LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rosarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2006 22:21

Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door rosarie »

Wij hebben een reis geboekt naar Turkije o.b.v. Ultra All Inclusief. Ruim een week voor vertrek meld de touroperator dat er een fout is gemaakt in de brochure en dat de verzorging All Inclusief betreft.

Na ons verzoek om ons financieel tegemoed te komen, stelt men ons voor de reis kostenloos te mogen annuleren.

Gezien we dit niet willen, zetten we nog wat druk op de ketel en laten weten dat we niet te vreden zijn met deze oplossing.

Vervolgens bied men ons een ander hotel aan. Echter lezen wij de e-mail te laat en gaat dit hotel aan onze neus voorbij. Echt erg is dit niet gezien dit hotel nog niet eens officieel geopend is, en de directie van dit hotel bij voorbaat al zegt niet aansprakelijk te zijn voor het nog niet kunnen aanbieden van alle facaliteiten.

Vervolgens dreigt het reisburo zelf de reis te annuleren, wanneer wij niet akkoord gaan met hun geboden All Inclusief i.p.v. de Ultra All Inclusief waarvoor wij geboekt hebben.

Mag dit allemaal?

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Mr1 »

Mag ik vragen om welke touroperator en reisburo het gaat?

Om te beginnen mag een reisburo of een touroperator nooit uw geboekte reis annuleren. Een reisbureau helemaal niet omdat zij slechts bemiddelaar is, en een touroperator niet zonder opgaaf van redenen. De mogelijk die ze u bieden om kosteloos te annuleren zou het voor hun een goedkope oplossing maken. Ik zou een dagelijkse vergoeding eisen die redelijk is. Wat is redelijk? Dat moet u voor uzelf bepalen, maar het verschil tussen AI en ultra AI is niet bijster groot.
Maar ik zou nimmer mij af laten schepen met een kleine vergoeding of kosteloos annuleren. Ook kunt u nog verwijzen naar de geschillencommissie als zij u niet voldoende tegemoetkomen.

PS kijk eens op de site van de ANVR daar staat meer informatie over dit soort gevallen. Misschien heeft u de ANVR voorwaarden ook wel van uw touroperator gehad.

Ik hoop dat dit zo duidelijker is?

rosarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2006 22:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door rosarie »

Hartelijk dank voor uw reaktie en informatie.

Het gaat om de touroperator Goldentours. Dit is wat ze te melden hebben over de situatie. Persoonlijk vond ik dit nogal schokkend.

Het is zeer spijtig dat u niet met onze voorstellen akkoord gaat. Helaas kunnen wij uw eisen niet accepteren en zijn wij genoodzaakt het volgende aan u voor te leggen: Wanneer u ons aanbod en wijziging van de All Inclusive-formule van Hotel Miracle De Luxe Resort niet accepteert én dit niet schriftelijk aan ons bevestigt voor hedenmiddag 15.00 uur, zullen wij uw geboekte reis annuleren. Wanneer u verzuimt hierop te reageren, zijn wij, als touroperator, volgends de ANVR-Reisvoorwaarden (Art. 11, lid 6) in ons recht om met onmiddellijk ingang de overeenkomst op te zeggen. Wij zullen vanmiddag direct uw reeds betaalde reissom retourneren.

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Crazy9 »

Rosarie,

Heeft Goldentours het concept veranderd in het All Inclusive concept of heeft Miracle Resort het concept veranderd??

Groeten...

rosarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2006 22:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door rosarie »

Hallo,

Mijns inziens is dit duidelijk een fout van de reisorganisatie. Ze geven dit eigenlijk al toe in hun schrijven waarin ze ons bekend maken dat er een aanpassing zal plaats vinden;

"Helaas hebben wij laatst geconcludeerd dat het e.e.a. niet correct staat weergegeven. Per abuis is er een onjuiste All Inclusive formule in onze zomerbrochure 2006 en op onze internetpagina opgenomen. Wij willen u graag van de nieuwe All Inclusive formule op de hooge brengen".

Na mijn verzoek om financiele compensatie, daar wij geboekt en betaald hebben voor UAI, en nu ongewenst genoegen moeten nemen met AI, zeggen ze, dat ze in het voor en naseizoen een AI en een UAI hadden. Met de brochure is dit fout gegaan. Maar de prijzen zijn afgestemd op AI (ja, ja), dus krijgt u geen geld terug.



groeten Rosarie

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Crazy9 »

Rosarie,

Wat houd je nu eigenlijk tegen als ik vragen mag of waarom ben je boos???

Ik heb even bij Golden Tours geinformeerd en je kan tot 2 uur s'nachts vrij drinken zeg maar... is toch genoeg :P

rosarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2006 22:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door rosarie »

Het probleem is, dat ons een UAI is aangeboden. Daarvan mág je wat meer verwachten als een AI. Waarom anders een categorie AI en UAI in een reisbrochure gebruiken?


Wanneer de reisorganisatie na ons verzoek om ons financieel tegmoed te komen;

A. alleen aanbied de reis kostenloos te mogen annuleren,
B. vier dagen later toch nog komt met een alternatief, maar dit ons alleen per e-mail laat weten en ons minder als 24 uur geeft om te reageren, waardoor wij hiervan geen gebruik meer kunnen maken, en
C. vervolgens, eisen dat wij schriftelijk akkoord gaan met de door hun aangebrachte verandering omdat ze anders de reis te zullen annuleren.



Als je een auto koopt, en deze blijkt een koplamp te missen, dan kan je nog altijd wél met deze auto overal naar toe rijden. Niemand die je tegen houd. Maar jij hebt wel betaald voor een auto met twee koplampen. Vervolgens zegt de garagehouder dat hij wel een andere auto voor je heeft, met 2 koplampen, of ... oh nee, te laat, hij is al weg. Jammer nou voor u. Maar ja, jij bent nu net zo blij met deze auto en je wilt er niet echt een punt van maken. Je stelt voor dat de garagehouder op zijn kosten als nog de koplamp in je auto zet, omdat je tenslotte voor een complete auto hebt betaald, en daarmee is de kous af. Maar dan zegt deze daar niet voor gaan betalen, omdat sinds deze week al deze auto's worden geleverd met één koplamp. Bovendien heeft hij van niemand klachten gehad. Als je er nog een wilt, moet je die zelf betalen.

Nu gaat het maar om een koplampje, maar toch. Jij moet nu kiezen; of je tekend voor akkoord dat je auto afgeleverd mag worden zonder koplamp en zonder prijsaanpassing, óf de garagehouder stuurt de auto terug naar de fabriek.

Zeg jij dan ook; laat maar zitten? (ik hoop van niet)

groeten Rosarie

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Als je via Google de naam van het Hotel intypt (Hotel Miracle De Luxe Resort ) krijg je meer reisorganisaties die UAI aanbieden.

Ook enkele die AI aanbieden.
Ik kan alleen niet zo snel het verschil tussen UAI en AI vinden.

Vreemde gang van zaken bij het reisbureau ...

Het ziet er trouwens schitterend uit .....
Hoop dat jullie via een ander reisbureau daar nog naar toe kunnen ...


Lieske

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Zarine »

Dat er blijkbaar een fout is gemaakt is duidelijk.

Wat u zich echter niet realiseert is dat deze garagehouder honderden verschillende auto's te koop aanbiedt, waar ieder jaar en zelfs binnen hetzelfde seizoen ook ZONDER NOTIFICATIE aan gesleuteld wordt door de autofabrikant.

Nu kunt u stellen dat dat u niet interesseert, omdat u nu eenmaal de auto heeft gekocht van de garage, en dat dat dan een probleem is van de garage.

In uw voorbeeld gebruikt u de volgende zinnen " Maar jij hebt wel betaald voor een auto met twee koplampen" en "omdat je tenslotte voor een complete auto hebt betaald". Hier loopt de vergelijking met de garage en auto's scheef. U heeft betaald voor het concept van Miracle Resort. Of dit concept nu Ultra All Inclusive is, of de noemer All Inclusive heeft, u heeft betaald voor DAT concept.

Quote: Maar de prijzen zijn afgestemd op AI (ja, ja), dus krijgt u geen geld terug.

Inderdaad ja. Alle turkse hotels calculeren hun verzorgingsconcept in de kamerprijs (of vermelden dit apart alszijnde een toeslag) waaruit o.a. de verkoopprijs naar de klant wordt gecalculeerd.

Golden Tours heeft de fout ontdekt, en is zo netjes geweest haar klanten voor aankomst in te lichten.

Ik weet niet hoe exact hoe het volgens de letter van de wet is geregeld, maar ik weet wel dat als ik in uw schoenen stond begrip zou kunnen opbrengen.

rosarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2006 22:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door rosarie »

Dank je wel Lieske, je bent een schatje, en we vertrouwen er dan ook op dat het uiteindelijk wel weer goed komt.

Het is inderdaad geen "mega groot" verschil. Maar verschil is er wel degelijk. Het gaat roomservice, buitenlands gedistilleerde dranken en gebruik van de alacarte resteaurants, waarmee we naar ons gevoel toch behoorlijk moeten inleveren in service en verzorging in.

De prijzen voor UAI verzorging zijn duidelijk hoger als voor AI. Het is een mooie melkkoe voor dit reisbureau. Als je meer service wilt, mag je meer betalen. Maar als je minder service krijgt, mag je niet zeuren.

Bovendien zegt het het reisbureau de geboekte reis als UAI niet te kunnen verzorgen, terwijl andere bureau's deze service dit wel aan kunnen bieden. Het kan dus echt niet aan het hotel liggen. Dit reisbureau wil de klant laten opdraaien voor hun eigen fouten. En daar balen we vreselijk van. Vandaar ook onze oproep; mag dit?


Rosarie

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Zarine »

Geachte mevrouw,

Ik werk zelf bij een touroperator op de Turkse markt, en bij mijn weten heeft/had Miracle een UAI concept. Ik ga maandag informeren wat er aan de hand is.

Een hotel heeft een concept, welke voor ALLE GASTEN hetzelfde is (dat wil niet zeggen dat een hotel niet meerdere concepten kan aanbieden, maar Halfpension hotel A geboekt bij Touroperator A is het zelfde als Halfpension hotel A bij Touroperator B).

Zoals gezegd, er moet een wijziging zijn doorgevoerd op hotelniveau, maar zoals ook al in mijn eerdere post vermeld worden touroperators hier meestal niet altijd van op de hoogte gesteld.

Hopende e.e.a. toegelicht te hebben,

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Crazy9 »

Zarine,

Als je maandag eens kan informeren en de uitkomst hier kan publiceren
graag, want wij gaan ook naar het Miracle Resort obv Ultra All Incl.

Rosarie,

Wanneer wilde je weggaan en met hoeveel personen??

rosarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 apr 2006 22:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door rosarie »

Zarine,

Hartelijk dank voor je heldere uitleg en inwijding in het doolhof van regels en processen in de reisbranch. We begrijpen nu een beetje wat er mogelijk fout c.q. anders is gegaan en daarvan de oorzaak zou kunnen zijn. We kunnen het verhaal nu wel nog verder rekken, maar heeft het zin?

Hoewel we nog altijd onze vraagtekens hebben, en het gevoel hebben dat we onjuist behandeld zijn, blijven we bij ons vaste besluit om te gaan en heerlijk te genieten van onze vakantie.

We willen iedereen heel hartelijk danken voor de informatie en adviezen

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Laurent »

Rosarie,

Ultra of All in maakt nauwelijks iets uit, het reisburo beurt iets meer en kan in dat hotel geen Ultra voor jouw boeken omdat dat niet bestaat in het betreffende hotel.

Het is geen doolhof van regeltjes, het betreffende reisburo doet spot goedkope aanbiedingen en dan gaat er vaak iets mis. :o :)

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Crazy9 »

Rosarie,

Bij het Miracle Resort kan je 24 uur per dag drankjes halen, dus in feite wel UAI als je het mij vraagt..

Heb het even nagevraagt..... :D

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Zarine »

Ok hierbij de uitslag van mijn onderzoek:

Er zijn 2 concepten zomer 2006 in omloop van Miracle Resort. Ook een miscommunicatie tijdens een telefoongesprek met het hotel heeft geleid tot bovenstaande situatie.

Het concept van Miracle Resort is volgens het hotel Ultra All Inclusive. Bij de lobbybar kunt u 24 uur per dag drankjes halen. Ook sommige importdrankjes zijn inclusief.

Wij hebben bovenstaande afgelopen maandag bevestigd gekregen van het hotel.

Een zorgeloze vakantie toegewenst!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Ultra All Inclusief word All Inclusief?

Ongelezen bericht door Laurent »

En drink ze de klok rond

Gesloten