LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TUI Reisbureau

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
megico
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2005 12:20

TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door megico »

Een warme douche zou ik zeggen voor World of TUI reisbureau. Onlangs voor het eerst een grote reis via het internet geboekt via TUI reisbureau online. Ondanks dat de prijs die stond vermeld op de site niet de werkelijke prijs bleek te zijn, het betrof een aanbieding met een reisdatum met vertrek op een zaterdag, werd de zaterdagtoeslag alsnog aangerekend. Hierop protest aangetekend en met veel vijven en zessen werd een deel van het bedrag afgetrokken. Maar de wijze waarop je te woord wordt gestaan is voor mij ONVOORSTELBAAR GOED! Op al je vragen krijg je een normaal antwoord! En dat IS NIET EVIDENT OP HET INTERNET EN DAARBUITEN. Alle papieren waren op tijd binnen en het afrekenen is ook allemaal voorspoedig en correct verlopen. Wij hadden comfort class geboekt en namen duikuitrusting mee en dit stond niet vermeld op de bevestiging. Geen probleem, wij passen het aan en u ontvangt een nieuwe bevestiging. (Wij hebben in het verleden hier veel problemen mee gehad omdat de reisorganisatie waar we toen geboekt hadden dit niet in de stukken had gezet en wilde zetten. Dat zou allemaal wel goed komen, niet dus.) Hier geen problemen. En nu de reis. Geweldig. We kwamen op het vliegveld aan helemaal gespannen want we hadden wat overgewicht aan bagage, hetgeen tot nu toe bij al onze reizen wel een probleem vormde, en tot forse bijbetalingen leidde. NU: PERSONEEL INCHECKBALIE: Wees RELAXED je hebt vakantie. Wij bij ARKE FLY DOEN NIET MOEILIJK! ARKE FLY BEDANKT JULLIE ZIJN DE EERSTEN DIE ONS RELAXED OP VAKANTIE HEBBEN DOEN GAAN!! Op de heenreis deed de crew 'correct' zijn ding, maar de terugweg SUPER!!!!! AARDIG!!!!!!! EN CORRECT EN NIET TE VERGETEN EEN ECHT TEAM ONDANKS DAT VERSCHILLENDE NOG NOOIT MET ELKAAR HADDEN GEVLOGEN (Bedankt boardcrew van TFL332) Terug hadden we een grote majakalender (84cm) om mee te nemen. Keurig netjes overgekomen, geen probleem hoor mijnheer we doen het bij de bagage van de crew, super! Dan de vakantie zelf. RIU PALACE LAS AMERICAS, prachtig hotel, AANRADER als je van amerikanen houdt tenminste, want daarvan stikt het er. Prima kamer, prima eten en alle drankjes en eten inclusive! De animatie was ook perfect. Niet van die drammers als je eens niet mee wilt doen, dat ze aan je blijven trekken. Normaal en correct. De drankjes en bediening van Can en Cun (2 barretjes bij het water) waren niet OK, ook niet na herhaaldelijk aangeven aan de leiding, dat is jammer. De watersportafdeling vond ik slecht. Arrogant naar de gasten. Een houding van: "Je komt toch wel omdat het alternatief een hoop rompslomp voor jou met zich meebrengt". Daar zijn we dus niet op ingegaan dan maar rompslomp. Een prima duikbasis elders opgezocht, met een nederlands sprekende dame achter de balie, wel makkelijk (Gonneke bedankt).

Al met al geweldige vakantie gehad, maar we zullen zeker in de toekomst kijken bij World of TUI reisbureau!
Laatst gewijzigd door megico op 13 jun 2005 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Har

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door Har »

Een tevreden klant is mee genomen

Leonora
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:23

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door Leonora »

Ik ga helemaal met je mee, mijn ervaringen met Tui zijn ook heel erg goed. De mensen zijn daar heel goed opgeleid en doen echt hun best voor je om alles vlekkeloos te laten verlopen.

Ook mijn duim gaat op voor Tui! :D

mvg

Leonora

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Is dat niet het werk van de reisbureau's om alles in het werk te stellen u tevreden te stellen?

FIjne reis! :wink:

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door Sann »

Har
Geplaatst op: 13 Jun 2005 12:51 Onderwerp:



Een tevreden klant is mee genomen

Eigenaar van of belanghebbende bij world of TUI?

Har

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door Har »

Nee hoor, maar positievo denken is ook niet verkeerd.

Biancaatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2005 11:42

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door Biancaatje »

ik heb juist een slechte ervaring met tui
ik heb laatst een vakantie geboekt (ook via internet)
die je dan op het reisbureau moet betalen
toen ik daar kwam hadden beide adviseuses geen idee hoe dat moest
na wat gezucht en onbeschofte opmerkingen werd er naar het hoofdkantoor gebeld


het is goed gekomen, maar vraag me niet hoe
en het woord klantvriendelijkheid kennen ze niet

megico
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2005 12:20

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door megico »

Hoi Bianca,

Heel erg jammer te horen dat je zo'n ervaring hebt, terwijl de mijne zo contra is. Mail eens naar [email protected] met je verhaal dan kunnen ze dit onderzoeken en eventueel maatregelen en/of verbeteringen aanbrengen opdat zo iets niet weer gebeurt, Over je vraag betreffende comfort class het volgende: je hebt zo'n 8cm extra ruimte. IDEAAL lijkt weinig he 8cm maar is op een lange vlucht bijne onontbeerlijk! Daarnaast zijn er nog een aantal andere kleine voordelen zoals 5kg per persoon extra bagage, gratis hoofdtelefoon voor in het vliegtuig ed. Ik raad je aan de volgende keer per creditcard, als je deze hebt tenminste, te betalen. Geef niet op probeer het nog eens met TUI, ik denk dat je de zeldzame 'rotte appels' hebt getroffen. Ik heb 4 of 5 verschillende personen aan de lijn gehad en diverse gemailed maar allemaal even goed en correct. Neem mijn tip aan en mail naar het bovenstaande e-mail adres met je probleem. Verwijs ook naar dit forum daar zijn ze extra gevoelig voor!! Laat je weten of je dit doet en wat hun reactie is??

groetjes

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: TUI Reisbureau

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Mijn ervaring is ook niet goed. Ik wilde iets via internet boeken, maar omdat ik zowel een 1persoons als een 2persoonskamer wilde moest ik contact opnemen met het call center en namen zij de boeking over. Het ging helemaal fout met de annulerings verzekering die uitsluitend was voor de 1persoonskamer. Weer terug bellen alla duur tarief, wachten op juiste nota's. Ik heb geen excuus gehoord, het werd alleen maar stil aan de andere kant van de lijn. Geef mij maar de computer, i.p.v. een call center agent. Dan weet ik zeker dat het goed gaat.

Gesloten