vakantiediscounter
vakantiediscounter
Hallo,
wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Vakantiediscounter?
In februari hebben wij als gezin een vliegreis geboekt via vakantiediscounter. Door de corona willen wij absoluut niet vliegen.
Wij zijn 6 weken geleden gestart met het omboeken danwel annuleren van onze vakantie. Annuleren bleek geen optie want dan moest er nog een groot bedrag bij betaald worden. We hebben besloten om te boeken naar een auto-vakantie in 2021.
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Via messenger van Facebook zeer beperkt en via de e-mail wordt helemaal niet gereageerd.
Zij sturen wel een betaalverzoek en een herinnering maar wij krijgen maar steeds geen reactie op onze email.
Wij weten niet waar we aan toe zijn en willen ook het resterende bedrag niet betalen zolang er geen duidelijkheid bestaat.
Wie heeft er ook dezelfde ervaringen?
Hoe heeft u gehandeld?
wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Vakantiediscounter?
In februari hebben wij als gezin een vliegreis geboekt via vakantiediscounter. Door de corona willen wij absoluut niet vliegen.
Wij zijn 6 weken geleden gestart met het omboeken danwel annuleren van onze vakantie. Annuleren bleek geen optie want dan moest er nog een groot bedrag bij betaald worden. We hebben besloten om te boeken naar een auto-vakantie in 2021.
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Via messenger van Facebook zeer beperkt en via de e-mail wordt helemaal niet gereageerd.
Zij sturen wel een betaalverzoek en een herinnering maar wij krijgen maar steeds geen reactie op onze email.
Wij weten niet waar we aan toe zijn en willen ook het resterende bedrag niet betalen zolang er geen duidelijkheid bestaat.
Wie heeft er ook dezelfde ervaringen?
Hoe heeft u gehandeld?
Re: vakantiediscounter
Wel betalen, want anders kom je in een incasso-/annuleringstraject terecht.
Zodra je alles hebt betaald, een mail naar de klantenservice sturen met als bijlage bewijs van betaling, de vorige mail met jullie wens om te boeken naar 2021 eronder en vragen om alles schriftelijk te bevestigen.
Voor het juridische deel van de mail zijn hier andere forummers, die je exact kunnen vertellen hoe je het strak moet formuleren in de mail.
Zodra je alles hebt betaald, een mail naar de klantenservice sturen met als bijlage bewijs van betaling, de vorige mail met jullie wens om te boeken naar 2021 eronder en vragen om alles schriftelijk te bevestigen.
Voor het juridische deel van de mail zijn hier andere forummers, die je exact kunnen vertellen hoe je het strak moet formuleren in de mail.
Re: vakantiediscounter
Maar ik ga niet meer vliegen en onze omboeking voldoet aan de voorwaarden van 40%. Als ik het resterende bedrag ga betalen ben ik, ruim geschat, 60% van het bedrag kwijt bij omboeken want daar krijgen wij natuurlijk geen voucher voor.
Wij hebben het wel over een paar duizend euro.
Wij hebben het wel over een paar duizend euro.
Re: vakantiediscounter
Als je niet betaalt, wordt je reis automatisch geannuleerd en verlies je al je rechten.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 jul 2020 16:54
Re: vakantiediscounter
We hebben in Januari een vakantie geboekt bij Vakantiediscounter naar Hotel Panorama in Vassilikos, Zakynthos in september.
Aanbetaling gedaan. Een aantal weken geleden lees ik bij een andere organisatie dat het hotel in 2020 gesloten blijft.
Geen bericht van Vakantiediscounter ! Ze zijn natuurlijk al lang op de hoogte !!!!!
Zij zouden de vakantie moeten annuleren omdat ze niet kunnen leveren !!!!
Sinds een paar dagen staat op hun site dat DEZE ACCOMMODATIE MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR IS.
Dat is misleiding, op hun site kon je tot een paar dagen geleden nog gewoon boeken voor dat hotel !
Dat geldt overigens ook voor andere reisorganisaties.
Op de site van het hotel staat nog steeds niet dat ze dit jaar gesloten zijn (onder druk van reisorganisaties ???)
Mail gestuurd dat ik bevestiging wil van hen en dat ik dan een alternatieve vakantie kan gaan zoeken.
Je kunt mailen wat je wilt, je krijgt geen reactie.
Nu moeten we voor 7 augustus de restantbetaling doen.
Daarover kreeg ik gisteren wel een mail !!!
Als ik ga betalen annuleren ze een paar dagen later, krijgen we een voucher en kan ik een jaar gaan zitten wachten op ons geld.
Ik wil een voucher voor de aanbetaling. Het restantbedrag wil ik niet betalen.
Ze zeggen dat ze verplichtingen hebben aan Transavia en het hotel !!????
Het zijn boeven, en dan druk ik me nog netjes uit.......
Bah, wat een smerige spelletjes worden er gespeeld door reisorganisaties en vliegtuigmaatschappijen als Transavia.
Aanbetaling gedaan. Een aantal weken geleden lees ik bij een andere organisatie dat het hotel in 2020 gesloten blijft.
Geen bericht van Vakantiediscounter ! Ze zijn natuurlijk al lang op de hoogte !!!!!
Zij zouden de vakantie moeten annuleren omdat ze niet kunnen leveren !!!!
Sinds een paar dagen staat op hun site dat DEZE ACCOMMODATIE MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR IS.
Dat is misleiding, op hun site kon je tot een paar dagen geleden nog gewoon boeken voor dat hotel !
Dat geldt overigens ook voor andere reisorganisaties.
Op de site van het hotel staat nog steeds niet dat ze dit jaar gesloten zijn (onder druk van reisorganisaties ???)
Mail gestuurd dat ik bevestiging wil van hen en dat ik dan een alternatieve vakantie kan gaan zoeken.
Je kunt mailen wat je wilt, je krijgt geen reactie.
Nu moeten we voor 7 augustus de restantbetaling doen.
Daarover kreeg ik gisteren wel een mail !!!
Als ik ga betalen annuleren ze een paar dagen later, krijgen we een voucher en kan ik een jaar gaan zitten wachten op ons geld.
Ik wil een voucher voor de aanbetaling. Het restantbedrag wil ik niet betalen.
Ze zeggen dat ze verplichtingen hebben aan Transavia en het hotel !!????
Het zijn boeven, en dan druk ik me nog netjes uit.......
Bah, wat een smerige spelletjes worden er gespeeld door reisorganisaties en vliegtuigmaatschappijen als Transavia.
Minos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: vakantiediscounter
Vakantie, prima maar een firma die ook nog Discounter als naam heeft..
Dan kun je ook op Discount service rekenen....
Geen ANVR of SGR fonds aangesloten en ik hoop dat er heel weinig over blijven.
Juist deze stunt aanbieders geven nu zware problemen en lossen zelden iets op.
Dan kun je ook op Discount service rekenen....
Geen ANVR of SGR fonds aangesloten en ik hoop dat er heel weinig over blijven.
Juist deze stunt aanbieders geven nu zware problemen en lossen zelden iets op.
Re: vakantiediscounter
Vakantiediscounter is wel aangesloten bij SGR en ANVR.
bupaul
, Ivo.w
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: vakantiediscounter
Ga voor veiligheid en garantie
Al sinds 2000 vallen alle aangeboden reizen onder de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR:2626). Bovendien is dé VakantieDiscounter lid van het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR: 3072). Dé VakantieDiscounter.nl is volledig onafhankelijk en daarom in staat een zo objectief mogelijke selectie aan te bieden.
Al sinds 2000 vallen alle aangeboden reizen onder de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR:2626). Bovendien is dé VakantieDiscounter lid van het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR: 3072). Dé VakantieDiscounter.nl is volledig onafhankelijk en daarom in staat een zo objectief mogelijke selectie aan te bieden.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: vakantiediscounter
Ook bekend onder de naam Otravo en heeft tot Corona altijd goede service gehad.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: vakantiediscounter
Dan mogen deze 2 klagers bij de ANVR en SGR gaan klagen....
Ik rekende gezien de naam op dubieuze dump firma....
Ik rekende gezien de naam op dubieuze dump firma....
Re: vakantiediscounter
Sorry, Rene en Thea, je kunt heel veel willen, maar dat gaat niet werken. De route is echt betalen, omzetten in een voucher en volgend jaar (al dan niet voor de laatste keer) via dit bedrijf boeken.Rene en Thea schreef: ↑28 jul 2020 17:23Nu moeten we voor 7 augustus de restantbetaling doen.
Daarover kreeg ik gisteren wel een mail !!!
Als ik ga betalen annuleren ze een paar dagen later, krijgen we een voucher en kan ik een jaar gaan zitten wachten op ons geld.
Ik wil een voucher voor de aanbetaling. Het restantbedrag wil ik niet betalen.
Ik verbaas mij al maanden, dat iedereen moppert over de vouchers, ze zijn momenteel waardevaster dan je spaargeld. Het zou mij niet eens verrassen als later dit jaar of volgend voorjaar er speciale aanbiedingen komen voor de houders van vouchers.
bupaul
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: vakantiediscounter
Heeft u daar bevestiging van?
Met het om boeken zijn er andere bedragen en andere betalingsmomenten van toepassing. Doe uw beklacht schriftelijk zodat u later kunt aantonen dat u heeft geklaagd en waarover.
Dat kun je zo niet stellen. De overeenkomst is aangepast met wederzijdse instemming.
Re: vakantiediscounter
Is het een pakketreis?Rene en Thea schreef: ↑28 jul 2020 17:23We hebben in Januari een vakantie geboekt bij Vakantiediscounter naar Hotel Panorama in Vassilikos, Zakynthos in september.
Aanbetaling gedaan.
Schrijft u terug dat u een beroep doet op uw wettelijke opschortingsrecht omdat er onzekerheid is dat de reis kan doorgaan en pas verplicht bent om te betalen op het moment dat u zekerheid heeft gekregen dat de reis doorgaat.Rene en Thea schreef: ↑28 jul 2020 17:23Sinds een paar dagen staat op hun site dat DEZE ACCOMMODATIE MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR IS.
(...)
Nu moeten we voor 7 augustus de restantbetaling doen.
Daarover kreeg ik gisteren wel een mail !!!
Of ze gaan fialliet.Rene en Thea schreef: ↑28 jul 2020 17:23Als ik ga betalen annuleren ze een paar dagen later, krijgen we een voucher en kan ik een jaar gaan zitten wachten op ons geld.
Onjuist. De route is een beroep doen op het wettelijke opschortingsrecht. Later is er een recht op geld terug, tenzij de reis toch doorgaat.
Wat is die voucher waard als het bedrijf fialliet gaat. De klant recht op vermeerdering met de wettelijke rente en die ligt altijd hoger dan het spaargeld, maar daar heb je niets aan als het bedrijf fialliet is.
Re: vakantiediscounter
Alfatrion, momenteel is er een gigantisch verschil tussen de werkelijkheid en hoe het zou moeten. Ook al heb je eindeloos de wetgeving aan je kant, dan nog heb je te maken met bedrijven, die werken met systemen, die zijn ingericht op het normale toerisme.
Rechten blijven alleen behouden als je de volledige reissom betaalt, want dan ben je geen wanbetaler volgens het systeem. Dit deel loopt automatisch, zonder tussenkomst van wie dan ook. Omzetting naar vouchers volgt daarna. Betaal je niet, dan wordt de boeking automagisch omgezet in een annulering door de klant en heb je nergens meer recht op.
Wil de klant iets anders, dan moet handmatig worden ingegrepen en gegeven de functiescheiding binnen de touroperators, worden dit soort wijzigingen altijd dubbel gecontroleerd. Staat bij een boeking van familie Jansen-De Jong al een opmerking van een collega in het systeem, zal eerst worden nagevraagd wat nu de bedoeling is, wat de actuele status is en dan pas komt de volgende vraag aan bod. Erg tijdrovend allemaal en nee, er is geen extra personeel beschikbaar, want hoe wil je mensen inwerken als iedereen thuis moet werken (nog afgezien van de voorwaarden van de nood/steun-regelingen) ?
Er ligt een stuwmeer aan wijzigingen te wachten op behandeling en ondertussen draait het systeem en worden alle betalingsherinneringen automatisch verstuurd. En net zo automatisch de status op 'annuleren door klant' gezet wanneer de betalingen niet binnenkomen.
Ik denk, dat we mensen hier beter kunnen adviseren veel eerder in actie te komen of juist niet meer zo vroeg te boeken. Eerder in actie komen betekent dat je meer tijd hebt om uit de automatische verwerking getrokken te worden zonder bij te betalen of in te leveren op je rechten; later boeken betekent langer baas over eigen geld.
Rechten blijven alleen behouden als je de volledige reissom betaalt, want dan ben je geen wanbetaler volgens het systeem. Dit deel loopt automatisch, zonder tussenkomst van wie dan ook. Omzetting naar vouchers volgt daarna. Betaal je niet, dan wordt de boeking automagisch omgezet in een annulering door de klant en heb je nergens meer recht op.
Wil de klant iets anders, dan moet handmatig worden ingegrepen en gegeven de functiescheiding binnen de touroperators, worden dit soort wijzigingen altijd dubbel gecontroleerd. Staat bij een boeking van familie Jansen-De Jong al een opmerking van een collega in het systeem, zal eerst worden nagevraagd wat nu de bedoeling is, wat de actuele status is en dan pas komt de volgende vraag aan bod. Erg tijdrovend allemaal en nee, er is geen extra personeel beschikbaar, want hoe wil je mensen inwerken als iedereen thuis moet werken (nog afgezien van de voorwaarden van de nood/steun-regelingen) ?
Er ligt een stuwmeer aan wijzigingen te wachten op behandeling en ondertussen draait het systeem en worden alle betalingsherinneringen automatisch verstuurd. En net zo automatisch de status op 'annuleren door klant' gezet wanneer de betalingen niet binnenkomen.
Ik denk, dat we mensen hier beter kunnen adviseren veel eerder in actie te komen of juist niet meer zo vroeg te boeken. Eerder in actie komen betekent dat je meer tijd hebt om uit de automatische verwerking getrokken te worden zonder bij te betalen of in te leveren op je rechten; later boeken betekent langer baas over eigen geld.
Re: vakantiediscounter
Dat is geen legitieme reden om mensen onjuiste informatie te geven over hun wettelijke rechten. In het ene geval is de overeenkomst gewijzigd en in het andere geval gaat er zeer waarschijnlijk niet geleverd worden. In beide gevallen geldt daarom dat er nu nog niet betaald hoeft te worden. Het is ook in het beste belang van de klant om niet te betalen.
Onzin.
Wederom onzin. In beide gevallen kan de klant naar de kantonrechter gaan als de wederparij niet nakomt en de rechter zal de vordering tot terugbetaling van de klant toewijzen.
Re: vakantiediscounter
Kun je uitzoeken hoeveel van dit soort zaken al bij de kantonrechter liggen? En al zijn toegewezen? Moet te vinden zijn.
Er is een wereld van verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Jij schrijft zoals het zou moeten zijn, ik kijk naar de praktijk.
Er is een wereld van verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Jij schrijft zoals het zou moeten zijn, ik kijk naar de praktijk.
Re: vakantiediscounter
Je kijkt helemaal niet naar de praktijk. Het standpunt dat rechten alleen behouden als je de volledige reissom betaalt is in strijd met de praktijk. De praktijk is hoe rechters oordelen en in de praktijk oordelen rechters niet zo. Dat je mij vraagt om uit te zoeken hoe rechters oordelen toont aan dat je juist niet naar de praktijk kijkt. Rechters respecteren namelijk het wettelijke opschortingsrecht gewoon. En dat had je geweten als je naar de praktijk had gekeken.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: vakantiediscounter
Zijn ze nog steeds ANVR en SGR lid?
Bij Failliet is het gedekt maar ik heb nog niet gekeken of ze nog steeds lid zijn.....
Bij Failliet is het gedekt maar ik heb nog niet gekeken of ze nog steeds lid zijn.....
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: vakantiediscounter
Je schrijft maar wat, zo als altijd. Foute adviezen, verkeerde voorstelling van zaken, het maakt niet uit, komkommerzuiger komt er al jaren mee weg hier op dit forum.
Ondertussen staan er al honderden en honderden niet kloppende tendentieuze berichten van je op dit forum.
Komkommertijd
vindt dit leuk