Mijn neef heeft voor zijn gezin een reis geboekt voor mei 2025 bij Thomas Cook onder garantie van de SGR en ANVR. Nu krijgt hij bericht dat deze reisorganistie is overgenomen door de Poolse eSky Group T. Hem wordt door dit bedrijf gevraagd om of de reis af te zeggen of door te laten gaan maar dan onder Poolse garantievoorwaarden en dus zonder garantie van de ANVR of SGR.
1 Moet hij hier op in gaan of kan hij zich blijven beroepen op de garantie die bij de boeking op daat moment is afgesproken met de ANVR en SGR?
2 Hij is onzeker of zijn reis wel doorgang vind op het moment dat hij zich bij aanvang van de reis meld op de luchthaven.
Thomas Cook is overgenomen, geen garantie ANVR of SGR meer
-
Re: Thomas Cook is overgenomen, geen garantie ANVR of SGR meer
https://www.anvr.nl/reisnieuws/anvr-waa ... -boekingenThomas Cook Europe BV heeft het deelnemerschap van het Nederlandse garantiefonds SGR opgezegd. Per direct is dus het ANVR lidmaatschap van Thomas Cook Europe BV ingetrokken wegens het ontbreken van een voldoende faillissementsgarantie voor consumenten.
witte angora
en Erthanax
vinden dit leuk
Overigens zie ik op de site van Thomas Cook Europe BV dat ze de voorwaarden nog altijd niet hebben aangepast en nog altijd beweren lid te zijn van het ANVR/SGR.
Dit is erg slordig en zou mij weinig vertrouwen geven in de koper van Thomas Cook Europe BV. Persoonlijk zou ik mijn geld liever terughebben echter die terugbetaling dient dan wel volledig te zijn. Ik zou niet zelf annuleren maar eerder de organisatie in gebreke stellen aangezien er een reis met ANVR/SGR garantie is verkocht en dit niet langer waargemaakt kan worden.
Dit is erg slordig en zou mij weinig vertrouwen geven in de koper van Thomas Cook Europe BV. Persoonlijk zou ik mijn geld liever terughebben echter die terugbetaling dient dan wel volledig te zijn. Ik zou niet zelf annuleren maar eerder de organisatie in gebreke stellen aangezien er een reis met ANVR/SGR garantie is verkocht en dit niet langer waargemaakt kan worden.
Als ik die naam Thomas Cook zie staan krijg ik kippenvel.
Drie jaar na het faillissement (2019!) moeten vechten om mijn geld retour te krijgen. Destijds in Duitsland geboekt en uiteindelijk via de Duitse regering het geld teruggekregen. Toen ook geen ANVR SGR garantie via Duitsland boeking. Contact gehad destijds met Radar voor de tv uitzending maar dat hebben ze voor mijn situatie ook afgezegd vanwege de ingewikkelde constructie van Cook via Duitse reisbureaus.
Het waren boeven en de navolgers gebruiken dezelfde constructie.
Zorg dat je daar weg komt. Zet die naam op de Excel lijst bij Deltoer.
Drie jaar na het faillissement (2019!) moeten vechten om mijn geld retour te krijgen. Destijds in Duitsland geboekt en uiteindelijk via de Duitse regering het geld teruggekregen. Toen ook geen ANVR SGR garantie via Duitsland boeking. Contact gehad destijds met Radar voor de tv uitzending maar dat hebben ze voor mijn situatie ook afgezegd vanwege de ingewikkelde constructie van Cook via Duitse reisbureaus.
Het waren boeven en de navolgers gebruiken dezelfde constructie.
Zorg dat je daar weg komt. Zet die naam op de Excel lijst bij Deltoer.
Erthanax
, witte angora
, J. Deltoer
, Speedy123
en Moneyman
vinden dit leuk