Hallo,
Op 29 juli heb ik een vlucht bij Transavia geboekt voor heenvlucht 31 augustus en terugvlucht 5 september. De heenvlucht is door Transavia zelf op 4 augsutus geannuleerd door personele problemen. In de mail staat dat ik kosteloos voor maart 2023 een vlucht kan boeken of geld terug kan vragen.
De klantenservice is onbereikbaar en wordt geadviseerd om wijzigingen online te doen. Prima dacht ik dan wijzig ik het daar wel.
Toch moest ik 116 Euro extra betalen voor een alternatieve vlucht. Dit heb ik gedaan in de wetenschap dat ik dit bij Transavia zou kunnen declareren.
Transavia wil mij de extra gemaakt kosten niet vergoeden omdat zij de vlucht geannuleerd hebben twee weken voor vertrek. Ik heb het verzoek tot vergoeding nu twee keer ingediend en de derde loopt nu.
Zijn er meer forum leden met dezelfde ervaring? Ik hoor het graag. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat Transavia zo kan annuleren en eigenlijk maar hopen dat consumenten hun geld terug vragen. Een alternatief wordt niet geboden laat staan coulance met de vergoeding.
Via de klantenservice verwijzen ze je enkel naar het klachtenformulier en dat is het. En dan maar hopen dat de storm voorbij gaat.
Ik hoor graag jullie ervarigen want die 116 Euro kom ik wel overheen. Echter de manier waarop Transavia je wel laat boeken, dan een vlucht cancelt en met geen alternatief komt buiten geld terug vind ik idioot.
Een fijne dag allemaal nog!
Mart
Transavia vergoedt geannuleerde vluchten niet
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 sep 2022 17:26
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Transavia vergoedt geannuleerde vluchten niet
Helaas...wanneer ze dit inderdaad meer dan 2 weken van te voren doen dan hoeven ze u niet te compenseren.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Transavia vergoedt geannuleerde vluchten niet
Mmmm kom toch even terug op m'n vorige bericht....u heeft geen recht op aanvullende vergoedingen maar de hogere ticketkosten zouden ze volgens mij wél moeten voldoen.