LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring vakantie Sunweb

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Naomi1995

Slechte ervaring vakantie Sunweb

Ongelezen bericht door Naomi1995 »

Mijn oom had geboekt voor een 8 daagse vakantie naar Kusadasi in Turkije. Wegens omstandigheden kon hij zelf niet gaan en had de reis aan mij en mijn broer gegeven. Hij had begrepen dat hij 4 uur voor vertrek nog een naamswijziging kon doorgeven. Hij belde voor de naamswijziging en even later werden we teruggebeld dat dit niet ging omdat ze geen stoelen meer hadden en een losse tickets bij het vliegmaatschappij Sunexpress moesten boeken en die zouden vergoed worden na terugkomst van de vakantie. Dus wij hadden dit gedaan maar vonden het raar dat ze de gereserveerde stoelen niet meer hadden. Ik wilde alle tickets uitprinten en zag dat de tickets van de accomodatie en terugvlucht nog op de naam van mijn oom en reispartner erop stonden dus ik belde Sunweb hierover. Zij zouden de tickets op onze naam zetten en dat zou binnen 2 uur geregeld zijn. 2 uur later had ik de tickets nog niet en wachtte zelfs 10 minuten extra. Ik weer gebeld na 10 minuten was het eindelijk geregeld en ik de tickets snel uitgeprint en vertrokken. Op het vliegveld konden wij niet meer inchecken omdat wij 5 minuten te laat waren of we zouden onze bagage niet mee krijgen en ze wist niet zeker of we aanboord konden komen. Ik sunweb gebeld en het enige wat ik kon doen was Sunexpress bellen of zij ons nog aanboord konden krijgen. Ik belde Sunexpress op en kreeg een medewerker aan de lijn die alleen Turks en Duits sprak. Dus geen vakantie voor ons ik dezelfde avond nog een formulier ingevuld bij Sunexpress waarvan ik nog geen antwoord heb. De volgende ochtend probeerde ik Sunexpress weer te bellen en kreeg eindelijk een medewerker aan de telefoon die Engels sprak. Zij hadden als enige optie een nieuw ticket te boeken. Mijn oom had even later gezegt dat het niet nodig was om die tickets te hebben maar de medewerkster van Sunweb heeft dit mij niet verteld waardoor ik het risico niet durfde te nemen. Stel je voor dat je in een vreemd land zit en je mag het hotel niet binnen en je kan niet mee met je terugvlucht omdat deze nog op een andere naam staan. Ik belde Sunweb op omdat dit hun fout was omdat zij te laat waren met de tickets te versturen. Ik vertelde de medewerkster wat er was gebeurd en dat haar collega mij niet had gezegd of ik de tickets wel of niet nodig gehad zou hebben. Zij zei dat is jammer van de miscommunicatie maar dat is je eigen verantwoording dat je je vlucht haalt. Ik zei is het mijn eigen verantwoording dat u collega mij de tickets te laat verstuurd en niet door heeft gegeven of ik de tickets nodig had. De vrouw antwoordde ja dat is u eigen verantwoording. Even later ben ik naar klachten gaan kijken op internet van Sunweb. Zo had iemand problemen waardoor hij niet in het hotel kon omdat hij niet op de lijst stond. Dus ik had al een raar gevoel van stel dat ik was gegaan zonder de tickets van Sunweb had ik dan wel een hotel gehad en terugvlucht? Ik even later mijn klacht op de facebook van Sunweb gezet. Ik werd verzocht om te mailen, dus ik stuurde een mail. Via facebook kreeg ik een reactie van dat ze mijn klacht niet in behandeling namen omdat ik niet was vertrokken en nog in Nederland zit. Even later boden ze mij aan om WEER nieuwe tickets te boeken en deze kosten te delen. Ik ben het niet mee eens omdat dit niet mijn fout is. Ze zei ook van de reisleiding vroeg al waar jullie waren maar dit is altijd makkelijk om achteraf te zeggen. Dus nu zijn wij bijna €1300 kwijt omdat Sunweb te laat was met de tickets te sturen. Ik hoop dat hier een ECHTE oplossing voor komt..

NeoDutchio

Re: Slechte ervaring vakantie Sunweb

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tot 4 uur voor vertrek nog een naamwijziging doorgeven? Wellicht zou dat wel lukken met hotel e.d., maar een vliegticket is wel een ander verhaal. Elke stoel die verkocht is staat geregistreerd, je kan dus niet een ander oo jouw stoel laten zitten.

Maar wanneer heeft uw oom besloten om niet meer op vakantie te gaan? Het klinkt mij ongeloofwaardig in de oren dat uw oom vlak voor vertrek toch niet meer wil gaan en dat u en uw broer op stel en sprong zomaar vakantie kunnen krijgen van het werk en direct kunnen vertrekken.

Naomi1995

Mijn oom kwam de avond daarvoor mee. Ik heb momenteel geen werk en mijn broer kreeg met heel veel geluk vrij van zijn baas. Maar als hun doorgeven aan mijn oom dat hij tot 4 uur voor vertrek de namen kan wijzigen voor de vluchten en hotel dan geloof je dat. Maar daar ging het niet om het gaat erom dat Sunweb mij te laat de tickets verstuurd heeft waardoor we het vliegtuig hebben gemist.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Naomi1995 schreef:Mijn oom kwam de avond daarvoor mee. Ik heb momenteel geen werk en mijn broer kreeg met heel veel geluk vrij van zijn baas. Maar als hun doorgeven aan mijn oom dat hij tot 4 uur voor vertrek de namen kan wijzigen voor de vluchten en hotel dan geloof je dat. Maar daar ging het niet om het gaat erom dat Sunweb mij te laat de tickets verstuurd heeft waardoor we het vliegtuig hebben gemist.
Als je iets tot op het laatste moment laat aankomen moet je er rekening mee houden dat er door tegenslagen iets mis kan gaan. Hoeveel mensen gokken niet op de laatste trein en stranden omdat ze net te lang voor een verkeerslicht gestaan hebben? Iemand die tot op het randje gaat valt er wel eens van af.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Wijzigen naam kan tot één (1) dag voor vertrek, dat is wat anders dan 4 uurtjes, zie Sunweb.

Als je om om bewezen medische redenen niet op reis kon had hij beter gebruik kunnen maken van zijn annuleringsverzekering.
Als je enkele uren voor vertrek nog alle tickets en hotelreservering op een andere naam wil laten zetten kost dit even tijd.
Sunweb heeft geen personeel zitten wat op afroep hiervoor beschikbaar is, dus dat moet er even tussen door.
Een vliegticket wijzigen enkele uurtjes voor vertrek lijkt me overigens onmogelijk.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Was waarschijnlijk goedkoper geweest om te annuleren en daarna dezelfde reis last minute te boeken. Ik denk dat Sunweb weinig te verwijten valt.

Naomi1995

Als mijn oom telefonisch contact heeft gehad en dat Sunweb zegt dat het tot 4 uur voor vertrek gewijzigd kan worden dan rekent hij daarop.

Naomi1995

Maar daar gaat het NIET om zoals ik in mijn bericht geschreven heb. Want wij hadden NIEUWE tickets gekocht en de accomodatie en terugtickets konden wel geregeld worden met de naamswijziging. Ik moest wachten op de papieren/tickets van de accomodatie en terugreis waardoor we te laat waren.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Naomi1995 schreef:Maar daar gaat het NIET om zoals ik in mijn bericht geschreven heb. Want wij hadden NIEUWE tickets gekocht en de accomodatie en terugtickets konden wel geregeld worden met de naamswijziging. Ik moest wachten op de papieren/tickets van de accomodatie en terugreis waardoor we te laat waren.
Waarom moest u wachten?
Ik zou niet gewacht hebben. Wachten was toch uw keuze?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is erg vervelend en jammer. Vermoedelijk had je geen probleem gehad bij het hotel. Maar ja wie zal het zeggen. Een fysiek reisbureau had je misschien beter geholpen dan een website. Maar ook dit is niet te voorspellen. Ze hadden ze gewoon als bijlage in een mail moeten sturen of via hun hostess. De reiswereld is altijd moeilijk met wijzigingen. Vooral voor de low budget maatschappijen een groot verdienmodel.

Gesloten