Wij zijn deze zomer met ons gezin op vakantie geweest naar Ibiza. Ook voor gezinnen een erg leuk eiland. De website van OAD gaf een mooie rustige locatie in een buitenwijk van Santa Eularia, waardoor we de drukte op konden zoeken wanneer we wilden. Echter bleek dat sinds juni 2010 een hoteleigenaar naast het "rustige hotel" zich had gericht op jongeren uit Noorwegen in leeftijdscategorie van 18-30 jaar. Deze jongeren hadden het tot sport verheven om tot 5 uur 's nachts door te gaan op hun balkon en met house parties onder in een illegale discotheek.
Na meerdere malen geklaagd te hebben bij de eigenaresse, zijn we na een dag of 6 (lastige nachten) naar de hostess gegaan. Dat was toen 's nachts een stuk of zes jongeren bedden, parasols, glaswerk en stenen in het zwembad hadden gegooid, om 4 uur 's nachts. De guardia civil was er toen inmiddels ook bij. De hostess van OAD meldde dat dit inderdaad niet kon en dat we bij thuiskomst een bref naar OAD moesten schrijven.
Na inmiddels vier maanden correspondentie met de afdeling Klantenservice en Kwaliteitsbewaking melden zij ons nu dat we niet de juiste procedure hebben gevolgd. Wij hadden niet eerst naar de eigenaresse moeten gaan, maar naar de hostess rechtstreeks. Bovendien hebben wij een klantenformulier ingevuld bij OAD. Als je op dit formulier iets NIET, lees goed NIET, aankruist, zie je af van verdere stappen bij thuiskomst. Begrijpt u het nog?
Wij hebben besloten deze zaak aanhangig te gaan maken, aangezien ca 8 van de 14 nachten verstoord zijn. Alles bevestigd door de eigenaresse van het hotel en de hostess van OAD. Echter zit in Nederland iemand op Klantenservice die de regeltjes volgt en zegt dat we de juiste procedure hadden moeten volgen.
Laat helder zijn, wij wilden compensatie, aangezien wij een vakantie hebben gekregen die wij niet hadden geboekt. Als wij de drukke regio hadden willen opzoeken, dan hadden we wel in Ibiza Stad gaan zitten.
Ook via twitter gaan we #OAD en @Oadgroep duidelijk maken dat we dit een absoluut slechte service vinden.
Mij benieuwen wat mijn 1200 volgers op Twitter hiervan vinden...
Graag jullie reaktie. Binnenkort zullen wij de ingescande brieven bijsluiten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service OAD reizen OADgroep. Jullie ervaringen?
Re: Slechte service OAD reizen OADgroep. Jullie ervaringen?
Ik kan me de reactie van OAD wel voorstellen. U geeft aan pas na 6 (!) dagen contact opgenomen te hebben met de hostess. Voor die tijd wist OAD dus niets van uw ongemakken af en hebben zij ook niet iets voor u kunnen regelen (een ander hotel, een etentje ter compensatie, etc.). Nu verlangt u van OAD achteraf wel dat ze u compenseren voor die periode. Dat lijkt me vreemd: iets terugvorderen waar de andere partij niets van weet.
Bovendien geeft u aan dat de hoteleigenaar pas sinds juni jongeren in zijn hotel laat. Het gaat hier ook om het hotel naast dat van u, dus een hotel waar OAD geen invloed op heeft en een situatie die pas recentelijk ontstaan was ten tijde van uw vakantie. Het lijkt me dat OAD u daar voor niet gaat compenseren.
Bovendien geeft u aan dat de hoteleigenaar pas sinds juni jongeren in zijn hotel laat. Het gaat hier ook om het hotel naast dat van u, dus een hotel waar OAD geen invloed op heeft en een situatie die pas recentelijk ontstaan was ten tijde van uw vakantie. Het lijkt me dat OAD u daar voor niet gaat compenseren.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56
Re: Slechte service OAD reizen OADgroep. Jullie ervaringen?
Mijn 1200 volgers??????Martsmit schreef:Mij benieuwen wat mijn 1200 volgers op Twitter hiervan vinden...
Sorry hoor, maar daar moet ik wel een beetje om lachen.....
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21
Re: Slechte service OAD reizen OADgroep. Jullie ervaringen?
@pharan en roosje
twitter.com/#!/smit_martin heeft toch echt 1240 volgers.
Al had ik precies dezelfde reactie als jullie in 1e instantie.
Wat de kwestie Oad betreft: slecht van Oad dat zij zich achter
administratieve procedures verschuilen terwijl u de problemen wel
kenbaar heeft gemaakt bij de hostess en de eigenaresse en een klachtenformulier
heeft ingevuld.
Waar OAD wel een punt heeft is dat u het probleem (zoals ik het nu lees) pas na
6nachten heeft aangekaart.OAD heeft dus vanaf dat moment pas de kans gekregen uw onvrede op te lossen, en u kunt dus ook vanaf dat moment pas claimen lijkt mij.
twitter.com/#!/smit_martin heeft toch echt 1240 volgers.
Al had ik precies dezelfde reactie als jullie in 1e instantie.
Wat de kwestie Oad betreft: slecht van Oad dat zij zich achter
administratieve procedures verschuilen terwijl u de problemen wel
kenbaar heeft gemaakt bij de hostess en de eigenaresse en een klachtenformulier
heeft ingevuld.
Waar OAD wel een punt heeft is dat u het probleem (zoals ik het nu lees) pas na
6nachten heeft aangekaart.OAD heeft dus vanaf dat moment pas de kans gekregen uw onvrede op te lossen, en u kunt dus ook vanaf dat moment pas claimen lijkt mij.
Laatst gewijzigd door kooskoekedoos op 22 dec 2010 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slechte service OAD reizen OADgroep. Jullie ervaringen?
Ik snap er -alweer eens- niets van. OAD is het schuld dat een maand voordat u op vakantie gaat, een ANDER hotel dat u geboekt had zich op jongeren specialiseerde?Martsmit schreef:Wij zijn deze zomer met ons gezin op vakantie geweest naar Ibiza. Ook voor gezinnen een erg leuk eiland. De website van OAD gaf een mooie rustige locatie in een buitenwijk van Santa Eularia, waardoor we de drukte op konden zoeken wanneer we wilden. Echter bleek dat sinds juni 2010 een hoteleigenaar naast het "rustige hotel" zich had gericht op jongeren uit Noorwegen in leeftijdscategorie van 18-30 jaar. Deze jongeren hadden het tot sport verheven om tot 5 uur 's nachts door te gaan op hun balkon en met house parties onder in een illegale discotheek.
OAD moet dus bij een contract sluiten met een hotel alle omliggende hotels ook contracteren dat ze geen jongeren mogen nemen en zeker geen Noren.
Als u bij een reisbureau had geboekt hadden ze u uitgelachen met de opmerking dat Ibiza een rustig eiland is dat geschikt is voor families. In februari misschien, maar in de zomer?
Dit hele verhaal riekt naar discriminatie. Ibiza staat in de hele wereld bekend als party-eiland voor jongeren. Ook dat die party's niet overdag plaatsvinden, maar pas om 12 uur 's nachts beginnen.
Ik denk dat u er beter aan kunt doen uw twitter volgers te berichten dat u stom geweest bent en in het vervolg weer gewoon bij een reisbureau gaat boeken mét gedegen voorlichting.
Re: Slechte service OAD reizen OADgroep. Jullie ervaringen?
Ik zou ook nooit een gezinsvakantie boeken in Ibiza in de zomer,het FEESTEILAND bij uitstek.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Slechte service OAD reizen OADgroep. Jullie ervaringen?
als het hotel niet bevalt of iets dergelijks dient dat direct! bij de hostess of bij een stedentrip bij oad gemeld te worden,staat allemaal in de voorwaarden.
denk dat u of uit coulance wat zal krijgen,maar dan heeft u mazzel,eerlijk gezegd vind ik het van u zelf een beetje laks...je meld toch direct dat je het niet goed ivnd?
en ik reis veel met oad,nooit problemen gehad...
echt nog nooit....ik heb geen volgers op twitter..
en sprookje moet ik ook gelijk geven,.....ga dan naar mallorca daar heb je ook dit soort plaatsen maar ok rustige plaatsen!!
denk dat u of uit coulance wat zal krijgen,maar dan heeft u mazzel,eerlijk gezegd vind ik het van u zelf een beetje laks...je meld toch direct dat je het niet goed ivnd?
en ik reis veel met oad,nooit problemen gehad...
echt nog nooit....ik heb geen volgers op twitter..
en sprookje moet ik ook gelijk geven,.....ga dan naar mallorca daar heb je ook dit soort plaatsen maar ok rustige plaatsen!!