET VOLGENS MEVROUW AAN DE AANDERE KANT VAN DE LIJN( #*#* domme)
nu moet ik dus ook nog een nieuwe annulering en reis verzekering afsluiten nou ik ben nu dus € 650,00 meer kwijt in totaal en ik kan wel janken , lekker leven dar met bijna niks wat ik gspaard had om mee te nemen is dus deels naar de nieuwe reis en verzekeringen gegaan ..
echt een verzekerings maatschapij wel innen maar als je ze nodig heb voor uitbetaling zijn er alijd wel addertjes onder het gras

Gesloten