LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door edkamuna »

Ik heb gisteren een reis geboekt naar Turkije en kreeg vandaag een bevestiging en een factuur gekregen om de reis te betalen.
Dit zie ik niet meer zo zitten en ik ga niet betalen!
Sunplus blijkt telefonisch niet bereikbaar terwijl de voice mail verteld 24 uur per dag bereikbaar te zijn, ben al 2 dagen bezig iemand te spreken!
Ik hoor negatieve verhalen over Fly air vluchten gaan niet of zijn meer dan 24uur vertraagd.
Heel veel mensen konden de afgelopen week naar huis er was geen vlucht,dus geen vakantie.
Ik heb al 3 mails gestuurd of Sunplus wel mijn boeking kan waarmaken gezien de problemen die er zijn met de vluchtmaatschappij Fly Air.
Nog steeds geen reactie gekregen op mijn mails.
Fly Air komt zijn betalingplicht niet na op vliegvelden en wordt daarom geweigert!
Wie heeft nog meer een ervaring met Sunplus en vind het ook wel erg vreemd dat ze nu sinds 2 dagen niet meer bereikbaar zijn!

Ik zal wel gek zijn om te betalen zonder enige bevestiging en antwoorden op mijn vragen!
Ze zijn wel S.G.R maar geen ANVR aangesloten.

Kan iemand mij advies geven? ben ik nu verplicht om de reis te betalen?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

kijk hier maar eens naar



Vluchten Fly Air geannuleerd wegens schulden verkeersleiding

27-05-2007

ISTANBUL – Alle vluchten van het Turkse Fly Air naar Europa zijn voorlopig geannuleerd, zo melden Turkse media. De chartermaatschappij heeft zoveel schulden bij de Europese luchtverkeersleiding dat overkoepelende organisatie Eurocontrol besloten heeft de maatschappij geen toegang meer te verlenen tot het Europese luchtruim. Fly Air voert in opdracht van touroperators vluchten uit naar Nederland met Airbus A300’s en Boeing 737’s.

Later meer.

maar ik ga er wel van uit dat uw omgeboekt word naar een ander vliegtuig laat het mijn even weten
en verder sterkte

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Zarine »

U heeft een boeking gemaakt, en daar zit u in principe aan vast.

Waar haalt u de connectie Sunplus - Fly Air vandaan? Is dat de charter waarop u geboekt bent? In principe zijn ze verplicht vervangend vervoer te regelen mocht Fly Air de vlucht niet kunnen uitvoeren.

Raar dat u ze niet kunt bereiken. Ook de website van hun juridische naam ligt down (www.tosytravel.com).

Hangt er een beetje vanaf wanneer u vertrekt, maar ik zou idd afwachten voordat u betaalt.

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door edkamuna »

Ik weet dat bijna alle vluchten vol zijn, ben bij oad reizen geweest voordat ik boekte bij Sunplus.
Ik kon genoeg hotels krijgen als er maar een vlucht bij gevonden kon worden.
Transavia zit zo goed als vol,alleen martinair vliegt nog maar dan voor veel duurder.
Er zijn nauwelijks vluchten meer rond 31 juli, dit is mijn vertrek datum.
Daarom was ik zo blij dat sunplus deze nog wel had!!!

Wie vertrekt er nog meer 31 juli met AIR FLY? laat het mij weten dan kunnen we elkaar op de hoogte houden!

christiaanbal
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2007 09:46

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door christiaanbal »

hallo allemaal ben net terug ui turkeij goede vakantie gehad maar je word bedrogen met corendonair eerste vertrek zou zijn om 15.45 maar die heeft nooit bestaan dus hoorden wij in hotel vertraing tot 22.45 dat was ook onmogelijk want er was ook geen toestel maar dan houden ze je aan het lijntje vertrek nu 00.30 gaat lekker met twee kinderen het werd uit eindelijk 1.30 kapot bij aankomst conclusie zij weten dat het viegtuig pas rond 1.00 kan vertrekken als je boekt maar denken we lossen dit op door steeds andere vertrektijden te geven zodat mensen er in trappen.het lijkt me strek dat hier niets aan gedaan kan worden dit is bedrog je komt ook voor veel extra kosten te staan zoals hotel eten op vliegveld super duur en vervoer nederland regelen alles zo 200 euro 7% extra dus boek nooit corendon in ieder geval.

wat fly betreft een keer gedaan maar nooit meer binnen in het toestel lijkt op een suana stoelen stuk piloot rond de 70 jaar viel als een baksteen naar beneden en iedereen kotsen leek wel een film hahaha[/b]

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door edkamuna »

Dit is toch niet normaal meer en dat kan allemaal in Nederland.
Er moet hier echt iets aan gebeuren, het lijkt wel Turkse mafia praktijken!
Ik ben vaker met Turkse Onur air Isanboel airline gevlogen en alles verliep altijd prima.
Wat is er toch aan de hand,deze zomer veel gezinnen gedupeert en moeten weer lang wachten want die zitten aan de schoolvakanties vast.
Bij welke reisorganisatie heeft u geboekt! Hoe hebben ze dit afgehandeld voor u gemaakte kosten.

bettinahoeks
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2007 19:07

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door bettinahoeks »

Ook ik heb samen met mijn vriend een vakantie via Sunplus geboekt, en ook wij vliegen met Fly air... zoals het nu staat op 31 juli.
Wat mij net opviel toen ik de site van Sunplus bekeek is dat alle vluchten van Fly air verwijderd zijn en alleen de vluchten van Pegasus airlines er nog op staan. Vorige week heb ik contact gehad met o.a. de Rechtswinkel, de SGR, en de ANVR maar niemand kan je helpen over hoe te handelen. Het 'voordeel' is dat Sunplus bij de SGR aangesloten is, dus financieel sta je dan wat sterker maar het nadeel is dat ze dus niet bij de ANVR aangesloten zijn.

Vorige week heb ik ook een aantal keren contact (na lang en veel proberen) gehad met Sunplus of het mogelijk was om de vlucht om te boeken naar Pegasus airlines, maar toen werd verteld dat dit niet mogelijk was. In een later gesprek werd mij door een medewerkster verteld dat zij wilden stoppen met Fly air, maar dat daar op dat moment nog iets over bekend was. 2 dagen later belde ik weer met Sunplus of er inmiddels wel wat bekend was?! De medewerkster toen verklaarde me bijna voor gek en vroeg hoe ik aan die informatie kwam en dat daar niets van waar was en zij dus gewoon doorgingen met Fly air...
Erg collegiaal.....

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

ik wens uw heel veel sterkte lees dit maar eens

off kijk ook eens op www.tubulentie.nl



Vrijdags zouden we vertrekken, woensdagavond ontvingen we bericht van reisburo. Vlucht is gecanceld, later bericht vlucht gaat toch door is samengevoegd met vlucht naar Kayeseri. Vertrek 9.15 uur. Ben toen maar eens gaan googlen en kwam hier terecht. Donderdagavond al vertraging vertrek half 1. Dit was op vrijdagochtend nog steeds zo. Op schiphol aangekomen verplaatst naar 19.00 uur. Bij de infobalie gaven ze ons 10% kans dat de vlucht überhaupt zou gaan. Het is chaos bij flyair. Hebben eigenlijk 7 toestellen maar vliegen maar met 1. Als er nog geen bericht van flyair komt dat het vliegtuig onderweg is krijg je geen incheckbalie dus moet je wachten in de vertrekhal. Met een baby van 6 maanden niet echt handig. Reisburo gebeld en die beloofde dat we ons geld terugkregen als er nog een vertraging kwam. Ja hoor 20.30 uur. Bij het reisburo omgeboekt en vliegen nu dinsdag met Pegasus. De vlucht nog in de gaten gehouden, doorgegeven tijden werden 21.30 uur, 22.00 uur en 22.30 uur. Uiteindelijk weten we niet of hij nog vertrokken is. 2 meldingen op de schipholsite. Eerste is vertrokken 00.09 uur andere is canceled. Ben blij dat we niet meegegaan zijn, want hoe en wanneer we terug zouden komen. Geen idee!

bettinahoeks
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2007 19:07

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door bettinahoeks »

Gelukkig heb ik vandaag bij Sunplus mijn boeking kunnen annuleren!
Dit ging niet van harte, de telefoniste wees me erop dat ik vast zat aan de algemene voorwaarden en er dus kosten aan verbonden waren.
Nadat ik haar duidelijk had gemaakt dat ik op de hoogte was dat er meerdere mensen hun boeking kosteloos hadden geannuleerd. Deed ze geen moeite meer en annuleerde ze onze boeking!
Straks ga ik gelijk naar het reisbureau om een reis te boeken!

Succes en sterkte aan alle anderen die aan Sunplus en Air fly overgeleverd zijn

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Hebben eigenlijk 7 toestellen maar vliegen maar met 1
Fly Air vliegt met 2 eigen toestellen (Airbus 300, gem. leeftijd 23 jaar) en huren geregeld capaciteit in.
Hebben recentelijk ook een griekse 747 ingehuurd maar dat is helemaal uit de klauwen gelopen in Brussel (ontruiming door de MP).

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door edkamuna »

Ik heb ook mijn boekeing geannuleerd bij sunplus, hier deden ze niet moeilijk over omdat ze allang blij zijn.Zij weten ook wel dat ze voor een ander vliegtuig moeten zorgen omdat Fly AIR NIET VLIEGT.
Ik heb nu bij tourplan beboekt en ben in afwachting of deze reis nog beschikbaar is.We gaan dan met onu air.

Als ik bij Sunplus bij mijn boeking gaat krijgen staat erboven mijn boeking geannuleerd, dit hebben ze zelf aangebracht.

Iedereen Annuleren bij Sun Plus is mijn advies.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Vliegen met Onur Air? Veel plezier.
Zoek eens op Onur Air.

sylvana222
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2007 08:57

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door sylvana222 »

nou dat is mooi die verhalen.
wij hebben voor deze zondag de 28e geboekt bij sunplus .
na al die verhalen hebben we schiphol gebeld en wat denk je?? ja idd geen vluchten van fly air zondag.
ik krijg het er spaans benauwd van!
we hebben alles betaald dus tja wat moeten we nu!
dan krijgen we dus absoluut geen geld terug , maar we hebben wel een annulerings verzekering:S
heeft iemand advies voor ons?

m.v.g
Sylvana

fam offermanns
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2007 11:27

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door fam offermanns »

Nou ýk verstuur dýt vanuýt turkýje.Laten we maar even býj het begýn begýnnen.Wýj zýjn op 14 julý om 3.00 uur s nachts vertrokken vanuýt onze woonplaats ýn kerkrade rýchtýng schýphol.Daar aangekomen rond 5.45 zagen we dat onze vlucht van 9.00 delayed was tot 12.30.We hebben dus býj de balý van fly aýr uren gewacht en toen kwam de mededelýng dat het 13.30 werd en 1 uur later naar 15.30 gýng.Ook wýj hedden kýnderen býj ons van 3 jaar en ouder.uýteýndelýjk hebben ze een groundmarchal laten vertellen dat ons vlýegtuýg om 17.30 zou vertrekken.Vol goede moed zaten we dan echt om 17.30 ýn het vlýegtuýg maar van vertrekken was de eerste 1 1/2 geen sprake van.We zýjn uýt eýndelýjk om 2.30 de volgende nacht ýn antalya aangekomen en daar bleek ook nog eens de koffer van mýjn vrouw en dochtertje vermýst te zýjn.We zýjn nu 6 dagen verder en echt nýemand dýe zých de moeýte neemt om uberhaupt wat te ondernemen naar dýt koffer.Er worden alleen vele loze beloftes gemaakt en praatjes vullen geen gaatjes.Als ýk weer ýn nederland ben (wanneer dat ook moge zýjn) zal ýk sunplus bezoeken en dan zal ýk nýet meer zo relax blýjven als nu.Ik vraag me ook af waarom de medýa zých hýer nýet op stort.We hebben al genoeg schade geleden en laten we nu voorkomen dat andere mensen er ook nog ýntrappen.Boek AUB GEEN REIS BIJ SUNPLUS!!!

coensterrestijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2007 20:04

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door coensterrestijn »

Ook wij hebben een reis geboekt bij Sunplus. We zouden vanmorgen om 10.00 vliegen. Op woensdag de 18e werden we gebeld dat onze vlucht later zou gaan. Toen we zelf belden over veranderingen in de tickets bleek dat er vrijdag helemaal niet gevlogen zou worden, aldus de giegelende medewerkster van sunplus..... Vanmorgen hebben wij onze reis gecanceld, Fly- Air lijkt niet te vliegen, en door de horrorverhalen :roll: hebben wij al helemaal geen zin meer!
Pluspunt voor Sunplus is dat we probleemloos konden annuleren, en ons is toegezegd dat we ons geld terug krijgen. Inmiddels hebben we een andere reis geboekt, en vliegen nu de 24e naar Turkije.
Als Sunplus en Fly-Air zo met elkaar verweven zijn, zoals ik denk, raad ik iedereen aan zijn reis te cancellen! Waardeloos natuurlijk, maar urenlang op Schiphol, en onzeker over de terugreis, lijkt mij toch geen vakantie! Sterkte!

dewooter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2007 15:48

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door dewooter »

Dag allemaal,

ik heb hetzelfde probleem alleen heb ik geboekt voor mijn ouders bij maxisun reisbureau.

zelfde liedje. Ook niet bereikbaar ondanks 24 uur "Nood-nummer".

zouden eerst zaterdag smorgens vertrekken. Dit werd savonds. Dus niet. Nu zijn ze weer naar Amsterdam om omstreeks 15.15 uur te vertrekken. Dit is weer gecancelled naar 18.30 uur!!!

Nu dus afwachten of er iets gaat richting Turkije. Blijkt dat Fly air inderdaad schulden heeft en nu wordt geprbeerd om de gasten over te brengen bij een andere maatschappij.

We wachten af. Is wel een slechte zaak dat het noodnummer niet bereikbaar is. Mochten ze niet gaan krijgen via het garantiefonds wel hun geld terug. Dan maar geen vakantie maar wel de Euries!


grotjes vanuit Oss,

lesly wouters

marisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2007 00:23

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door marisje »

Hallo,
Ik had eerst geboekt via Ecnomy Holidays, maar dit ging failliet..dit hoorde ik dus 2,5 week geleden! Wij wilde persé de 24e op vakantie, dus ik ben het hele internet door gaan spitten naar een site die hetzelfde hotel aanbood op dezelfde datum. Dit vond ik dus op Sunplus. We waren helemaal blij, want ik ga voor het eerst met 3 vrienden op vakantie, en willen echt super graag weg!
Ook wij vliegen met Fly Air, maar door deze berichtjes word ik best wel zenuwachtig!!!..Ik word gek als ik nu alsnog niet op vakantie kan!!
Ik hoop dat onze vlucht word overgeboekt als blijkt dat Fly Air echt niet vliegt.. We staan ingplant voor de vlucht van 08.15 op 24 juli.
Nog meer mensen die dan vliegen?!

Groetjes, een bezorgt meisje

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Hou rekening met 24 uur vertraging bij Fly Air (is helaas het gemiddelde op dit moment).

FlyMarc
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2007 20:00

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door FlyMarc »

Ook wij hebben de capriolen van Fly Air ondervonden. Wij zouden met 3 stellen op vakantie naar Turkije, waarvan een stel op dinsdag zou gaan vliegen en wij op de zaterdag erop. De vlucht van dinsdag zou om 8.00 uur vertrekken. Al snel werd duidelijk dat het toestel helemaal niet in Nederland was en de mensen werd de ene leugen na de andere voorgeschoteld. S'middags werd hen medegedeeld dat Fly Air die dag failliet was verklaard.Ik heb daarop meteen Enka reizen gebeld waar ik mijn reis had geboekt om te vragen hoe het met onze vlucht zat.
Geen probleem werd ons verteld,we zouden met Onur Air gaan.
Een paar uur!! voor vertrek kregen we via de email de tickes toegezonden en daar stond wederom het vluchtnr van FlyAir op.
Ik weer bellen op vrijdagmiddag en mij werd medegedeeld dat Fly Air weer vloog. Uiteindelijk zijn we na 3 uur vertraging toch zaterdag met FlyAir vertrokken. De terug vlucht werd overgezet op Pegasus Airlines omdat FlyAir wederom failliet zou zijn...

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Henri42 »

Fly Air staat weer eens op de zwarte lijst van de inspectie, a la 2 jaar geleden Onur

Gesloten