LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair: naam op ticket?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mark_spanje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:52

Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Mark_spanje »

Ik lees op internet allerlei verhalen over vliegtickets bij Ryanair met verkeerde namen op de ticket. Maar de ene zegt dat alleen je voornaam goed genoeg is en de ander dat het precies goed moet zijn (dus alle doopnamen)

Wij hebben dus ook bij Ryanair geboekt en we kwamen nu pas erachter dat Ryanair hier heel erg moeilijk om kan doen. Weet iemand wat het precies moet zijn? Wij staan met onze eerste doopnaam + achternaam op het ticket. Dus stel je heet Jan Petrus Hannes van Hogen dan staat er bij ons op het ticket alleen Jan van Hogen
Moeten we nu wel of niet de naam laten wijzigen? Welke van de volgende manieren zijn allemaal goed?
1. Jan van Hogen
2. Jan Petrus Hannes van Hogen
3. J.P.H. van Hogen
Er is al naar de klantenservice gebeld, maar deze is helaas alleen Engelstalig dus we begrijpen nog steeds niet of we het nu wel of niet goed hebben. Naamswijziging via internet was volgens de telefoniste 100 euro per persoon en via de klantenservice 20 euro per persoon.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Het juiste antwoord is 1.

Mark_spanje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:52

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Mark_spanje »

Hoe zeker weet je dat? Want via de klantenservice leek het erop dat het de 2e moest zijn, maar dat weet ik dus niet zeker..

Wageninger
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Wageninger »

De naamgeving bij Ryanair is identiek aan die bij alle andere maatschappijen. Inderdaad optie 1.
Eerste voornaam & achternaam
Op het ticket komt dan: mrvoornaamachternaam

let wel: niet je roepnaam maar de eerste voornaam/doopnaam zoals in je paspoort vermeldt.
Het moet dus in ieder geval gelijk zijn aan je naam in je paspoort.

Ik heb de afgelopen jaren redelijk vaak gevlogen en bij alle luchtvaartmaatschappijen werkt dit gelijk.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Neem van mij aan, ik weet het héél zeker. De internationale regel is de eerste voornaam voluit als in paspoort alsmede de achternaam als in paspoort. Voor gehuwde dames is dat overigens de meisjesnaam.

Het ticket van de vriendin van Dhr. J. Smit ziet er dus als volgt uit:
cabauwvankasbergen/yolanthemrs. Mocht Dhr. J. Smit zelf meereizen dan krijgt hij een ticket met de naam smit/johannesmr.

Mark_spanje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:52

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Mark_spanje »

Ok super! Dan kan ik de rest het goede nieuws vertellen :wink:
bedankt voor de reacties!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door eeliane »

Je naam in je paspoort wordt met het ticket vergeleken, lijkt mij duidleijk dat je dan die naam overneemt,
ze vragen meestal ook maar 1 voornaam, dus neem je de eerste, niet je roepnaam maar je paspoort naam.
Als ze meerdere voornamen willen weten staat dat er wel bij,
dus kijk in je paspoort.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door meniles »

Even ter aanvulling. Ryanair accepteert optie 3 ook (dus voorletters zoals in het paspoort + achternaam (of meisjesnaam).

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door dia »

Wel opletten met bagage want vaak is de prijs van het vliegticket enkel voor de vlucht met handbagage,is je koffertje te groot of te zwaar betaal je extra.En daar moet ryanair het net van hebben!

RHNDTZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 00:10

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door RHNDTZ »

Ik denk dat er in Europa geen enkele maatschappij is die qua ticketprijzen kan tippen aan Ryanair. Laatst hadden ze zelfs compleet gratis tickets in de aanbieding. Maar het geld moet ergens vandaan komen, dus de bijkomende kosten zijn de melkkoe. Naamswijzigingen, omboekingen, toeslagen voor incheck bagage, boetetarieven voor overbagage, toeslag voor betalen met credit card, extra toeslag wanneer je als eerste aan boord wilt gaan, reisverzekeringen die standaard worden meegerekend, buskaartjes, treinkaartjes, kraskaarten aan boord en ga zo maar door. Ik vind het allemaal prima, want ik ken de spelregels. Maar als er Wim op je ticket staat terwijl er Wilhelmus op je geboortekaartje stond, of wanneer je er van uitgaat dat een koffer gewoon 21 kilo mag wegen, dan staat je bij Ryanair een dure en vervelende verrassing te wachten.

emmy3
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 20:55

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door emmy3 »

HELP, wij ontdekken dat onze naam en voornaam verwisseld staan op onze ticketten, wel correcte schrijfwijze, paspoortgewijs.
WAT NU? Heeft iemand ervaring? Professioneel advies meer dan welkom.
Alvast heel erg bedankt.

gkb
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:28

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door gkb »

In plaats van doopnamen heb ik roepnamen en ipv meisjesnaam de naam van mijn man ingevuld. Ik heb vandaag nog eens gekeken, maar nergens op de website van Ryanair staat dit duidelijk vermeld. Iemand een tip hoe ik dit gratis of voor minder dan 100 euro per naam gewijzigd kan krijgen?? Ik baal er zelf enorm van dat ik zo stom heb kunnen zijn.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door meniles »

Nopes geen tips, omdat het niet mogelijk is. Heel sneu, maar helaas niet anders. Daarnaast staat het op de site wel degelijk zeer duidelijk vermeld. Zowel in de boekingsmodule als op verschillende plekken op de site.
Doorgaan naar AANKOPEN
Als uw contactgegevens kloppen en alle hierboven opgegeven passagiersnamen overeenkomen met hun geldige identiteitsbewijs, klikt u op DOORGAAN.
Lijkt me duidelijk...Het voordeligst is waarschijnlijk de tickets nogmaals boeken te boeken..

gkb
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:28

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door gkb »

Ik heb vanochtend contact opngenomen met Ryanair. De dame van het callcenter heeft de naam gewijzigd. Ik moest hiervoor 20 euro per naam betalen. Toch netjes van Ryanair en dit terwijl het mijn eigen fout was.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door meniles »

Dit is fijn om te horen gkb

Ik vind dit inderdaad ook super klantgericht van Ryanair. Een positief geluid mag ook wel eens vermeld worden!

Nu moeten de overige lezers van dit forum alleen niet gaan denken dat dit de standaard procedure is ;)..

Tely
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2004 11:11

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Tely »

Mijn man heeft recent met Ryan air gevlogen met een ticket met daarop zijn roepnaam die niet hetzelfde is als zijn in zijn paspoort vermelde eerste naam...
Was geen probleem.
Gelukstreffertje??

Tely
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2004 11:11

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Tely »

Mijn man heeft recent met Ryan air gevlogen met een ticket met daarop zijn roepnaam die niet hetzelfde is als zijn in zijn paspoort vermelde eerste naam...
Was geen probleem.
Gelukstreffertje??

p.danen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2009 16:10

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door p.danen »

Ik kwam er pas achter dat ik de namen verkeerd had nadat ik al had ingecheckt. Ik had ook de roepnamen ipv de namen in het paspoort opgegeven. Ik heb een hele week geprobeerd om het callcenter van ryanair te bellen maar nadat ik had gehoord wat het per minuut kostte kreeg ik een ingesprek toon. Ik heb toen het andere nummer voor de rest off the world gebeld en daar vertelde de dame mij in eerste instantie dat het niet meer gewijzigd kon worden omdat ik al had ingecheckt. Toen ik zei dat ik de hele week al probeerde te bellen vroeg ze wat het moest worden en een notitie bij onze boeking zou maken en op het vliegveld in Weeze bij de ticketbalie ons moesten melden. De kosten waren € 10,00 per naam.
Op de dag van vertrek naar de balie en na overleg met een meerdere werd er een recu uitgeschreven, € 20,00 afgerekend en konden we gewoon vliegen. Op onze boardingkaart werd bij de securitycheck met pen onze paspoortnaam geschreven. Op de terugweg vanaf Berlijn werd er helemaal niets over de namen iets gezegd.

petrad
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2009 10:07

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door petrad »

Hoe zijn jullie in contact gekomen, het 0900 nr werkt nml niet.. ik heb ook een onjuiste naam op het ticket, verkeerde voornaam wat niet overeenkomt met paspoort. Hoe kan ik dit het beste wijzogen, bellen lukt niet, of proberen op het vliegveld om het alsnog te wijzigen??

p.danen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2009 16:10

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door p.danen »

Ik heb het nummer gebeld welke op de website staat voor de rest off the world 00353 12480856. Volgens mij is dat het nummer van Ierland. Ik zou niet de namen op het vliegveld laten aanpassen want dan ben je zeker dat je € 100 of € 150 moet betalen.
Bij mij hebben ze een wijziging gedaan van 2 namen voor €10 per naam.
Succes ermee en laat even weten of het is gelukt.

Gesloten