LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] transavia/air miles

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kundina
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2011 15:37

transavia/air miles

Ongelezen bericht door kundina »

Beste Forum bezoekers,
Ik ben op zoek naar mensen die hetzelfde als ik heb meegemaakt met transavia;

Ik had bij transavia een vlucht geboekt met bijbetaling met airmiles.
Nadat het bedrag voor onze vlucht was afgetrokken kregen we nog steeds niet de boekings bevestiging.
IKZELF ben toen maar gaan bellen(duur 0900 nummer moeten bellen).
Ik kreeg te horen dat het bij HUN niet was goed gegaan, en dat ik daarom de korting die dust was verrekend alsnog moest bijleggen,dus ons voordeeltje was hiermee weg.

ik probeerde nog met ze te redeneren door te zeggen dat het HUN systeem is wat niet goed functioneert en dat ik als klant niet de dupe hier van kan worden.(service)
Nou echt wel betalen of niet mee met de vlucht.(hoezo service)
Ik denk oke ik wil het vliegtuig in, kan gebeuren.

Half jaar later; weer een vlucht geboekt met bijbetaling van airmiles, DIT IS ECHT WAAR weer hetzelfde betaling was geaccepteerd en ik kreeg weer geen boekings bevestiging weer bellen , alleen dit keer kregen we te horen dat we onze credit kaart gegevens maar door de telefoon moesten opgeven om het bedrag bij te betalen.( het was kort dag)
Ik zei tegen die meneer ofie wel meende wat ie zei,ik probeer altijd goed op te letten met betalen via een beveiligde site.en zomaar je nummer aan een medewerker te geven is toch niet meer van deze tijd,
Nu hebben wij het risico genomen om te proberen om het op de luchthaven te betalen en niet ons credit kaart nummer mondeling aan die meneer van het call center te geven BELACHELIJK.
Nu zoek ik mensen die hetzelfde is overkomen.
Ik heb ook al AIRMILES hierover geinformeerd maar die legt het bij het bedrijf transavia neer.
Ik denk dat er opzet in het spel is vanuit transavia.
ik hoor graag jullie reacties.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nee heb dat gelukkig niet meegemaakt maar het lijkt er inderdaad wel op of dat het gewoon met opzet gebeurd omdat je dit precies hetzelfde nu al 2x hebt meegemaakt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

denk wat choco zegt waar is,of ze weten gewoon nog niet er mee om te gaan,maar dan kan je wel wat service verlenen...maar ja?waar krijg je dat nog he?voor je geld....
ik zou echt doorgaan...ik zweer het...
en die vent spoort idd niet,je gaat je creditcart niet zomaar geven aan de tel...daar worden we allemaal voor gewaarschuwd..zegt al genoeg over het iq van die man....

transavia webcare
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:01

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door transavia webcare »

Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u tot twee keer toe problemen heeft gehad bij het boeken via onze site en een deel van de betaling met Airmiles wilde doen.

Samen met Airmiles doen wij er alles aan om het systeem van betalen met Airmiles zo optimaal mogelijk te laten functioneren. Wij kunnen echter niet een 100% foutloos systeem garanderen. Zo zijn er af en toe problemen met de verwerking van airmiles in een boeking. Het heeft onze volle aandacht om dit te verhelpen. Zo was het in het verleden niet mogelijk om in dergelijke gevallen alsnog de airmiles-korting te verwerken. Inmiddels kan dit gelukkig wel.

Met vriendelijke groet,

transavia.com

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door jolanda77 »

beste transavia wat een onzin geef het systeem maar weer de schult wat een onzin wie moet het invoeren niet het systeem maar de mens en die maakt de fouten dus kom op zeg wel met een betere smoes komen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@transavia

dan zou ik zeggen NEE CONTACT OP MET DIE MEV OF MEN en maak het in orde....simpel en jullie hebben gelijk weer een goede naam....
maar dat kna zeker niet......
als jullie het kunnen zal mev of men het laten weten denk ik en dan zijn we allemaal weer niet anti trasavia :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Transavia,

Dat het systeem zijn werk niet deed, ach oke dat kan gebeuren maar los het probleem dan op met de klant !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Als dat inmiddels wel kan dan neem dan contact op met TS via een PB en los het op. Want het kan blijkbaar alsnog opgelost worden.

En geef inderdaad niet het systeem de schuld. De grootste computerfout zit tussen het toetsenbord en de bureaustoel. Als er ergens iets misgaat met het systeem dan zit het of fout in elkaar of de gebruiker kan er niet mee omgaan. Rubbish in = rubbish out.

kundina
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2011 15:37

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door kundina »

Beste Transavia Webcare,

Het woord web(care) past u goed toe op uw eigen toko u bewaakt de negatieve zaken die over transavia naar buiten komen social media heet dit ook wel.

Ik heb me vreselijk boos gemaakt,na 3 DAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!! reageerd u al op dit forum. ik zit nog steeds te wachten op antwoord van mijn klacht van 16 januari jongsleden naar aanleiding van onderstaande mail.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De betaling van uw boeking is inmiddels in orde minus echter de 3000 Air Miles ter waarde van €30,-. Op dit moment staat er dus nog een bedrag open van €30,- daar de Air Miles automatisch zijn teruggestort door het systeem. Helaas is het voor ons niet mogelijk om alsnog de Air Miles bij af te laten schrijven. Wij adviseren u daarom om ons call-center telefonisch te contacteren op de resterende €30,- per creditcard als nog af te rekenen, zodat wij u een bevestiging van uw boeking kunnen toesturen per e-mail
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het gaat om de vlucht van 27 januari jongsleden.

LET OP GEEN EXCUUS NIETS HELEMAAL NIETS. het werd mijn probleem.

Transavia verdient het niet om succesvol te worden ze geven niets en dan ook niets om de klant.

Wel hier op dit forum net doen of alles is opgelost inmiddels, maar intussen stonden wij met de zenuwen in ons lijf
extra vroeg op de luchthaven om het te regelen.

Nogmaals een schande

Hier op dit forum lopen huilen door te zeggen dat het inmiddels bij hun is geregeld,het zou van fatsoen en service blijk geven door hun excuus aan te bieden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

goh en transavia gaat al zo goed,heel wat ontslagen geweest of komen...
nou ze moeten lekker zo door gaan ,dan komen er nog veel meer...
vind het niet normaal,dat is nog zacht uitgedrukt....
komt iemand weer bel me aub/????webcare afdeling?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ kundina, heeft Transavia Webcare ook geen pb contakt met je opgenomen om naar een oplossing te zoeken ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@chocomelk...
nou ze is zo boos,denk het niet :D :wink:

R.Paardekooper
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2011 13:29

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door R.Paardekooper »

Ik heb (helaas) hetzelfde meegemaakt met Transavia. Voor mijn vlucht naar Barcalona wilde ik airmiles inwisselen. Het hele boekingsproces leek goed te gaan, tot de betaling. Er was een storing opgetreden. Dat kan gebeuren, dus ik ben het proces van voor af aan begonnen, en heb weer alles ingevuld, inclusief de in te wisselen Airmiles. Na de invoer van mijn creditcardgegeven kreeg ik de melding dat de betaling werd geverifieerd, dus ik was blij. Vervolgens kreeg ik echter de melding dat verificatie was mislukt en kreeg de optie het nogmaals te proberen. Ik vulde mijn creditcard gegevens opnieuw in, en toen lukt het wel. Tot mijn stomme verbazing bleek echter uit de boekingsbevestiging dat de airmileskorting plots verdwenen was, en ik toch het volle pond had betaald. Bij het aanbod de betaling opnieuw te proberen dat de website de airmileskorting verwijderd!

Ik heb gelijk Transavia gebeld, maar de medewerker gaf aan dat ik maar een klacht in moest dienen, omdat de korting achteraf niet meer gegeven kon worden. Of ik kon de miles gebruiken bij een volgende boeking... Dit in tegenstelling tot wat Transavia Webcare hierboven aangeeft.

Ik heb dus een klacht ingediend, waarop ik de volgende dag een mail ontving van het klachtencentrum dat beantwoording 8 tot 10 weken kon duren. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, daar mijn vlucht over vier weken is. Ik wil alsnog mijn Airmileskorting, en als de klacht pas over 8 weken wordt beantwoord, dan heb ik daar niets aan.

Dit was mijn eerste boeking bij Transavia, en op deze manier wel de laatste..

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door troyair »

kundina schreef:Half jaar later; weer een vlucht geboekt met bijbetaling van airmiles, DIT IS ECHT WAAR weer hetzelfde betaling was geaccepteerd en ik kreeg weer geen boekings bevestiging weer bellen , alleen dit keer kregen we te horen dat we onze credit kaart gegevens maar door de telefoon moesten opgeven om het bedrag bij te betalen.( het was kort dag)
Ik zei tegen die meneer ofie wel meende wat ie zei,ik probeer altijd goed op te letten met betalen via een beveiligde site.en zomaar je nummer aan een medewerker te geven is toch niet meer van deze tijd,
Nu hebben wij het risico genomen om te proberen om het op de luchthaven te betalen en niet ons credit kaart nummer mondeling aan die meneer van het call center te geven BELACHELIJK.
.
Misschien off topic, maar wat is het probleem hier aan???
Als je telefonisch een ticket telefonisch boekt, moet je ALTIJD je creditcardgegevens doorgeven, ongeacht welke maatschappij of touroperater het is.

Beetje belachelijk om dan zo te reageren lijkt mij....
Bovendien, met een creditcard ben je altijd minimaal 180 dagen verzekerd tegen diefstal en fraude. Als je pinpas geskimmd word moet je nog maar afwachten of je je geld terug krijgt!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef: Misschien off topic, maar wat is het probleem hier aan???
Als je telefonisch een ticket telefonisch boekt, moet je ALTIJD je creditcardgegevens doorgeven, ongeacht welke maatschappij of touroperater het is.

Beetje belachelijk om dan zo te reageren lijkt mij....
Het probleem hieraan is dat deze persoon nu (meer) geld moet betalen, terwijl deze een ticket wilde kopen met Air Miles (deels dan wel volledig). Ik weet niet of u bekend bent met het Air Miles spaarprogramma ? Houders van een pas krijgen punten bij aankopen in bepaalde winkels, zoals bv V&D, AH enz..
Blijkbaar kunnen deze ook ingewisseld worden bij Transavia Maar zoals uit de klacht van TS blijkt, gaat dat niet goed.

Terechte klacht lijkt mij.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef:
troyair schreef: Misschien off topic, maar wat is het probleem hier aan???
Als je telefonisch een ticket telefonisch boekt, moet je ALTIJD je creditcardgegevens doorgeven, ongeacht welke maatschappij of touroperater het is.

Beetje belachelijk om dan zo te reageren lijkt mij....
Het probleem hieraan is dat deze persoon nu (meer) geld moet betalen, terwijl deze een ticket wilde kopen met Air Miles (deels dan wel volledig). Ik weet niet of u bekend bent met het Air Miles spaarprogramma ? Houders van een pas krijgen punten bij aankopen in bepaalde winkels, zoals bv V&D, AH enz..
Blijkbaar kunnen deze ook ingewisseld worden bij Transavia Maar zoals uit de klacht van TS blijkt, gaat dat niet goed.

Terechte klacht lijkt mij.
De klacht richting HV vindt ik ook terecht, wat ik bedoelde is dat meneer het belachelijk vindt om telefonisch een creditcard betaling te doen. ( zie quote )

Ik spaar zelf al jaren airmiles, en heb 2 maal icm airmiles gevlogen.
Gelukkig waren het toen nog KLM vluchten, waarbij 3000 airmiles ongeveer € 100,- korting opleverden.

Laat ik nou net een klant aan de lijn te hebben gehad die probeerde zijn airmiles in te leveren bij ons :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef:De klacht richting HV vindt ik ook terecht, wat ik bedoelde is dat meneer het belachelijk vindt om telefonisch een creditcard betaling te doen. ( zie quote )
Ik denk dat dit meer voorkomt uit de frustratie dat het al de 2de keer misging bij deze persoon. Bovendien als men nog zou twijfelen over het doorgeven van de gegevens kan men toch ook zeggen van nou ik bel zelf wel op naar HV om dat door te geven. Dit is toch makkelijk genoeg op te lossen, dacht ik zo. Ook zou men redelijk kunnen controleren dat men de juiste persoon aan de lijn heeft, omdat deze dan ook bekend moet zijn met de boekingsdetails enz. Maarja of TS daar aan zou denken in de boosheid weet ik eigenlijk niet.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef:
troyair schreef:De klacht richting HV vindt ik ook terecht, wat ik bedoelde is dat meneer het belachelijk vindt om telefonisch een creditcard betaling te doen. ( zie quote )
Ik denk dat dit meer voorkomt uit de frustratie dat het al de 2de keer misging bij deze persoon. Bovendien als men nog zou twijfelen over het doorgeven van de gegevens kan men toch ook zeggen van nou ik bel zelf wel op naar HV om dat door te geven. Dit is toch makkelijk genoeg op te lossen, dacht ik zo. Ook zou men redelijk kunnen controleren dat men de juiste persoon aan de lijn heeft, omdat deze dan ook bekend moet zijn met de boekingsdetails enz. Maarja of TS daar aan zou denken in de boosheid weet ik eigenlijk niet.
Jammer genoeg werkt HV niet zo.
Als men via ons een HV ticket boekt, die vervolgens moet worden geweizigd, bellen ze eerst naar ons. Ik moet vervolgens HV bellen om de wijziging te maken, maar als er betaald moet worden, vragen ze zelfs aan mij de creditcard gegevens. Zij, en ik ook trouwens, kunnen de creditcard gegevens niet zien op het moment dat er al betaald is. ( soort van veiligheidsmaatregel ).
Op het moment dat je creditcard gegevens invoert, verdwijnen ze in het boekingssysteem, zodat ze niet meer zichtbaar zijn voor personen.
Alleen op het moment dat er een refund moet worden gemaakt, kan men aan de hand van de boeking in het systeem een refund maken op de creditcard waarmee oorspronkelijk is betaald, maar zelfs dan zijn de gegevens niet zichtbaar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: transavia/air miles

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef:Jammer genoeg werkt HV niet zo.
Misschien kunnen de HV medewerkers de cardgegevens niet zomaar zien, maar toch wel allerlei andere details omtrent de boeking die TS niet zomaar aan iedereen verteld heeft. vb tijdstip van de boeking ?
Overigens waarom zou TS niet zelf kunnen terugbellen met HV om de cardgegevens door te geven tbv zijn boeking ?

Gesloten