LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] touroperator zonder ANVR

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Emmy50
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 15:40

touroperator zonder ANVR

Ongelezen bericht door Emmy50 »

Ik heb een vraag is Tourmax operator wel veilig zonder bij de ANVR aangesloten te zitten?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: touroperator zonder ANVR

Ongelezen bericht door G7 »

Veilig is het wel om bij TM te boeken, zolang ze lid zijn van SGR, omdat je bij een eventueel failliesement, je (aan) betaling terug krijgt, maar heb je verder problemen met ze, dan kun je nergens op terug vallen, dan de goodwill van TM zelf. Zou zeggen, lees eerst het forum hierover.

karinenjos
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2009 21:21

Re: touroperator zonder ANVR

Ongelezen bericht door karinenjos »

Veilig voor je betaalde, SGR staat garant voor je reis maar kijk uit dat je midden in de zomer moet zoeken naar een alternatief reis.... omdat er niets meer te krijgen zal zijn!!

Hopen dat ze niet fiat gaan, ik durfde niet te boeken bij Tourmax

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: touroperator zonder ANVR

Ongelezen bericht door eeliane »

Het handige is dat de ANVR gewoon regels zijn waaraan een touropeartor en u zich moeten houden, duidelijk opgesteld en na te lezen.
ALs een touroperator niet is aan gesloten biuj de ANVR kan hij zijn eigen annulerings regels etc opstellen. Ook bijvoorbeeld de reisdagen vrkorten en misschien nog wel meer onaardige dingen waar je niks aan kan doen als ze zich voordoen.
Bij ANVR touroperators weet je waar je aan toe bent, lijkt mij veiliger...

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: touroperator zonder ANVR

Ongelezen bericht door Vleesakker »

Ik ben inmiddels zelf al twee keer op reis geweest met Tourmax en verschillende vrienden ook al een aantal keer. Als tevreden klant van Tourmax wil ik bij al deze bemiddelende meningen/ervaringen mijn deel ook graag bijdragen als tevreden klant.

Ze zijn inderdaad geen ANVR maar met het SGR waarborgt het wel mijn centen. Tot op heden heb ik en mijn vrienden nooit problemen gehad met deze organisatie, ANVR of niet, ik heb mijn derde reis al geboekt en bespaar weer honderden euro's.

Het ANVR staat ter bemiddeling van een reisorganisatie en de consument. Aangezien ik nooit problemen heb gehad vind ik het ANVR onnodig.

Ik blijf zeker boeken bij Tourmax.

Gesloten