LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MelvinvdC
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:52

Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door MelvinvdC »

Afgelopen zomer zijn wij 16 dagen op vakantie geweest in Sosua, Dominicaanse republiek en hadden geboekt bij Oad reizen.

Helaas is de service van Oad ter plaatse ons erg tegen gevallen. Deze service is in een woord samen te vatten; 'geen'. Wij zijn op het vliegveld opgehaald door een Dominicaan die geen Engels sprak en die heeft ons bij het hotel afgezet. Daar aangekomen stonden we in eerste instantie niet in het systeem. Omdat onze papieren wel klopte hebben we wel gewoon een kamer gekregen. Van de reisleiding van Oad kregen we echter niks te horen, geen welkomstbijeenkomst niets. Volgens de receptie zouden deze nog wel contact met ons opnemen. Dit gebeurde echter niet, nog diverse malen aan de receptie gevraagd of zij iets gehoord hadden maar helaas, ook niets. Dan maar een keer het noodnummer gebeld maar hier werd ook niet opgenomen. De receptie kon ons later wel melden dat wij onder 'Hotelplan' in het systeem stonden en op onze voucher stond iets van 'Hola Tours' maar van beide hebben we niks te horen gekregen. Ook lag er bij de tourdesk (waar alle mappen van de reisorganisaties liggen) geen informatie van Oad, Hotelplan of Hola tours. Pas drie dagen voor vertrek kregen we 's avonds eindelijk bericht van Hola tours middels een briefje op de hotelkamer dat er de volgende dag om 11:00u iemand van Hola tours zou zijn, verder stond hier geen informatie (naam, telefoonnummer etc.) op. Wij hadden die dag al een excursie geboekt dus maar aan de receptie gevraagd of zij dit door wilde geven en een eventueel bericht aan wilde nemen maar je raad het al; niks hiervan gehoord. De avond voor vertrek nog maar een keer het noodnummer gebeld, hier werd in eerste instantie weer niet opgenomen. De tweede keer om half twaalf 's avonds eindelijk iemand te pakken gekregen die ons vertelde dat de informatie nog gecheckt moest worden en dat deze ons 's ochtends gegeven zou worden. De volgende ochtend om 10u, wij stonden net op het punt om naar het zwembad te gaan, werd er gebeld naar de hotelkamer en kregen we iemand van Hola Tours aan de lijn. Deze persoon begon meteen met ons te beschuldigen dat hij ons maar niet te pakken kon krijgen gedurende de vakantie (hoe dan???) en dat het allemaal onze schuld was. Let wel, wij hadden tot dan nog niets van Hola Tours vernomen en ook nog geen klacht ingediend. Uiteindelijk de vertrektijden gekregen en de volgende dag terug naar Nederland gevlogen.

Wij vonden dit zeer jammer. De Dominicaanse Republiek is een land waar je buiten het resort om toch voorzichtig moet zijn en goede en betrouwbare informatie is daarvoor essentieel. Waar moet je op letten als je op straat loopt? Welke buurten kan je beter vermijden? Wat te doen in geval van nood? Is het veilig om een auto te huren en zo ja waar? Waar kan ik veilige en goede excursies boeken? etc. etc. Dit zijn vragen die je normaal gesproken aan je reisleiding kunt stellen en daarom boeken wij ook een pakketreis. Het is namelijk veel voordeliger om zelf een losse vlucht en hotel te boeken.

Dit verhaal bij Oad neergelegd en na een aantal weken reactie op gehad. Hierin verteld Oad de ene onwaarheid naar de ander; wij zouden bij aankomst een enveloppe van Oad gehad hebben met informatie en een uitnodiging voor een welkomstbijeenkomst, zou de reisleiding diverse malen contact met ons hebben proberen op te nemen en zou er informatie van Oad en Hola tours liggen bij de tourdesk. Dit is dus allemaal niet waar, kennelijk heeft Oad er geen enkele moeite mee om onwaarheden te vertellen en worden klachten niet serieus genomen.

Volgende keer boeken wij weer gewoon bij een touroperator waar ze wel weten wat service is, onze ervaringen met Neckermann, Sudtours, Sunweb en D-reizen zijn gelukkig wel positief. Oad is niets meer dan een serviceloze low-budget maatschappij! Conclusie: verwacht je service tijdens je vakantie? Boek dan NIET bij Oad reizen!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Apart verhaal, dat zeker. Een beetje een welles-nietes verhaal. Niet zoals het hoort in ieder geval. Ik ben overigens in het verleden regelmatig met OAD op vakantie geweest en nooit problemen gehad dus om ze nou te bestempelen als een serviceloze low-budget maatschappij gaat mij iets te ver.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Niet aan gedacht dat het probleem ter plaaste aan de hostess kan liggen die haar of zijn werk niet doet zoals behoren,en dan krijg je een welles niets verhaal.

Wij zijn overiges ook al een paar keer met oad op vakantie geweest en telkens stond een hostess ons op te wachten aan 't vliegveld.
Dus u beschuldiging aan 't adres van oad klopt niet.

MelvinvdC
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:52

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door MelvinvdC »

Het probleem ligt inderaad bij de Hostess ter plekke. Oad kiest echter in deze meteen partij voor de hostess en legt alle schuld bij de klant en gaat niet serieus in op de klacht.

Bij eerdere vakantie bij verschillende andere touroperators stond er altijd keurig een hostess te wachten met informatie en een welkomstbijeenkomst, blijkbaar is dit bij Oad niet de standaard.

Roosje1957
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

MelvinvdC schreef:Bij eerdere vakantie bij verschillende andere touroperators stond er altijd keurig een hostess te wachten met informatie en een welkomstbijeenkomst, blijkbaar is dit bij Oad niet de standaard.
Natuurlijk heeft OAD dat ook, anders hadden we hier al veel meer klachten over gelezen.
Ik denk dat hier iets anders fout is gegaan.
Vind het in elk geval een vreemde gang van zaken.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door ronald g »

Gezien het verhaal is de vakantie leuk geweest enkel de communicatie met OAD niet. Twee kanten, zij proberen contact op te nemen maar u heeft een excursie gepland en later is het zwembad belangrijker. OAd gaat u niet aan de hand nemen. Uw vraag is klagen om het klagen, triest.

MelvinvdC
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:52

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door MelvinvdC »

ronald g schreef:Gezien het verhaal is de vakantie leuk geweest enkel de communicatie met OAD niet. Twee kanten, zij proberen contact op te nemen maar u heeft een excursie gepland en later is het zwembad belangrijker. OAd gaat u niet aan de hand nemen. Uw vraag is klagen om het klagen, triest.
Vriendelijk verzoek om het verhaal beter te lezen: Zij hebben 3 dagen voor het einde! van onze vakantie pas contact met ons op proberen te nemen, dat is wel een beetje erg laat ons inziens. Ook werd deze mededeling de avond voor deze bijeenkomst gedaan. Wij hadden toen al een excursie geboekt, is een beetje zonde van het geld (60 euro pp) om deze excursie dan maar niet te doen.

Er staat helemaal niets in het verhaal over dat het zwembad belangrijker was. Het ging er om dat wij pas op de ochtend voor vertrek voor de eerste keer contact kregen met de hostess.

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door Pharan »

Hmm, dit is inderdaad een lastige. Misschien is het handig om te weten, dat OAD en Hotelplan onder dezelfde groep vallen. U heeft echter bij OAD geboekt en heeft dus niets met Hotelplan te maken. De lokale agent van OAD (dat zal dan Hola Tours zijn) heeft de boeking op uw naam kennelijk onder het label Hotelplan aan het hotel doorgegeven. Vervelend, maar niet onoverkomelijk, want u kreeg uiteindelijk wel gewoon uw kamer.

Ik kan me voorstellen dat u een Oad Hostess verwacht had. Uit ervaring weet ik echter dat touroperators niet naar alle bestemmingen een hostess sturen (Kostenoverweging), maar dit door de plaatselijke agent laten afhandelen. Die handelt echter ook voor vele andere touroperators wereldwijd de boekingen en klantcontact ter plaatse af. Mijn ervaring is, dat deze personen vaak niet zo toegewijd zijn als een eigen hostess van de touroperator zelf.
U schrijft, dat u 2 / 3 keer geprobeert hebt om te bellen, maar dat u geen contact kreeg. Heeft u er aan gedacht om contact op te nemen met uw reisbureau in Nederland, of met het kantoor van Oad in Nederland?

Ik kan me voorstellen, dat OAD u niets vergoed, omdat u in feite geen schade heeft geleden, maar ben wel benieuwd naar hun antwoord.

MelvinvdC
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:52

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door MelvinvdC »

Pharan schreef:Hmm, dit is inderdaad een lastige. Misschien is het handig om te weten, dat OAD en Hotelplan onder dezelfde groep vallen. U heeft echter bij OAD geboekt en heeft dus niets met Hotelplan te maken. De lokale agent van OAD (dat zal dan Hola Tours zijn) heeft de boeking op uw naam kennelijk onder het label Hotelplan aan het hotel doorgegeven. Vervelend, maar niet onoverkomelijk, want u kreeg uiteindelijk wel gewoon uw kamer.

Ik kan me voorstellen dat u een Oad Hostess verwacht had. Uit ervaring weet ik echter dat touroperators niet naar alle bestemmingen een hostess sturen (Kostenoverweging), maar dit door de plaatselijke agent laten afhandelen. Die handelt echter ook voor vele andere touroperators wereldwijd de boekingen en klantcontact ter plaatse af. Mijn ervaring is, dat deze personen vaak niet zo toegewijd zijn als een eigen hostess van de touroperator zelf.
U schrijft, dat u 2 / 3 keer geprobeert hebt om te bellen, maar dat u geen contact kreeg. Heeft u er aan gedacht om contact op te nemen met uw reisbureau in Nederland, of met het kantoor van Oad in Nederland?

Ik kan me voorstellen, dat OAD u niets vergoed, omdat u in feite geen schade heeft geleden, maar ben wel benieuwd naar hun antwoord.
Ik kan mij ook voorstellen dat Oad niet meteen aanbied een deel van de reissom te vergoeden maar ik had excuses en/of een kleine attentie (korting op een volgende reis bijvoorbeeld) toch wel op z'n plaats gevonden. De service waarvoor je betaald door bij een touroperator een pakketreis te boeken hebben wij niet gehad. Zelf een losse vlucht en ticket boeken is goedkoper.

Wat mij vooral erg stoort is dat in hun reactie op onze klacht (die wij per brief aan Oad verstuurd hebben) de schuld bij ons neer wordt gelegd en Oad hierin veel onwaarheden verteld. Er wordt door hen geen moment getwijfeld aan het verhaal van de hostess. Wij zouden toen wij opgehaald werden van het vliegveld een welkomstenveloppe met uitnodiging voor een welkomstbijeenkomst hebben gekregen, de hostess zou verschillende malen met ons contact hebben proberen op te nemen maar wij reageerde niet, hij zou informatie bij de receptie hebben achtergelaten en er zou informatie bij de tourdesk liggen over Oad/Hotelplan/Hola Tours. Dit is allemaal niet waar maar volgens Oad wel.

Andere mensen die in dit topic gereageerd hebben geven aan wel goede ervaringen te hebben met de service van Oad. Als dit dan een uitzondering is had ik wel verwacht dat Oad dit zou betreuren en aangegeven zou hebben dat dit niet de standaard is die je van Oad mag verwachten. Oad heeft dit niet gedaan en zich in mijn optiek zeer onprofessioneel opgesteld. Wij zullen onze volgende reizen dus niet meer bij Oad boeken.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door Juist ja »

MelvinvdC schreef:Zelf een losse vlucht en ticket boeken is goedkoper.
Mwah dat trek ik toch in twijfel. Als dat waar is dan boekt niemand meer een pakketreis naar de Dominicaanse Republiek.

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door genvandongen »

OAD-Vakantie,
Ik zag in de KROGIDS een aanbieding van OAD. Berlijn 3 dagen. Leuk, dacht ik, laat ik eens informeren.
Gevraagd of mijn rolstoel opvouwbaar meekom.
Ze keek in de voorwaarden: Ja.
Is er een lift. Evt. ga ik lopend naar boven, dacht ik. Ja zei zij.
Is er een douche of bad? Een bad. Oke ik was me wel met een washandje evt. Of iets huren bij thuiszorg, schoot er door mijn hoofd.
Nou zeg ik, dan graag boeken voor 2.
Ik kreeg geen boekingsnummer.
Ik weet nu waarom.
De volgende dag belde ze op: Ze deelde mij mee mede dat ik onder de reis uit kon komen, want:
de rolstoel mocht niet mee en ik belemmerde de andere gasten.Ik moest anders konstant in het hotel blijven. Ik had er niets aan. Ik kon onder de reis uitkomen.
Toen mijn man thuis kwam heb ik gezegd tegen hem: wat moet je met mij?
Ik belemmer jou....
Hij troostte mij, we gaan zelf wel een keer.
Ik heb direct daarna Oad afgebeld. Dit wisten ze (mijns inziens) en hadden me daarom geen boekingsnummer gegeven.
MOEST IK FFE KWIJT.
Jacq

Martsmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2010 20:47

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door Martsmit »

Hallo Melvin,

wij hebben ook zo'n ervaring met OAD. Ter plaatse wel goed door hostess opgevangen en deze meldde ons een brief te sturen bij thuiskomst. Nu verzinnen ze allerlei redenen om onder hun verantwoordelijkheid uit te kunnen: "u heeft niet de procedure gevolgd", "u had eerst naar de hostess moeten gaan" , "u had een vakje aan moeten kruisen op het formulier" etc etc.

slechte service. Klantenservice is echt bedroevend in nederland soms.

groeten,

Martin

Martsmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2010 20:47

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door Martsmit »

ik lees nog een andere reaktie van je, maar volgens mij heeft dezelfde afdeling : Klantenservice & Kwaliteitsbewaking ook jou geantwoord.

groeten,

Martin

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: Slechte ervaringen met de service van Oad reizen

Ongelezen bericht door genvandongen »

Klantenservice & Kwaliteitsbewaking van Oad ergens op reageerd, kunnen ze met MIJ CONTACT OPNEMEN. Ik heb het afgesloten en naast mij neer gelegd.
Jacq. :twisted:

Gesloten