LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Travel Safe Holidays (TSH)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ria scheele-raas
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:30

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door ria scheele-raas »

Wat een toestand toch hè,steeds weer mensen,die toch weer geld kwijt
zijn.
Eigenlijk zou Radar daar weer eens aandacht aan moeten geven,om iedereen toch weer te waarschuwen voor deze lui.
Mijn man had gezegd tegen de heer die hiervoor belde, dat ze
gesignaleerd stonden bij de TV als oplichters!
Niets meer van hun gehoord en ook niets opgestuurd gekregen!
Jammer dat het voor jullie ook weer fout is afgelopen.

Sterkte!
Ria

Fischerie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2009 22:00

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door Fischerie »

Wie kan me helpen,

In een eerder stadium heb ik een bericht gekregen van een Engels incassobureau om alsnog (afgelopen 3 of 4 jaar geen lidmaatschap betaald) toch geld aan hen over te maken. Ergens op dit forum staat dat je dit absoluut niet moet doen!

Afgelopen week een bericht gekregen van een Nederlands incasso bureau (incasso partners Nederland uit Leiden) om nu toch maar eens te gaan betalen.

Wie kan me helpen, wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

RS.

AsVb
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2010 15:52

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door AsVb »

Wellicht krijgen vele timesharing eigenaars een telefoontje met de mededeling dat hun aandeel in een timeshare/vakantieclub overgekocht wil worden. Vaak beweren ze zelfs al dat er een koper is gevonden. Dan vraagt men om reeds kosten te betalen voor de moeite die de firma heeft gedaan om een koper te vinden, vaak rond de 1500euro. In laatste instantie wordt u dan uitgenodigd om 'op hun kosten' naar de plaats van verkoop te komen, meestal in Spanje of waar uw club gelegen was. Eenmaal aangekomen blijkt de verkoop, meestal aan een 'plaatselijk reisbureau', niet zijn door gegaan omwille van vage redenen. Dan wordt u aangesproken door een nieuwe firma die op zoek zal gaan naar een koper. Bijvoorbeeld ITRA is zo ene verkoper. Maar: u zal uw geld pas na enkele jaren zien en u moet eerst registratie/administratie/notariskosten betalen.

Herkent u deze situatie? Ik heb mij grondig ingelicht bij het Europese Consumentencenter, de Belgische Federale overheidsdienst Economie en ben zelf laatstejaarsstudent rechten en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Van een timeshare-overeenkomst geraak je nooit meer af! Tot wanneer de afgesproken termijn van meestal 50 jaar is verlopen.
Herverkoop is niet mogelijk en echt ALLE organisaties zijn corrupt! Vertrouw niemand.
Het enige advies dat ik kan geven: betaal niets meer. Ook geen jaarlijkse onderhoudsbijdragen. Er heeft tot nu toe nog nooit een timesharingfirma een claim voor de rechtbank gebracht tegenover een particulier die niet betaald. Wat ook heel logisch is: ze zijn immers zelf corrupt en zouden van een rechter nooit gelijk krijgen, integendeel. Daarenboven veranderen deze organisaties steeds van naam, ze worden voortdurend overgenomen, waardoor niemand nog weet hoe de vork nu juist in de steel zit.

Gesloten