LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Had afgelopen zomer een reis geboekt bij Skytours, een aantal keren voordat ik zou vliegen nagebeld of alles in orde was en ja hoor, dat was het geval. Daar aangekomen was onze hotel volgeboekt en kregen we een hotel met dezelfde kwalificatie (aantal sterren). Wat ze even vergeten waren te vermelden is dat het niet een hotel betrof met dezelfde soort kwaliteit. Alles was kapot aan het hotel, personeelsleden waren onvriendelijk, eten ochtend (droge harde broodjes) en avond eten (koud) kon ook echt niet. De operator had ons bij aankomst ook aangegeven dat als we toch niet in het hotel wilden verblijven, we moesten het wel voor 1 nacht proberen (het was bij aankomt half 1 in de nacht dus dan heb je niet zoveel keus), dat ze direct iets zouden proberen te regelen in het hotel waar we eigenlijk zouden verblijven. Volgende dag waren we het helemaal zat met het hotel waarin we moesten verblijven en belden we onze touroperator op. Toen bleek dat helemaal niet mogelijk te zijn ons eigen hotel te krijgen, ook bleek dat de operator op de hoogte was van de slechte kwaliteit van het hotel, terwijl in eerste instantie werd aangegeven dat het ook een goed hotel is. Na veel aandringen van ons kant vervolgens een ander hotel gekregen dat een stuk beter was. We hebben ook hierover een aantal keren met de klantenservice gesproken aangezien wij van mening waren dat dit absoluut niet mocht gebeuren. Wat ook ontzettend vervelend is, in Egypte gaan de touroperators gewoon hun eigen gang en is er absoluut geen overleg met NL terwijl ze dat dan wel aangeven. Wij kwamen hier achter toen we navraag deden en belden naar de klantenservice in Nederland (wat overigens ook flink wat geld kost!). Daarmee de operator in Egypte gefronteerd die dan heel onbeleefd wist te reageren. Qua communicatie is er heel wat mis. Maar niet alleen van Egypte naar NL. Nee, ook hier in NL zelf. Ik wacht nu al 3 maanden op een restitutie vergoeding ivm een klacht die ik had ingediend. Dit zou eind oktober binnen een week zijn overgemaakt. Nog niet ontvangen. Belde ik deze week op, kreeg ik een hele brutale werknemer aan de lijn. Wilde niet mijn gegevens erbij pakken, gaf direct aan het net nagevraagd te hebben en dat de boekhouder vertraging heeft (van kennelijk langer dan drie maanden). Toen ik vroeg hoe ze dat wist want ik had haar nog altijd aan de lijn en ze had niks nagevraagd zei ze 'Ja ik had net iemand ook met dezelfde vraag dus vandaar dat ik het weet'. Op mijn vraag of ze het kan controleren of er nog wel een opdracht tot betaling was gaf ze aan dat het niet nodig was en het ook niet zal gaan opzoeken. Wetende dat ze niet zou helpen vroeg ik nog haar naam waarop ik als brutale reactie kreeg: 'Waarom?!' Ik dacht wel heb je ooit! Wel rustig aangegeven dat ik wil weten wie ik heb gesproken waarbij ik heel brutaal te horen kreeg: '*naam*, hier heb je hem!' Dit ging zo snel dat ik vroeg of ze het voor me wilde spellen. Dat gebeurde weer ontzettend snel, dus ter controle herhaalde ik het waarop zij heel brutaal. 'Ja heb je hem?! Okee dag!' Ik heb ook nooit zo'n brutale onbeschofte werknemer aan de lijn gekregen! Dit allemaal maakt voor mij dat Skytours een ontzettend slechte organisatie is. De communicatie is zo slecht, zowel vanuit Egypte naar Nederland toe (als toerist sta je dan ontzettend machteloos als de mensen daar doen waar ze zin in hebben) als je dan ook belt vanuit Egypte is duidelijk dat ze in Nl ook niet echt weten wat ze kunnen doen. Maar ook vanuit Nederland krijg je dingen te horen die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met zo'n slechte ervaring met Skytours. Ik open dan ook deze forum zodat meerdere mensen hun ervaring kunnen achterlaten. Misschien dat dit Skytours dit ook als een signaal zien om hun kwaliteit en communicatie ontzettend te verbeteren. Ik hoop het in ieder geval wel!
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Wij zijn zelf ooit ook met Sky International Tours op reis geweest. We hadden wel wat kleine dingetjes; maar over het algemeen viel het allemaal wel mee.
Als je kijkt naar de ervaringen over Sky Tours dan krijgen ze toch een 6,3.
Daarnaast is Sky Tours ook wel een prijsvechter. Voor lage prijzen moet je natuurlijk ook niet de beste kwaliteit verwachten.
Als je kijkt naar de ervaringen over Sky Tours dan krijgen ze toch een 6,3.
Daarnaast is Sky Tours ook wel een prijsvechter. Voor lage prijzen moet je natuurlijk ook niet de beste kwaliteit verwachten.
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Ik denk dat Tom24 de spijker op de kop slaat: Skytours is in feite zeker geen slechte touroperator, maar wel een super low-budget organisatie.
En ja, daar lever je kwaliteit voor in. Voor wie denkt dat elke reisorganisatie dezelfde basiskwaliteit dient te leveren, alleen sommigen véél goedkoper, die weet echt niet hoe de reiswereld in elkaar zit, maar marges van soms maar enkele euro's.
Goedkoop? Prima, maar accepteer dan ook wat ongemak. Dat is te vermijden om wat duurder te kopen.
Is toch geweldig al die keuze?
En ja, daar lever je kwaliteit voor in. Voor wie denkt dat elke reisorganisatie dezelfde basiskwaliteit dient te leveren, alleen sommigen véél goedkoper, die weet echt niet hoe de reiswereld in elkaar zit, maar marges van soms maar enkele euro's.
Goedkoop? Prima, maar accepteer dan ook wat ongemak. Dat is te vermijden om wat duurder te kopen.
Is toch geweldig al die keuze?
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Ik ben het niet helemaal met geengast en tom eens. Uiteraard is Skytours een prijsvechter maar het minste wat je mag verwachten is dat je in het hotel terecht komt wat je geboekt hebt. En bij Skytours gaat dat nogal eens fout. En de klachtenafhandeling bij hen staat ook niet echt bekend als een van de beste....
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt met Sky-tours enkele jaren geleden alweer, maar zo te horen is er niet veel verbetert. Voordat je als consument weer thuis bent en opgezocht hebt hoe je verder een klacht in moet dienen ben je zo een paar weken verder en daar rekenen ze ook op! Je hebt n.l. bij mijn weten een maand of is het 3 maanden de tijd om je klacht indien niet netjes afgehandeld bij de touroperator voor te leggen aan de geschillencommissie. Ik was toen een dag te laat wegens de vertragingen in de antwoorden van Sky Tours en mijn klacht werd niet in behandeling genomen! Einde verhaal!
Ik kom al jaren in Egypte maar de service van Sky-Tours, met name de reisleiders c.q. hosts aldaar is echt heel slecht en onbeschoft. Bovendien: ze trekken de toeristen, die voor het eerst in Egypte zijn financieel helemaal leeg. Bah!
Misschien tip: Wat nog wel eens wil helpen is dreigen dat je naar de "Tourist-Police" gaat daar zijn ze erg bang voor!
Bij iedere toeristenplek zit een bureau van de Tourist-Police en die hebben er alle belang bij dat de toerist zich veilig en met respect behandeld voelt. Maak snel vrienden met een Egyptenaar en hij gaat met je mee! Geen enkele "normale" Egyptenaar houd van Sky-Tours!
Ik kom al jaren in Egypte maar de service van Sky-Tours, met name de reisleiders c.q. hosts aldaar is echt heel slecht en onbeschoft. Bovendien: ze trekken de toeristen, die voor het eerst in Egypte zijn financieel helemaal leeg. Bah!
Misschien tip: Wat nog wel eens wil helpen is dreigen dat je naar de "Tourist-Police" gaat daar zijn ze erg bang voor!
Bij iedere toeristenplek zit een bureau van de Tourist-Police en die hebben er alle belang bij dat de toerist zich veilig en met respect behandeld voelt. Maak snel vrienden met een Egyptenaar en hij gaat met je mee! Geen enkele "normale" Egyptenaar houd van Sky-Tours!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Skytours is niet een van mijn favoriete partners om mee te werken, veel overboekingen en klachtenbehandeling hebben ze ook niet gehoord...ik zou eerder neckermann of isropa o.i.d. willen voorstellen als u een soortgelijke reis wilt maken. Maar u kunt ook middels een pb met mij in contact komen en maak graag een reis op maat voor u!
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Heb je het zo rustig Rene dat je via Tros Radar zaken moet doen?renescholte schreef:Skytours is niet een van mijn favoriete partners om mee te werken, veel overboekingen en klachtenbehandeling hebben ze ook niet gehoord...ik zou eerder neckermann of isropa o.i.d. willen voorstellen als u een soortgelijke reis wilt maken. Maar u kunt ook middels een pb met mij in contact komen en maak graag een reis op maat voor u!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
als jij dat zo opvat moet jij dat weten!
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Wat is daar mis mee dan? Mag Rene toch wel aanbieden.Juist ja schreef:Heb je het zo rustig Rene dat je via Tros Radar zaken moet doen?renescholte schreef:Skytours is niet een van mijn favoriete partners om mee te werken, veel overboekingen en klachtenbehandeling hebben ze ook niet gehoord...ik zou eerder neckermann of isropa o.i.d. willen voorstellen als u een soortgelijke reis wilt maken. Maar u kunt ook middels een pb met mij in contact komen en maak graag een reis op maat voor u!
Zeg maar even... op welk reisbureau is het tegenwoordig niet rustig dan, nu velen online boeken!!!
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Zeg ik dat er iets mis mee is dan? Volgens mij stel ik slechts een vraag....G7 schreef:Wat is daar mis mee dan? Mag Rene toch wel aanbieden.Juist ja schreef:Heb je het zo rustig Rene dat je via Tros Radar zaken moet doen?renescholte schreef:Skytours is niet een van mijn favoriete partners om mee te werken, veel overboekingen en klachtenbehandeling hebben ze ook niet gehoord...ik zou eerder neckermann of isropa o.i.d. willen voorstellen als u een soortgelijke reis wilt maken. Maar u kunt ook middels een pb met mij in contact komen en maak graag een reis op maat voor u!
Zeg maar even... op welk reisbureau is het tegenwoordig niet rustig dan, nu velen online boeken!!!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
even ter verduidelijking: heb het zeker niet stil.mensen gaan tegenwoordig niet meer online boeken maar zoeken de persoonlijke aandacht en een persoon waar ze terecht kunnen met hun vragen.Ikzelf heb een mobiel reisbureau aan huis en heb geen sluitingstijden. ben dus flexibel en kom bij de mensen thuis langs...dat is wat men zoekt tegenwoordig.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
daar en tegen ik niet fam bent van sky vind ik de beschuldigingen van de zogenaamde advocaat ook weer erg ver gaan.sky is gewoon lid van de anvr en sgr dus is het gewoon een bedrijf waar je je reizen kan boeken zonder risico's. echter de overboekingen en klachtenafhandeling is wel weer jammer daar!
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik moet er niet aan denken dat er iemand over de vloer komt om me een vakantie te verkopen als ik zelf heerlijk achter m'n pc zelf een vakantie kan uitzoeken. Scheelt vaak nog vele euro's ook. Ieder z'n ding dus.renescholte schreef:even ter verduidelijking: heb het zeker niet stil.mensen gaan tegenwoordig niet meer online boeken maar zoeken de persoonlijke aandacht en een persoon waar ze terecht kunnen met hun vragen.Ikzelf heb een mobiel reisbureau aan huis en heb geen sluitingstijden. ben dus flexibel en kom bij de mensen thuis langs...dat is wat men zoekt tegenwoordig.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
gelukkig wel zeg! ieder zijn ding! ik heb ook klanten waar ik niet over de vloer hoeft te komen die reserveren gewoon per email of telefoon of via de site...
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
@Topadvocaat Luc J.
Hoe staat het eigenlijk met je gerechtelijke stappen tegen deze reisorganisatie? Nog steeds geen nieuws (we zijn inmiddels weer 21 maanden verder) of lukt het je gewoon niet om de zaak rond te krijgen, ondanks al je aantijgingen en beschuldigingen? Dus Luc, kom er eens in met een nieuw hoofdstuk!
Hoe staat het eigenlijk met je gerechtelijke stappen tegen deze reisorganisatie? Nog steeds geen nieuws (we zijn inmiddels weer 21 maanden verder) of lukt het je gewoon niet om de zaak rond te krijgen, ondanks al je aantijgingen en beschuldigingen? Dus Luc, kom er eens in met een nieuw hoofdstuk!
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Echt schandelijk hoe je in de reisbranche eringeluist wordt. De link van Jurgens maakt heel veel duidelijk, ondanks het toontje van meneer de reisagent
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 nov 2010 13:36
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
ach god en daar hebben we meneer berooit weer....pfff heb je al je huur betaald en kan je eindelijk eens met vakantie met sky???s*****!!
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Neeeeeee.... hij leeft nog!
@Reisagent: We zijn inmiddels 4 jaar (5?) verder Nog steeds werkzaam in de reiswereld? Ik begin een beetje roestig te worden, ben er inmiddels te lang uit. Dus reageer hier niet inhoudelijk meer.
@Reisagent: We zijn inmiddels 4 jaar (5?) verder Nog steeds werkzaam in de reiswereld? Ik begin een beetje roestig te worden, ben er inmiddels te lang uit. Dus reageer hier niet inhoudelijk meer.
Re: Skytours.. Wat een ontzettend slechte touroperator!
Wij kunnen niet anders dan alle vooroordelen en slechte ervaringen met Skytours bevestigen!
Tegen alle adviezen in, zijn wij afgelopen zomer met Skytours op vakantie geweest naar Mexico. Zelfs vóór vertrek begon de ellende al: op de dag van vertrek hadden we namelijk nog steeds de tickets niet in huis (nadat we hierover al 3 maal contact hadden gehad met Skytours) Eenmaal in het bezit van onze tickets, bleek de accommodatie niet goed geboekt door Skytours en moesten wij $500 bijbetalen!
Nadat we alle problemen hadden aangekaart bij de Skytours balie op Schiphol, onze reisleidster in Mexico, en wederom bij Skytours bij thuiskomst, werden wij zowaar in ons gelijk gesteld en kregen we duizendmaal excuus. Volgens een brief van Skytours zouden wij zelfs onze $500 zsm teruggestort krijgen. MAAR....... we zijn ondertussen bijna een half jaar en 3 brieven verder, maar nog steeds geen bericht en/of geld van Skytours gezien! Ze reageren nergens op, zelfs niet op aangetekende brieven.
Wij hebben nu besloten om een incassobureau in te schakelen.
Kortom: wij willen iedereen ten sterkste afraden om met Skytours in zee te gaan! De vakanties lijken prachtig, de prijzen ook, maar dan houdt het op en wordt je opgezadeld met ellende en hoef je niet meer bij Skytours aan te kloppen.
"SKYTOURS: NOOIT MEER!!!!!"
Tegen alle adviezen in, zijn wij afgelopen zomer met Skytours op vakantie geweest naar Mexico. Zelfs vóór vertrek begon de ellende al: op de dag van vertrek hadden we namelijk nog steeds de tickets niet in huis (nadat we hierover al 3 maal contact hadden gehad met Skytours) Eenmaal in het bezit van onze tickets, bleek de accommodatie niet goed geboekt door Skytours en moesten wij $500 bijbetalen!
Nadat we alle problemen hadden aangekaart bij de Skytours balie op Schiphol, onze reisleidster in Mexico, en wederom bij Skytours bij thuiskomst, werden wij zowaar in ons gelijk gesteld en kregen we duizendmaal excuus. Volgens een brief van Skytours zouden wij zelfs onze $500 zsm teruggestort krijgen. MAAR....... we zijn ondertussen bijna een half jaar en 3 brieven verder, maar nog steeds geen bericht en/of geld van Skytours gezien! Ze reageren nergens op, zelfs niet op aangetekende brieven.
Wij hebben nu besloten om een incassobureau in te schakelen.
Kortom: wij willen iedereen ten sterkste afraden om met Skytours in zee te gaan! De vakanties lijken prachtig, de prijzen ook, maar dan houdt het op en wordt je opgezadeld met ellende en hoef je niet meer bij Skytours aan te kloppen.
"SKYTOURS: NOOIT MEER!!!!!"