LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snoeyink busreizen benidorm

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
paienne

snoeyink busreizen benidorm

Ongelezen bericht door paienne »

Wij hebben hele slechte ervaring met busreis van snoeyink naar Benidorm. In 1995 hadden we ook een busreis naar Spanje met Snoeyink maar die was toen veel beter.
We hebben een klachtenbrief geschreven. Wat nog het ergste is de brief die we als antwoord terugkregen. Alles werd ontkent. Hieronder de tekst van de brief die we verstuurd hadden:
Geachte heer / mevrouw,
Op 30 april j.l. hadden wij een busreis naar Benidorm geboekt.
Wij hadden al eens eerder een busreis naar Spanje bij u geboekt. Wij hebben helaas moeten constateren dat de service en de busreis behoorlijk is achteruit gegaan.
Klacht 1.
Ons opstapplaats was Maastricht, dat is ook de wisselplaats. In de papieren staat dat we om 11.30 aanwezig moesten zijn.
Onze bus no 42 vetrok uiteindelijk pas om 14.00 uur. Dat kwam omdat een bus mensen uit Eindhoven was vergeten op te halen. Die bus is toen teruggereden met als gevolg dat minstens 8 andere bussen moesten wachten! Dat had volgens mij ook op een andere manier opgelost kunnen worden.

Klacht 2.
Omdat de bus laat was werd er veel te hard gereden om de tijd in te halen. Zeker in Zuid Frankrijk want daar waaide het vrij stevig.
Ook werd er om tijd in te halen slechts 3x gestopt, waarvan 2x een kwartiertje en 1 keer amper 25 minuten.

Klacht 3.
Het is ontzettend tijdrovend dat de bus in Luxemburg op de heenreis perse bij het Shell station aan de andere kant van de snelweg moet tanken.
Dit keer stond er weer een file in de richting van Frankrijk en voordat we de afrit bereikten hadden we al 30 minuten in de file gestaan.
Toen weer de autosnelweg op maar nu in tegengestelde richting want we moesten zoals ik al zei perse daar tanken.
Inmiddels was aan die kant van de autosnelweg ook een file ontstaan. Toen de bus getankt had en weer verder wilde stonden we weer drie kwartier in de file voordat we de eerstvolgende afrit weer naar de andere kant van de autoweg op konden. Maar aan de andere kant stond nog steeds de file van op de heenweg.
Uiteindelijk reden we 1 1/2 uur later pas het tankstation weer voorbij richting Frankrijk!!

Klacht 4.
In de bus werd niets meer ondernomen, geen bingo geen spellen meer voor de kinderen en de buschauffeur wilde niet eerder als 22.00 uur de videofilm draaien, want anders zouden we ons een half uur voor de nachtstop misschien vervelen. Ronduit belachelijk dat er maar 1 film gedraaid wordt en dan was het ook nog een derderangs film wat nergens op sloeg.
Tot onze verbazing werd op de terugweg dezelfde film gedraaid en wederom niet eerder als 22.00 uur! (Zelfde chauffeur!?)

klacht 5.
Warme maaltijd: Natuurlijk kun je niet een driegangen diner serveren tijdens de reis. Maar de warme hap in een aluminium bakje waarbij alles door elkaar heen ligt met de saus die in alle producten is opgezogen is het andere uiterste. Het smaakte werkelijk nergens naar. Bovendien is een gepaneerde schnitzel het allerlaatste product, wat geschikt is om samen met saus en natte aardappelen in een aluminium gesloten verpakking te doen. Dat doe je met gebakken patat toch ook niet! Lasagne of macaroni of spaghetti zou veel geschikter zijn mits die goed op smaak is gebracht. Een beter alternatief zou zijn om om niet een keer langer een stop te maken en dan gezamenlijk eten in een van de vele restaurants tegen een gereduceerde prijs.
Ontbijt: We kregen 2 droge broodjes zonder boter! We hadden een keuze van aardbeienjam of aardbeienjam op de heenweg.

Op de terugweg kregen we wederom 2 broodjes dit keer met boter! Helaas niet te eten want ze waren zo plat als een dubbeltje en ze stonken een uur in de wind naar cervelaatworst?
Omdat we de koffie niet lekker vonden hebben we cappuccino gevraagd, deze moesten dan zelf betalen. Het gaat ons echt niet om de € 1.20 (al bij al toch nog fl 2.75) maar het zou gastvriendelijker zijn om alleen de toeslag of zelfs helemaal niets extra's te berekenen.
Op de terugweg kozen we jus d'orange, helaas de jus d’orange was op en we kregen slechts 1 slokje in een bekertje !!!! Net als alle andere passagiers die jus d'orange hadden gekozen.
We hebben er maar smakelijk om gelachen maar ja........
Bovendien zou er versnaperingen en snacks te verkrijgen zijn op de bus maar toen we een snack wilde bestellen bleek dat er niets te bestellen viel.
Klacht 6:
Op de terugweg was de toilet defect, er kon geen gebruik van worden gemaakt.
Er zou geprobeerd worden om de toilet in Salou te maken.
Helaas dat lukte niet helemaal we moesten er maar zo min mogelijk gebruik van maken.
Na een hele korte stop, ging een meisje naar de wc in de bus omdat door de veel te korte stop geen gelegenheid had om te plassen. (lange wachttijd voor de dames wc).
Zij werd door de buschauffeur via de intercom behoorlijk vernederd, Letterlijk zei hij: “kijk degene die nu naar bovenkomt maakte gebruik van de wc terwijl we net weer aan het rijden zijn” en met luide stem zei de buschauffeur dat ze niet mee wou werken en dat zulk gedrag schandalig was en a-sociaal ten opzichte van de andere reizigers.

Klacht 7:
Onze uitstapplaats was Maastricht. Eenmaal daar aangekomen wilde we onze koffers hebben.
De chauffeur weigerde de koffers aan ons te geven we moesten maar 1 ½ uur wachten totdat de wisseling plaats vond. Als we de koffers direct wilden hebben dan hadden we dit moeten aangeven in Benidorm.
Hoe moeten wij dat weten dat we bij vertrek moeten vermelden dat Maastricht onze uitstapplaats is????
Deze chauffeur ging er vanuit dat iedere passagier al vaker mee is geweest met de bus en van alles op de hoogte is. Ik heb in Maastricht gevraagd naar de coördinator en met veel ongenoegen werd na een half uur discuseren uiteindelijk dan toch de koffers voor ons eruit gehaald.

Klacht 8:
De hostesses die meegaan zijn gewoon nog onervaren jonge kinderen.
Ze lopen stage, maar van wie krijgen ze begeleiding??
Als een gast of reiziger bijvoorbeeld vraagt waar ze het vuilniszakje kan weggooien wordt er raar gekeken en ipv dat ze hulpvaardig is wijst ze met de sigaret in de mond naar een bepaalde richting. Echte klantvriendelijkheid zou zijn dat ze het vuilniszakje overneemt en weggooid voor de reiziger / gast.
De hostesses zijn wel aardig maar ze kunnen geen service verlenen en er gaat van alles mis zoals bijvoorbeeld de koffers, de maaltijden, en de drankvoorzieningen en de snacks.

Het is een vrij lange klachtenbrief geworden en ik zou nog veel meer op kunnen noemen.
Maar kortom, dit is de laatste keer geweest dat wij met uw busmaatschappij naar Spanje gaan als aan bovenstaande feiten niets wordt gedaan. Dit wilde ik toch even laten weten.
Met vriendelijke groet,
Ontevreden reizigers.

berendjan

Re: snoeyink busreizen benidorm

Ongelezen bericht door berendjan »

Volgende keer iets dieper in de vakantiegeldbuidel tasten en met het vliegtuig naar Spanje................??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je reactie is wel érg kort door de bocht, Berendjan.

Gast

Het regende zeker toen u uw brief schreef?

Gast

dit slaat alles , ga de volgende keer met je eigen auto kun je doen wat je wild , zeurkous.

Gast

Vreemd dat ik vaak reacties tegenkom dat dit een consumentenforum is en als er dan een consument een voor hem/haar serieuze klacht neerlegt [trouwens iedere klacht moet serieus genomen worden] er altijd van die rare gasten zijn die die mensen gaan kleineren met hun reacties.

buspassagier

Ongelezen bericht door buspassagier »

Je hebt klagers en klagers. Van gigamuggenzifters tot mensen die inderdaad recht tot klagen hebben. Die van de Benidorm busreis behoort tot de allereersten. Wat verwacht je als je voor een prikje met de bus naar Spanje gaat? Deze schijnbaar dat met een Rolls Royce met prive chauffeur en slaafje extra de reis ondernomen wordt en elke wens van het gezicht gelezen wordt nog voor die is geuit en ook accuut vervuld wordt. Helaas zijn het deze mensen die met hun muggenziften en ge.eik het voor hun medepassagiers verpesten. Ze kunnen beter thuisblijven.

Gast

er altijd van die rare gasten zijn die die mensen gaan kleineren met hun reacties.
Zoals de reactie van 'buspassagier'!

ienie

Ongelezen bericht door ienie »

Ooit er wel eens aan gedacht dat die Berendjan A of zelf de buschaufeur is,
B of aandelen heeft in snoeyink. C of bulkt van het geld
Heeft hij misschien niet door dat mensen:
A vliegangst kunnen hebben.
B Lang moeten sparen[met kinderen is het en blijft het duur.]
C Of moeten wij dan maar thuis blijven[dacht het niet]
Dat je waar moet krijgen voor je geld,je heb er tenslotte voor betaald,anders geld retoer [zo willen ze dus geld aan je verdienen] :roll:

Gast

Wie A zegt, moet ook B zeggen.... :roll:

marloes28

Ongelezen bericht door marloes28 »

dit slaat alles , ga de volgende keer met je eigen auto kun je doen wat je wild , zeurkous

deze en de andere kleinerende opmerking op deze serieuze klacht, DIE slaan alles!
ikzelf heb een rothekel aan reizen met de bus, maar dan om mijn eigen redenen.
Ik vind bovengenoemde klachten gegrond, al moet ik zeggen dat ik er niet bij ben geweest.
Dat de bus per se bij dat tanstation heeft moeten tanken zal zo zijn redenen hebben gehad, maar dat een toilet defect is of dat je nog anderhalf uur op je koffers meot wachten terwijl je al op je eindhalte bent gaat inderdaad wel een beetje ver.

Gast

je hebt altijd van die zeurkousen der bij wat betaalde je voor de reis als het minder is dan 300 euro per persoon dan moet je niet klagen je hebt er wel eens bij dat je voor die prijs een 5 sterren vakantie krijgt maar ook geen sterren dus je had pech hahaha zeurkousje mensen klagen en vragen en jij klaagt!!!

eliane

Ongelezen bericht door eliane »

toch zou ik graag willen weten wat u voor deze reis betaald heeft?
prijs/kwaliteit berekening

Gast

Geplaatst op 03 Nov 2004 21:57 door eliane

--------------------------------------------------------------------------------

toch zou ik graag willen weten wat u voor deze reis betaald heeft?
prijs/kwaliteit berekening
Daar gaan we weer......
Kun je straks weer zeggen: "voor een dubbeltje eerste rang willen zitten". Maar dat slaat nergens op.
Wat maakt het nu uit wat je voor een vakantie betaald hebt. Jij refereert alles aan geld (zie je reacties maar eens over Turkije-vakanties) en vindt dat men niet moet klagen omdat het een "goedkope" (low-budget) vakantie is. En wie bepaald hier wat goedkoop is? Voor de een is 200 euro veel geld en voor de ander een fooitje, bij wijze van spreken dan. En bij welk bedrag beginnen we het goedkoop te noemen? Ik zie hier al dat je je mond dicht moet houden als je vakantiereis 300 euro heeft gekost.
Dat slaat toch allemaal nergens op? Al kostte die vakantie reis 10 euro. Dan nóg heb je recht om te krijgen wat overeengekomen is. En dan nóg hoef je niet langer op je koffers te wachten dan een ander. en dan nóg mag je een werkend toilet verwachten, enz.

Gast

Het slaat wel ergens op.
Ik weet niet of je gehoord hebt dat Snoeyink Reizen twee weken geleden uit de ANVR is gezet.
Ze waren verplicht een aansprakelijkheidsverzekering voor hun klanten af te sluiten (de ANVR verplichtte dat).
Zo'n verzekering is inderdaad waanzinnig duur en drukt enorm op de reissom.

Snoeyink reizen wou/kon die premie dit jaar niet voldoen. Alle mensen die DIT jaar met Snoeyink hebben gereisd konden bij problemen wel Snoeyink aansprakelijk stellen, maar Snoeyink was daar niet voor verzekerd. En ga met een letselschade maar eens een relatief klein bedrijf aansprakelijk stellen!

Dus reissom en goed, veilig reizen heeft wel degelijk met elkaar te maken.
Snoeyink is op DIT moment dus geen ANVR lid meer, tenminste totdat er bereidheid is een adequate verzekering af te sluiten.

eliane

Ongelezen bericht door eliane »

hoezo het gaat niet om geld, allers draait om geld, stel jij gaat naar een zaak en koopt een tv van 10 euro, er staat van alles in de reclame foler; top tv, 100 kanalen en voor 5 euro krijgt u er een dvd speler bij...
Dan hoop ik voor u dat de alarmbellen gaan rinkelen, tv + dvd voor 15 euro?????
Iedereen kan op zijn vingers natellen dat hier haast wel zeker sprake is van oplichting, ben benieuwd wat er in de tv en dvd zit als u m thuis aansluit!!!
Stel u kunt een autoverzekering afsluiten voor 25 euri's per jaar, mooi verhaal erbij, blablabla, en u denkt dat er nog wat te halen valt bij eventuele schade??? Dacht t niet en zo werkt t dus bij alles wat je koopt, is de prijs/kwaliteit wel aanneembaar??? Zo niet laat je t wel uit je hoofd om iets aan te schaffen, Een auto voor 100 euro zal ook niet veel kilometers meer maken. Mensen zijn altijd bezig met de prijs/kwaliteit ver houdingen, dat u dat niet ziet, wat te denken van een doosje aardbeien voor 150 euri's, dan wijs je ook met je vinger op je voorhoofd??
Dus ook met reizen moet je je gaan afvragen of de prijs reeel is, zo niet, niet doen, en idd snoeyink is uit de anvr gekanld (en dat gebeurd niet zomaar hoor!!!) en dus zouden de alarmbellen moeten klinken.
Helaas bij een aantal mensen gebeurt dat te weinig waardoor oplichters nog steeds kans zien gouden bergen te verkopen en smeulende puinhopen achter te laten....

Gast

Ik snap niet waar je je zo druk om maakt. Als iets aangeboden wordt (jouw voorbeeld TV) met specificaties voor een bepaalde prijs dan heb ik recht op datgene wat overeengekomen is.
Ik mag dus verwachten dat ik krijg wat er ook beloofd is.
En nogmaals: waarom zou een hogere prijs automatisch een beter product/service betekenen?
Je gaat weer appels met peren vergelijken (zie andere topics).

Gast

Dit laatste klopt. Mensen hebben recht op wat overeengekomen is.
Volgens mij hebben de klagers ook dat gekregen. Ze zijn toch vervoerd? Dat ze met de service niet tevreden zijn...daar was inderdaad misschien niet voor betaalt.

Het is heel eenvoudig. Iedereen kan toch kiezen.

Weinig geld, weinig service: buspendelreis zoals deze
Iets meer geld, beetje beter service: vliegreis
Nog meer geld, goede service: busexcursiereis

Tja, die keuze heeft toch gewoon iedereen?

Gast

Weinig geld, weinig service: buspendelreis zoals deze
Iets meer geld, beetje beter service: vliegreis
Nog meer geld, goede service: busexcursiereis

Tja, die keuze heeft toch gewoon iedereen?
Het klopt dat iedereen de keuze heeft. Maar het klopt niet dat bij definitie van weinig geld weinig service o.i.d. hoort en bij meer geld betere service of vervoer.
Dat is gewoon een kletspraatje zoals je dat mag verwachten van bijvoorbeeld een reisadviseuse.
Wanneer jouw maatstaf is dat iets wat duur is (duurder is dan gemiddeld) dan ook beter moet zijn, heb je het behoorlijk mis.

Eigen ervaring dit jaar:
We zijn met kennissen naar Kreta geweest, zelfde periode, zelfde vlucht, alleen wij in een appartement en zij in een hotel met ontbijt.

Wij: 15 dagen appartement 14 juni: prijs p.p. 309 euro. Prachtig en ruim 2 kmr-app. Elke dag schoonmaak en schone handdoeken (soms werd zelfs de afwas voor ons gedaan)/ 2x per week linnengoed.

Kennissen van ons: 15 dagen Hotel (B-klasse) met ontbijt en naast ons app. gelegen en uiteraard ook 14 juni: prijs 625 euro p.p.
De service in het Hotel vonden zij ronduit slecht en in de badkamer was het hier en daar beschimmeld. 2x per week schone handdoeken/linnengoed.

Wij waren met z'n 2-en dus goedkoper uit dan onze kennissen per persoon en hadden een top-vakantie met goede service en kwaliteit.
En we hebben dat al meerdere malen ervaren dat je op vakantie mensen treft die daar dezelfde periode verblijven in een andere duurdere accomodatie maar niet te spreken zijn over de kwaliteit (en omgekeerd).
Een hogere prijs betekent dus niet betere kwaliteit en service.

Gast

Ook hier heeft u weer tamelijk gelijk, in uw ogen tenminste.
In werkelijkheid is het verschil in aansprakelijkheid en belasting betalen in Griekenland tussen een appartement en een pension zo enorm groot dat dit het prijsverschil gemakkelijk verklaart.
U heeft dan gelijk dat u daar geen boodschap aan heeft.

Dus uw kennissen betalen véél meer omdat de aansprakelijkheid hoger is voor het hotel en ze meer belasting moeten betalen.

Krijgt uw kennis daar iets voor terug? Een ontbijtje ja, meer helaas niet.
Tenminste niet zichtbaar.

Een vergelijk welk u maakt is ook niet eerlijk. Nooit, maar dan ook nooit zou ik zelf in een appartement vakantie houden en zeker niet in een B-klasse hotel. Minimaal verlang ik zelf 24-uurs roomservice. En een restaurant waar volgens de regels uitgeserveerd wordt. Ja, dat moet ik betalen. Daar heb ik dan ook geen problemen mee. Ik ga dan ook geen 15 dagen, maar 8 dagen. Maar dan ook goed luxe. Dat is ook een keuze die je kunt maken.

Het voorbeeld dat u zelf geeft staat te dicht op elkaar. Dan moet je inderdaad kijken of dat verschil het waard is. In uw geval waarschijnlijk niet. Maar dan moet u wel even erbij tellen om elke dag een ontbijtje in een taverna te eten. Met wat drank erbij telt dat ook door. En koken tijdens je vakantie, dan kun je volgens mij beter thuis blijven (hetgeen ik soms ook wel doe ook! :wink:

Gesloten