LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantie op aanvraag?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Amsterdam020
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:55

vakantie op aanvraag?

Ongelezen bericht door Amsterdam020 »

Hallo,

Ik heb een vraag over het boeken van een vakantie. Weet iemand binnen hoeveel dagen een reisburo moet reageren of de door hen aangeboden vakantie definitief is of niet?
Ik neem aan dat een reisburo hier geen weken de tijd voor heeft?
Ik heb een reis geboekt, waarbij de accomodatie op aanvraag is. Ik heb geen zin om dagenlang op antwoord te wachten als ik misschien elders een vergelijkbare vakantie kan boeken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vakantie op aanvraag?

Ongelezen bericht door eeliane »

Ze moeten je daar uitsluitsel over geven hoor, binnen bijv een week, lukt dat niet dan mag jij ook weer verder zoeken, laat dat op je inschrijfformulier vastzetten!

rotterdam10
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 01:24

Re: vakantie op aanvraag?

Ongelezen bericht door rotterdam10 »

Hey Amsterdam,

Er is een verschil tussen OPTIE en AANVRAAG

AANVRAAG
Als een vakantie op aanvraag is, betekent dit dat de touroperator geen voorraad aan acco's of vliegtuigstoelen heeft. De touroperator moet dan contact opnemen met de accomodatie of luchtvaartmaatschappij om te kijken of ze voor je extra kunnen inkopen. Als dit lukt dan is je boeking direct definitief en treden de anvr-voorwaarden in werking, zoals bij elke vakantie. Als het niet akkoord komt is het helemaal vol en vervalt je aanvraag. De touroperator dient dit binnen 5 werkdagen (dus w e r kdagen) akkoord te geven of niet akkoord te geven.

OPTIE
Als je een reis boekt buiten acht weken voor vertrek staat deze meestal enkele dagen in optie. Binnen deze optieperiode kan de boeking kosteloos worden geannuleerd. Na deze periode wordt de boeking automatisch definitief. Meestal is de optieperiode 5 werkdagen en afhankelijk van het moment van boeken en touroperator.

Gesloten