LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Ik heb mijn vlucht ivm wijzigen tickets geannuleerd op 14 maart. Ik wacht nog steeds op mijn geld Schiphol tickets is via email en telefoon onbereikbaar, de site is nog steeds in de lucht.
Wat moet ik nu doen? Ik wil weten wanneer ik mijn geld retour krijg
Wat moet ik nu doen? Ik wil weten wanneer ik mijn geld retour krijg
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
U weet waarschijnlijk dat we in een corona crisis zitten, iedereen.
En, u bent niet de enige klant.
Geduld is een schone zaak.
En, u bent niet de enige klant.
Geduld is een schone zaak.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Spanje is nog steeds in een lockdown.
1.1. De website www.schipholtickets.com en nl.schipholtickets.com (hierna de “WEBSITES” genoemd) zijn eigendom van Travelgenio SL., onderneming gevestigd in de c/Albasanz, 15, Edificio A, 2º Izq., 28037, Madrid (Spanje) met BTW-nummer B85761120, ingeschreven in het handelsregister van Madrid in deel 27001, Boek: 0, folio: 1, rubriek: 8, blad: M486495, Inschrijving: 1 en CICMA 2333.
1.1. De website www.schipholtickets.com en nl.schipholtickets.com (hierna de “WEBSITES” genoemd) zijn eigendom van Travelgenio SL., onderneming gevestigd in de c/Albasanz, 15, Edificio A, 2º Izq., 28037, Madrid (Spanje) met BTW-nummer B85761120, ingeschreven in het handelsregister van Madrid in deel 27001, Boek: 0, folio: 1, rubriek: 8, blad: M486495, Inschrijving: 1 en CICMA 2333.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 jun 2020 09:40
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
schipholtickets.com
Iedereen begrijpt dat jullie het uitzonderlijk druk hebben. Maar totaal onbereikbaar zijn zijn via telefoon en totaal geen reactie op mail is onacceptabel. Geef duidelijkheid via een mail naar alle klanten en jullie hebben het een stuk rustiger.
Gelden de voorwaarden die klm geeft zoals geld terug of vouchers ook voor jullie?
Heb ik ook recht op mijn geld terug of voucher als klm wel besluit weer op Bangkok te vliegen.
6 juli zouden wij naar Bangkok vliegen maar wanneer kan ik een beslissing nemen of we wel of niet gaan?
Hoop toch een reactie te krijgen op deze vragen.
Mvg Jeroen de vos.
Iedereen begrijpt dat jullie het uitzonderlijk druk hebben. Maar totaal onbereikbaar zijn zijn via telefoon en totaal geen reactie op mail is onacceptabel. Geef duidelijkheid via een mail naar alle klanten en jullie hebben het een stuk rustiger.
Gelden de voorwaarden die klm geeft zoals geld terug of vouchers ook voor jullie?
Heb ik ook recht op mijn geld terug of voucher als klm wel besluit weer op Bangkok te vliegen.
6 juli zouden wij naar Bangkok vliegen maar wanneer kan ik een beslissing nemen of we wel of niet gaan?
Hoop toch een reactie te krijgen op deze vragen.
Mvg Jeroen de vos.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Jeroen, denk je echt dat jouw bericht in Madrid gelezen wordt?
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
In de voorwaarden van schipholtickets staat dat ze alleen een platform zijn dus u dient contact met de luchtvaartmaatschappij op te nemen. Ook staat er dat als het om tickets gaat die bij een low cost maatschappij zijn geboekt schipholtickets de terugbetaling niet mag doen en altijd via de maatschappij gaat.
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Er wordt veel geschreven over geannuleerde vliegreizen, het onderwerp is vaak vouchers of geld retour. Maar is een grote categorie airline ticket verkopers, die helemaal NIETS doen en van deze wereld zijn verdwenen. Telefoon en email worden niet beantwoord. Het blijken gewoon oplichters te zijn.
Een van deze oplichters is : Schipholtickets.com in handen van een Spaanse holding. Als je naar de KvK gaat dan blijkt de Holding maatschappij te zijn: OTRAVO BV.
Deze BV heeft verschillende websites en productnamen:
- Schipholtickets.com
- Schipholtickets.nl
- Vliegtarieven.nl
- WTC.nl
- Vliegtickets.nl
Zoals u op het overzicht van de KvK kunt zien is de Holding slechts gekapitaliseerd met Euro 6.300. Met andere woorden als er iets gebeurt, zoals nu met de Corona pandemie, dan zijn het "plof BV's" en laten de klant met lege handen achter. Het zijn in feite niet meer dan efficiënte computerprogramma's ZONDER Customer Service.
Gaarne zou ik u willen vragen hier aandacht aan te besteden, omdat alle klanten die tickets hebben besteld bij deze organisaties, noch in aanmerking komen voor een voucher noch voor geld retour. Ze zijn allen hun geld kwijt, in mijn geval is dat Euro 2.200. Als u op zoek bent naar andere objectieve meningen dan raad ik u aan: Trustpilot en Klachtenkompas van de Consumentenbond. Schipholtickets reageert al niet meer sedert half maart 2020 en laat al haar klanten letterlijk in de kou staan.
Een van deze oplichters is : Schipholtickets.com in handen van een Spaanse holding. Als je naar de KvK gaat dan blijkt de Holding maatschappij te zijn: OTRAVO BV.
Deze BV heeft verschillende websites en productnamen:
- Schipholtickets.com
- Schipholtickets.nl
- Vliegtarieven.nl
- WTC.nl
- Vliegtickets.nl
Zoals u op het overzicht van de KvK kunt zien is de Holding slechts gekapitaliseerd met Euro 6.300. Met andere woorden als er iets gebeurt, zoals nu met de Corona pandemie, dan zijn het "plof BV's" en laten de klant met lege handen achter. Het zijn in feite niet meer dan efficiënte computerprogramma's ZONDER Customer Service.
Gaarne zou ik u willen vragen hier aandacht aan te besteden, omdat alle klanten die tickets hebben besteld bij deze organisaties, noch in aanmerking komen voor een voucher noch voor geld retour. Ze zijn allen hun geld kwijt, in mijn geval is dat Euro 2.200. Als u op zoek bent naar andere objectieve meningen dan raad ik u aan: Trustpilot en Klachtenkompas van de Consumentenbond. Schipholtickets reageert al niet meer sedert half maart 2020 en laat al haar klanten letterlijk in de kou staan.
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Zucht, gaan we weer met loze beschuldigingen.
fijn dat u onderzoek doet. Helaas heeft u alleen het gestorte kapitaal bekeken en niet de jaarcijfers. De Otravo B.V. heeft een netto-waarde van zo'n kleine 6 miljoen en een werkkapitaal van iets meer dan 5 miljoen. Als ik de Otravo Holding B.V. bekijk, kom ik op een netto-waarde van ruim 7 miljoen, dan hebben ze nog een Otravo Tussenholding B.V. met een netto-waarde van 35 miljoen. De top-holding staat in de -, maar dat is met dergelijke constructie niet heel raar en zeker niet een indicatie voor een plof bv.
U heeft zelf al geconcludeerd dat we hier te maken hebben met een Spaanse firma, die weliswaar een Nederlandse holding heeft, maar in basis opereert vanuit Spanje. Wellicht heeft u iets meegekregen dat er een pandemie rondgaat en dat Spanje tot enkele weken geleden helemaal plat heeft gelegen, totale lockdown. Bij dergelijke bedrijven is het niet heel vreemd dat bijvoorbeeld een financiele afdeling die terugbetalingen doet, vanuit het hoofdkantoor wordt aangestuurd. En laat dat hoofdkantoor door die lockdown nu totaal dicht hebben gezeten.
Ik vind uw conclusie iets te voorbarig, ik zou hier zeker niet spreken van oplichting, ik zou hier eerder spreken dat er nalatig gehandeld wordt door overmacht.
Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Dat u de moeite neemt om dat uit te zoeken, berndv. Hulde!
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Ik ben ook het dupe van de klantonvriendelijke werkwijze van schipholtickets. Ik zie verkeerder informatie over mijn vluchten op hun site, en ze adviseren mij contact op te nemen met KLM, maar als je via een reisbureau hebt geboekt moet je het via het reisbureau doen. Voor mij de eerste en echt ook laatste keer dat ik via hen iets koop. Ik raad andere mensen sterk af om met hen zaken te doen.
Ook zou ik mahadma willen verzoeken dit bericht niet met van die betuttelende commentaren te voorzien. Het is prima dat u het voor uw werknemer opneemt, maar die zou eens wat meer aandacht aan zijn klanten moeten besteden.
Ook zou ik mahadma willen verzoeken dit bericht niet met van die betuttelende commentaren te voorzien. Het is prima dat u het voor uw werknemer opneemt, maar die zou eens wat meer aandacht aan zijn klanten moeten besteden.
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
ach gut, dus nu werkt mahadma voor schipholtickets? Weet u wat ik denk? Ik denk dat u voor de concurrent van ons werkt en op die manier ons in een kwaad daglicht stelt met dit bericht.
Maar goed, genoeg gekheid. U geeft aan dat u nog steeds wacht op uw geld, dat duurt wel schandalig lang. Echter geven ze dit ook aan op hun site:
https://nl.schipholtickets.com/informat ... ronavirus/Refund van uw geannuleerde ticket
Wanneer de airline uw vlucht heeft geannuleerd, vragen wij een refund voor uw aan bij de desbetreffende airline. Wij doen ons uiterste best dit proces zo snel mogelijk te laten verlopen, maar zijn hierin afhankelijk van de procedures van de airline. Houdt er rekening mee dat het gehele proces tot 12 maanden kan duren.
In de My Trips sectie op onze website houden wij u op de hoogte van de status van uw refund. Wilt u intussen een nieuwe boeking maken, doe dit dan via onze website.
kort gezegd zijn er nu 3 maand verstreken, dus nog maximaal 9 maand wachten.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Altijd bijzonder hoe er stevige beschuldigingen geuit worden, gebaseerd op aannames en een totaal gebrek aan kennis.berndv schreef: ↑16 jun 2020 12:16Zucht, gaan we weer met loze beschuldigingen.fijn dat u onderzoek doet. Helaas heeft u alleen het gestorte kapitaal bekeken en niet de jaarcijfers. De Otravo B.V. heeft een netto-waarde van zo'n kleine 6 miljoen en een werkkapitaal van iets meer dan 5 miljoen. Als ik de Otravo Holding B.V. bekijk, kom ik op een netto-waarde van ruim 7 miljoen, dan hebben ze nog een Otravo Tussenholding B.V. met een netto-waarde van 35 miljoen. De top-holding staat in de -, maar dat is met dergelijke constructie niet heel raar en zeker niet een indicatie voor een plof bv.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
#WAARSCHUWING #OPLICHTERS
BOEK NOOIT VIA
Schipholtickets.com
HIER KRIJG JE JOUW GELD NIET TERUG BIJ ONVRIJWILLIGE ANNULERING VAN DE TICKET BIJ #VUELING
Fwd: [Ticket #3883963] Geld terug? Boekingsnummer: QR5JBB Datum: 16-3-2020
Bericht:
In response to your request, we regret to inform you that, in accordance with the fare cancellation conditions established by the airline, your ticket is non-refundable.
Best wishes
Do not replay on this emailadress
BOEK NOOIT VIA
Schipholtickets.com
HIER KRIJG JE JOUW GELD NIET TERUG BIJ ONVRIJWILLIGE ANNULERING VAN DE TICKET BIJ #VUELING
Fwd: [Ticket #3883963] Geld terug? Boekingsnummer: QR5JBB Datum: 16-3-2020
Bericht:
In response to your request, we regret to inform you that, in accordance with the fare cancellation conditions established by the airline, your ticket is non-refundable.
Best wishes
Do not replay on this emailadress
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Zelf ben ik ook slachtofer van de Schipholtickets. Ik vloog wekelijks tussen Zagreb en Amsterdam en kocht de tickets altijd 2 maanden vooruit. Voor de periode medio maart t/m medio mei had ik +/- 10 tickets gekocht waarvan 3 via schipholtickets en 7 via E-Dreams en Expedia. Voor de tickets via Expedia en E-Dreams heb ik zonder problemen kunnen regelen dat ik voor de tickets de vouchers krijg die na een jaar weer inwiselbaar zijn voor geld. Bij Schipholtickets heb ik al tientallen mailtjes gestuurd en uren aan de telefon gehangen zonder resultaat, Voorbeeld: Vanochtend gebeld, 40 minuten in de wacht waarna ik een dame aan de lijk kreeg. Situatie uitgelegd en ze zou eea gaan opzoeken, ik moest aan de lijn blijven. Na 1 minuut kreeg ik de vraag wat ik van de gesprek vond en of ik daar een cijfer voor kon geven tussen 1 en 5. Daarna kreeg ik de vraag (allemaal in Nederlands) of mijn probleem was opgelost (1 is ja 2 is nee) en nadat ik op 2 had gedrukt werd de verbinding gebroken.
Als er nog mensen zijn die Schipholtickets willen verdedigen mijn best, maar het zijn echt Dieven.
OOk wat mails betreft, op gegeven moment kreeg ik een mail dat ik 50 euro moest betalen zodat zij mijn verzoek tot de voucher verder kunnen behandelen???? DIT IS echt diefstal. Ze hoeven er niets voor te doen en horen mij als hun klant gewoon te helpen (zoals andere partijen dat ook doen);
Hieronder de copy van de mail:
Customer Service <[email protected]>
Mon 7/20/2020 1:13 PM
Dear client,
Thank you for contacting us.
We have sent you an email entitled “Payment Reservation/Booking” that contains a link to our secure payment gateway in order to get voucher to be used with us or with the airline.
You will see the result of the operation once the payment process is done. This result might be “OK” if the payment has gone correctly and in that case please let us know replying this email.
If the result of the operation is “KO”, this will mean that the payment has been refused. In this case please contact your bank or try to making the payment with another card.
Kind regards,--
Customer Care Team
El Mar Jul 14 11:58:42 2020, [email protected] escribió:
>
> ok
> ________________________________
> From: Customer Service <[email protected]>
> Sent: Tuesday, July 14, 2020 11:47 AM
> To: [email protected] <[email protected]>
> Subject: [Ticket #3362692] Ticket wizigen van 15-03 naar 17-05
>
> Dear client,
>
> Thank you for your email.
>
> We inform you that in order to manage the voucher we have 50 €
> administration fees .
>
> Thank you for your understanding.
>
> Kind regards--
>
> Customer Care Team
>
>
Als er nog mensen zijn die Schipholtickets willen verdedigen mijn best, maar het zijn echt Dieven.
OOk wat mails betreft, op gegeven moment kreeg ik een mail dat ik 50 euro moest betalen zodat zij mijn verzoek tot de voucher verder kunnen behandelen???? DIT IS echt diefstal. Ze hoeven er niets voor te doen en horen mij als hun klant gewoon te helpen (zoals andere partijen dat ook doen);
Hieronder de copy van de mail:
Customer Service <[email protected]>
Mon 7/20/2020 1:13 PM
Dear client,
Thank you for contacting us.
We have sent you an email entitled “Payment Reservation/Booking” that contains a link to our secure payment gateway in order to get voucher to be used with us or with the airline.
You will see the result of the operation once the payment process is done. This result might be “OK” if the payment has gone correctly and in that case please let us know replying this email.
If the result of the operation is “KO”, this will mean that the payment has been refused. In this case please contact your bank or try to making the payment with another card.
Kind regards,--
Customer Care Team
El Mar Jul 14 11:58:42 2020, [email protected] escribió:
>
> ok
> ________________________________
> From: Customer Service <[email protected]>
> Sent: Tuesday, July 14, 2020 11:47 AM
> To: [email protected] <[email protected]>
> Subject: [Ticket #3362692] Ticket wizigen van 15-03 naar 17-05
>
> Dear client,
>
> Thank you for your email.
>
> We inform you that in order to manage the voucher we have 50 €
> administration fees .
>
> Thank you for your understanding.
>
> Kind regards--
>
> Customer Care Team
>
>
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Onze vlucht zou eind maart gaan en is begin maart geannuleerd i.v.m. covid-19. Sindsdien een claim ingediend om geld terug te krijgen en nog altijd niets ontvangen. Ja wel een aantal e-mails dat de claim in behandeling is genomen en zelfs een e-mail medio juli dat het binnen zes weken uitbetaald zou worden. Als we het bedrag niet zouden ontvangen, moesten we onze bank opbellen. Alsof de bank weet heeft van een betaling die nooit door Schipholtickets is gedaan?! Dus gebeld met Schipholtickets en die zeiden het ticket te hebben afgesloten wegens de ouderdom ervan. Ze moest het weer heropenen om er iets van te kunnen zien, dat zou ze doen zodat we morgen weer konden terugbellen. Toen we terugbelden kon diegene ons nog niets vertellen, kennelijk wachtten ze nog steeds op Korean Air. Korean Air heeft ons echter al in maart bevestigd dat de tickets zijn geannuleerd en dat we recht hebben op geld terug. Het is zeer frustrerend dat het zo lang moet duren en dan ze je ook niets kunnen vertellen aan de telefoon. Wij zullen nooit meer bij hun boeken en voortaan direct bij de luchtvaartmaatschappij boeken!
Re: Schiphol tickets.com onbereikbaar. Krijg nog geld retour
Ik heb dezelfde ervaring. Begin februari vliegtickets gekocht naar Noorwegen en door corona niet kunnen gaan. Ik heb het geld terug gevraagd (via tientallen mails en telefoontjes zonder reactie). Na 5 maanden heb ik €183,67 retour ontvangen, terwijl ik €284,66 heb betaald voor de tickets. Toen ik vroeg waar het resterende bedrag bleef, kreeg ik onderstaande reactie:
Dear client,
Thank you for your message.
Please notice that part of the price (booking fees, ancillary products, service fees...) are not refundable according to the general terms and conditions agreed during the booking process. You can request an invoice if you wish to see all details.
Best regards,
--
Customer Care Team
100 euro booking fees... Onvoorstelbaar!
Dear client,
Thank you for your message.
Please notice that part of the price (booking fees, ancillary products, service fees...) are not refundable according to the general terms and conditions agreed during the booking process. You can request an invoice if you wish to see all details.
Best regards,
--
Customer Care Team
100 euro booking fees... Onvoorstelbaar!