LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia / Basiq air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Nu gast ik kan je wel vertellen dat je met met twee personen op een verre reis wel meer kwijt zijn dan jou 10 euro .Ook het eten komt er bij maar dat vergeet u even voor het gemak.Die berekening klopt dus niet bij u maar het geeft niet.en ik lig er ook niet wakker van Dus als u een berekening maakt doehet dan goed.Ik heb een andere uitkomst Let op we hadden het over lange vluchten en niet in europa en dan ben je ook meer kwijt want u heeft vergeten dat er ook eten bij hoort in verband met overgewicht van je hand bagage. Dus de mazzel,ik zal er niet voor thuis blijven. Ik zie al die krenten bollen en andere broodjes al voorbij komen. Dat kan ook leuk zijn.Nu alleen nog meer beenruimte
En oh die tsonge tsonge kan u opbergen want niet iedereen is het zelfde en gelukkig maar want dan zou het een saaie boel zijn.Ik ben benieuwd.!!!!!!!!!!!!!!!! gr. een gaste en bereid me alvast voor!!!!!!!

Zonnetje

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Zonnetje »

Ooit (gratis) drinken en eten in de trein gehad? Ooit (gratis) drinken en eten in de bus gehad? Geloof mij de (internationale) trein naar bijvoorbeeld Zuid-Europa is ook lang, een stuk duurder maar je krijgt niets. Waarom dan al dat gezeur zodra het niet meer over de trein of bus gaat maar over vliegen.
Als ik op de hoek een auto koop dan kan ik allemaal optiepaketten kopen. Krijg ik iets voor, kost ook meer. Zo werkt het overal dus ook bij vliegen. Meer service? Betaal dan meer en vlieg met een lijndienst maatschappij!

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt best wel gelijk ,zonnetje, maar het WAS zo gewoon, dat als men ging vliegen,dat het inclusive was. Tegenwoordig kun je dus kiezen en dan zit er wel een prijskaartje aan! In bus en treinen WAS het ook nooit maar in vliegtuigen wel! Toen dus!!!!!!!!!

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Zonnetje.
Maar op de internationale trein reizen is er geen limiet op bagage en vooral hand bagage.En als het altijd zo geweest is dat er gewoon standaard alles erin zit en nu alles bijna op basic air gaat is het toch wel even wennen.En met busreizen waren er ook sommige bij waar een lunch pakket in begrepen zat.Maar je ging er geregeld uit om je benen te strekken.Dus wat klets je nou????En in de trein kan je lopen en naar de restauratie wagon gaan en wat nuttigen of wat drinken.In het vliegtuig gaat het anders .En je mag niet teveel aan de wandel gaan en heb je ook niet de ruimte maar dat is logisch. overal is het verschillend.Mogen er ook nog dingen verteld worden zonder het etiket van een zeur te zijn???? Het is een vaststelling van een feit dat het een trand is die er nu eenmaal is.En nu nog wennen.Je kan ook gaan fietsen,moet je ook wat meenemen en onderweg wat drinken:
Maar ik hou op ik betaal gewoon en ga vakantie vieren. Dus bekijk het maar zonnetje maar er mag heus wel eens over die nieuwig heden gesproken worden zonder steeds voor zeurpiet uitgemaakt te worden.
demazzel en laat jou zonnetje maar bij jou blijven.Ik heb mijn eigen zonnenstraaltje bij me

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

ZO IS DAT! Prettige vakantie.
8) AK

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

O zonnetje even dit nog niet elk lijntoestel komt waar jij gaat.Ze gaan op vele bestemmingen en is prettig maar op bepaalde eilanden heb ik ze nog nietontmoet. Ik heb het wel overwogen wegens weinig ruimte maar heb het niet gedaan vanwege dat die ruimte niet veel uitmaakte..Je boekt bij je reisbureau en dan ga ikmet de meute mee gezellig. Samen uit samen thuis.Maar vergelijk ons niet met treinen bussen en vliegtuigen. Jij treint en ik vlieg ,En zonnenstraal ze lekker
En mijn zonnetje schijnt voor ons en demeute.Prettige vakantie zonnetje
en wij gaan vliegen en het komt wel goed
Dit stukje hoort bij het andere voor zonnetje Nel
Bedankt A.K en zelf ook een fijne zonnige vakantie gewenst

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal met zonnetje eens!

Het gaat er niet om, dat jullie voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? Ik kan er toch niets anders van maken.

En Dooby......mag jij mij vertellen op welk eiland er geen lijnvlucht vliegt!

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Er zijn twee eilanden waar ik ga naar griekenland en een ervan is Karpathos en wat ik nog weet van toen samos en nog een paar .Die grote eilanden gaan wel lijnvluchten heen waaronder kreta en het vasteland athene.Naar waar ik heenga waaronder karpathos heb ik daar nog nooit iets van gezien en gehoord van lijndienst..Ik weetwel dat er maar twee maatschappijen er op vliegen en dat is transavia en dutsch bird alle bei charters.En op samos is het transavia martinair en dutsch bird ook charters . Maar in junie vliegen we eerst naar prevesa en dan met bus naar lefkas omdat lefkas geen vlieg veld heeft.Maar het maakt niet uit meer voor qua ruimte en daar ging het mij omMisschien dat rhodos wel heeft en wel met de griekse maatschappij die regelmatig op amsterdam schiphol arriveren en vertrekken.Ik boek met accomodatie bij mijn reisbureau. Dus vliegook charter maatschappij.Ik vlieg ook alleen maar binnen europa want dat vind ik lang genoeg en ben blij als ik eruit kan.Geen verre reizen dus wegens bijna ramp ervaringdooby

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Beste gast.

Laten we er een quiz van maken! Buiten Europa bv. niet naar het eiland Isla Margarita. Daar vliegt Martinair op, als zijnde charter!
Met FULL SERVICE.
:wink:

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Laten wij datmaar doen lijkt me leuk en intressant.En leer je gelijk een boel Dooby :lol: :lol: :shock: :idea:

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Okè Nel Doopy. Wat wil je weten? Vraag maar! Misschien weet ik het. Ik ben in de gelukkige omstandigheid, dat ik bijna overal geweest ben. Dus niet overal hoor! BIJNA overal! :oops:

Als ik iets niet weet, vraag ik het aan jou. Ik ben nl. nog nooit in Griekenland of de eilanden ervan geweest.

Ps. Ik vergeet steeds mijn naam er bij zetten. Mvg. AK.

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

:oops: :oops: Dooby bedoel ik natuurlijk :D

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Wie heeft de quizz er op gezet???ik reageer er op en weet nie welke gast dit heeft gedaan ij heb de wereld over gegaan en ik europa.Want op die verre reizen kan je halverwege niet zeggen ik ga even wandelen en een frisse neus halen En het duurd zolang dan ,Dat ik bij aankomst te moe ben om uit te stappen vanwege die lane zit.Mijn dochter zegt merk je niets van.Ik zeg mooi wel,Maar die ligt nu in een deuk.Waarom zit je altijd achter elkaar en nooit een tegenover elkaar zodat je fijn kan kletsen en misschien een kaartje leggen.Maar waarom kan het niet.Dat is de vraag om er in te komen..........Nel

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Ik weet het antwoord over die stoelen
Je reist dan niet eerste klas maar tweede klas of toeristenklas
nel

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

EEn vraag voor jou A.K een serieuze.Wat is de maat van een vliegtuig stoel van een vliegtuig die verre reizen maakt of van een charter die in europa vliegt?????Daar heb ik toen verledenjaar een hele discussie over gevoerd met dutschbird via mailen !!! En ze mailden mij keurig terrug.En heb ook tot slot een antwoord op gekregen hoe het zat tussen transavia en duschbird.Dat weet ik dus en het was erg serieus van mijn kant en van hun kant. maar wij zijn er met ons tweeen uit gekomen. dus geen elkaar het bos in sturen.Kan jij het beantwoorden over de ruimte van de stoel en beenruimte???Bedankt alvast!!!!!!!!!!
Nel :shock: :roll: :wink:

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Echt een antwoord van Q.M.Nu ik vind dat hij altijd van ie super typiche vreemde antwoorden geeft op ieder waar die is van de gehele tros radar. Maar soms denk je goed antwoord en soms zou je hem wel kunnen doortrekken.Oke ieder zijn of haar mening. Gelukkig maar.
Dus Q.M ga je gang soms ben je goed en soms ben je een h-u.f.t.e.r.
nel
Jammer dat als er een afwijkende mening is men de behoefte heeft te gaan schelden.Zal wel komen door een gebrek aan argumenten.

Ontopic nu: ben het eens met de stelling dat vliegtuigmaatschappijen wat moeten aanbieden als een vlucht meer dan 4 a 5 uur duurt of heel duidelijk aangeven dat men zelf wat moet meenemen.
QM

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Q.M ik denk eerder dat de maatschappijen hetjuist achten dat je spulen aan boord koopt-niet tas vol etenswaren mee neemtEn als passagier weetje wel of basic air is of niet.Vooral op die lange afstanden
Daar is het belang rijk dat ze niet voor een bekertje waterof koffie en thee 1,85.vragen.Dat vind ik voor water aan de prijzige kant.En aangezien dat je meer drinken gaat in het vliegtuig ook wel onredelijk
Maar als je een lane rijs gaat maken en boeken weet je dat met martin air all in en met transavia basic air is dat is het vershil.Lees het begin van deze topic maar eens dan weet je waar het over gaat. Je merkt het wel als je gaat boeken

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Ik heb goede ervaringen met basic air en zelf een minimum aan consumpties meegenomen. Tickets zijn stukken goedkoper als je maar lang van te voren boekt. Anders ben je met een gezin kapitalen kwijt. Wel een bakkie koffie gekocht. Op vakantie en moeilijk doen over die 1,85 zie ik niet zitten.
QM

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat over het bekertje water wat je uit de kraan haalt voor een pilletje of zo wat mensen soms moeten!!!!Ik zou zeggen vlieg ze want ik val niet over 1,85 voor koffie of thee maar wel over het water uit dat kraantje in de pantry dombo!!!!!!!!!!!!!!!En ga ergens anders maar ziekenQ.M Gebruik je verstand oen !!!!!!!!!!!!!!!

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Het gaat over het bekertje water wat je uit de kraan haalt voor een pilletje of zo wat mensen soms moeten!!!!Ik zou zeggen vlieg ze want ik val niet over 1,85 voor koffie of thee maar wel over het water uit dat kraantje in de pantry dombo!!!!!!!!!!!!!!!En ga ergens anders maar ziekenQ.M Gebruik je verstand oen !!!!!!!!!!!!!!!
Alleen medelijden is hier op zijn plaats!
QM

Gesloten