LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tix geeft geen geld terug
Tix geeft geen geld terug
In februari 2015 tickets voor Condor geboekt naar Hurghada bij Tix.nl
Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)
Op de luchthaven ontdekten we deze fout bij de retourvlucht.
We hebben toen 1030 euro aan Condor mogen betalen om alsnog naar huis te vliegen.
Thuis aangekomen met zowel condor als tix gebeld, maar beiden wilden noch compenseren, nog vergoeden, nog de vlucht omboeken naar een andere datum (toekomstige vakantie)
Condor legt alle aansprakelijkheid bij Tix en Tix zegt op zijn beurt dat condor geen veranderingen of restituties toestaat. Jammer maar helaas volgens Tix. Kastje muur verhaal en vingerwijzen dus, maar als consument kom je zo niet verder.
Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen via de website.
Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)
Op de luchthaven ontdekten we deze fout bij de retourvlucht.
We hebben toen 1030 euro aan Condor mogen betalen om alsnog naar huis te vliegen.
Thuis aangekomen met zowel condor als tix gebeld, maar beiden wilden noch compenseren, nog vergoeden, nog de vlucht omboeken naar een andere datum (toekomstige vakantie)
Condor legt alle aansprakelijkheid bij Tix en Tix zegt op zijn beurt dat condor geen veranderingen of restituties toestaat. Jammer maar helaas volgens Tix. Kastje muur verhaal en vingerwijzen dus, maar als consument kom je zo niet verder.
Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen via de website.
Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
Re: Tix geeft geen geld terug
Nou bedankt voor de info en het feit dat u een eigen fout bij een ander neerlegt.
Leg even uit waarom iemand uw fout moet compenseren?
Leg even uit waarom iemand uw fout moet compenseren?
Re: Tix geeft geen geld terug
Heel verstandig als je niet zo vaardig bent met computers.Garehaan schreef:Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Tix geeft geen geld terug
Er hoeft niet meer geleverd te worden, het retourticket wat gebruikt is om daadwerkelijk te reizen is betaald, dus ze kunnen het oorspronkelijke ticket gewoon aan een ander verkopen.
Redelijk zou zijn een klein percentage wegens extra moeite en kosten bijv 20% in te houden en het restant terug te betalen.
Redelijk zou zijn een klein percentage wegens extra moeite en kosten bijv 20% in te houden en het restant terug te betalen.
Re: Tix geeft geen geld terug
Ja, er komen regelmatig van zulk soort topics langs. Mensen kopen een ticket in de goedkoopste klasse, dat daarom niet gewijzigd kan worden, en willen vervolgens alsnog wijzigingen aanbrengen. Als dat logischerwijs niet kan, dan heeft de maatschappij waar geboekt is het natuurlijk gedaan...
Re: Tix geeft geen geld terug
Je kan van alles vinden maar de voorwaarden zijn duidelijk. Het is ook helemaal geen garantie dat ze dat vrijgekomen ticket zomaar aan iemand anders kunnen verkopen. Niet ieder vliegtuig is altijd helemaal volgeboekt.Josephien12 schreef:Er hoeft niet meer geleverd te worden, het retourticket wat gebruikt is om daadwerkelijk te reizen is betaald, dus ze kunnen het oorspronkelijke ticket gewoon aan een ander verkopen.
Redelijk zou zijn een klein percentage wegens extra moeite en kosten bijv 20% in te houden en het restant terug te betalen.
Re: Tix geeft geen geld terug
Als u dit aantoonbaar kunt maken heeft u op zich een punt, voorwaarden moeten namelijk bekend zijn. Aan de andere kant, waarom tickets kopen zonder te weten onder welke voorwaarden u die tickets koopt?Garehaan schreef: Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen via de website.
Re: Tix geeft geen geld terug
Algemene voorwaarden staan gewoon op de site.....
Re: Tix geeft geen geld terug
Waarschijnlijk bij boeking blind het vinkje gezet dat ze akkoord gaan met de algemene voorwaarden...
Re: Tix geeft geen geld terug
Ík vrees het ook. Zo irritant die pagina's waar je altijd perse dat vinkje moet zetten om verder te kunnenkweenie schreef:Waarschijnlijk bij boeking blind het vinkje gezet dat ze akkoord gaan met de algemene voorwaarden...
Maar daarom heb ík dat stukje ook even uitgelicht, t's geeft stellig aan dat de algemene voorwaarden niet beschikbaar waren bij het doen van de boeking...
Re: Tix geeft geen geld terug
Klik op klantenservice en....voila! Gewoon op de homepage! Dus pure onzin dat dit pas na het boeken zichtbaar wordt!
Re: Tix geeft geen geld terug
Heel vervelend hoor maar waarom zet u dit hier neer?Garehaan schreef:In februari 2015 tickets voor Condor geboekt naar Hurghada bij Tix.nl
Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)
Op de luchthaven ontdekten we deze fout bij de retourvlucht.
We hebben toen 1030 euro aan Condor mogen betalen om alsnog naar huis te vliegen.
Thuis aangekomen met zowel condor als tix gebeld, maar beiden wilden noch compenseren, nog vergoeden, nog de vlucht omboeken naar een andere datum (toekomstige vakantie)
Condor legt alle aansprakelijkheid bij Tix en Tix zegt op zijn beurt dat condor geen veranderingen of restituties toestaat. Jammer maar helaas volgens Tix. Kastje muur verhaal en vingerwijzen dus, maar als consument kom je zo niet verder.
Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen via de website.
Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
Re: Tix geeft geen geld terug
Ja je maakt zelf een fout kost 1000 euro en je wilt toch je frustratie kwijt daarom misschien ?
Re: Tix geeft geen geld terug
Daar heb je toch Facebook voor?
Re: Tix geeft geen geld terug
Ik vind jou slim maar op facebook worden de meeste fouten gemaakt.
Re: Tix geeft geen geld terug
Ik heb dan ook geen Facebook, noch linkin. Alleen een secretaresse.
Re: Tix geeft geen geld terug
Als dat niet slim is prem...je bent een wereldmanprem schreef:Ik heb dan ook geen Facebook, noch linkin. Alleen een secretaresse.
Re: Tix geeft geen geld terug
Toch goed dat iemand hier een topic opent en in die post meteen de oplossing geeft voor zijn probleemGarehaan schreef:In februari 2015 tickets voor Condor geboekt naar Hurghada bij Tix.nl
Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)
Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.