LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryan air: 2 voornamen en 1 achternaam verkeerd geregistreerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
adesign

Ryan air: 2 voornamen en 1 achternaam verkeerd geregistreerd

Ongelezen bericht door adesign »

Hoi,

Ik heb onlangs een reis geboekt naar Marakkech voor dit weekend. Ik heb nog niet ingecheckt, maar wilde dat zonet eigenlijk doen. Ik heb 2 voornamen en 1 achternaam. Van wat ik weet heb ik dat ook zo ingevuld op de website van ryan air. Nu ik goed kijk naar de gegevens bij het inchecken zie ik dat mijn voor en achternaam verkeerd geregistreerd is. Wel goed gespeld, maar ik mis mijn achternaam.

Hier een voorbeeld van mijn voor en achternaam:

Voornamen:

Mohammed Abdel

Achternaam:

Hamdoui

Als ik nu kijk hoe het bij Ryan Air geregistreerd is, is als volgt:

Voornamen:

Mohammed

Achternaam:

Abdel

What the hellll!!! Ik heb nog niet ingecheckt. Wat is wijsheid? Zo laten en gewoon proberen. Of bellen en aangeven dat hun systeem een fout heeft gemaakt. Of gewoon een naamswijziging doen tegen betaling(110 euro terwijl de ticket retour 100 euro was)?

nevermind

Re: Ryan air: 2 voornamen en 1 achternaam verkeerd geregistreerd

Ongelezen bericht door nevermind »

Genoeg topic´s hier te vinden, hoe het moet.
Gebruik de zoekfunctie en al je vragen zijn al beantwoord.

Maar dan nog even opnieuw:
De naam op het ticket moet overeen komen met de naam in het paspoort.
Alles andere mag niet en wordt door vele maatschappijen geweigerd.

adesign

Ik heb gezocht, maar heb niet een topic gevonden waarbij iemand problemen heeft zoals de mijne: 2 voornamen en 1 achternaam, waarbij de 2e voornaam als achternaam geregistreerd is. Ik hoop alleen dat er mensen zijn op dit forum die ongeveer hetzelfde probleem hebben, en eventueel gematst zijn op het vliegveld of toch niet en ter plekke moesten betalen voor een naamswijziging.

estherlah

Ongelezen bericht door estherlah »

adesign schreef:Of bellen en aangeven dat hun systeem een fout heeft gemaakt.
Als jij iets verkeerd hebt ingevuld is dat geen fout van het systeem van Ryanair :)

memooty

Ongelezen bericht door memooty »

Geen enkele vliegmaatschappij zal u, zoals u het noemt "matsen". En al zeker niet in tijden met verscherpte beveiliging.

U kunt het beste een telefoontje plegen naar Ryan air, om deze fout zo snel mogelijk te herstellen. Als u kunt aantonen dat u uw namen 100% correct hebt ingevoerd op de website van deze maatschappij, dan zal men daar u waarschijnlijk geen rekening sturen, maar daar kan ik natuurlijk alleen over gissen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

adesign schreef:Ik heb gezocht, maar heb niet een topic gevonden waarbij iemand problemen heeft zoals de mijne: 2 voornamen en 1 achternaam, waarbij de 2e voornaam als achternaam geregistreerd is. Ik hoop alleen dat er mensen zijn op dit forum die ongeveer hetzelfde probleem hebben, en eventueel gematst zijn op het vliegveld of toch niet en ter plekke moesten betalen voor een naamswijziging.
Wijzigen kan doorgaans nog wel voordat je (ook online) ingecheckt bent, maar alle luchtvaartmaatschappijen vragen hier een vergoeding van de administratieve kosten voor.

Blijkbaar heb je bij de 2 velden iets verkeerds ingevuld, want de velden voor de naam zijn gelabeld , voornaam, en achternaam op hun site, zoals je hier op het plaatje kan zien.

Afbeelding

Nergens is een veld te vinden voor een 2e naam, maar je ziet wel een vraagteken achter die rode tekst waar eea uitgelegd wordt, en dat je bij twijfel contact op kan nemen met het reserveringscentrum.

Ook staat er duidelijk in rode letters dat de namen overeen moeten komen met de namen in het reisdocument.

adesign

ik heb volgende nu met moeite voor elkaar gekregen. Indien ik het op de juiste manier wilde laten uitvoeren moest ik 120 euro betalen omdat dat onder naamswijziging valt.

Voornamen:

Mohammed

Achternaam:

Abdel Hamdoui

Wanneer ik nu naar de incheck pagina ga zie ik mijn volledige juiste naam: Mohamed Abdel Hamdoui. Dit komt ook op de bourdingcard te staan.

Is dit zo voldoende of blijft het een probleem omdat mijn 2e voornaam in het veld achternaam staat?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

adesign schreef:ik heb volgende nu met moeite voor elkaar gekregen. Indien ik het op de juiste manier wilde laten uitvoeren moest ik 120 euro betalen omdat dat onder naamswijziging valt.

Voornamen:

Mohammed

Achternaam:

Abdel Hamdoui

Wanneer ik nu naar de incheck pagina ga zie ik mijn volledige juiste naam: Mohamed Abdel Hamdoui. Dit komt ook op de bourdingcard te staan.

Is dit zo voldoende of blijft het een probleem omdat mijn 2e voornaam in het veld achternaam staat?
Het staat er nu prima maar staat dit exact hetzelfde in je paspoort?? Want zo wordt het geaccepteerd; niet op de door jou bedachte wijze. Dus je achternaam is alleen Hamdoui? Zonder Abdel?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

nevermind schreef:
Maar dan nog even opnieuw:
De naam op het ticket moet overeen komen met de naam in het paspoort.
Alles andere mag niet en wordt door vele maatschappijen geweigerd.
sjohie schreef:
Ook staat er duidelijk in rode letters dat de namen overeen moeten komen met de namen in het reisdocument.
tenormin schreef: Het staat er nu prima maar staat dit exact hetzelfde in je paspoort?? Want zo wordt het geaccepteerd; niet op de door jou bedachte wijze. Dus je achternaam is alleen Hamdoui? Zonder Abdel?

Is dit allemaal niet te begrijpen?

adesign

Nou het is een twijfelgevalletje nu. De volledige naam is nu Mohammed Abdel Hamdoui. Als de douane in mijn paspoort kijkt, zien ze daar netjes staan Mohamed Abdel bij voornaam en Hamdoui bij achternaam. Niks aan het handje dus en alles is ok.

Maaaaaaaaaar, gaan ze echt voornaam appart controleren missen ze mijn 2e naam Abdel. En gaan ze mijn achternaam appart controleren zien ze daar het woordje Abdel te veel staan. Dus vandaar dat ik nog een beetje twijfel of dit acceptabel is of zijn ze gewoon kei hard en moeten je voornamen appart benoemd staan en je achternaam appart benoemd staan.

tenormin

adesign schreef:Nou het is een twijfelgevalletje nu. De volledige naam is nu Mohammed Abdel Hamdoui. Als de douane in mijn paspoort kijkt, zien ze daar netjes staan Mohamed Abdel bij voornaam en Hamdoui bij achternaam. Niks aan het handje dus en alles is ok.

Maaaaaaaaaar, gaan ze echt voornaam appart controleren missen ze mijn 2e naam Abdel. En gaan ze mijn achternaam appart controleren zien ze daar het woordje Abdel te veel staan. Dus vandaar dat ik nog een beetje twijfel of dit acceptabel is of zijn ze gewoon kei hard en moeten je voornamen appart benoemd staan en je achternaam appart benoemd staan.
Nou, zoals jij het uitlegt gaat dit hem echt niet worden. Als ik b.v. Anne Maria Klaasen heet en ik maak er Anne als voornaam en achternaam Maria Klaasen van moet ik (gewoon) bijbetalen. Zo te lezen jij ook. Natuurlijk zien ze twee maal Abdel staan, althans op je boeking, niet in je paspoort en ben je gewoon de Sjaak. Maar iedereen heeft het je al helemaal uitgelegd, sjohie heeft het zelfs voor je neus gezet, dus duidelijker dan dit kan het niet zijn. Naar mijn bescheiden mening dan.

adesign

Je hebt het over, dat ze 2 keer de naam abdel zullen zien staan. Hoe kom je hierbij. Nu sta ik zo geregistreerd:

Voornaam: Mohammed
Achternaam: Abdel Hamdoui

Volledige naam die op de bourding card komt te staan: Mohamed Abdel Hamdoui.

Stel ik corrigeer mijn naam voor 110 euro komt er dit te staan:

Voornaam: Mohammed Abdel
Achternaam: Hamdoui

Volledige naam die op de bourding card komt te staan: Mohamed Abdel Hamdoui. De volledige naam zal er precies hetzelfde uit blijven zien.

Snap je nu wat ik bedoel? De volledige naam is traks precies hetzelfde. En hopelijk kijken ze naar die volledige naam. Op een boardingcard staat nergens je voornaam appart vermeld, en ergens anders je achternaam appart vermeld. Gewoon op 1 regel achter elkaar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

adesign schreef:Je hebt het over, dat ze 2 keer de naam abdel zullen zien staan. Hoe kom je hierbij. Nu sta ik zo geregistreerd:

Volledige naam die op de bourding card komt te staan: Mohamed Abdel Hamdoui. De volledige naam zal er precies hetzelfde uit blijven zien.

Snap je nu wat ik bedoel? De volledige naam is traks precies hetzelfde. En hopelijk kijken ze naar die volledige naam. Op een boardingcard staat nergens je voornaam appart vermeld, en ergens anders je achternaam appart vermeld. Gewoon op 1 regel achter elkaar.
Hopelijk? Da's een leuke gok die je neemt, maar goed, we zien je topic over "ryanair liet me bij de incheckbalie staan" wel verschijnen hier. Bij meerdere namen wordt normaliter de eerste voornaam op het ticket gezet, en de achternaam. Dat klopt altijd met je paspoort.

Juich trouwens niet te vroeg als je succesvol (online) ingecheckt bent, dikke kans dat je bij de gate alsnog gestopt wordt, en dan is het niet meer mogelijk om iets te wijzigen, dat kan (meestal) tot 24h van te voren, en als het ticket nog ongebruikt is. En online inchecken is óók gebruiken. :wink:

Dat over die eerste voornaam is me overigens een poos geleden al verteld, in het pré online boeken tijdperk door een ter zake kundige reisbureaumedewerkster, ik heb namelijk ook 2 voornamen.
Laatst gewijzigd door sjohie op 09 apr 2013 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

estherlah

Ongelezen bericht door estherlah »

Je maakt er wel rocket science van zeg. Zo moeilijk is het toch niet?
adesign schreef:Je hebt het over, dat ze 2 keer de naam abdel zullen zien staan. Hoe kom je hierbij. Nu sta ik zo geregistreerd:

De volledige naam ziet er wel degelijk anders uit. Je voornaam staat bij Ryanair wel degelijk op de boarding pass. De voornaam en achternaam staan op een aparte regel van elkaar. Aanpassen dus!!

adesign

Ok, bedankt voor alle info. Ik heb het aangepast.

Qqkoll

Ongelezen bericht door Qqkoll »

Mijn reactie is een beetje laat, maar voor de volgende keer kunt u beter met Ryanair bellen.
Vaak veranderen ze dit gratis of voor een klein bedrag (10/20 euro).

Je 2e voornaam hoeft trouwens niet op een ticket te staan.
Alleen je 1e voornaam + achternaam.

alles_is_voor_bassie

Ongelezen bericht door alles_is_voor_bassie »

Qqkoll schreef:Mijn reactie is een beetje laat, maar voor de volgende keer kunt u beter met Ryanair bellen.

Niet te geloven deze eigenwijze opmerking maar bij zowel Wizzair als Ryanair staat overduidelijk in de voorwaarden dat de namen voluit, zoals ze in paspoort of ID-card staan, dienen vermeld te worden.
En dan komt u doodleuk met dit bericht. PFFF

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

alles_is_voor_bassie schreef:
Qqkoll schreef:Mijn reactie is een beetje laat, maar voor de volgende keer kunt u beter met Ryanair bellen.

Niet te geloven deze eigenwijze opmerking maar bij zowel Wizzair als Ryanair staat overduidelijk in de voorwaarden dat de namen voluit, zoals ze in paspoort of ID-card staan, dienen vermeld te worden.
ik boek al jaren met alleen mijn eerste voornaam en achternaam
nog nooit problemen gehad

trouwens hoe zou onze koning dan moeten boeken voor een citytrip met al die extra namen en titels
zo veel vakjes staan er echt niet op een boekingsformulier
Laatst gewijzigd door ruud_a op 19 mei 2013 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

@adesign, je Marakkech reis is nu wel achter de rug, vertel eens of alles allemaal gratis gegaan is of dat je hebt moeten betalen? Help je anderen ook weer mee. Alvast bedankt, hoor.

Qqkoll

Ongelezen bericht door Qqkoll »

alles_is_voor_bassie schreef:

Nou deze niet te geloven opmerking dan ... Je hoeft alleen met je 1e voornaam + achternaam te boeken. Ik vlieg minstens 50x per jaar en doe dit nooit want dit hoeft niet.

Gesloten