LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
WendyH
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2005 19:52

Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door WendyH »

Hallo allemaal,

Mijn zusje komt net van vakantie terug, en nu heeft zij een vraagje misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft.
Zij, haar man en hun zoontje van één jaar zijn naar Spanje geweest. Maar bij het inchecken moest zij 140 euro bijbetalen voor de bagage van de baby. En op de terugvlucht 180 euro. Dat is best veel geld en mijn vraag is dan ook, mag dit zomaar? Want iedere vliegmaatschappij begrijpt toch dat het logisch is dat een baby ook bagage met zich meebrengt, want hij heeft luiers, verzorgingsproducten etc nodig. Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Alle reactie's zijn welkom. Alvast bedankt voor de hulp.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door eeliane »

Op het 'ticket' van en baby staat dat deze geen bagagevrijdom heeft. Het enige dat je betaalt voor en baby zijn administratiekosten dus mag je GEEN spullen voor je baby meenemen, had je in je eigen bagage moeten stoppen.

brasil-guy
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2005 20:13

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door brasil-guy »

Helaas heeft elke maatschappij de vrijheid om te bepalen wat een baby aan bagage mag meenemen.
Bij sommigen is dat misschien 10 kg en bij andere mag je niets meenemen.
En dat komt vooral omdat een ticket voor een baby al veel minder kost (baby heeft geen stoel) dan een volwassenen. Bij Trans is dit maar Eur 10 per enkele reis. HEEL erg goedkoop dus.
Bij andere luchvaart maatschappijen is dit 10% van een volwassen tarief. :wink:
Maar denk ook aan de stijgende brandstof kosten. Hoe meer kilo aan boord van een toestel hoe meer er getankt moet worden, en dus meer centje kost.

Maar in de algemene voorwaarden van Trans staat: Het toegestane bagagegewicht op vluchten van transavia.com is maximaal 20 kg per persoon. Voor baby’s onder de 2 jaar geldt een maximum bagage van 10 kg.[/quote]

Dus misschien heeft je zus meer 50 kg ingechecked en dus overbagage gehad. ???!!!! :?:

Groetjes

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door lind@ »

hoi volgens mij heeft een baby geen bagagerecht
ik ga ove r10 dagen naar mallorca en mijn dochtertje 1 1/2 jaar gaat ook maar in het contract van het reisbureau staat dat baby;s geen bagagerecht hebben.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
U mag per persoon 20 kg aan bagage meenemen, plus 1 stuk handbagage.
Uw handbagage mag niet groter zijn dan: 50 x 40 x 25 cm. (L x B x H)
en niet zwaarder zijn dan 5kg.
Babies t/m 1 jaar, hebben geen bagagerecht.
dit staat op de site van belair waar ik geboekt heb.

welke maatschappij of touroperator was het dan?[/i]

Har

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door Har »

De baby reist gratis mee, dat je voor extra bagage moet betalen is nogal duidelijk, het is geen bio vakantie oord. :D

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door Dutchie »

€ 180,00 betekent 36 kg overgewicht bij Transavia. Met andere woorden het gezelschap van 2 volwassenen en 1 baby hebben samen 76 kg bagage meegenomen??? Wellicht is KLM Cargo een optie :shock:

Har

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door Har »

Wellicht is KLM Cargo een optie ??


Voornoemde lijkt me erg cynisch opgemerkt.

Euro 180.-- kan vrij aardig kloppen als je de wandelwagen erbij telt, in de meeste hotels kun je zo,n wagentje huren. :oops:

WendyH
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2005 19:52

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door WendyH »

Allereerst dank voor alle reactie's :)

Ik denk dat zij inderdaad de wandelwagen, luiers, potjes eten etc mee hadden genomen. Tja, je wil op vakantie en je laat je kindje niet thuis.
Mijn zusje wil een brief schrijven om te klagen en iets van het geld terug te krijgen, want het is best veel. Maar als ik jullie reactie's lees heeft dat waarschijnlijk niet veel nut.
Jammer, ze hadden er hard voor gespaard om op vakantie te kunnen. Het is echt een domper voor hen,

biondak
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:36

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door biondak »

Hebben ze een factuur gekregen of iets dergelijks. Ik zal het altijd proberen in te sturen naar Transavia.

Oke als er in het ticket van de baby niets staat vermeld van een bagagevrijdom dan hadden ze inderdaad de bagage van de kleine bij hun eigen bagagevrijdom moeten optellen, dus 20 kg max.

Maar als ze een buggy o.i.d. mee gaan rekenen dan klopt dit niet.

Onderstaand geschreven staat zelf op de site van Transavia.

Buggies en kinderwagens
Inklapbare buggies en kinderwagens tot een gewicht van 5 kg kunnen meegenomen worden tot aan de gate van vertrek, waarna ze in het vrachtruim geplaatst worden. Overige wagens en buggies worden bij de check-in reeds ingenomen en direct naar het vliegtuig gebracht"


Komt de buggy of kinderwagen boven de 5kg, dan kunnen ze moeilijk doen, maar dan moeten er wel heel veel buggy's meegenomen of het hele toestel.

Ik zelf heb er nooit problemen mee gehad. Dus blijf dat toch raar vinden

Bijzondere bagage binnen standaard regeling
Voor onderstaande items geldt dat alle bagage valt onder de standaard bagageregeling. Bij overschrijding van het maximale gewicht van 20 kg per persoon wordt het overbagage tarief van 5 euro per kg per enkele reis in rekening gebracht.

- Buggy, kinderwagen, MaxiCosy
- Elektrische (huishoudelijke) apparaten
- Muziek instrumenten
- Kite- en wakeboards (kleiner dan 1.50 meter)

Succes

Bionda :lol:

Har

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door Har »

Jij koopt geen ticket voor een baby en je kunt alles meeslepen , ONZIN.

Boeken bij de reguliere reisburo,s blijkt het beste te zijn en nauwelijks duurder en garantie zonder overmacht bepalingen

biondak
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:36

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door biondak »

Het is ook natuurlijk een stomme regel van die charters wat betreft de bagagevrijdom van baby's. Want iedereen heeft bagage een ook kleintjes.

En als je wel bagagevrijdom zal willen moet je er veel voor neer leggen, een stoel extra kopen. Maar dat doe je niet.

Groetjes,

Bionda

Har

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door Har »

Als je geen exctra ticket koopt, heb je neits te mekkeren over extra bagage, lijkt een duidelijk verhaal. :o

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door eeliane »

Inderdaad, als je een ticket voor je baby koopt mag je 20 kilo aan begage meenemen. Wil je dat niet zal je toch zijn/haar bagage bij dat van jou moeten proppen.
Heb er zelf nooit problemen mee gehad, en had ook 2x een bay bij me. Zoveel heeft de baby nou ook weer niet bij zich, of had ze 15 potjes mee genomen? In het buitenland zijn ook babies en die moeten ook eten dus... genoeg te krijgen ter plaatse hoor.
Maar elke keer zie ik, struikelen de mensen over de door een maatschappij opgestelde regels. Waarom? Ze staan op papier dus van te voren weet je waar je aan toe bent. Dus wil je t niet, boek je t gewoon niet.
En niet daar aan de balie gaan staan mekkeren (van hallo hier ben ik en ik wil me niet aan de regels houden want...), de babie heeft zoveel spullen, kom je toch niet meer bij als stewardess, wat is dat voor excuus? Je hebt gewoon teveel ingepakt!!!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door stekel »

Wie kan mij dan uitleggen dat iemand die in een elektrische rolstoel zit, die weegt wel wat meer dacht ik, gewoon mee mag volgens mij zonder bijbetaling! Ook vraag ik me af of die mensen, die met die enorme golftassen, ook bij moeten betalen?

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door lind@ »

ik hoorde gisteren dat als je een driewiel buggy hebt dat hij dan meteen bij de checkin word ingenomen met 4 wielen lichter da n5 kilo
mag ie mee tot de gate.


ik heb een 3 wielerbuggy ga nu maar ff snel een 4 wiel kopen :twisted:

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door Jeanne »

Wie gaat er nou zoveel spullen meenemen voor een baby??? Eten en luiers voor onderweg is toch ruim voldoende?

Wonen er soms geen baby's in Spanje, wiens luier verschoont moet worden en die moeten eten??? Dat is hetzelfde als je caravan vol stoppen met aardappels en het gek vinden dat deze overbelast is....

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door eeliane »

:lol: :lol:

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

transavia.com super sale

Elke week aanbiedingen naar topbestemmingen
10.000 stoelen voor 2 tientjes

Geachte heer/mevrouw,

Vanaf 00:01 uur vannacht zijn er 10.000 extra stoelen voor het laagste vanaf-tarief beschikbaar naar:

Bezoek de resten van de 'Berlijnse muur', de Brandenburger Tor en Checkpoint Charlie.

things2do tip:
boek nu direct een stadstour langs vele bezienswaardigheden.

De stad van de kleine zeemeermin, trendy café’s en gezellige haven met vele restaurantjes en terrassen.

things2do tip:
koop een hop-on, hop-off buskaart voor een hele dag vervoer.

Een mix van bezienswaardigheden, parken, winkel- en uitgaansgelegenheden: alle ingrediënten voor een ideale stedentrip.

things2do tip:
boek vooraf met extra voordeel een rit voor de London eye.

Boek nu! Boek nu! Boek nu!

Boeken: dinsdag 21 juni t/m maandag 27 juni 2005
Reizen: 27 juni t/m 21 augustus 2005

De drukke zomermaanden komen er weer aan. Ontloop de vakantiedrukte bij de check-in balies: check thuis in slechts enkele minuten in via internet of maak gebruik van de check-in automaten.

Incheck mogelijkheden


Boek populaire activiteiten, sightseeing tours en toegangskaarten voortaan vóór vertrek. U bent dan zeker van een plaats en u bespaart kostbare vakantietijd.

Sluit uw reisverzekering en/of annuleringsverzekering direct online af en ga verzekerd op reis.
Reis- en annuleringsverzekering:
Annuleringsverzekering:

Geen 5% maar 10% internetkorting op alle autohuur in: Berlijn, Kopenhagen en Londen.

Coupon:
Gebruik bij uw boeking de volgende coupon code: TRANSPROMO
Huur een auto

Superscherpe hotelaanbiedingen in:
Berlijn, Kopenhagen en Londen.

Boek snel en makkelijk een hotel

"Wie Sevilla (ES)!!
niet heeft gezien, heeft geen schoonheid leren kennen"
Kijk a.s. zondag 26 juni om 23.00 uur naar RTL4 Boarding Now.

Sevilla Andalucia




--------------------------------------------------------------------------------
Telefonisch boeken?
Indien u boekt op transavia.com betaalt u het voordelige webtarief en profiteert u van een korting van 5 euro per persoon, per enkele reis. Telefonisch boeken kan natuurlijk ook, maar op transavia.com boekt u altijd goedkoper.

Voor meer informatie of telefonische boekingen van de transavia.com bestemmingen kunt u bellen met het Transavia call center:
vanuit Nederland: 0900-0737 (25ct/min) vanuit Frankrijk: 0 821 231 214
vanuit Engeland: 02073654997 vanuit Spanje: 902 114 478
vanuit Italië: 02 69682615 vanuit Portugal: 021 4154406
vanuit Duitsland: 0695 09 85 446 vanuit Ierland: 012421047
vanuit Zweden: 0858536836 vanuit Noorwegen: 23162797
vanuit Denemarken: 38487538 vanuit andere landen bel +31 20 406 0 406

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 08.00 - 20.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.


--------------------------------------------------------------------------------

Alle vermelde tarieven (in euro's) zijn vanaf tarieven op basis van een enkele reis, exclusief luchthavenbelasting en toeslagen op basis van beschikbaarheid. Wijzigingen voorbehouden.

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reactie (reply) op deze e-mail niet beantwoorden. Heeft u vragen of opmerkingen? Ga dan naar transavia.com

Indien u geen 'transavia mail' meer van ons wenst te ontvangen, klik dan op:
verwijder mij van uw mailinglist.

© Transavia airlines C.V. juni 2005 - Powered by:

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door lind@ »

:?: :?: :?:

ja en,

is dit een advertentie of een antwoord op de topic starter

lucm
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2006 14:51

Re: Transavia - bijbetalen voor bagage baby?

Ongelezen bericht door lucm »

Wij hebben net gevlogen met Virgin Blue (de australische variant van EasyJet). Ik moet zeggen dat het ~veel~ beter is dan EasyJet, maar dat ter zijde. Daar telt de buggy voor 5kg mee van de volwassen bagage (20kg) ook al is de buggy lichter. Hand bagage werd (beide keren) niet moeilijk over gedaan. Gaat een volwassene over de 20kg dan gelden daar tarieven voor in staffels (1-10, 11-15,....). Wel mocht in dit geval het totaal gewicht van de bagage genomen worden. In ons geval 3x 20 kg.
Vaak zijn de "vliegers" niet zo heel moeilijk op lijnvluchten. Op (vakantie) charters komt het wat naukeuriger!
Wat ik me af vraag is hoeveel bagage had je zelf mee? Gold het voor aantal stuks of per kilo bagage?
Heb je de voorwaarden er op na gelezen?

Gesloten