LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Terry42
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2006 07:29

SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Terry42 »

Ik wil even mijn mening uitbrengen over een reisorganisatie en een accomodatie die wel iets meer aandacht mogen hebben.
Ze waarschuwen je altijd zo dat je voorzichtig moet zijn om een reis te boeken via het internet.
Ik heb een reis organisatie en een accomodatie gevonden die van mij een dikke 10 krijgen. Ik heb contact met Ertan van SFM Reisen www.sfm-reisen.com gehad om via hem mijn reis te boeken er was via de mail constant contact over de gang van zaken, stuurde ik een mail en dezelfde dag al een antwoord of op zijn laats de volgende dag een antwoord. Een ander voordeel wat je hebt is dat hij ook nog een Apart/Hotel gereserveerd heeft voor ons en rekening gehouden met de taal die wij spreken (Nederlands).Zo zijn wij terecht gekomen bij Myra Apart/Hotel www.myraaparthotel.com) .Dit Apart/Hotel in Side wordt door 2 eigennaren gerund door Nelly een Nederlandse vrouw en Ettem die de Nederlandse taal uitstekend spreken en de accomodaties zijn voorzien van alle voorzieningen die je maar wensen mag.
Het voordeel wat ik ondervonden heb is dat ik een goedkope vakantie en het erg naar mijn zin heb gehad dat is waar je voor op vakantie gaat .

Terry


Het voordeel
[/b]

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Dutchie »

Mooi om te horen. Hou er wel rekening mee dat ze niet zijn aangesloten bij ANVR en SGR! De website geeft aan dat de vlucht wel onder deze garantie valt omdat deze via DTI Travel loopt, maar je geld voor je accomodatie kan je wel kwijtraken bij een faillissement.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Lau10 »

Terry 142.

Blijf jij om de paar week in zo,n hoteletje terrechtkomen , spam spam

Esther888
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2006 15:21

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Esther888 »

Eng he positieve mensen lau???? brrrr :x

antalyalover
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2006 17:07

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door antalyalover »

Dutchie,

Heb je ook gelezen dat sfm-reisen op diezelfde website er ook op hamert om een reis-annulereingsverzekering af te sluiten?

Nee dus.

Wijzelf hebben in het voorjaar ook via sfm-reisen een reis geboekt.
Kan alleen maar zeggen top.
Hun begeleiding gaat heel ver,dat zie je tegenwoordig niet meer.
Persoonlijk afgehaald worden van het vliegveld en direct naar je hotel.
Metin,Hans,Ertan en Mehmet jullie gaan een grote toekomst tegemoet,wat jullie aan service bieden daar kan tegenwoordig geen tour-operator tegen op.
De web-site ziet er ook aantrekkelijk uit;helder.

Volgend jaar wederom sfm,

Sunshine.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Dutchie »

Faillisement van de reisorganisator wordt niet gedekt door een reis- en/of annuleringsverzekering.

Simpel toch?

Filmpje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2006 18:53

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Filmpje »

van Henk en Addy:

Ook wij hadden geboekt via sfm-reizen voor myra appart,kan niet anders zeggen tot in de puntjes geregeld.
Dit 4-tallige team staat voor een hoge qualiteit.
Daarnaast is hans ook nog eens forumbeheerder van turkije op www.wereldwijzer.nl,waardoor ik met hun reisorganisatie in kontakt kwam.
Wat Tery klopt,een mail en binnen no time antwoord.
Had van tevoren hun website bezocht en het viel me op dat ze erg veelzijdig zijn en vernieuwend.
Over een faillisement hoeven deze jongens niet in te zitten.
Volgend jaar weer,Nel en Etem bedankt voor jullie goede zorgen!

Positieve reacties mogen ook wel eens gegeven worden.

Filmpje.

jill 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:15

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door jill 2 »

Persoonlijk vindt ik ook dat op een forum zowel de positieve als de negatieve ervaringen moeten kunnen worrden geplaatst.
Is wel zo handig als je wilt boeken toch?
Ik ben ook eerder geneigd te boeken bij een organistaie waar ik goede berichten van hoor.
Zelf heb ik nog geen ervaring met SFM reizen maar een kennis van ons heeft wel al hier geboekt en was er erg tevreden over.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Lau10 »

Dan maar boeken op verantwoording van jullie kennis, misschien dat het ook een kennis blijft erna :(

jill 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:15

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door jill 2 »

Wat een stomme opmerking,het is altijd maar afwachten als je ergens boekt maar als je al van andere weet dat ze goede ervaringen hebben met een bepaalde organisatie is dat toch een pluspunt.
Dus als ik het goed begrijp mogen hier enkel negatieve reacties geplaatst worden.

Het is wel vreemd dat ik tot 2 keer toe een negatieve reatie over correndon plaatste en daar reageerde niemand op.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Lau10 »

Start de link over Corendon dan op en let op de reacties. :D

kleineM
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2006 14:45

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door kleineM »

Eerst even dit: Lau is flauw. Denk meer dat SFM concurentie is en dat ze goed lopen valt tegen dan :wink:

Allereerst, ik ga zelf binnenkort ook met SFM reisen op stap.
Heb er het volste vertrouwen in. Ik heb nl de oprichting vanaf het begin meegemaakt.
Heb eerst nog ergens anders geboekt, ook al zat ik er met mijn neus boven op :oops: :oops: , was toch ook wat huiverig.
Wat denk je, nieuw bedrijf, als dat maar goed gaat.
Ken Mehmet en Metin persoonlijk al een paar jaar, dus dat zit wel goed.
Weet daarom ook hoe ze werken en hun service gaat echt heel ver.
Niets is te veel. Daarbij zijn ze ook zeer vriendelijk.

Leuk dus deze tevreden reacties, daar zullen ze blij mee zijn.

:D

kleineM
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2006 14:45

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door kleineM »

Ben nu een week of 3 terug van mijn reis naar Side. Deze keer verbleef ik in Side Star Hotel, in één woord fantastisch!

Dit was mijn 6de maal in Turkije en deze keer is de reis verzorgd door SFM reisen, Side Antalya
SFM reisen bestaat nu iets meer dan een jaar en ik wil even kwijt dat alles naar wens is verlopen. Vliegreis, transfer, verblijf en excursies, alles gewoon goed verzorgd.
Een pluim voor reisleider Metin die er elke keer weer voor zorgt dat de hele bus dubbel ligt om alle grappen die hij maakt.
OK ik ben bevooroordeeld, maar ik was zeker niet de enige die het naar mijn zin had.
Jongens ga zo door!! Selamlar

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door hharteman »

Heb even de website bekeken en daar is alleen maar prijs op aanvraag.
Hier kun je geen snelle goede vergelijking maken.
Andere reisbureaus hebben beter vergelijkingsmateriaal.
Zoals anderen al opmerkten geen SGR lid.
Persoonlijk zou ik hier niet snel boeken.

Verdacht veel positieve reacties hier voor een reisbureau waar ik nog nooit van gehoord heb en ik boek al jaren via internet Turkije reizen.
Lijkt wel een reclamefilmpje.

kleineM
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2006 14:45

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door kleineM »

Voor mij was het de eerste keer via SFM reisen, scheelde wel dat ik wist ,waar en bij wie ik boekte.
Prijs op aanvraag is iid niet handig, maar snel vergelijken op internet is ook een hele klus. (heb ik de eerste 5x gedaan).

Reclame?? :shock: Deze reis heb ik toch ECHT gemaakt. Zat in Side Star Hotel in Side. Overigens een prachtig hotel.
Er wordt hier om reacties gevraagd en ik heb mijn ervaringen omschreven.

De heren zijn overigens allen reisleider, met jarenlange ervaring (bij o.a. Krasreizen) en spreken gewoon Nederlands.
Maar goed onbekend maakt dus onbemind :!:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door Henri42 »

met onbekende turkse toeroperators kun je alleen maar voorzichtig zijn, de een na de ander valt om en deklanten zitten met de brokken, de meeste zijn geen SGR en ANVR lid.

kleineM
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2006 14:45

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door kleineM »

Hallo allemaal

ben ondertussen alweer 2 x dit jaar via SFM- reizen naar Side geweest.
Een derde keer zit eraan te komen.
En sorry, deze keer weer niks te klagen :)

Deze reisorganisatie bestaat nog steeds en doen goede zaken, vooral met Duitsland. De reizen worden uitgevoerd door bij ANVR en SGR aangesloten reisorganisaties.
Exacte prijs nog steeds op aanvraag, dit zodat je echt een prijs op maat krijgt.

Via e-mail, MSN of telefoon (je word teruggebeld) heb je contact.

Ik ben iig nog steeds tevreden 8)

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door sprookje »

Het lijkt wel een rage al die turkse reisbureau niet sgr aangesloten die in het begin wel lekker lijken te draaien en dan plots faling en iedereen zijn geld kwijt en dan maar janken hier en op andere forums,nee bedankt ik neem zulke ricico's niet.Niet sgr lid niet boeken zou ik zeggen! :?

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: SFM Reizen Turkey en Myra Apart Hotel in Side Dikke 10

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Natuurlijk moet iedereen helemaal zelf weten waar hij of zij een reis boekt maar enige terughoudendheid is soms wel goed, zo ook in het geval van SFM-Reizen. Deze organisatie is helemaal nergens bij aangesloten en ook de vermelding " alle reizen worden uitgevoerd door ANVR & SGR aangesloten Touroperators" heeft geen enkele waarde. Betalingen die aan SFM-reizen worden gedaan vallen buiten de garantie van de SGR en daarnaast is er vrijwel geen enkele ANVR-reisorganisatie die zaken zal en wil doen met een reisburo dat nergens bij is aangesloten.

Ook de reisvoorwaarden van deze organisatie zijn wat apart, zoals bijvoorbeeld de klachtenregeling: Wanneer u tijdens uw vakantie een klacht of onvolkomenheid constateert, dient u dit zo spoedig mogelijk op de plaats van bestemming bij de receptie van uw accommodatie en aan de reisleiding van SFM Reizen te melden. SFM Reizen reisleiding zal uw klachten ter plaatse verhelpen. De klachtenafhandeling van SFM Reizen is gevestigd in Turkije. Alle klachten dienen dan ook op de plaats van bestemming te worden ingediend en afgehandeld. Klachten die pas na terugkomst in Nederland worden gemeld/ingediend worden derhalve niet in behandeling genomen. Anders gezegd, klagen kan (vrijwel) niet en ook dit komt niet overeen met de door ANVR-reisorganisatoren gehanteerde bepalingen.

Tel daar nog bij op dat men geen kantooradres heeft, geen vaste telefoonaansluiting heeft èn niet ingeschreven is bij de Kamer van Koophandel; enige voorzichtigheid is hier op zijn plaats!

Gesloten