LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

Goede Avond

Wie heeft er ooit een vakantie via internet bij Tourmax geboekt?
Die heeft nu hele aantrekkelijke aanbiedingen naar Turkije.Zowel positieve als negetieve reactie's zijn van hartelijk welkom.

Groetjes Jose

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

Even een voorbeeld, ik ben gek op vergelijken de reis die ik waarschijnlijk in sept ga maken kost bij tourmax € 2226,58.
Bij het reisbureau waar ik meestal boek, € 2.094,00 dus wat ik wil zeggen surf even door op internet, en vergelijk goed.
Tourmax is wel sgr ( stichting garantiefonds) aangesloten dus op zich kan het geen kwaad daar te boeken.

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

Ik heb twee weken geleden via internet geboekt voor de meivakantie bij Tourmax, ik weet nog niet hoe het verder gaat lopen want de betalingsbevestiging heb ik nog niet binnen, maar ik was veel minder kwijt voor dezelfde reis dan bij anderen, dus ik hoop maar dat het goed zit. Wel kreeg ik na 1 dag een telefoontje van ze om de gegevens allemaal te checken en ik had al een bevestiging via de mail dus dat ging netjes.

Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

Bedankt voor jullie reactie heb inmiddels geboekt bij tourmax afgelopen zaterdag kreeg meteen al een bevesting heb ook telefonisch contact met hun gehad en ze stonden me netjes te woord want wij willen 16 dagen gaan en dat was geen probleem hoe alles verder verloopt dat weet ik natuurlijk nog niet maar ik zie het nu wel positief in en ik hoop dat we 25 mei heerlijk weer naar Turkije kunnen gaan Een fijne vakantie hoe het verder verloopt laat ik nog wel weten Laat je ook nog iets horen?

Groetjes Jose

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Mr1 »

Moet zeggen dat ik liever op vakantie ga met naast SGR ook ANVR aangesloten bedrijven (die kun je ook op echtheid controleren op www.anvr.nl) En het is de laatste jaren wel vaker mis gegaan met zulke 'turkije touroperators'....ben erg benieuwd, hou ons op de hoogte hoe alles geregeld is en of je uberhaupt bent gegaan :)

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

ja jose ik wil ook graag weten hoe het bij jou loopt aangezien wij ook met tourmax gaan, vliegen jullie ook met pegasus? ik kende het niet maar bij turbulentie.nl staat hij op nr 1, schijnt dus heel goed te zijn, we wachten het nog wel even af

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rweelden22 »

dit is een van de jongste vliegmaatschapij

en viegt met toeselen die niet ouder zijn dan 6 jaar het zijn 737-700 en 373-800

Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

Hier weer een berichtje van mij Heb gisteren de volledige reissom betaald had vandaag al een e-mail dat alles betaald was en dat we de tickets en de reisbeschrijving ook per e-mail een paar dagen voor vertrek ontvangen ook zijn de reistijden al bekent 25 mei 10.50 uur heen en 9 juni 17.30 uur terug dus wat de reistijden betreft hebben wij het getroffen Wij vliegen met Onur Air (al vele malen met Onur Air gevlogen en altijd een goede vlucht gehad dus alleen maar positieve ervaringen)Dus tot zover wordt alles netjes afgehandeld door Tourmax.

Groetjes Jose wordt vervolgt

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

ik heb ook alles al betaald en hetzelfde als bij jou, heel goed contact met Tourmax gehad intussen, erg leuke mailtjes en bij een vraag echt METEEN antwoord, zelfs laat in de avond dus tot nu toe ben ik erg tevreden, ik vind het wel eng dat ik de tickets per email ga krijgen (wij vliegen 28 april) maar dat doen ze tegenwoordig steeds meer dus we wachten af. Ik zal na de vakantie wel verslag uitbrengen. Fijne vakantie alvast

Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

Beste Daantjebas

Vorig jaar in September moesten we ook al de tickets uitprinten Denk er aan dat je de tickets losknipt en per persoon aan elkaar niet of met een plakbandje aan elkaar maakt De ticket voor de heenreis dan de hotelvoucher en dan de ticket van de terugreis het is een tip want dan verloopt alles soepeler bij het inchecken op het vliegveld.

Alvast een fijne vakantie

Groetjes Jose

Marihuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2007 11:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Marihuis »

Beste mensen,

Ik heb drie dagen geleden een reis geboekt naar Antalya bij Tourmax. De dienstverlening verloopt tot nu toe uitstekend, beter dan elke andere touroperator waar ik in het verleden heb geboekt.

Ze zijn ook erg flexibel (we konden uit vliegtijden kiezen), goed telefonisch bereikbaar en erg snel (had de bevestiging binnen een uur. Gezien het tot 400 euro scheelt met andere aanbieders, kan ik het alleen maar aanraden om hier te boeken!

Groeten Marianne

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

ja zo ging het bij ons ook het was erg goed tot nu toe. Ik zit nu op mijn tickets te wachten want we gaan zaterdag de 28ste weg dus dat is het belangrijkste he! Dus als die komen ben ik super tevreden en ga ik daar zeker weer boeken. maar nu las ik vanmorgen weer enge verhalen in de krant over internet vakanties dus ik zal pas gerust zijn als de tickets er zijn. groetjes!

Jose60
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2007 17:18

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Jose60 »

Het komt allemaal wel goed ! Ik heb er tot heden toe nog alle vertrouwen in. Laat a.u.b even weten wanneer je de tickets hebt ?
Een hele fijne vakantie

Groetjes Jose

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door skydive »

hallo allemaal

Zat zo te snuffelen op het forum
en ook ik heb tourmax gekozen
en moet zeggen het is wel 1 van de goedkoopste maar dat komt omdat ze geen tv reclame hebben en ja dat word door berekend op de KLANT
wel was er na het boieken bij mij een probleem
en wel me zoontje van 12 kon later niet op de kamer.
maar het alternatief was een familiekamer wel 148 duurder
maar vond het heerlijk veel ruimer en 2 kamers dus dat was het probleem niet
nu maar kijken hoe alles gaat lopen hahahah
wij gaan 24-06-07 naar paradiso club in alanya

laat me reactie wel hooren als ik terug ben hoe het was met tourmax

gr skydive

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

ik heb de tickets nu binnen, alleen zouden we met pegasus vliegen en nu is het opeens weer onur geworden en dat wilde ik eigenlijk niet, maar de vliegtijden zijn veel beter dus dat is weer een voordeel, verder is de service erg goed geweest en zou ik zeker weer bij ze boeken. Ik heb nooit bij een ander reisburo zo snel en goed antwoord gekregen op mijn vragen tot in de nacht toe. Nu de vakantie zelf nog. groetjes

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door eeliane »

Loop eens een reisburo in en vraag of zij het kennen, zo niet, zou ik mijn vraagtekens er bij zetten, heb je waarschijnlijk weer te maken met zo'n snelle internet touroperator met alle ellende van dien... stond van de week ook een artikel over in de krant.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Veel plezier met de reizen!
Ik hoop dat het allemaal goed gaat en zo te lezen gaat dat ook wel lukken!
Ik heb redelijk wat ervaring met vooral vluchten boeken via internet, en behalve dat het veel geld scheelt, vind ik het veel gemakkelijker. Tot nu toe ook nog nooit problemen gehad.

vooral reactie op hierboven:
Niet alle online winkels zijn slecht, het is een kwestie van goed zoekn, met name naar ervaringen van andreen...

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

Wij zijn weer thuis en alles is fout gegaan wat er fout kon gaan. tijden en tickets, vliegtuigen, hotel, de terugreis ging ook al helemaal mis, we werden over vliegtuigen verspreid, afschuwelijk, ik heb tourmax gemaild dus ik hoop dat ik antwoord krijg, maar dit alles heeft onze vakantie toch verpest, ik boek nu echt nooit meer een turkse maatschappij of een onbekend reisburo. Ik hoop dat het met jullie beter gaat. groetjes

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door G7 »

Dat vind ik heel erg voor jullie daantjebas. Misschien even wat meer details, zodat anderen ook weten wat hun eventueel te wachten staat.

Wat vond jij b.v. van Onurair?

daantjebas
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2006 23:35

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door daantjebas »

je weet nooit bij wie je de schuld moet leggen dat is zo lastig, iedereen zegt dat ie er niks aan kan doen. Het is een kwestie van goed organiseren en daar is bijna niemand goed in blijkbaar, het volgende is bij ons gebeurd en daar zijn meerdere mensen schuldig aan denk ik, maar wie???? t is een heel verhaal:
. Tickets waren niet op tijd per email aan ons verzonden, pas toen ik erom vroeg kreeg ik ze toegestuurd 3 dagen van tevoren terwijl ze zeggen dit een week van tevoren te doen.

2. Tickets waren fout na controle van mijn kant en moesten weer opnieuw gestuurd worden.

3. We vlogen plotseling met Onur Air terwijl ik geboekt had voor Pegasus en een toeslag daarvoor heb betaald Dat geld heb ik nog niet teruggekregen.

4. We kwamen aan op de luchthaven in Antalya en wij stonden NIET op de lijst voor hotel Kemer Beach resort, niemand kende ons daar. Maar na een tijd wachten toch maar de bus in

5. Onderweg werd er een ander hotel geregeld. (wel een goed hotel trouwens) We werden gedropt en erwas er niemand meer die contact met ons opnam en wij hadden geen enkel telefoonnummer wat we konden bereiken als er iets was, pas nadat we enkele malen met Tourmax hebben gebeld kwam er bijna aan het einde van de vakantie iemand langs

6. We zouden vandaag om 17.00 uur vertrekken uit Antalya met Onur Air en we kregen gisterenavond om 21.00 uur te horen via een onduidelijke fax aan het hotel dat wij afgelopen nacht al om 03.00 uur werden opgehaald en we vlogen nu met Pegasus. We kregen geen nieuwe tickets en er was niemand die ons begeleidde. We moesten alles zelf uitzoeken.

7. Op de luchthaven aangekomen stonden we bijna vooraan om in te checken en toen stond onze dochter niet op de lijst om mee te vliegen.

8. Wij moesten weer helemaal achteraan gaan staan en wachten tot alle passagiers hadden ingecheckt, waarna wij verspreid over 2 vliegtuigen toch nog mee mochten vliegen, mijn dochter van 12 en ik moesten in het ene vliegtuig en mijn man in een ander vliegtuig wat ik vanwege mijn vliegangst echt verschrikkelijk vond, maar we hadden geen keus.

9. eenmaal in het vliegtuig bleek dat er nog plaats genoeg was in beide vliegtuigen voor ons alledrie dus wij hadden niet uit elkaar gehaald hoeven te worden.

10. Op Schiphol hebben wij nog een paar uur moeten wachten voordat onze koffers uit het vliegtuig kwamen omdat ook DAT weer helemaal fout ging.

Gesloten