LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair: weer flinke prijsverhogingen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
geengast

Ryanair: weer flinke prijsverhogingen

Ongelezen bericht door geengast »

De Ieren zijn weer lekker bezig! Waar ze vorig jaar voor werden uitgelachen wordt deze zomer werkelijkheid: elk toestel krijgt maar één toilet meer, zodat een hele rij stoelen meer gaat passen in deze toestellen en..........toiletgebruik is niet meer gratis, maar er moet een Euro ingegooid worden!

Dat is niet alles. Bagage wordt ook flink duurder. Het eerste stuk bagage gaat 20 Euro enkele reis kosten, het tweede stuk bagage maar liefst 70 Euro!
(je kan bagage vooraf reserveren, dan krijg je 5 Euro korting).

Er komt heel snel veel meer op ons af. Spirit Airlines, een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij vraagt nu al voor handbagage 34 Euro! (gratis alleen als het onder de stoel past, in het bagagerek is ALTIJD betalen!)

Binnenkort verlangen we echt weer terug naar die goeie oude prijzen, weliswaar iets hoger, maar inclusief bagage, inclusief drankjes, inclusief maaltijden etc etc.

michaelz1981

Re: Ryanair: weer flinke prijsverhogingen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Wat is het probleem, bevallen de prijzen niet dan moet je gewoon neit boeken bij hun. Je bent niet verplicht om met ze te vliegen. Een bedrijf mag toch zeker weten zelf weten welke prijzen ze willen vragen. Zolang er maar genoeg mensen blijven betalen dan blijven ze de prijzen verhogen.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Geen gast, U zeurt. Het staat U vrij met een andere maatschappij te vliegen. Vliegen is lange tijd te goedkoop aangeboden. Ryan air probeert het op een symphatieke manier terug te verdienen. Je hoeft geen bagage mee te nemen en je hoeft ook niet naar het toilet als je niet wilt. Het zijn allemaal vrije keuzes.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Tja, zo zie je maar dat goedkoop ook zo zijn prijs heeft :wink:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sjoegel schreef:Geen gast, U zeurt. Het staat U vrij met een andere maatschappij te vliegen. Vliegen is lange tijd te goedkoop aangeboden. Ryan air probeert het op een symphatieke manier terug te verdienen. Je hoeft geen bagage mee te nemen en je hoeft ook niet naar het toilet als je niet wilt. Het zijn allemaal vrije keuzes.
Dus je kunt er voor kiezen om gratis in je broek te plassen en gratis op reis zonder kleding te zitten?
Dat lijkt mij geen keuze en al helemaal niet sympathiek.
Dat Ryan Air jarenlang te laag heeft gerekend is leuk, maar om nou het toiletbezoek betaald te maken en dan ook maar één toilet aan boord te hebben, vind ik echt minder.
Dat zou voor mij dus inderdaad een reden zijn om niet voor Ryan Air te kiezen.

sjoegel

Je kunt gewoon op de luchthaven naar de WC. Dat kost niets.

sjoegel

En kleding kan ook in je handbagage.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sjoegel schreef:Je kunt gewoon op de luchthaven naar de WC. Dat kost niets.
Het kan ook gebeuren dat iemand (al dan niet door ziekte etc.) vaker naar het toilet moet.
Dan heb je dus geen keuze.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

VioletPrue schreef:
sjoegel schreef:Je kunt gewoon op de luchthaven naar de WC. Dat kost niets.
Het kan ook gebeuren dat iemand (al dan niet door ziekte etc.) vaker naar het toilet moet.
Dan heb je dus geen keuze.
dus dan betaal je ervoor.. wat een gezever.. als ik naar londen op en neer wil, wil ik lekker goedkoop. Ik hoef in dat half uurtje niet te pissen, doe ik in de trein toch ook niet.

We zijn al lang afgestapt van het vliegtuig is luxe en bijzonder dat je ermee gaat. het is niets meer dan een snel vervoersmiddel van A naar B.

Ik ben blij met dit soort maatschappijen.. voor een weekendje weg heb ik niet meer dan een nieuwe onderbroek en truitje nodig, past makkelijk is mijn rugzak.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Violet heeft wel gelijk, als het gaat om mensen met blaasproblemen. Maar dan nog weet je dat van tevoren wel en kies je simpelweg niet voor deze maatschappij, tenzij je het niet er vind om ervoor te betalen.

Gesloten