LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snoeyink busreizen benidorm

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: snoeyink busreizen benidorm

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn koffer is in de bus gegaan en in spanje er niet meer uitgekomen (wat er precies gebeurt is weten we niet kan zijn dat ie bij eerdere stops van andere hotels eruit gezet is ) maar er kan niet van mij verwacht worden dat ik bij iedere stop ga kijken of mijn koffer nog in de bus staat of niet aan iemand anders wordt meegegeven.
Eigenlijk kan dat wel van je verwacht worden.
De chauffeur is namelijk niet verantwoordelijk voor jouw bagage, jij zelf wel.
De chauffeur vertrouwt er op dat mensen hun eigen koffer aanwijzen, hij kan namelijk niet van iedereen onthouden wie welke koffer in heeft laten laden.
Wanneer een ander dus per abuis jouw koffer voor zijn eigen koffer heeft aangezien geeft de chauffeur hem uiteraard mee.
Hij kan namelijk niet weten of het echt de koffer van die persoon is of dat het toevallig jouw koffer is.
Vind het dus erg zwak om de schuld meteen bij de chauffeur neer te leggen.
Andere vraag, had je wel een reisverzekering afgesloten?
Zo ja, waarom ben je het kwijtraken van je koffer dan niet gaan verhalen op je reisverzekering?
Dat lijkt mij namelijk een stuk logischer. :roll:

Gast

Quote:
Mijn koffer is in de bus gegaan en in spanje er niet meer uitgekomen (wat er precies gebeurt is weten we niet kan zijn dat ie bij eerdere stops van andere hotels eruit gezet is ) maar er kan niet van mij verwacht worden dat ik bij iedere stop ga kijken of mijn koffer nog in de bus staat of niet aan iemand anders wordt meegegeven.

Eigenlijk kan dat wel van je verwacht worden.
De chauffeur is namelijk niet verantwoordelijk voor jouw bagage, jij zelf wel.
De chauffeur vertrouwt er op dat mensen hun eigen koffer aanwijzen, hij kan namelijk niet van iedereen onthouden wie welke koffer in heeft laten laden.
Wanneer een ander dus per abuis jouw koffer voor zijn eigen koffer heeft aangezien geeft de chauffeur hem uiteraard mee.
Hij kan namelijk niet weten of het echt de koffer van die persoon is of dat het toevallig jouw koffer is.
Vind het dus erg zwak om de schuld meteen bij de chauffeur neer te leggen.
Andere vraag, had je wel een reisverzekering afgesloten?
Zo ja, waarom ben je het kwijtraken van je koffer dan niet gaan verhalen op je reisverzekering?
Dat lijkt mij namelijk een stuk logischer
als iedere pasagier op elke stop moet uitstappen om te kijken of zijn koffer nog in de bus zit zou het wel eens erg lang kunnen duren voordat je op de plaats van bestemming bent . Volgens mijn reisverzekering die ik wel degelijk heb ligt de schuld dus hier echt wel bij de cauffeur. Als ik een verkeerde koffer gekregen had kon ik me er iets bij voorstellen dat ie gewoon de verkeerde koffer uit de bus genomen had maar mijn koffer is helemaal weg en er was ook geen andere meer waar ie hem eventueel mee verruild zou hebben

Gast

Dus volgens jou zou de chauffeur van iedere passagier precies moeten weten welke koffer wel en welke koffer niet van de passagier is? :shock:
Sorry, maar dat kan gewoon niet.
Misschien dat een andere passagier bewust jouw koffer heeft meegenomen.
Heel vervelend voor jou, maar niet de schuld van de chauffeur.
Maar goed, je had dus een reisverzekering, dus die mogen dan de kosten voor het verlies van je koffer vergoeden.
Simpel hè.

Gast

WAS HET MAAR ZO SIMPEL niet dus,,,

Gast

Dan heb je een hele slechte verzekering afgesloten en zou je daar dus kwaad op moeten worden...

Gast

en waarom hangen naamkaartjes aan de koffers? heb je hier misschien antwoord op?

Gast

Geplaatst op 03 Dec 2004 12:56 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

en waarom hangen naamkaartjes aan de koffers? heb je hier misschien antwoord op?
Uit veiligheidsoverwegingen hangen aan onze koffers GEEN labels!!
Wél zijn onze koffers dermate gekenmerkt dat WIJ onze koffers direct herkennen, zelfs in het donker.

Gast

Een chauffeur hoeft niet op de naamkaartjes te kijken wanneer hij de koffers uit de laadruimte haalt.
Overigens heb ik ook nooit mijn eigen naam op de naamkaartjes staan, omdat je het inbrekers dan wel erg makkelijk maakt...

Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Geplaatst op 03 Dec 2004 12:56 door Gast

Uit veiligheidsoverwegingen hangen aan onze koffers GEEN labels!!
Wél zijn onze koffers dermate gekenmerkt dat WIJ onze koffers direct herkennen, zelfs in het donker.

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 03 Dec 2004 16:12 door Gast

Een chauffeur hoeft niet op de naamkaartjes te kijken wanneer hij de koffers uit de laadruimte haalt.
Overigens heb ik ook nooit mijn eigen naam op de naamkaartjes staan, omdat je het inbrekers dan wel erg makkelijk maakt...

Naar boven
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat er een adres op de label staat je kletst gewoon als een koe zonder kop. Als je geen normaal antwoord op een normale vraag kan geven hou dan je mond.... doeiiiiiiiii

Gast

Dan ben jij nog nooit op vakantie geweest zeker.
Moet je eens opletten hoeveel mensen een adres op hun label hebben staan.
Jij bent hier degene die klets als een koe zonder kop.
De mazzel :lol:

chauffeur

Ongelezen bericht door chauffeur »

goedenmiddag,
ik vind het allemaal heel erg vervelend wat is u is overkomen, maar de bagage van een passagier is ten alle tijden de verantwoordelijkheid van de passagier zelf. tevens is de passagier ook verplicht om labels aan de koffer te hebben. dit heeft namelijk te maken met de verantwoordelijkheid voor de bagage. dit alles bij mekaar maakt het heel erg moeilijk want zowel u als mijn collega chauffeur is de fout in gegaan!! hij had namelijk nooit geen koffer mogen accepteren zonder label en u had u verantwoordlijkheid moeten nemen door er een label aan te hangen. en dan kan u mij wel vertellen dat er een adres op staat. ik werk zelf als touringcarchauffeur bij een grote reisonderneming en ik heb die labels zelf in mijn werk koffertje liggen maar een adres er op is niet verplicht!! alleen de naam en de bestemming is voldoende. als u dat had gedaan was dit hele verhaal helemaal niet nodig geweest.
vriendelijke groet

paienne

Ongelezen bericht door paienne »

Hier ben ik weer degene die deze forum gestart heeft. he, volgens de ene een muggenzifter en de ander een zeurkous. Ik werk zelf in de gastvrijheidsbranche m.n. de toeristenwereld. De reden dat we een busreis boeken heeft te maken met vliegangst van mijn partner.
Natuurlijk kan het gebeuren dat een gast of reiziger klachten heeft.
Terecht of soms klaagt een gast ook onterecht. Echter gastvrijheid is in feite het belangrijkste in de reiswereld en alle diensverlenende bedrijven. Service een vriendelijke lach, behulpzaam zijn en een klacht serieus nemen KOST GEEN GELD!!!! Als het product, de busstoel, het eten, de kamer van het hotel enzovoorts niet zo goed is als de gast eigenlijk verwacht kan dat door en met het gedrag, daarmee bedoel ik een beetje vriendelijkheid, respect behulpzaamheid ruimschoots goed gemaakt worden. Daarmee vind de gast het vaak minder erg.
MAAR andersom is het zo als het product perfect en prima is en het gedrag van de gastvrijheidverlener / reisorganisators ronduit slecht is zal ook het produkt niet als prima en perfect ervaren worden.
Bij SNOEYINK waren beiden niet in orde. Tijdens de reis kleineren ze de reizigers, laten ze je merken dat je zg een goedkope vakantie wil en ze tonen geen respect voor mensen en nog erger ze spelen de baas!
Dus ga mij niet vertellen wat wel en niet een terechte klacht is.
Ze hadden het gewoon moeten oplossen.
Maar degene die mij nog een zeur vinden boek fijn een reis bij Snoeyink (zonder ANVR) en ervaar het zelf.
Dat is wat ik na alle opmerkingen nog kwijt wil over die vakantie.

Gast

had je dat niet eerder kunnen bedenken...

dani83

Ongelezen bericht door dani83 »

paienne, ik geef je groot gelijk. Wij hebben dezelfde ervaring met snoeyink. Wij zijn meerdere keren met arke of de jong intra gegaan en dit was altijd prima in orde.De laatste keer met snoeyink was echter ronduit slecht en het personeel was niet erg vriendelijk.
Ook wij hebben naderhand een klachtenbrief geschreven, maar alles werd afgedaan als niet waar.
Volgende keer toch maar weer met een andere touroperator.
En even voor alle duidelijkheid: we gaan niet met de bus voor het geld, maar voor de gezelligheid.

Toosje

Ongelezen bericht door Toosje »

Mag ik je dan een goede bustouroperator aanraden!

Kijk even op de site van : www.montemar.nl

Ze hebben leuke en zeker weten, hele goede accomodaties in Malgrat de Mar, St.-Susanna, Pineda de Mar en Callella. Je kunt kiezen voor, eigen vervoer, busreizen en vliegreizen voor hele schappelijk prijzen.

We zijn zelf aan meerdere keren met hen geweest (bus) en is heel goed bevallen.

paienne

Ongelezen bericht door paienne »

bedankt voor de goede tips en de reactie!

sinatess

Ongelezen bericht door sinatess »

Wij gaan dit jaar voor de 4e keer me een busreis (dit keer naar Salou) naar Spanje.Wij gingen al deze keren met Solmar Tours.De service van Solmar Tours is perfect.En het is niet alleen zo dat wij een busreis nemen,omdat we goedkoop uit willen zijn,maar het is ook onze keuze,omdat wij het leuk vinden,om met de bus te reizen.Je ziet veel meer.En wij gaan er van uit,dat onze vakantie begint als wij in onze woonplaats op de bus stappen,en niet pas op de plaats van bestemming.Wij reizen altijd met 2 echtparen(50+),waarvan er 1 iemand vliegangst heeft,en de rest heeft nog nooit gevlogen.Ooit gaan we nog wel eens vliegen,maar op dit moment vinden we deze manier van vakantie heel erg leuk.Wij snappen dan ook niet waarom er door sommige mensen zo minachtig wordt gedaan over busreizen.Ik vraag me wel eens af,of deze mensen zelf ooit een busreis naar het buitenland hebben meegemaakt.

sinatess

Ik zou heel graag willen,dat Solmar Tours niet wordt vergeleken met Peter Langhout,want over de laatste heb ik heel veel klachten op tv gezien en ook gelezen.
Maar over Solmar Tours niet,Solmar geeft hele goede service,zowel in de bus,als op het vakantie-adres.
De chauffeurs rijden heel veilig,ook de Belgische,die hebben wij ook al een paar keer gehad.Het zijn ook allemaal leuke chauffeurs,ook de Belgische.Het maakt ons ook niet uit,of we nu een Belgische bus + chauffeur hebben of een Nederlandse bus + chauffeur.
Toen wij vorig jaar in september vanuit Spanje vertrokken,was het noodweer,harde windstoten,onweer en zware regenbuien.Het begon al in Spanje,en het ging nog een poos door in Frankrijk.Het was in de nacht.Ik kon er niet van slapen,zo eng vond ik dat.
Maar de chauffeurs van Solmar loodsten ons er veilig doorheen.Ik heb toen enorm veel respect voor deze chauffeurs gekregen.
Dus vertel hier op dit forum a.u.b niet,dat het Solmar niet uitmaakt 1 dode of meer.Want dat vind ik heel erg.Ik vind dat Solmar Tours en zijn chauffeurs dit niet hebben verdiend!!Voor mij verdienen ze de warme douche!!

Fan

Ongelezen bericht door Fan »

Helemaal mee eens. Ook wij zijn meerdere malen met Solmar naar Spanje ( Malgrat de Mar) geweest en hebben het altijd als een hele fijne organisatie ervaren. Ook goede en voordelige accomodatie,s.

Wij gaan misschien in het najaar nog een last minute naar Hotel Papi doen.

En Solmar zeer zeker niet vergelijken met PL. Dat is appels met peren vergelijken!

sinatess

Wij zijn ook 2x met Solmar Tours naar Hotel Papi te Malgrat de Mar geweest.Is ons ook heel goed bevallen,een goed hotel,en goede service en busreis van Solmar.
Vorig jaar zijn wij met Solmar naar Hotel San Salvador geweest te Comarruga.Ook nu was de busreis en het hotel heel goed.Alleen viel Comarruga zelf ons tegen,daar was niet veel te doen.Maar in de gids van Solmar stond,dat Comarruga niet zo toeristich was,dus we hadden het kunnen weten,want Solmar had dit wel vermeld.Dit was gewoon een "verkeerde"keuze van ons.Verkeerde tussen haakjes,want het hotel was heel goed,niet ver van het strand en de zee.Ondanks dat er daar niet veel te doen was,hebben we ons daar best vermaakt!
Dit jaar gaan we naar Hotel Sol d'Or te La Pineda de Salou,4 km van Salou vandaan.En natuurlijk weer met Solmar Tours!!!Maar we weten nu al dat alles bij Solmar Tours weer perfect zal zijn.We hebben er het volste vertrouwen in!!

Gesloten