LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tragisch ongeval reactie SUNGUIDE
-
Re: tragisch ongeval reactie SUNGUIDE
Ik had reisverzekering geschreven, ik bedoelde inderdaad annuleringsverzekering. Een vervelende fout.
Zeer duidelijk, de bovenstaande uitleg en ook professioneel om jezelf te (durven) corrigeren! Denk dat het inmiddels ook wel duidelijk is dat het afsluiten van een reis- en annuleringsverzekering gewoon een "must" is, of je nu in Duitsland of Nederland boekt!
Om toch nog even terug te gaan naar het oorspronkelijke onderwerp; naar mijn mening was het wel zo fatsoenlijk geweest als de "topicstarter" hier ook ook de afloop van het verhaal had weergegeven, niet in het minst omdat tal van mensen de tijd en moeite hebben genomen te reageren!
Om toch nog even terug te gaan naar het oorspronkelijke onderwerp; naar mijn mening was het wel zo fatsoenlijk geweest als de "topicstarter" hier ook ook de afloop van het verhaal had weergegeven, niet in het minst omdat tal van mensen de tijd en moeite hebben genomen te reageren!
-
Dank je. Inderdaad, dat is zeker een must.
Inderdaad mee eens. Was, naar mijn mening, een kleine moeite geweest.
Inderdaad mee eens. Was, naar mijn mening, een kleine moeite geweest.
Mjah, maar aan de andere kant heeft die mevrouw nu waarschijnlijk wel iets anders aan haar hoofd, niet?
(Neemt niet weg dat ik ook nieuwsgierig ben hoor)
Ondanks de tragische omstandigheden, was de mevrouw in kwestie toch in staat om slechts vijf dagen na het verscheiden van haar zoon hier een bericht te plaatsen èn om aansluitend de publiciteit te zoeken. Naar mijn bescheiden mening was het dan ook wel zo netjes geweest hier de afloop van het verhaal te vermelden.Mjah, maar aan de andere kant heeft die mevrouw nu waarschijnlijk wel iets anders aan haar hoofd, niet?
Hoe tragisch de omstandigheden ook waren, er bestond géén recht of formele reden tot terugbetaling van de reissom of schadeloosstelling, nog afgezien van het feit dat er géén annuleringsverzekering was afgesloten.
Vanzelfsprekend is het een goede zaak dat reisorganisaties zich coulant wensen op te stellen maar ik hoop niet dat zij dit bij elke "tragische" gebeurtenis gaan doen (bedenk hierbij dat de meeste annuleringen, -in elk geval uit het oogpunt van de getroffene- een gegronde, zo niet tragische reden hebben) want dat zal alleen maar betekenen dat vakantie reizen voor u, medereizigers en voor mij alleen maar duurder zullen worden.
Om de (financiële) gevolgen van onvoorziene omstandigheden zeker te stellen is al lang geleden de annuleringsverzekering in het leven geroepen. Wie een dergelijke verzekering niet afsluit neemt willens en wetens een zeker risico; wie vervolgens toch schade blijkt te lijden moet zich dus niet gaan beklagen.
En ja, als je je dan toch beklaagt en vervolgens ook nog eens ruimhartig gecompenseerd blijkt te worden, moet je dat ook even aangeven; dat lijkt mij wel zo fatsoenlijk!
-
Ik kan me geheel bij Reismeis aansluiten.
Uiteraard. Maaar je zult wellicht ook herkennen dat mensen die zoiets meemaken in de eerste dagen zo in beslag genomen worden door wat er allemaal geregeld moet worden, dat de grote klap pas wat later aankomt.
Dat reisorganisaties niet coulant doen, lijkt mij logisch. Maar wij als forumbezoekers kunnen dat wel toch? Hoe je het ook wendt of keert is deze mevrouw wel haar zoon verloren.
Dat reisorganisaties niet coulant doen, lijkt mij logisch. Maar wij als forumbezoekers kunnen dat wel toch? Hoe je het ook wendt of keert is deze mevrouw wel haar zoon verloren.
Ik dacht ook niet dat, dit de vraag was hier!
Het gaat er voor sommige forumlezers om, dat Mevr. wel meteen na het gebeurde, de media heeft gezocht, alsmede dit forum.
Velen hebben haar ook sterkte gewenst, met dit o zo zware verlies, maar laat dan ook even weten hoe het afgelopen is. Niet iedereen heeft Hart van Nederland gezien.
Verder wens ik ook nu nog die familie heel veel sterkte en weet ik ook wel, dat ze nog steeds andere dingen aan hun hoofd zullen hebben, maar laat dan even een klein berichtje hier achter, dan kan dit topic gesloten worden, naar mijn mening!
Het gaat er voor sommige forumlezers om, dat Mevr. wel meteen na het gebeurde, de media heeft gezocht, alsmede dit forum.
Velen hebben haar ook sterkte gewenst, met dit o zo zware verlies, maar laat dan ook even weten hoe het afgelopen is. Niet iedereen heeft Hart van Nederland gezien.
Verder wens ik ook nu nog die familie heel veel sterkte en weet ik ook wel, dat ze nog steeds andere dingen aan hun hoofd zullen hebben, maar laat dan even een klein berichtje hier achter, dan kan dit topic gesloten worden, naar mijn mening!
Nogmaals, natuurlijk is hier sprake van een tragisch voorval, maar het lijkt me toch goed om (voor de laatse keer) nog eens terug te gaan naar het allereerste bericht. Hierin is namelijk de volgende passage opgenomen:
Met dit laatste verlangen heb ik toch moeite want (bijna) iedereen die zijn of haar reis annuleert zal daar een zéér goede reden voor hebben en hoe tragisch de omstandigheden vaak ook zullen zijn (zeker uit het oogpunt van getroffene), een reisorganisatie hoeft zich niet, nee nooit coulant op te stellen. Iedereen kan voor boeking kennis nemen van de reisvoorwaarden (sterker nog, men dient daarmee bekend te zijn) en zal in de gelegenheid worden gesteld zich tegen eventuele financiële risico's te verzekeren, door middel van een annuleringsverzekering.
In dit specifieke geval is het natuurlijk prijzenswaardig dat aan de getroffen familie alsnog een goed voorstel is gedaan, maar dat neemt niet weg dat dit toch enigzins werd afgedwongen door alle publiciteit. Let wel, publiciteit die door getroffenen zèlf gezocht is, zéér kort na dit tragische voorval.
Maar goed, eigenlijk is het een verspilling van mijn tijd om dit alles op te schrijven; de mevrouw in kwestie heeft haar zin gekregen, de reisorganisatie heeft tegen minimale kosten een hoop publiciteit gehad (of dacht u echt dat men alleen uit menselijk oogpunt zo coulant was?) en het blijkt zèlfs te veel moeite te zijn voor de "topicstarter" om hier even de uiteindelijke afloop te melden. Naar mijn mening was dat wel zo fatsoenlijk geweest, ook richting de reisorganisatie die u zo ter wille is geweest!
Wie dit goed leest kan hier enkele conclusies aan verbinden, namelijk dat er géén annuleringsverzekering was afgesloten en dat de mevrouw in kwestie wel degelijk bekend was met de regels (reisvoorwaarden) en dus ook met eventuele annuleringskosten. Vervolgens verlangt men dan wel een "redelijk voorstel uit menselijk oogpunt".nu wil sunguide maar 10 % vergoeding geven ik ga hier niet mee akkoord, de wetten en regels ken ik wel ik wil een redelijk voorstel uit menselijk oogpunt
Met dit laatste verlangen heb ik toch moeite want (bijna) iedereen die zijn of haar reis annuleert zal daar een zéér goede reden voor hebben en hoe tragisch de omstandigheden vaak ook zullen zijn (zeker uit het oogpunt van getroffene), een reisorganisatie hoeft zich niet, nee nooit coulant op te stellen. Iedereen kan voor boeking kennis nemen van de reisvoorwaarden (sterker nog, men dient daarmee bekend te zijn) en zal in de gelegenheid worden gesteld zich tegen eventuele financiële risico's te verzekeren, door middel van een annuleringsverzekering.
In dit specifieke geval is het natuurlijk prijzenswaardig dat aan de getroffen familie alsnog een goed voorstel is gedaan, maar dat neemt niet weg dat dit toch enigzins werd afgedwongen door alle publiciteit. Let wel, publiciteit die door getroffenen zèlf gezocht is, zéér kort na dit tragische voorval.
Maar goed, eigenlijk is het een verspilling van mijn tijd om dit alles op te schrijven; de mevrouw in kwestie heeft haar zin gekregen, de reisorganisatie heeft tegen minimale kosten een hoop publiciteit gehad (of dacht u echt dat men alleen uit menselijk oogpunt zo coulant was?) en het blijkt zèlfs te veel moeite te zijn voor de "topicstarter" om hier even de uiteindelijke afloop te melden. Naar mijn mening was dat wel zo fatsoenlijk geweest, ook richting de reisorganisatie die u zo ter wille is geweest!
Reismeis,
Prima verwoord en samengevat!
Een betere afsluiting dan dit van het topic lijkt me niet denkbaar.
Groet,
Gerland
Prima verwoord en samengevat!
Een betere afsluiting dan dit van het topic lijkt me niet denkbaar.
Groet,
Gerland