LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staanplaatsen in vliegtuig ???

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mrNobody
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2006 16:20

Staanplaatsen in vliegtuig ???

Ongelezen bericht door mrNobody »

Telegraaf woe 26april: :shock:
Staanplaatsen in vliegtuig
AMSTERDAM - Vliegtuigfabrikant Airbus werkt aan een nieuwe cabine-indeling waarbij passagiers niet zittend maar staand worden vervoerd. De nieuwe opzet met staanplaatsen zou de maatschappijen 12 centimeter per rij besparen, waardoor er aanzienlijk meer passagiers aan boord kunnen.
Airbus heeft met name Aziatische luchtvaartmaatschappijen benaderd. Als die interesse hebben kunnen de aanpassingen snel worden doorgevoerd. De staanplaats voorziet in een lange leuning, waartegen de passagier in een soort harnas wordt vastgesnoerd.

:o
Al iemand interesse?? :?:

rjk42
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:57

Re: Staanplaatsen in vliegtuig ???

Ongelezen bericht door rjk42 »

Dit hebben wij al bij Cyprus Air meegemaakt hoor.

Herfst 2004 terugreis volledig overboekt.

Schrijnende taferelen want ze hadden 8 mensen meer ingecheckt dan er plaats was in het vliegtuig.

Wij zaten helemaal achterin bij de pantry. Daar stond het hele cabine personeel met 2 passagiers tegen de keuken aangeleund tijdens het opstijgen :shock:

Ach het is weer goed gegaan...... :?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Staanplaatsen in vliegtuig ???

Ongelezen bericht door roro25 »

bij mijn weten mag een vliegtuig niet opstijgen als er passagiers moeten staan. W.b. cabinepersoneel weet ik niet.
Want als er bijvoorbeeld tijdens de vlucht iets gebeurd (luchtzak, hevige turbulentie) en passagier raakt daardoor gewond dan is de maatschappij aansprakelijk. Op grond hiervan kan een flinke claim neergelegd worden. Denk niet dat een maatschppij dat op zijn geweten wil hebben.
Ik zou het nl. als passagier weigeren.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Staanplaatsen in vliegtuig ???

Ongelezen bericht door Dutchie »

De passagiers zijn wel 'vastgemaakt' tijdens het opstijgen, dus niets met een claim te maken.
Het is trouwens een proefballonetje van Airbus Industries.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Staanplaatsen in vliegtuig ???

Ongelezen bericht door roro25 »

gaat mij om de respons van rjk 42. Dat kan niet mogelijk zijn. Heb het toevallig nagevraagd bij een vriendin die stess is.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Staanplaatsen in vliegtuig ???

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Voorlopig mag het nog niet van de FAA, dus tja dan kan je er weinig mee...die amerikanen hebben een behoorlijke vinger in de pap voor wat betreft europese luchtvaartregelgeving...

Gesloten