Vorig jaar bij TAP onze vakantievlucht geboekt. Er waren vertragingen en volgens de Europese richtlijnen staan hier compensatie vergoedingen voor. Deze ook keurig ingediend zoals dit vermeld staat. Maar dan. ...... niets. Diverse malen gemaild, gebeld en na bijna 5 maanden op 1 van de claims een bevestiging. Wel vroegen ze om ons bankrekeningnummer. Kopie paspoort ter bevestiging etc. En toen weer ...... niets.
Weer een keer gebeld en wat blijkt alle ingediende klachten zijn gesloten en daarmee afgehandeld en wij zitten met lege handen. Hierop onze rechtsbijstand in gediend. Deze geven aan dat TAP voor hun dagelijkse kost is en dat TAP nooit van zich laat horen en hopen dat mensen dan niets doen zodat zij ook geen compensatie hoeven te betalen. Verder nog kosten gemaakt van een taxi omdat er geen aansluitende vlucht was door vertraging en die zou ik ook vergoed krijgen. .... niets.
Waarschuwing voor iedereen!
Vlieg niet met TAP want klantvriendelijkheid is nul komma nul. Dossiers worden gesloten omdat het jaar voorbij is. Niet omdat het opgelost is. Kosten die je maakt zijn voor jouw rekening en niet voor TAP, zoals ze wel beloven. Het zijn gewoon grote boeven die je in de strond laten zakken. Europese regelwetgeving slaan ze in de wind. En als niemand klaagt dan mag het klaarblijkelijk. Mensen pas alsjeblieft op, vlieg niet met TAP.
TAP Portugese luchtvaartmaatschappij geeft niet thuis
Re: TAP Portugese luchtvaartmaatschappij geeft niet thuis
Wat ik raar vindt aan dit verhaal, indien u vanaf Nederland vertrok is het verjaringstermijn 2 jaar dat u de claim in kan dienen. Bij vertrek uit Portugal is het verjaringstermijn zelfs 3 jaar. Aangezien u aan geeft dat u vorig jaar op vakantie bent geweest, denk ik dat de kans aanwezig is dat u de claim kunt indienen.
Alleen België kent een verjaringstermijn van 1 jaar. In dit geval bestaat de mogelijkheid dat u te laat bent.
(Het gaat hierbij om de vertrek locatie (land) van uw vertraagde vlucht)
U kunt uw rechtsbijstandverzekering alsnog inschakelen om alsnog de claim in te dingen (mogelijk niet als u uit België vertrok). Indien hun dit niet doen dan kunt u na het indienen van een officiële klacht bij www.kifid.nl een bindend uitspraak vragen.
Ook kunt u naar een commercieel bedrijf toe gaan. Hun houden een gedeelte van het uitbetaalde bedrag in, maar dat is beter dan niks.
Naast de vergoeding vanwege de vertraging (behalve bij overmacht) heeft u mogelijk ook recht op teruggave van extra gemaakte kosten (in redelijkheid).
Alleen België kent een verjaringstermijn van 1 jaar. In dit geval bestaat de mogelijkheid dat u te laat bent.
(Het gaat hierbij om de vertrek locatie (land) van uw vertraagde vlucht)
U kunt uw rechtsbijstandverzekering alsnog inschakelen om alsnog de claim in te dingen (mogelijk niet als u uit België vertrok). Indien hun dit niet doen dan kunt u na het indienen van een officiële klacht bij www.kifid.nl een bindend uitspraak vragen.
Ook kunt u naar een commercieel bedrijf toe gaan. Hun houden een gedeelte van het uitbetaalde bedrag in, maar dat is beter dan niks.
Naast de vergoeding vanwege de vertraging (behalve bij overmacht) heeft u mogelijk ook recht op teruggave van extra gemaakte kosten (in redelijkheid).
Re: TAP Portugese luchtvaartmaatschappij geeft niet thuis
Zullen we deze maar veralgemeniseren tot: "Ga met geen enkel bedrijf in zee. Maakt niet uit wat ze doen en/of leveren." Bij ieder bedrijf is immers wel iemand te vinden die een slechte ervaring heeft. Wordt het ook meteen lekker rustig voor iedereen op het werk. Al je klanten blijven dan immers ook weg, want er zal bij iedereen wel eens een ontevreden klant zijn geweest......RaoulvP schreef: ↑08 mei 2023 11:13
Waarschuwing voor iedereen!
Vlieg niet met TAP want klantvriendelijkheid is nul komma nul. Dossiers worden gesloten omdat het jaar voorbij is. Niet omdat het opgelost is. Kosten die je maakt zijn voor jouw rekening en niet voor TAP, zoals ze wel beloven. Het zijn gewoon grote boeven die je in de strond laten zakken. Europese regelwetgeving slaan ze in de wind. En als niemand klaagt dan mag het klaarblijkelijk. Mensen pas alsjeblieft op, vlieg niet met TAP.