Rondreis een dag korter dan beloofd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
RoosLucieer

Rondreis een dag korter dan beloofd

Ongelezen bericht door RoosLucieer »

Onlangs heb ik een 7-daagse rondreis IJsland voor 3 personen geboekt bij NRV.
In het boekingsformulier kan je kiezen uit verschillende luchtvaartmaatschappijen. Ik koos voor Transavia. Daarbij stond vertrek 7:30u en terugvlucht om 19:20. Er stond bij: "Bekijk voorbeeld vluchtschema".
Boeking ingevuld, oa deelnemers en thuisblijver. Vervolgens kreeg ik een boekingsbevestiging. Beide emails van Reserveringen.NRV. Het ging drie dagen duren om de verschillende onderdelen zoals de huurauto definitief te maken. Als er iets zou veranderen, dan wordt er contact opgenomen. Ik krijg een reisvoorstel van NRV (dus niet van reserveringen). Ik kijk de eerste pagina's, maar dat is de reis die ik geboekt hebt. Het is een rare email (wat leuk dat u interesse heeft in deze reis en we hebben wel paspoortgegevens nodig), dus ik denk dat het een email is om mij te stimuleren om te boeken. De volgende dag word ik gebeld over het reisvoorstel. Ik zeg dat ik dat niet begrijp. Nou we bellen altijd als het om een privereis gaat. Ze vraagt bent u akkoord met de vliegreis. Ik zeg ja, om 7.30 vertrek en 19:00 u terug. Dat is prima. Uiteindelijk blijkt uit de factuur dat de vlucht om 18:00u gaat, zodat de eerste reisdag verloren is. De hele procedure is volkomen onduidelijk. Ik heb twee emails gestuurd, dat ik dat reisvoorstel niet begreep en dat we nu een dag kwijt zijn. Naar aanleiding daarvan belt NRV mij op, maar de boeking ligt vast en korting kan zij wel geven, maar dat doet ze niet aan mij (dit zegt ze tweemaal in het gesprek). Er ligt wel een aantekening dat ik het reisvoorstel dat zij gestuurd hadden niet had begrepen. In het reisvoorstel staat dat de vlucht dus later gaat. Er blijkt helemaal geen vlucht 's morgens te gaan. Hoe dat met de andere vliegmaatschappijen is, dat is niet bekend. Tijdens het boeken kan je dat dus helemaal niet zien.

Speedy123

Re: Rondreis een dag korter dan beloofd

Ongelezen bericht door Speedy123 »

De algemene voorwaarden zijn in dit soort zaken altijd erg belangrijk.
De reisduur wordt in hele dagen vermeld, tenzij anders vermeld, waarbij de dagen van vertrek en aankomst worden meegeteld, ongeacht de vertrek- en aankomsttijden.
Door onvoorziene wijzigingen in het vluchtschema van luchtvaartmaatschappijen kan het voorkomen dat de vertrekdatum van uw reis dient te worden aangepast dan wel dat een programmawijziging plaatsvindt. In een dergelijk geval binden de aanvankelijk gestelde vertrekdata ons niet.
Een zevendaagse rondreis is bij NRV dus een vijfdaagse rondreis exclusief de reistijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat Speedy hierboven zegt klopt inderdaad. Er zijn in het verleden meerdere topics over dit onderwerp aangemaakt, en steeds weer is dit de conclusie.

Ergo: als het vliegtuig/de trein om 23.55 uur vertrekt zit de eerste reisdag er na 5 minuten al op. Ben je daarentegen die ochtend om 00.05 vertrokken, dan heb je nog een hele dag voor je.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat is standaard zo. Ik ben ook al eens om 23u30 vertrokken in Eindhoven.Dan ben je om 3 u in Turkey. Om 5 u in het hotel, overboekt, naar naastgelegen oud hotel voor die mininacht. Na 2 uur slapen bruin water uit de douche, een karig waardeloos ontbijt, weer 300 meter naar het oorspronkelijke hotel. Dan ben je zo moe, gaat de rest van de dag naar bed. S'avonds eindelijk fit. De eerste 2 dagen al naar de ballen.

Plaats reactie