LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snoeyink busreizen benidorm

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: snoeyink busreizen benidorm

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan een reis boeken bij het reisburo en dan krijgt reisburo die 6-10% commissie of je boekt t rechtstreeks bij de touroperator en dan stopt die t in eigen zak.
Kijk eliane: dat over die commissie zei ik dus al eerder in een andere topic. Jij was voorstander van duurdere reizen omdat dit minder klachten zou opleveren (goedkoop betekent voor en volgens jou veel klachten). Ik maakte de opmerking dat jouw advies altijd een duurder advies zou zijn omdat dit meer geld (lees commissie) oplevert.
Jij beweerde van niet. Nu lees ik toch echt iets anders.
Ook ik moet wederom concluderen dat je geen goede reisadviseuse bent (eigenlijk denk ik dat je GEEN reisadvisuese bent).

Gast

het probleem zit 'm misschien in die mensen die eerlijk gezegd voor 199 euri per persoon uren aan je balie gaan hangen met allerlei toestanden en uitgezoek zodat je na 3 uur zo ongeveer 6% 24 euri hebt verdiend.
Volgens mij ben je een erg gefrusteerde baliemedewerkster. Het lijkt er sterk op dat je je beste tijd daar gehad hebt.
Mijn advies: Zoek ander werk en trek de stekker van je PC uit de wandcontactdoos. :wink:

eliane

Ongelezen bericht door eliane »

tja iedereen werkt voor zijn geld , dus maakt hij ook onderscheid in zijn klanten. Als je naar een restaurant gaat zien ze je liever ook een fles wijn bestellen i.p.v. een colaatje. Tis maar hoe je t bekijkt. Een touroperator maakt alleen maar aanbiedingen omdat hij zijn vliegtuigstoelen kwijt moet, Het hotel in t buitenland kan hij soms afzeggen maar die gecharterde stoel in het vliegtuig moet ie betalen of er nou iemand op zit of niet. Dus verlies wordt er geleden aan t hotel maar die dure stoel daar zit gelukkig dan iemand op.
Er wordt weer niet goed gelezen zie ik want ik schrijf dat ik helemaal geen moeite heb met mensen die iets minder te besteden hebben alleen je moet wel bedenken dat reisburo's niet van de lucht leven dus veel praten en adviezen geven voor 8 euro per uur daar kan t buro geen salarissen van betalen, echt niet. Niemand doet graag iets voor niks en men denkt wel dat reisburo's voor niets info gaan zitten geven.
En ik ken zoveel reisburo medewerkster en de categorie 'shoppers' is helemaal uit den boze. Dat zijn de mensen die alleen maar info vragen, blablabla terwijl je nu al weet deze wonen niet hier in de buurt en gaan hoogstwaarschijnlijk boeken bij een ander of op het internet. Daar besteed je gewoon liever weinig tijd aan. Voor niets gaat de zon op...
IK ben niet gefrustreerd maar kan er niet meer tegen dat de mensen die met de goedkoopste reisjes weggaan de grootste mond hebben als er iets mis gaat, tja denk ik dan wat wil je... (en ik niet alleen hoor)

En ohja, het SGR niet belangrijk nou laat ik vooropstellen dat als de touroperaror failliet gaat en jij zit in timboektoe, dat sgr/calamiteitenfonds dus degene is die jou terug laat komen,
zonder Sgr mag je zelf gaan bedenken hoe je in Amsterdam gaat landen.

Gast

Geplaatst op 14 Nov 2004 12:13 door eliane
Als "goed opgeleide reisadviseuse" weet je vast wel 'n mooi plekje op deze aardbol waar je geen last hebt van "vervelende klanten".
Boek gerust voor jezelf (krijgt toch korting), maar wél graag enkele reis. :lol: :lol: :lol:

Gast

Meteen weg wezen met die elaine.Zo;n adviseuse heb je geen bal aan. Ik heb gelukkig een reis bureau waar we al jaren boeken,waar niets te veel is en het met plezier doen. Daar neem ik nu mijn petje vooraf.
En niet zo;n balie medewerkster die er alleen op uit isom weinig uit te richten zodat ze verders flink uit haar neus kan gaan peuteren en daar geld voor vangt.!!!!

Gast

Ik ben het helemaal met Elaine eens. SGR is veel belangrijker dan die hele ANVR.

jvl

Ongelezen bericht door jvl »

Eliane en Gast,

Ik zou kunnen zeggen: 'wat een onzin wat jullie vertellen'. Dat doe ik echter niet, er wordt al genoeg gescholden in deze draadjes. Mensen, heb eens wat respect voor elkaar!

Het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) heeft TOTAAL NIETS te maken met het Calamiteitenfonds!

Het SGR regelt financieel onvermogen van de touroperator naar de klant. Faillisement dus! Verder NIETS! Ze zijn er dus enkel voor de centen. Wat ik al eerder zei: iemand HEEFT centen, want hij moet ze betalen VOOR de vakantie. Stel voor, de touroperator is niet SGR. Het enige wat je gebeuren kan, is dat je centen weg zijn. Boeien dus. Dat overleeft iedereen wel.

Het Calamiteitenfonds geeft dekking bij calamiteiten. Aardbevingen, maar ook bosbranden etc. Dit fonds haalt passagiers terug naar Nederland indien nodig. Het calamiteitenfonds is NIET gratis. Hier betaalt u voor.
De SGR is in feite OOK niet gratis, het is een verzekering. Echter omdat men door jarenlange premies te heffen rente kan krijgen op het gestorte vermogen, is een publieksbijdrage momenteel niet nodig. Dat kan in de toekomst wel weer komen!

Het Calamiteitenfonds is zeker niet onbelangrijk.
Vroeger treedde het in werking bij een zogenaamd 'negatief reisadvies'. Dat bestaat niet meer. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft reisadviezen af. Het is trouwens voor iedereen belangrijk dat men EERST op de site van www.minbuza.nl kijkt voordat men een reis boekt. Daar staan alle adviezen.
Het Calamiteitenfonds vergaderd voor elke calamiteit om men in werking treedt. Dat heeft dus niets meer met bedoelde adviezen te maken.

Gast

wat achterlijk nou, dus jij vind het pech als mijn zuurverdiende geld zomaar weg is wegens faillisement van een touroperator!? Nou ik wil me daar wel voor verzekeren zoveel kost dat nou ook weer niet.
Sgr dus wel belangrijk, stel dat je in het buitenland zit en touroperator gaat failliet of luchtvaartmaatschappij nou dan zit je daar lekker, niemand die je terughaalt, en dat vind jij gewoon jammer. Nouja!!!

Gast

klanten worden door elke touropetor en reisburo in een hokje gezet, heb verschillend gewerkt in de afgelopen jaren, je bent een zeikerd bij boeking of je staat bekend als zeikerd als je terugkomt en ze wetendat je zeker komt klagen. Een ander moet altijd iets claimen op de verzekering, een ander is slecht van betalen, de een blijft maar hangen, 10 bakken koffie en moet er dan nog ff overnadenken en komt terug als t altijd al weer vol zit, de een is een lieve klant de ander is gezellig en we nemen een glaasje wijn op vrijdagmiddag, er is geen peil op te trekken welke klanten je allemaal hebt maar weet wel dat er altijd een kruisje achter je naam staat, postief of negatief. En owee als je die negatieve bent dan weet t hele kantoor het al, jullie hebben geen idee hoe er in een bedrijf (welk dan ook ) over klanten wordt gepraat, hoort erbij... kan me voorstellen hoe jullie zijn als je al zo zit te mekkeren op dit forum, en wie weet ben ik jullie reisadviseuse wel want we blijven altijd lachen, ik ook, want de klant is koning!

Fan

Ongelezen bericht door Fan »

Nu JvL, ik vind dat jij makkelijk praten hebt, van dat overleven ze wel! Jij misschien wel, maar niet iedereen hoor! Er zijn echt nog wel mensen die het hele jaar moeten sparen om met vakantie te kunnen. Kijk, als je misschien alleen reist, is het nog wel te doen, maar met een gezin van zeg, 4 personen, vind ik het nogal wat!

Ik kijk in ieder geval altijd of ze lid zijn van SGR. En bijna alle reisorganisatie,s hebben dat calamiteitenfonds wat ook zeer belangrijk is! En dat vind ik boeiend!
Fannie.

eliane

Ongelezen bericht door eliane »

calamiteitenfonds is onderdeel sgr

Fan

Ja, dat zal! Jij kan het weten!
Fannie

Gast

Bespaar ons a.u.b. je nietszeggende berichten, fan.
Hier zit niemand op te wachten. Als je niets zinnigs hebt toe te voegen, geef dan geen reactie.

Fan

Ik zal er rekening mee houden, als jij het OOK doet. Wat voeg jij toe dan?

Goedendag verder! Fannie.

Gast

tegen wie heb je t nou eigenlijk fannie?

Fan

Ik ga hier verder niet op in! Ik weet nu alles wel zo,n beetje wat ik weten wou en wil het hier maar bij laten.
Fannie

Gast

En dan maar hopen dat u niet zo,n vroege ochtendvlucht heeft, want dat bent u ook al de hele nacht in touw en komt u ook s, morgens vroeg in uw accomodtie met precies hetzelfde probleem.

Wij kwamen dit jaar ook om 8 uur s,morgens in hotel aan,(vliegtuig) en moesten ook wachten tot 12 uur! Maar ik ben op vakantie, dus calculeer dat allemaal in!

Gast

Nee, zo'n vroege vlucht is inderdaad niks voor mij.
Gelukkig kun je zelfs bijv. bij de goedkope basiqair vaak nog kiezen tussen verschillende vertrektijden. Hoe eerder je boekt bij die prijsvechters, niet alleen,hoe goedkoper, maar tevens! hoe meer keuze uit vertrektijden.
Ik vind dat basiqair prima vliegtuigen heeft, (gevlogen naar Verona en Barcelona)en de alacarte service aan boord, waarvoor jemet basiqair dan een paar euro moet betalen, vind ik beter dan het armzalige broodje wat je tegenwoordig bij KLM krijgt.
Ook de keuzemogelijkheid in vliegtijden, is dus eigenlijk alweer een extra voordeel ten op zichte van de bus, want daar is maar 1 vertrektijd.

Gast

Die keuze mogelijkheid heb je niet of bijna niet, als je een pakketreis boekt. Ben je ook op bepaalde tijden aangewezen.

Ja, het heeft voor en nadelen om met de bus te reizen. Ik vind het persoonlijk wel prettig reizen, ook qua prijs. En je word praktisch voor de deur opgehaald en bij je accomodtie afgezet, dus niks geen gesleep met koffers.

Wij hebben Snoeyink altijd als prettig en goed ervaren. Maargoed!

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

ik ook!! :P

Gesloten