LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TRANAVIA helemaal gek geworden??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
robert666
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2013 20:15

TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door robert666 »

We zijn een familie van vader, moeder, zoon van 5 en zoon van 2.
Op de vlucht heeft Transavia gemeend ons allen op een andere rij in het vliegtuig te plaatsen.
Dus verspreidt door het vliegtuig over meerdere rijen!
Ik heb hier een klacht over ingediend maar Transavia is van mening dat zij niets fout hebben gedaan.
Wie kent de onderstaande tekst niet? Ik heb ze gevraagd hoe ik dit in de praktijk zou moeten uitvoeren bij mijn kinderen als ze 4 en 8 rijen verderop zitten in het vliegtuig? Geen antwoord!!

ZUURSTOF
Gedurende deze vlucht bevinden wij ons in een drukcabine. Wanneer de luchtdruk wegvalt,
komen er uit de luikjes boven u zuurstofmaskers tevoorschijn. Ga dan onmiddellijk zitten.
Trek één van de maskers naar u toe, dit opent de zuurstof toevoer. Plaats het masker over neus
en mond, bevestig de hoofdband en adem normaal. Als u met kinderen reist, zet dan eerst zelf
een masker op zodat u daarna de kinderen kunt helpen.

Volgt u verder de instructies van uw bemanning.


Transavia is niet alleen LOW budget maar ook LOW service en LOW klantvriendelijk!!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door ruud_a »

het klinkt ietwat onwaarschijnlijk
kleine kinderen worden normaal gesproken niet naast vreemden neergezet
zeker niet een kind van 2

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door bprosman »

1. Vaak is er met beleid en een goed gesprek als de riemen af mogen een heleboel te regelen met het ruilen van stoelen, zelf vaak genoeg gedaan.
2. Denk je dat andere passagiers te stom zijn om het fenomeen 'zuurstofmasker' te begrijpen en een kind wat naast ze zit laat stikken ? :?
zeker niet een kind van 2
Inderdaad zullen de stewardessen wel gaan schuiven.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door kokka »

wij hebben dit ook aan de hand gehad, ze gaan zelf zover dat ze dit service noemen.
ze bieden de kans om tegen bijbetaling iedereen bij elkaar te zetten.
waar elke lijnvlucht maatschappij standaard alle tickets van een groep bij elkaar zet, moet je hier bij dit soort vakantievluchten extra voor betalen. wij hebben dit dus ook maar gedaan, om te voorkomen dat mijn kinderen apart zouden komen te zitten
maar dan even terug naar TS, toen je deze Reis boekte, waarom heb je dan niet voor deze optie gekozen? had je niet verwacht dat ze je met je twee kleine kinderen echt daadwerkelijk op verschillende rijen zouden zetten? dus dan zou je ook kunnen stellen dat je zelf helemaal gek ben geworden, om voor die paar tientjes het risico te nemen dat je 2 jarige zoon helemaal allen moet zitten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik geloof echt niet dat Transavia twee kinderen van 2 en 5 waarvan de ouders in hetzelfde vliegtuig zetten, bij hun ouders vandaan haalt en op andere rijen plaatst.
Dat pa en ma en alle twee de kinderen niet naast/bij elkaar kunnen zitten kan komen door (te) laat inchecken.
Maar het lijkt mij sterk dat zij een kind van 2 tussen de vreemden en dan ook nog rijen verwijderd van zijn ouders neerzetten.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door Barman »

Ach joh, met zijn allen voor een dubbeltje niet op de eerste rij en dan TRANAVIA de schuld geven.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door nevermind »

kokka schreef:wij hebben dit ook aan de hand gehad, ze gaan zelf zover dat ze dit service noemen.
ze bieden de kans om tegen bijbetaling iedereen bij elkaar te zetten.
waar elke lijnvlucht maatschappij standaard alle tickets van een groep bij elkaar zet, moet je hier bij dit soort vakantievluchten extra voor betalen. wij hebben dit dus ook maar gedaan, om te voorkomen dat mijn kinderen apart zouden komen te zitten
maar dan even terug naar TS, toen je deze Reis boekte, waarom heb je dan niet voor deze optie gekozen? had je niet verwacht dat ze je met je twee kleine kinderen echt daadwerkelijk op verschillende rijen zouden zetten? dus dan zou je ook kunnen stellen dat je zelf helemaal gek ben geworden, om voor die paar tientjes het risico te nemen dat je 2 jarige zoon helemaal allen moet zitten.

En hoe oud zijn/waren jouw kinderen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door bprosman »

Gewoon zorgen dat je heel vroeg komt, dan is er nog van alles te schuiven.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Gewoon zorgen dat je heel vroeg komt, dan is er nog van alles te schuiven.

Waarom heb ik dit nog nooit meegemaakt?

Kinderen van 2 en 5 jaar oud op andere plaatsen te zetten, dat is voor mij nieuw.

Trouwens weet ik, dat kinderen van 2 jaar geen eigen zitplaats hebben, dus bij de ouders op schot moeten zitten.

Misschien ligt het aan de nieuwe maatschappij TRANAVIA. :lol:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door sadfly »

te laat ingecheckt bij de balie ?
En niet verlemd dat je bij elkaar wilt zitten ?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door ruud_a »

het is nog steeds zondag

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ruud_a schreef:het is nog steeds zondag
:?: :?: :?:

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door flipo »

Chocomelk schreef:
ruud_a schreef:het is nog steeds zondag
:?: :?: :?:
Dat klopt toch want gisteren was het woensdag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door bprosman »

Trouwens weet ik, dat kinderen van 2 jaar geen eigen zitplaats hebben, dus bij de ouders op schot moeten zitten.
Het moeten is alleen bij opstijgen en landen, voor de rest is het afhankelijk of ze een eigen ticket hebben.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door kokka »

nevermind schreef:
kokka schreef:wij hebben dit ook aan de hand gehad, ze gaan zelf zover dat ze dit service noemen.
ze bieden de kans om tegen bijbetaling iedereen bij elkaar te zetten.
waar elke lijnvlucht maatschappij standaard alle tickets van een groep bij elkaar zet, moet je hier bij dit soort vakantievluchten extra voor betalen. wij hebben dit dus ook maar gedaan, om te voorkomen dat mijn kinderen apart zouden komen te zitten
maar dan even terug naar TS, toen je deze Reis boekte, waarom heb je dan niet voor deze optie gekozen? had je niet verwacht dat ze je met je twee kleine kinderen echt daadwerkelijk op verschillende rijen zouden zetten? dus dan zou je ook kunnen stellen dat je zelf helemaal gek ben geworden, om voor die paar tientjes het risico te nemen dat je 2 jarige zoon helemaal allen moet zitten.

En hoe oud zijn/waren jouw kinderen?
toen 6 en 2, nu 8 en 4 ( vorig jaar hebben we niet gevlogen) mijn dochter van 2 had toen ook gewoon haar eigen zitplaats

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
Trouwens weet ik, dat kinderen van 2 jaar geen eigen zitplaats hebben, dus bij de ouders op schot moeten zitten.
Het moeten is alleen bij opstijgen en landen, voor de rest is het afhankelijk of ze een eigen ticket hebben.

Met op de schoot zitten bedoel ik, dat zij geen eigen zitplaats hebben, behalve als er een ticket gekocht is, dan hebben zij natuurlijk recht op een stoel.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door ruud_a »

Chocomelk schreef:
ruud_a schreef:het is nog steeds zondag
:?: :?: :?:
een dag voor het einde van het weekend

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door Har06 »

Ts,

Niet klagen op een forum maar ingrijpen bij het inchecken:)

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door four-eyes »

Niks verbaast me van Transavia. Ik vind het een super-slechte vliegmaatschappij. Overal moet je extra voor betalen onder het mom van extra service. En echt goedkoop zijn ze ook niet met hun tickets. Als je naar Fuerteventura wil, kun je niet om ze heen. Woonde ik maar in het oosten van het land, dan ging ik via Weeze met Ryan Air. Ook geen super-maatschappij, maar ze zijn wel stukken goedkoper.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door bprosman »

maar ze zijn wel stukken goedkoper.
Nog minder service dus :wink:

Gesloten