LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] See Buy Fly?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

See Buy Fly?

Ongelezen bericht door D1RK »

22 jan 2007 en nu herhaling op tros site vlak voor vakantie,
Invoer over Tax Free shops door douane.

Als je een dure camera met gebruiksaanwijzing hebt en aankoopbon, is het duidelijk, gewoon invoeren...
Maar je kunt ze ook de laatste dag van vakantie buiten de Euro zone per post naar huis sturen, dus alles behalve de camera zelf, heb je toch de boekjes en garantie bewijzen, wel in andere platte verpakking, en je betaal dan niets voor boekjes die je naar jezelf stuurde en de bewijzen van aankoop op schiphol ontbreekt....

Ik kan niet zien of U op Schiphol of bij de Mediamarkt iets kocht.
zo ontduiken we belasting....

Verder heb ik nog oude camera's met stikkers van fotovakhandels die ik als bewijs er ook in kan plakken... dus hoe bewijzen zij dat?

En wat doet mijn Ex collega die na 40 jaar een kado kreeg dan zonder bonnen?

Invoer, maar ook in buitenland gekochte is toch goed, er komen hier ook toeristen dingen kopen omdat ze de lader vergeten zijn, en toch willen filmen....

Alles eerlijk invoeren doet niet iedereen, maar verpest wel de vakantie!

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: See Buy Fly?

Ongelezen bericht door Nita »

Moeilijk hoor dirk.gewoon in het kort even op een kladje de gebruikaanwijzing neerpennen en je aankoopbon en overig weggooien.Opgelost toch? :wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: See Buy Fly?

Ongelezen bericht door D1RK »

Lieve Nita,

Helaas is dat toch met 28 pagina's lastiger, en ook het garantie bewijs wil ik graag behouden!

Een postpakje naar jezelf en dan gaat dat ook per air mail, maar buiten controle!

Je kunt hier elders ook verhalen lezen van mensen die garantie hebben, maar geen bewijzen hadden, en dus toch betaalden!

Gelukkig kreeg ik van Gozik uit Rusland de tip een andere passagier dit mee te geven tot voorbij de controle, voor boekje en garantie betaal je niets, en het apparaat maakte ik met vieze handen snel onverkoopbaar, dus thuis poetsen....
Jam doet wonderen, kleeft en plakt ook stof, dus alsof een nieuw model al jaren oud was...

Verder geven ze niet aan dat als je meerdere reizen maakt of het de eerste of zoveelste keer is dat je langskomt, dus zo zouden op elke vlucht zowel notebook als camera kunnen belasten?

wilmax
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 20:29

Re: See Buy Fly?

Ongelezen bericht door wilmax »

ik ben zelf werkzaam op de luchthaven en zo makkelijk gaat dat allemaal niet. Elk artikel heeft een serienummer en aan de hand van dat nummer kunnen we zien of dat artikel in Nederland gekocht is of niet. Zo niet dan word het betalen

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: See Buy Fly?

Ongelezen bericht door Nita »

Wilmax,

Hoe zit dat met de laatste vraag van Dirk? :roll:

wilmax
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 20:29

Re: See Buy Fly?

Ongelezen bericht door wilmax »

Het maakt niet uit of het de eerste vlucht of de laatste vlucht is, zolang je er geen beslasting over betaald hebt is het jouw eigen risico om niet aangehouden te worden. Je kan zelfs na een paar jaar nog aangehouden worden en dan alsnog belasting moeten betalen. Als je eenmaal belasting betaald heb word dat ook geregistreert en dan ben je er van af. Let trouwens op als je een artikel koopt in het buitenland dan kan je bij de grens de BTW terug krijgen, doe je dat niet en je word in Nederland aangehouden dan moet je ook hier Belasting betalen en dat is zonde NIEMAND wil 2 keer belansting betalen toch.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: See Buy Fly?

Ongelezen bericht door NewDutchie »

NIEMAND wil 2 keer belansting betalen toch
Over accijnzen (=belasting) betalen we toch ook BTW (=belasting)?

sorry, fff off topic

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: See Buy Fly?

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Wilmax....

Je weet wel die regel, maar ik heb diverse produkten zonder serie nummer...

Als mijn vrouw iets invoerde omdat ze Nederlander werd mag dit, dus die artikenen zijn ook nooit betaald!

Als je voor iedere dure camera eerst het serie nummer in moet voeren?
Ook het type is soms onduidelijk, en als het niet in Nederland leverbaar is?

Wat zou je met een Toshiba Tecra Laptop doen, Stofdicht voor Afrika, en hier niet leverbaar?
Verder een Russia toetsenbord?
Een Laptop van de zaak mag ik toch gebruiken en overal mee naartoe nemen voor werk, zonder invoerrechten!

mijn huidige laptop, een Packard Bell, gratis uit vuilnisbak gekregen heeft een stikker als serie nummer, dus die is er zo af...
en jij maar zoeken of het ooit betaald is..?

Zelfs de wasmachine afgelopen week gekocht heeft een geplakt stikkertje, hoewel die nooit meegaat, een sopje en weg serie nummer...


Verder, ik verkoop als online winkel Digitale Camera's en DVD spelers onder meerdere merken, en met de stikker bepaal je het merk, en ook het serie nummer komt als stikker...
Er zijn zelfs Camera's met Reclame verkocht als relatie geschenk, dus die zijn niet te vinden of er ooit betaald is!

Zoals jij beweerde, kun je zelfs na jaren als je collega's een kado gaven nog een rekening krijgen op Schiphol?

En wat doen we met mensen die hier ter goedertrouw een grijs geimporteerd produkt kopen?
Ik rij ook op Duits ingekochte banden.....
Het is toch een Europa?

Gesloten