LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vliegtuig

Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door vliegtuig »

Bent u ook in zee gegaan met deze organisaties.
Zij noemen zich een nieuwe reisbureauorganisatie.
Je wordt uitgenodigd voor een presentatie waar zij een produkt verkopen (gebruik van vakantie-accommodaties door de hele wereld)(Club La Costa) waaraan financieele consequenties zitten. Via V.d.Vliert Group BV, die wordt ingeschakeld om te financieren, blijkt dat het om een vorm van lease gaat. Dit wordt je niet vertelt. Je betaald een bedrag, dat binnen een maand wordt teruggestort(is dus niet zo). Meneer v.d. Vliert staat op je stoep
en die verteld een heel ander verhaal.
Bent u ook belazerd, neem dan kontakt met ons op.
Wij zijn momenteel in een juridische zaak verwikkelt met deze Traveljet en Continental Jet Holidays. Zij opereren vanuit Schiphol en vanuit Rotterdam.
U kunt reageren via [email protected]

BenJeBelazerd

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door BenJeBelazerd »

Hierbij reageer ik op je oproep wie door TVS belazerd is.

Zelf ben ik in de zomer in zee gegaan met deze organisatie. Op zich ging alles goed totdat ik de eerste (verplichte)vakantie ging boeken. Toen bleek dat hun beschikbaarheid erg beperkt is. Ivm kinderen ben ik verplicht om in de schoolvakanties te gaan. Uiteindelijk ben ik met de kerst ipv najaar naar spanje gegaan ipv de Can. eilanden wat we in eerste instantie wilden.
Over de vakantie zelf geen klachten, goed verzorgt best wel luxe en op prettig ontvangen enz. Daar geen probleem over.

Omdat de accomedaties met ClubLaCosta beperkt is, kan je ook boeken met RCI. Alleen, en dit is het vernieuwende van dit concept, er is tot op heden nooit beschikbaarheid. Dus je kan wel boeken, je kan alleen niet met vakanties. Dit is toch wel vernieuwend niet?

Ondertussen tikken de 34 maanden door. Het begint al dat je pas kan boeken als je de premium week achter de rug hebt. En deze kan je pas boeken als je ruim van te voren reserveert. Voordat de tweede vakantie een feit is ben je bijna 12 maanden verder.

In die zin ben ik dus belazerd. Het zal duidelijk zijn dat ik er behoorlijk spijt van heb en ik weet ook niet in hoeverre dit juridisch is aan te vechten. Tenslotte staat in je contract dat alles kan als er beschikbaarheid is. Alleen er is nooit beschikbaarheid. Mi. is dit dwaling, onjuiste weergave, maar in hoeverre een rechter dit ook vindt, weet ik niet.

Groetjes, BjB

A en T

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door A en T »

hallo meneer BjB
Fijn om een reactie te ontvangen. Ik begrijp dat de accommodaties die in de dikke catalogus aangeboden worden, moeilijk te boeken zijn. Dat hebben wij al eerder vernomen.
Ons verhaal.
Na een telefonisch spelletje vernamen wij dat we een week vakantie gewonnen hadden. Aangezien wij enorm kunnen genieten van andere landen/culturen, kan men ons geen groter plezier doen dan met een dergelijke prijs.
Of we de volgende dag naar Triport 1 op Schiphol konden komen voor een presentatie van het product Travel Jet Vakantion Shop. Aangezien wij dicht bij Schiphol wonen, was dit voor ons geen bezwaar.
Er werd aan ons een zeer wervend verhaal verteld door ene mevr. de Vries (laat ik haar nooit tegenkomen) over vakantieaccommodaties over de hele wereld die Travel Jet Vacation Shop i.s.m. Club La Costa voor 6 weken gebruik (over 3 jaar verdeeld) aanbiedt.
Er wij zijn er ingetrapt om een overeenkomst te tekenen voor een bedrag van (toen nog guldens) 9340,--. Dit bedrag zou binnen een maand weer teruggestort worden. We kwamen overeen dat door ons 36 maanden lang een bedrag van 163,-- gulden gestort zou worden die door een financieringsbedrijf, in onze situatie VdVliert Group bv, Hoofddorp, hoofdkantoor te Veenendaal, belegd zou worden. Op deze manier zouden wij dan de inleg kunnen terugverdienen.
Wat schetst onze verbazing. Meneer VdVliert kwam met een heel ander verhaal. Het kwam erop neer dat we een kontrakt van 7000,-- euro en een van 11.000,-- euro moesten tekenen en van dat terugstorten van die 9340,-- geen sprake was. Er werd een opmerking geplaatst dat Traveljet niets begreep van de financieele kant van de zaak.
Het werd een soort leasecontructie dus. Gelukkig hebben wij deze kontrakten niet getekend. Wij hebben uiteraard direkt gereageerd naar Traveljet, maar er staat zeer sniekie in het kontrakt dat financiering los staat van de overeenkomst.
Middels een aangetekend schrijven hebben wij om ontbinding van de overeenkomst gevraagd. Niet gelukt.
Toen zijn wij juridische stappen gaan ondernemen omdat wij vinden dat er onder dwaling aan ons een produkt is verkocht en in groepsverband, wat via de colportagewet verboden is.
Inmiddels zijn we anderhalfjaar verder, en de rechter moet nu beslissen of de colportagewet van toepassing. is.
We hebben gelukkig enige personen ervan kunnen weerhouden naar de bijeenkomsten te gaan d.m.v. een advertentie die we geplaatst hadden in een plaatstelijke courant met als onderwerp "Bent u ook belazerd door Travel Jet Vakation Shop.
Via de kamer van koophandel zijn we erachter gekomen dat deze Traveljet al onder diverse andere namen heeft gewerkt. Momenteel zijn ze ook aktief in Rotterdam onder de naam
Jetholid Continental Jet Holidays.
Zo dit is ons verhaal. Wil je nog meer weten, reageer dan ajb.
Groet A en T

gelukkige prijswinnaar

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door gelukkige prijswinnaar »

W A A R S C H U W I N G !! ! ! !

Ook wij zijn vorig jaar benadert door THE VACATION STORE en ook wij hadden een gratis vakantie van een week in Spanje/canarische eilanden gewonnen, mits we een presentatie op schiphol kwamen bijwonen!
Dit hebben we braaf gedaan, presentatie aangehoort, erg mooi, maar er toen niet op ingegaan.Onze gratis vakantie in Spanje, CLUB MIRA FLORES, hebben we inmiddels ook gehad. Ten eerste kost deze week je 85,00 euro boekingskosten, dan volgt er een dure vliegreis en autohuur, en dan probeert men je ook nog eens op te lichten !! Bij ons ging het als volgt: als je de vakantie week accepteert moet je op je vakantie adres wel nog eens een presentatie van 90 minuten bij wonen. Ach, wat is 90 minuten op een hele week! Nou dag, dat werd een HELE dag!! En wij, toch twee hele nuchtere mensen van "dat gebeurt ons
niet "zijn er door de mooie verhalen, prachtige foto's, aanbiedingen, schitterende huizen, aanbieding van een beter appartement(waar we in zaten was echt armoedig) prachtig financieel verhaal enzv.enzv. ingestonken!!!!!! Mede kwam dit doordat we echt helemaal duf waren en door de toezegging van: zodra jullie in Nederland zijn heb je 10 dagen de tijd om alles na te laten kijken en uit te laten zoeken(staat ook op papier) en dan kun je er alsnog van af zien. Echter we moesten wel direct een aanbetaling van bijna 3000,00 euro doen!!! Zo stom!!!!!
Maar door bepaalde reacties, opmerkingen en ook nog eens een etentje begon het belletje steeds harder te rinkelen. 's Avonds zijn we meteen aan het lezen gegaan en werden al beroerder. Nog in diezelfde week hebben we geprobeert te annuleren, en dan komen de hufters met hun ware smoelwerken naar voren!!!! Wij zijn de rest v.d. week bezig geweest om te informeren en te regelen en met een enorm gevoel van...... naar huis gegaan. Vanuit Nederland weer aan het annuleren gegaan en Interpay geraadpleegt. Nog vier weken lang zijn we lastig gevallen door de club en toen ..........werd het rustig.
Dankzij Interpay(mastercard) hebben wij ons geld terug!!!!!
Dat het niet bij iedereen goed afloopt hebben we al eerder gelezen, ons advies: GA NIET OP TELEFOONTJES/PRESENTATIES VAN GEWONNEN REIZEN IN !!!!!!!!!!

WEIDEVOGEL

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door WEIDEVOGEL »

Oh, meneer gelukkige prijswinnaar, wat ben ik blij dat er weer een negatieve reactie komt op dit soort praktijken van deze louche bedrijven. Ik reageer op iedere TVSers of VHSers of CJHollidys enz en vertel mijn story. Hoe het werkelijk in elkaar zit. Over het belazeren van mensen die na een wervend verhaal er stom genoeg in trappen op al de leugens.
Zegt het voort zegt het voor.

Trekvogel

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Trekvogel »

Ik ga al jááááááren met hun op vakantie en nooit geen problemen tegen gekomen.

AadM

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door AadM »

Het zijn niet de vakanties, maar de wijze waarop men deze probeert te verkopen, waar het probleem zit.

Wij hebben probleemloos de 6 weken + 1 gratis week kunnen opmaken binnen de gestelde periode. De Club La Costa ressorts is niets op aan te merken. Uitstekende kwaliteit.

AadM

querida

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door querida »

Ook wij zijn deze week gebeld door de Vacation Store.
Wij kregen de mededeling dat wij een gratis vakantie krijgen wanneer we deelnemen aan een presentatie in Breda van ca. 90min.
Wij zijn hierop ingegaan want eerlijk gezegd, vakantie daar zijn we wel aan toe en die 90min. dat houden we vol.
Dus volgende week zondag vertrekken wij naar Breda.
Zijn er mensen die ons willen waarschuwen of anderzins vinden dat wij iets moeten weten of ergens rekening mee moeten houden dan horen wij dat erg graag via [email protected]
Overigens zijn wij vrij nuchtere mensen die natuurlijk niets, helemaal niets zullen ondertekenen maar we willen wel graag "gratis" op vakantie.

Gast

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Gast »

Nuchtere mensen zullen NOOIT denken dat zoiets als gratis vakantie bestaat!

eliane

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door eliane »

'voor niets gaat de zon op' en dat is dan ook het enige.
Houd dat altijd in je achter hoofd, het zit in de menselijke aard om altijd iets te doen dat wat oplevert.
Ik ken iemand die ooit bij time-sharing heeft gwerkt op Tenerife (daar is de eerste ellende begonnen, zo'n 20 jaar geleden) en daar moest je scoren, deed je dat niet moest je op t eerste t beste vliegtuig naar huis op eigen kosten.
Dus die mensen moeten jou overhalen, maakt niet uit waarmee.
Ik vind t schofterig hoe ze te werk gaan maar er zijn nog altijd mensen die er intrappen terwijl er toch al een jaar of 20 tegen gewaarschuwd wordt en dat begrijp ik dus niet!

suus

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door suus »

Hallo querida,

Als ik jou was zou ik absoluut niet gaan, zonde van je tijd en het gaat je absoluut geld kosten!!!!!!!
Ook die gratis week!!!

Wij hebben het contract wel gekocht waar ik echt spijt van heb, ik doe dit nooooit meer!!!!!!!!!

En zeker met kinderen en als je in het hoogseizoen moet is het bijna niet te doen, alles zit vol!!

Het is misschien leuk als je met z'n tweetjes bent en op vakantie kan gaan wanneer je maar wilt en over de hele wereld dan kan het aantrekkelijk zijn.

Succes ermee!!!

vakantieganger

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door vakantieganger »

Ook wij zijn er in gestonken! Na een prachtig verhaal bij TVS werd ons beloofd dat we de hele wereld konden rond reizen en konden kiezen uit een breed aanbod van minimaal 4 sterren resorts. Tot nu toe hebben we (in het hoogseizoen) één week kunnen opmaken.
Ook wij zijn daar "lastig gevallen"door mensen die een zelfde soort organisatie vertegenwoordigden maar die veel meer mogelijkheden bood dan TVS natuurlijk tegen betaling van.. zij zouden er dan voor zorgen dat het contract met TVS werd afgekocht! Erg vreemd allemaal, we zijn er dan ook niet op ingegaan integenstelling tot vele medereisgenoten. Onze accomodatie voldeet ook niet aan het 4 sterren criterium, het was goed maar van 4 sterren hadden we toch iets meer verwacht. Na terugkomst (augustus) wilden we gelijk iets gaan boeken voor de kerst vakantie. Maar na veel heen en weer ge-email bleek er niets beschikbaar te zijn. Wij hebben echt het gevoel dat we flink in de maling zijn genomen en vragen ons af of hier iets tegen te doen is.

MichelleF
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2004 14:54

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door MichelleF »

Typisch nederlands om alleen te horen wat je wilt horen, mijn collega's en ik vertellen u niet dat u een gratis vakantie heeft gewonnen, u heeft een gratis VERBLIJF gewonnen...

Ik zou nog eens verder zoeken op het internet naar mensen die met the vacationstore op vakantie zijn geweest het is een goede reisorganisatie ( vinden mijn schoonouders!)

succes ermee!

Aat

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Aat »

Oh, dus Michelle jij werkt dus op DAT callcenter? En waar moeten we lezen dan over die mensen die wel jullie product hebben gekocht en er blij mee zijn? Ik zie het nergens. Het zijn allemaal negatieve berichten waarover ik lees!

Wij hebben op Gran Canaria ooit zo,n bijeenkomst meegemaakt, maar alleen omdat we nieuwsgierig waren.

Gast

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Gast »

wij hebben dit produkt gekocht en zijn er heel blij mee. :roll:

Gast

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Gast »

Okè dan. Dan ie er toch wel iemand blij en dat ben jij! Verder ook niemand zo te zien, of jij moet hier weer gaan posten! Blijf vooral blij!

Debster

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Debster »

Pjew :shock: Kantje boord! Bijna was ik deze avond met mijn vriend naar de presentatie gegaan. Na het lezen van al deze berichten doen we dat maar niet. Schaam me er wel voor. :oops: Het was ook te mooi om waar te zijn. Wie weet waar we bij die presentatie(s) vervolgens in waren gestonken. Kennelijk hebben we een beschermengeltje want al eerder waren we bijna naar zo'n TVS presentatie gegaan. Een vriendin van ons had begin dit jaar gesproken met TVS. Bleek later dat zij op de afgesproken datum niet konden en of wij wilden gaan want 'het was anders zonde om te laten lopen' - kucht - Wij konden vervolgens gelukkig niet omdat er wat was tussengekomen :D We hadden vervolgens de uitnodigingsbrief aan andere vrienden gegeven die weer niet zijn gegaan omdat een andere afspraak die dag uitliep. Toen ik vervolgens zelf werd gebeld 3 weken geleden dacht ik (lekker naief) nu grijp ik m'n kans! Ik had met de telefoniste dus afgesproken voor vanavond. Ze zouden nog een routeschets sturen per post - ik stond al bij de brievenbus te wachten - Niets kwam (gelukkig). Gister belde weer iemand van TVS of we nog van plan waren te gaan. Ik zei dus dat ik niet wist waar we moesten zijn. Zij vertelde dat ze het wel telefonisch kon uitleggen en anders een mailtje kon sturen. Ik wilde dus liever de e-mail, die ze direct zou versturen. Echter niets ontvangen en daarom was ik nu het internet opgegaan om te kijken of ik een telefoonnummer van TVS kon vinden zodat we alsnog konden gaan (kan je nagaan!). Plus gister had ik zo'n idee dat die telefoniste niet mijn mail-adres aan het noteren was. Ik drong er nog op aan dat ze het nogmaals voor me spelde. Ze bleek het de eerste keer dus ook niet te hebben genoteerd en wat was ik blij dat ze nu wel mijn mailadres had - right- :roll: Anyway om een lang verhaal af te ronden. Ons verhaal eindigt met een Happy End gelukkig dankzij dit forum en een erg waakzaam beschermengeltje.... Hmmm ze zullen ongetwijfeld weer bellen van TVS. Waar waren jullie? Wat zal ik eens zeggen.... hmmm :twisted:

Gast

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Gast »

Je zegt gewoon, dat je hier op het forum was :D en dat hun dat ook eens moeten/willen doen. Kunnen ze even meelezen!

Gast

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Gast »

Beste mensen,

Ik ben net gebeld door ene Jasmijn Wildenberg van Vacation Store (callcenter in Tilburg) en ik dacht 'dat riekt naar onraad' ! Je gegevens worden bij KPN opgekocht. Meteen op internet gekeken en ik kwam hier terecht. Nooit doen dus, ik ben al allergisch voor telefonische verkoop, maar reizen is mijn thema dus gesprek aangegaan. Morgen word ik teruggebeld (je kunt hen zelf natuurlijk niet bereiken) en dan ' vriendelijk' goodbye zeggen....

Hoop dat anderen niet zo gek zijn om naar een presentatie te gaan!!

MichelleF
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2004 14:54

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door MichelleF »

Ik moet eerlijk zeggen dat de negatieve reacties altijd van mensen komen die van ons gehoord hebben, ze hebben zelf geen ervaring met ons reisbureau.

De negatieve mensen zijn nog nooit bij onze informatie avond geweest en hebben naar mijn idee nog nooit een voet bij ons over de drempel gezet!

Zodra je iemand gevonden hebt die een negatieve ervaring heeft neergezet op het internet en die ook daadwerkelijk bij ons geweest is hoor ik het graag van je dan kan ik dit melden bij mijn supervisor die er dan hoogstwaarschijnlijk wel iets mee kan doen!

Groetjes michelle

Gesloten