LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair Italiaanse identiteitskaart, Belgische bankkaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Britttt

Ryanair Italiaanse identiteitskaart, Belgische bankkaart

Ongelezen bericht door Britttt »

Hallo,

mijn vriend woont in Italië en ik in België. Nu zou hij graag naar België vliegen met Ryanair.
Hij zit voorlopig even zonder computer dus ik wil zijn ticket online bestellen voor hem.
Het ticket zou dus geldig zijn voor een Italiaanse identiteitskaart maar gaat betaald worden met een Belgische bankkaart. Iemand hier ervaring mee of een idee of dit problemen kan opleveren op de luchthaven?

bprosman

Re: Ryanair Italiaanse identiteitskaart, Belgische bankkaart

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee hoor, het zal Ryan air worst (salsiccia in dit geval) zijn wie het ticket betaald.
Let er wel op dat alle namen zoals op de de identiteitskaart goed en volledig op het ticket staan.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Hallo,

mijn vriend woont in Italië en ik in België. Nu zou hij graag naar België vliegen met Ryanair.
Hij zit voorlopig even zonder computer dus ik wil zijn ticket online bestellen voor hem.
Het ticket zou dus geldig zijn voor een Italiaanse identiteitskaart maar gaat betaald worden met een Belgische bankkaart. Iemand hier ervaring mee of een idee of dit problemen kan opleveren op de luchthaven?

Is er nergens in Italie een internet cafe of heeft hij geen kennisssen met een computer zelfs in een klein ontwikkelingsland zijn tig internet locaties en dat is Italie toch niet. Dan weet je zeker dat het geen problemen geeft,en kan je ook geen fout maken in de naams vermelding o.i.d.

gr Henk

miffy53

Ongelezen bericht door miffy53 »

Ik neem aan dat je met bankkaart een credit card bedoelt want met een gewone bankpas kun je helemaal niet betalen bij Ryanair. Je kunt wel gewoon met jouw credit card het ticket van je vriend betalen. Zoals anderen al vermeld hebben, let erop dat alles tot op de letter correspondeert met zijn identiteitskaart anders gaat het een smak geld kosten om het aan te laten passen (zie talloze berichten daarover op dit forum).

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Britttt schreef:Hallo,

Nou lijkt mij heel sterk dat er niemand van zijn kennissen een PC heeft
Hij kan het dus beter zelf doen worden er ook geen fouten gemaakt.
kan natuurlijk ook zijn dat hij ergens op uit is :wink:

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik neem aan dat je met bankkaart een credit card bedoelt want met een gewone bankpas kun je helemaal niet betalen
Huh ? :shock:
Hoe moet je dan een tocket kopen bij die jongens.
Creditcard is toch iets wat veel mensen niet hebben of kunnen krijgen.

bprosman

@Sadfly,

Op de luchthaven "Pinnen" is ook nog een optie :

Hoe kan ik mijn vluchten betalen?
--------------------------------------------------------------------------------
Ryanair accepteert American Express cards, Visa en Mastercard creditcards en betaalkaarten zoals Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid & Visa Delta voor het betalen van uw vluchten.
Zo moeilijk is het niet om een creditcard te krijgen hoor, oa Visa biedt ook "prepaid' varianten.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

henk51 schreef:
Hallo,

Is er nergens in Italie een internet cafe of heeft hij geen kennisssen met een computer zelfs in een klein ontwikkelingsland zijn tig internet locaties en dat is Italie toch niet. Dan weet je zeker dat het geen problemen geeft,en kan je ook geen fout maken in de naams vermelding o.i.d.

gr Henk
Nee italie is een groot ontwikkelingsland.

bprosman

Nou lijkt mij heel sterk dat er niemand van zijn kennissen een PC heeft
Hij kan het dus beter zelf doen worden er ook geen fouten gemaakt.
Dan moet hij ook nog maar net een creditcard hebben.
kan natuurlijk ook zijn dat hij ergens op uit is :wink:
Ik neem aan dat TS volwassen genoeg is om te weten wat ze doet.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

sadfly schreef:
Ik neem aan dat je met bankkaart een credit card bedoelt want met een gewone bankpas kun je helemaal niet betalen
Huh ? :shock:
Hoe moet je dan een tocket kopen bij die jongens.
Creditcard is toch iets wat veel mensen niet hebben of kunnen krijgen.
Aan de andere kant, wat moet een internationaal bedrijf anders dan met internationale betalingsmiddelen werken? Iets als iDeal zou dan alleen voor de Nederlandse klanten moeten zijn. Internationaal gezien zijn creditcards de meest geaccepteerde vorm van online betalen, gevolgd door paypal volgens mij.

En als je een creditcard neemt zonder gespreid betalen achteraf functie, wordt de drempel ervoor al weer een stuk minder.

bprosman

Iets als iDeal zou dan alleen voor de Nederlandse klanten moeten zijn.

Het ZOU wel kunnen, ze hebben ook aparte mogelijkheden voor Duitse klanten (dat stuk had ik niet meegecopieerd omdat het niet van toepassing is).
Maar igv iDeal zou TS ook niet geholpen zijn.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Met een creditcard is het geen probleem. Ik heb onlangs voor een Italiaanse collega een reis geboekt en betaald.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik boek af en toe bij Ryanair en betaal dan met mijn Amerikaanse credit card van mijn werk. Nooit problemen gehad.

Gesloten