LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
juffie_84

Transavia

Ongelezen bericht door juffie_84 »

Hallo allemaal,

In de eerste week van juli zijn mijn vriend en ik op vakantie geweest naar Mallorca. We hebben een last-minute genomen en op zich ging alles naar wens, behalve de terugweg...
Wij werden 's avonds om 20.00 uur opgehaald en we zouden om 23.30uur boarden en vervolgens om 23.55 uur te vertrekken naar Schiphol.
Om kwart voor 12 konden we nog niet boarden en er stond niets aan gegeven op de tv-schermen (voor vertraging e.d.)
Pas om 00.30 uur kwam er een mevrouw van het vliegveld aangelopen en vertelde dat er vertraging was ( :roll: ) en ze wist niet hoe lang het ging duren.... We mochten een drankje halen bij de McDonalds...
Uiteindelijk konden we om 03.00 boarden en vertrokken we pas om 03.30 uur.
Ik heb contact opgenomen met Transavia en ik moest een e-mail sturen.
Hier kreeg ik niets op terug, vervolgens hing ik weer aan de telefoon. Weer werd ik doorverwezen naar de mail :x
Vervolgens kreeg ik een e-mail terug:
De behandeltijd was minimaal 12 weken, in verband met de aswolk boven IJsland!! :x :x
Ik heb gevraagd om de drankjes te vergoeden en een financiële vergoeding omdat onze vertraging 3,5 uur was. We werden totaal in onzekerheid gelaten en ik heb een rotnacht gehad! Dit ligt dan weer niet aan Transavia,maar aan mijn reuma :?
We konden ook nergens heen omdat wij als enige groep in deze vleugel waren en er was alleen een biercafe en een McDonalds.
Ik heb op de site gekeken en zij geven pas geld terug met 5 uur vertraging en dan mag je niet meer deelnemen aan de vlucht. Dat vind ik belachelijk! Want dan sta je op Mallorca, dan kun je toch nergens meer heen?!

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kan ik nog aanspraak maken op financiële vergoeding of voor drankjes en dergelijke?

tennis

Re: Transavia

Ongelezen bericht door tennis »

Hier kan je nalezen, wat voor rechten je hebt:
http://www.landenportal.nl/informatie/r ... agiers.htm

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

Ik heb een keer 5 uur vertraging gehad met Transavia, en nadat ik online een klacht had ingediend (voornamelijk over hoe we behandeld werden), kreeg ik een bon van 7,50 te besteden tijdens de volgende vlucht... :roll:

Het is dus niet de moeite waard om een klacht in te dienen. Bij een korte vertraging heeft Transavia sowieso geen compensatieplicht en bij een langdurige vertraging (langer dan 5 uur) ook niet indien er sprake is van overmacht.

Het is vervelend, maar een financiele compensatie zal je niet krijgen!

Ricksonja

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Hier hetzelfde probleem, 6 uur vertraging, en een tegoed bon voor de volgende vlucht van 7,50 euro. Die ik nog moet krijgen :(

juffie_84

Ik ga het toch nog proberen. Heb de link bekeken en hier een citaat:

Recht op financiële compensatie bij vertraging
Sinds november 2009 is er ook recht op een financiële compensatie bij een vertraging die langer is dan 3 uur. De vergoeding waar men recht op heeft ligt dan tussen de 250 euro en 600 euro per persoon en is mede afhankelijk van de afstand die afgelegd is en de totale duur van de vertraging. Uitgesloten van vergoeding zijn vertragingen die het gevolg zijn van extreme omstandigheden waar de betreffende luchtvaartmaatschappij geen invloed op heeft zoals bijvoorbeeld extreme weersomstandigheden (sneeuwstormen, orkanen), calamiteiten op de luchthaven, het uitbreken van een oorlog. Technische mankementen vallen niet onder de uitzonderingen, hoewel de luchtvaartmaatschappijen je dat willen doen geloven. Het is hun taak ervoor te zorgen dat een vliegtuig technisch in orde is en eventuele mankementen te verhelpen. Anders is het als het om schade gaat die tijdens de voorgaande vlucht of op de luchthaven opgelopen is.

Toch bedankt voor alle tips!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja en dan zullen ze zich verweren op de aswolk...
transavia en martinair...hebben altijd vertraging....
dat je een rotnacht heb gehad dat geloof ik graag,weet precies wat je voelt..
heb je al contact gehad met je reisverzekering?voor info?

juffie_84

De piloot vertelde in het vliegtuig dat er een technisch mankement was en zoals ik op de site las mag ik niet onder 'onvoorziene omstandigheden' vallen.
Nog geen contact gehad met mijn reisverzekering is misschien ook wel een idee.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Als je reisverzekering niets doet, kun je bijv. ook nog kijken bij EUClaim. Die willen wel een groot gedeelte van je vergoeding (volgens mij iets van 30%, dus ze worden er zelf niet bepaald slechter van), maar het voordeel is wel dat je er verder zelf geen omkijken meer naar hebt, maar simpelweg aan het eind van de rit hoort of je al dan niet "iets" krijgt.

Ricksonja

Hi Juffie,

Hier hetzelfde antwoord van transavia, technisch mankement, overmacht. Waarop ik reageerde, als mijn auto het niet doet ( technisch mankement
wacht het vliegtuig ook niet op mij. Wellicht is euclaim een optie. Het citaat heb ik ook al door gegeven maar helaas wordt niet op gereageerd.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

juffie_84

nee snap niet goed wat dit met mijn vertraging te maken heeft...Dit gaat over de aswolk en dit is een 'natuurramp' waar de mens geen invloed op heeft.
Een technisch mankement wel. Zij moeten het toestel gewoon klaar hebben en niet dit afschuiven op de klant als zij een fout hebben gemaakt.
Het is toch werkelijk waar belachelijk! Maar goed ik kijk wel.

Bedankt voor de reacties!!

Ricksonja

Juffie, laat me weten of je iets bent opgeschoten. Ik ga ook stappen ondernemen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry verkeerd gelezen denk ik,maar je schreef ivm de aswolk,dus het kwam op mij over dat je ook in die periode ging...

ook als er wat aan het toestel is..is dat overmacht?let maar op...
wij hebben het jaren terug gehad met martinair..alleen wij werder in die uren wel wat beter behandeld...kregen bonnen voor elke keer gratis drankjes te halen en uitgebreid te eten..
maar je moet oook niet denken dat je honderden euro;s terug gaat krijgen hoor voor die paar uur...geloof dat maar niet

jermarlie

Ongelezen bericht door jermarlie »

Een makkelijkere manier om te claimen is vandaag geïntroduceerd door ARAG FlightClaimService. Hiermee kun je zowel op de site als via mobiele apps snel en eenvoudig regelen. je ontvangt dan een email met daarin de status en de hoogte van het te claimen bedrag. Hierna heb je de keuze om het zelf te regelen of door ARAG. Daarvoor betaal je dan 20% over het te claimen bedrag. Lukt het niet dan betaal je niets.

arno1966

Ongelezen bericht door arno1966 »

Zat tijdens de vulkaanuitbarsting vast met zes vrienden in Barcelona. Van Transavia mochten we niet bellen en had contact zoeken via email ook geen nut. In verband met werkzaamheden zijn we uiteindelijk maar met de taxi retour gegaan. Transavia weigert echter nu deze kosten te betalen, ben extreem ontevreden. Wat een waardeloos beleid. Hadden wel alle hotelkosten en maaltijden betaald voor 4 dagen (zo lang had het minimaal geduurd voordat we terug hadden gekund) maar niet de taxikosten (die veel lager zouden uitgevallen). Als ik hier over klaag krijg ik alleen maar strikt formele antwoorden en niet een echt klantgerichte reactie. Indien mogelijk vlieg ik nooit meer met deze maatschappij

ChrissieD

Ongelezen bericht door ChrissieD »

Ik heb zelf erg goede ervaringen met euclaim. ( http://www.euclaim.nl)
Zij hebben het voor mij 'opgenomen' tegen United Airlines en uiteindelijk gewonnen!
Zij krijgen voor elkaar wat jij als particulier niet voor elkaar krijgt onder het motto: no cure no pay en vanzelfsprekend houden zij een percentage in ( 27%) voor alle kosten die zij gemaakt hebben, echter dat weegt geenszins op tegen alle telefoontjes en mails of brieven die je zelf eventueel moet afhandelen.
Je kan ook direct op hun site zien of je uberhaupt in aanmerking komt voor een vergoeding.
Vliegtuigmaatschappijen 'schepen' de passagier al snel af met een hapje of een drankje en een tegoedbon voor een volgende vlucht waar je niets aan hebt en alles is overmacht!
Het is in ieder geval het proberen waard.
Succes

robinhood120

Ongelezen bericht door robinhood120 »

juffie_84 schreef:De piloot vertelde in het vliegtuig dat er een technisch mankement was en zoals ik op de site las mag ik niet onder 'onvoorziene omstandigheden' vallen.
Nog geen contact gehad met mijn reisverzekering is misschien ook wel een idee.
het is in 90% [smoes] van de gevallen een technisch mankement,dat er een extra vlucht tussendoor was hoor je nooit,dit gebeurd meer dan men denkt,nu is er een bedrijf in Nederland die dat kan natrekken,vraag het adres aan de Radar redactie

palmpie

Ongelezen bericht door palmpie »

http://www.arag.nl/particulier/navigato ... geld-terug

Voor een ieder die hier wat aan heeft, succes!!!!

Genever

Ongelezen bericht door Genever »

Het is 5 jaar geleden dus jammer genoeg verjaard. Vlucht HV378 van Hurghada (Egypte) naar AMS had een vertraging van 26 uur!!! We kregen op Schiphol een bosje tulpen en op een klachtenbrief werd niet gereageerd.

rrosiek

Ongelezen bericht door rrosiek »

Ik in July ook een vertraging gehad op een Transavia vlucht van ruim 3 uur. Ik had Transavia een brief had geschreven voor een vergoeding vanwege de vertraging, maar men schrijft terug met de volgende mededeling: You have requested compensation because your flight was delayed. We will not honour your request because article 6 of EG Regulation 261/2004 determines that there is no right to compensation in the case of a delay. We will remain standing our ground regarding to compensation for delayed flights.

Gesloten