Ook wij hadden een reis geboekt bij Sunplus en vliegen met Flyair. Ik zal U de narigheden besparen. Maar het is wel duidelijk dat hier iets mee gedaan moet worden. Door de overheid of wie dan ook. Dit riekt naar Turkse Maffia praktijken waar een hoop mensen de dupe van worden. Kortom voor iedereen'' Nooit meer boeken bij een Turks reisburo of gaan vliegen met een Turkse maatschappij. Laat ze het maar eens flink voelen,dan gaan ze misschien onderling selecteren en blijft de beste over. En nogmaals welke instantie dan ook................................... DOE HIER IETS AAN ZODAT EEN IEDER VOLGEND JAAR MET EEN GERUST HART OP VAKANTIE KAN GAAN.
In de Telegraaf is er al enige aandacht aan besteed.[/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sunplus en flyair
Re: sunplus en flyair
vertel eens wat nieuws dit is all bijna een maand bekent
Re: sunplus en flyair
Tja Renee 117 niet iedereen heeft tijd om constant achter de computer te zitten en alle forums af te gaan. Jij wel denk ik zo te zien aan de vele reacties. Ik was gewoon aan het surfen of er nog meer mensen waren die ook een hoop narigheid hadden meegemaakt en heb mijn mening daarbij geplaatst. Mag dat?????????? Dus geef voortaan niet gelijk zo'n kortaf reactie ook al is het volgens jouw,, niets nieuws en al een maand geleden,,
Re: sunplus en flyair
s all van af 26 julie bekent en dat ik zo koraf dee sorry daar voor
en fly air is nog niet faliet maar ze mogen bijna niet meer landen op schiphol
en fly air is nog niet faliet maar ze mogen bijna niet meer landen op schiphol
-
Toprak3010
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 sep 2007 13:42
Re: sunplus en flyair
Nou mensen hierbij nog een geweldig verhaal over fly air
2 jaar terug heb ik een vlucht geboekt en ja bleek dat het fly air was.
ik dah daarvoor neits over fly air gehoord dus volle moed naar schiphol
daar aangekomen bleek dat we 3!! uur vertraging hadden.
Dat werden er achteraf 5 uur. Maar goed uiteindelijk zaten in de vliegtuig. tenminste wat je vliegtuig kan noemen. kasteel behang kapotte stoelen en stewardessen met chagarijnige kop.
Vervolgens hebben we 1.5 uur in de vliegtuig moeten wachten omdat we net niet op tijd naar landingsbaan konden gaan. ( vlucht is nu totaal 6.5 uur vertraagd)
uiteindelijk konden we opstijgen maar toen begond de ellende pas.
Piloot probeerde 2 keer vaart te geven ( ik zat aan raamkant bij de motor) mijn gevoel zei dat er iets niet klopte.
Bij de 3e keer dat hij vaart gaf ging het mis!1 de voorkant was net opgestegen toen ineens een vuurbal uit de motor schoot. met een klap kwamen we weer op de landingsbaan terecht. iedereen paniek huilen schreeuwen. ik dacht dat ik flauw viel. zag het voor mijn neus gebeuren.heel rustig deed de piloot toen een oproep uhhuuhh sorry mensen er is een hond in de motor gezogen. daarna was het een vogel vervolgens een steentje
maar goed drama nog niet voorbij het was inmiddels 1 uur snachts toen we weer bijschiphol aankwamen. iedereen uit het vliegtuig. alle bemanningsleden van flyair waren verdwenen. daar stonden we dan zonder eten drinken op schiphol. niemand die ons opving kinderen babys die huilen. ik ben toen naar de douane gegaan en daar geprobeerd me in te houden.en om hulp te vragen. ik word niet snel boos maar nu was ik woest!!!
uiteindelijk kwam om 2.30 iemand lang over 1 uur komt er een vliegtuig uit turkije van fly air daar gaan jullie mee terug. die 1 uur werd vervolgens 4 uur. we zaten toen al ruim 12 uur op schiphol. ik was zooooo kwaad dat ik de telegraaf heb gebeld en de situatie heb uitgelegd. ik heb toen we uit het vliegtuig waren gezet en de brandweer bezig was met blussen foto's met mijn mobieltje gemaakt die heb ik doorgestuurd naar telegraaf.
( zie bericht onderaan)
we zijn pas 8.30 de volgende ochtend gaan vliegen.
om 12.00 aangekomen in turkije bleek dat onze koffers nog in nederland was en dat ze met de eerst volgende onur air gebracht zouden worden. we hebben vervolgens tot 16.00 uur op onze koffers gewacht.
Nooit meer fly air voor mij. Ik heb sindsdien niet durven te vliegen.
stomme k** bedrijf is toch failliet dus mensen betaal iets meer en vlieg met een goede maatschappij.
groetjes
Nu Turkse Fly Air onder loep
Bron: Telegraaf
Inspectie onderzoekt afbreken start Airbus
door Coen Springelkamp
SCHIPHOL, vrijdag
De Inspectie Verkeer en Waterstaat stelt een onderzoek naar het afbreken van de start door een toestel van de Turkse luchtvaartmaatschappij Fly Air.
Oorzaak was een technisch probleem met de linkermotor. De maatschappij stond al onder verscherpt toezicht.
Het incident met de Airbus A-300 met bestemming Kayseri gebeurde woensdagavond kort voor het opstijgen van de Polderbaan. Aan boord waren 298 passagiers. Door het abrupt afbreken van de start brak er aan boord paniek uit.
Mis
Volgens passagier **Toprak3010** (25) uit Amsterdam had het toestel bij opdraaien van de startbaan al problemen. „De piloot probeerde twee keer gas te geven, maar het vliegtuig kwam niet vooruit. Pas bij de derde keer kregen we snelheid”, aldus **toprak3010** die aan het raam pal naast de bewuste motor zat. Halverwege de aanloop om op te stijgen ging het mis.
„Beng! Een enorme knal, het toestel begon te trillen en kwamen er enorme steekvlammen uit de motor”, vertelt **Toprak3010**. De piloot ging vol in de remmen. „Iedereen begon te gillen. De stewardessen deden helemaal niks. Ik dacht dat we er waren geweest.”
Nadat het toestel tot stilstand was gekomen, riep de piloot volgens **Toprak3010** om dat er een loslopende hond in de motor was gekomen.
**Toprak3010**: „Later werd dat een vogel, weer later stenen.” De brandweer moest eraan te pas komen om de gloeiend heet geworden remmen te koelen. Door de remactie klapte er ook een aantal banden. Een zegsvrouw van de luchthaven reageerde laconiek en ontkende een hond te missen.
Fly Air is een van de drie Turkse luchtvaartmaatschappijen die in Nederland onder verscherpt toezicht staan. Ook Onur Air en MNG Air kunnen rekenen op strenge controles.
Enige uren voor het incident met het toestel van Fly Air moest ook een Boeing 747 vrachtvliegtuig van Kalitta Air de start afbreken vanwege motorproblemen. Ook dit incident wordt door de inspectie onderzocht.
Kalitta stond geruime tijd onder verscherpt toezicht na tal van technische problemen.
Volgens een inspectiewoordvoerder hebben de piloten juist gehandeld door een noodstop te maken: „Aan motoren van beide toestellen is schade geconstateerd. De oorzaak wordt nog onderzocht.”
Een woordvoerder van Fly Air kon nog niets zeggen over de oorzaak van de motorexplosie.
2 jaar terug heb ik een vlucht geboekt en ja bleek dat het fly air was.
ik dah daarvoor neits over fly air gehoord dus volle moed naar schiphol
daar aangekomen bleek dat we 3!! uur vertraging hadden.
Dat werden er achteraf 5 uur. Maar goed uiteindelijk zaten in de vliegtuig. tenminste wat je vliegtuig kan noemen. kasteel behang kapotte stoelen en stewardessen met chagarijnige kop.
Vervolgens hebben we 1.5 uur in de vliegtuig moeten wachten omdat we net niet op tijd naar landingsbaan konden gaan. ( vlucht is nu totaal 6.5 uur vertraagd)
uiteindelijk konden we opstijgen maar toen begond de ellende pas.
Piloot probeerde 2 keer vaart te geven ( ik zat aan raamkant bij de motor) mijn gevoel zei dat er iets niet klopte.
Bij de 3e keer dat hij vaart gaf ging het mis!1 de voorkant was net opgestegen toen ineens een vuurbal uit de motor schoot. met een klap kwamen we weer op de landingsbaan terecht. iedereen paniek huilen schreeuwen. ik dacht dat ik flauw viel. zag het voor mijn neus gebeuren.heel rustig deed de piloot toen een oproep uhhuuhh sorry mensen er is een hond in de motor gezogen. daarna was het een vogel vervolgens een steentje
maar goed drama nog niet voorbij het was inmiddels 1 uur snachts toen we weer bijschiphol aankwamen. iedereen uit het vliegtuig. alle bemanningsleden van flyair waren verdwenen. daar stonden we dan zonder eten drinken op schiphol. niemand die ons opving kinderen babys die huilen. ik ben toen naar de douane gegaan en daar geprobeerd me in te houden.en om hulp te vragen. ik word niet snel boos maar nu was ik woest!!!
( zie bericht onderaan)
we zijn pas 8.30 de volgende ochtend gaan vliegen.
om 12.00 aangekomen in turkije bleek dat onze koffers nog in nederland was en dat ze met de eerst volgende onur air gebracht zouden worden. we hebben vervolgens tot 16.00 uur op onze koffers gewacht.
Nooit meer fly air voor mij. Ik heb sindsdien niet durven te vliegen.
stomme k** bedrijf is toch failliet dus mensen betaal iets meer en vlieg met een goede maatschappij.
groetjes
Nu Turkse Fly Air onder loep
Bron: Telegraaf
Inspectie onderzoekt afbreken start Airbus
door Coen Springelkamp
SCHIPHOL, vrijdag
De Inspectie Verkeer en Waterstaat stelt een onderzoek naar het afbreken van de start door een toestel van de Turkse luchtvaartmaatschappij Fly Air.
Oorzaak was een technisch probleem met de linkermotor. De maatschappij stond al onder verscherpt toezicht.
Het incident met de Airbus A-300 met bestemming Kayseri gebeurde woensdagavond kort voor het opstijgen van de Polderbaan. Aan boord waren 298 passagiers. Door het abrupt afbreken van de start brak er aan boord paniek uit.
Mis
Volgens passagier **Toprak3010** (25) uit Amsterdam had het toestel bij opdraaien van de startbaan al problemen. „De piloot probeerde twee keer gas te geven, maar het vliegtuig kwam niet vooruit. Pas bij de derde keer kregen we snelheid”, aldus **toprak3010** die aan het raam pal naast de bewuste motor zat. Halverwege de aanloop om op te stijgen ging het mis.
„Beng! Een enorme knal, het toestel begon te trillen en kwamen er enorme steekvlammen uit de motor”, vertelt **Toprak3010**. De piloot ging vol in de remmen. „Iedereen begon te gillen. De stewardessen deden helemaal niks. Ik dacht dat we er waren geweest.”
Nadat het toestel tot stilstand was gekomen, riep de piloot volgens **Toprak3010** om dat er een loslopende hond in de motor was gekomen.
**Toprak3010**: „Later werd dat een vogel, weer later stenen.” De brandweer moest eraan te pas komen om de gloeiend heet geworden remmen te koelen. Door de remactie klapte er ook een aantal banden. Een zegsvrouw van de luchthaven reageerde laconiek en ontkende een hond te missen.
Fly Air is een van de drie Turkse luchtvaartmaatschappijen die in Nederland onder verscherpt toezicht staan. Ook Onur Air en MNG Air kunnen rekenen op strenge controles.
Enige uren voor het incident met het toestel van Fly Air moest ook een Boeing 747 vrachtvliegtuig van Kalitta Air de start afbreken vanwege motorproblemen. Ook dit incident wordt door de inspectie onderzocht.
Kalitta stond geruime tijd onder verscherpt toezicht na tal van technische problemen.
Volgens een inspectiewoordvoerder hebben de piloten juist gehandeld door een noodstop te maken: „Aan motoren van beide toestellen is schade geconstateerd. De oorzaak wordt nog onderzocht.”
Een woordvoerder van Fly Air kon nog niets zeggen over de oorzaak van de motorexplosie.
Re: sunplus en flyair
als er een vogel(hond, stenen) in de moror vliegt kan de maatschappij er weinig aan doen natuurlijk...dit gebeurt wel vaker... en aangezien de piloot dan moet remmen zonder de motor te gebruiken worden de remmen idd roodgloeiend van de hitte...en dan klappen de banden ook..daar kan fly weinig aan doen.. maar dat de toestellen er niet best uit zien ben ik helemaal met je eens
