LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiegangers Turkije opgelet,

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door Chief »

Ook in Turkije mag je geen vloeibare stoffen meer in je handbagage meenemen. Heel veel mensen waren hier nog niet van op de hoogte ik heb dit gisteren zelf ondervonden op vliegveld Antalya.
Voordat je de gate in gaat word je handbagage gecontroleerd, van een afstand heb ik mee staan kijken en heel veel passagiers konden hun dure spulletjes inleveren..


BERICHT HEB IK LATER AANGEPAST MET ONDERSTAAND KRANTENARTIKEL
NAAR AANLEIDING VAN DE MEEST VREEMDE REACTIES HIER OP.

Turkije heeft zijn veiligheidsmaatregelen voor vluchten aangepast aan de voorschriften van de Verenigde Staten en de Europese Unie. Vanaf 1 maart mogen passagiers op Turkse luchthavens nog maar 100 milliliter vloeistof meenemen.

100 milliliter vloeistof, gel of spray is de maximumhoeveelheid vloeistof die men vanop een Turkse luchthaven nog mag meenemen vanaf 1 maart. Voor babyvoeding en andere noodzakelijke geneesmiddelen wordt een uitzondering gemaakt. Turkije volgt daarmee de algemene veiligheidsvoorschriften van de Verenigde Staten en de Europese Unie.
Laatst gewijzigd door Chief op 31 mei 2009 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.

jan_b
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007 22:08

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door jan_b »

Dit is niets nieuws.
Overal ter wereld , Turkije niet uitgezonderd, mag je geen vloeibare stoffen meenemen in het vliegtuig. Dit is al jaren zo en ik snap niet dat je hier een punt van maakt. Normaal gesproken weet iedere vakantieganger , die naar zijn bestemming vliegt, dat voor de handbagage strenge regels zijn. Alleen worden op sommige luchthavens (Heatrow!) strenger gecontroleerd dan op ander luchthavens

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door G7 »

Het gaat er hier niet om of iemand hier een punt van maakt. Het is inderdaad al jaren verboden, maar ook ik heb de ervaring vanuit Turkije, dat men tot in ieder geval vorig nog, niet moeilijk deed, als je een flesje water of iets dergelijks in je handtas had. Dat ze daar nu beter op gaan letten is alleen maar mooi!!!

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door Searcher »

Zo ver mijn informatie klopt valt Antalya onder het Aziatische gedeelte.
Vanuit dit gedeelte kan en mag men vloeistoffen meenemen m.u.v. bijvoorbeeld spuitbus deo's,,

Ik heb geen problemen gehad met pakjes sap,flesjes drinken,water ect..

Het zou kunnen dat deze regel is veranderd immers mogelijk gevaar mag wel worden ingevlogen ? :roll:

Gr Searcher

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door rene117 »

raar ben vandaag terug gekomen en ik kon ge woon een liter water mee aan boord nemen

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wat ik zo vreemd vind, is dat je na de handbagagecontrole op Schiphol nog flesjes kunt kopen en dat er niet moeilijk wordt gedaan als je die aan boord meeneemt.
Heb het zelf vorig jaar nog gezien dat een gezin in de rij stond met allemaal een flesje drinken bij zich (in de hand in het volle zich van de stewardessen) en die mochten zo aan boord.
En wat ik al helemaal niet snap, is dat je nog geen tandenstoker in je handbagage mag doen, maar dat wijn nog altijd in kleine, glazen flesjes wordt geserveerd.
Wat is nou scherper, mijn nagelvijl of een stuk glas?
Allemaal schijnveiligheid die maatregelen!
Want als je kleine hoeveelheden in een zakje doet, mag het wel mee.
Alsof daar niets gevaarlijks tussen kan zitten?

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door Chief »

HIER EEN KRANTEN ARTIKEL

Misschien dat lezers mij nu geloven,
controleer anders even via google of dit bericht klopt.
Voordat men denkt dat iemand hier een lulverhaal neer zet.
Dus daarom deze waarschuwing omdat vele mensen hier niet van op de hoogte waren.




Turkije heeft zijn veiligheidsmaatregelen voor vluchten aangepast aan de voorschriften van de Verenigde Staten en de Europese Unie. Vanaf 1 maart mogen passagiers op Turkse luchthavens nog maar 100 milliliter vloeistof meenemen.

100 milliliter vloeistof, gel of spray is de maximumhoeveelheid vloeistof die men vanop een Turkse luchthaven nog mag meenemen vanaf 1 maart. Voor babyvoeding en andere noodzakelijke geneesmiddelen wordt een uitzondering gemaakt. Turkije volgt daarmee de algemene veiligheidsvoorschriften van de Verenigde Staten en de Europese Unie.





EN RENE WERKTE JIJ NIET OP SCHIPHOL DAN MOET JIJ DIT TOCH WETEN. :? :?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door G7 »

@Chief:

Rene117 zal wel een liter jenever bedoelen, die hij achter de douane belastingvrij heeft gekocht en dat bij zich had. :lol:

Ik ben in ieder geval weer op de hoogte, want wij moeten binnenkort nog.
Bedankt voor de tip. :idea:

jan_b
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007 22:08

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door jan_b »

Als Turkije de veiligheidsmaatregelen net zo streng maakt als de VS denk dan ook aan het volgende: Als je hoge schoenen draagt, trek je schoenen uit voordat je de safety controle passeert, Diverse keren meegemaakt dat met de schoenen aan de metaaldetector uitslaat. Kan je de hoge schoenen alsnog uitttrekken en opnieuw door de scanner. Blijkt dat in de hoge schoenen metaal zit.
Ook meegemaakt dat ik in (aluminium) flessen water zat. Kon deze ter plekke leegdrinken of de aluminium flessen inleveren.
Als klap op de vuurpijl meegemaakt dat iemand een Mars op de luchthaven had gekocht in de orginele verpakking. Bij de safety controle werd er in in de Mars geknepen totdat deze Mars helemaal fijngeknepen was.
Oh ja. Als ze vervelend willen doen dan kunnen ze ook moeilijk doen over de batterijen van je fototoestel!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door sprookje »

rene117

Reacties: 8
Bekeken: 257

Categorie: Touroperators/vliegmaatschappijen Geplaatst op: 30 Mei 2009 22:43 Onderwerp: Vakantiegangers Turkije opgelet,
raar ben vandaag terug gekomen en ik kon ge woon een liter water mee aan boord nemen
Onderwerp: Bewaar je OUDE reis-annuleringsverzekerings polis!
rene117

Reacties: 5
Bekeken: 507

Categorie: Touroperators/vliegmaatschappijen Geplaatst op: 26 Mei 2009 14:46 Onderwerp: Bewaar je OUDE reis-annuleringsverzekerings polis!
heb je wel pech ik werk kan je van uw denk ik niet zeggen
Onderwerp: Bewaar je OUDE reis-annuleringsverzekerings polis!
rene117

Reacties: 5
Bekeken: 507

Categorie: Touroperators/vliegmaatschappijen Geplaatst op: 26 Mei 2009 10:06 Onderwerp: Bewaar je OUDE reis-annuleringsverzekerings polis!
interpolis staat in het volste recht uw zeurt weer
Onderwerp: Vliegmaatschappij brengt voor geld uw veiligheid in gevaar
rene117

Reacties: 14
Bekeken: 642

Categorie: Touroperators/vliegmaatschappijen Geplaatst op: 25 Mei 2009 22:24 Onderwerp: Vliegmaatschappij brengt voor geld uw veiligheid in gevaar
ik schrijf zo als ik wil en daar gaat uw niet over over mijn nederlands zo dan wel ik vind uw een klein jank kind meer niet
Onderwerp: Arke 2de persoon gratis dacht 't niet
rene117

Reacties: 2
Bekeken: 285

Categorie: Touroperators/vliegmaatschappijen Geplaatst op: 25 Mei 2009 21:23 Onderwerp: Arke 2de persoon gratis dacht 't niet
wel even de regeltje lezen he kijk dit staat er


Aanbiedingen enkel geldig op het genoemde kamertype en genoemde datum/data. De 2e persoon gratis wordt verrekend als Zomer Bonus Korting in de kas ...
Onderwerp: Sportura: borg nog steeds niet retour
rene117

Reacties: 2
Bekeken: 186

Categorie: Touroperators/vliegmaatschappijen Geplaatst op: 22 Mei 2009 23:43 Onderwerp: Sportura: borg nog steeds niet retour
contact op nemen met de credit mat en vragen off ze het willen stoneren
Onderwerp: Over de Piaggio ZIP!!
rene117

Reacties: 18
Bekeken: 1095

Categorie: Fiets / Brommer / Scooter Geplaatst op: 18 Mei 2009 14:20 Onderwerp: Over de Piaggio ZIP!!
als je op de rollebank terecht komt en een prent krijg laat de zaak voor komen en eis een eik rapport van de rollebank en je komt er inderdaad onder uit om dat het teveel mooite is voor de recht bank ...
Onderwerp: beslaglegging van andere inwonende ook geldend voor mij?
rene117

Reacties: 13
Bekeken: 509

Categorie: Incasso Geplaatst op: 18 Mei 2009 00:09 Onderwerp: beslaglegging van andere inwonende ook geldend voor mij?
ik geloof dat je fout zit jor als zij geen hooft bewoner is en zij kan aan toonen dat all haar spullen van haar zijn mogen ze daar niet aan komen komt men aan de deur kunt uw gewoon zeggen post aderesse

vreemd je bent op vakantie en zit heel de tijd op de pc,of ben je weer aan 't liegen!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door rene117 »

laptop bij me gehad

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door Chief »

laptop bij me gehad
Ja stel je voor dat hij hier van alles moet missen,
en wat hij eigenlijk moet weten als schiphol medewerker :!: dat per 1 maart er veranderingen hebben plaats gevonden dat weet hij dan weer net niet. Meneer is met een fles de douane doorgelopen terwijl ik huilende passagiers heb zien staan die hun dure flessen parfum konden inleveren. Omdat men totaal niet op de hoogte was van de nieuwe regels.



http://travel.blog.nl/nieuws/2006/11/27 ... it_het_nou

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door Marco Polo »

....huilende passagiers heb zien staan die hun dure flessen parfum konden inleveren
Niet zo overdrijven!

(nep-parfum van de Turkse markt!)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

laptop bij me gehad
Ik wist niet dat een laptop vloeibaar was.


Overigens gaat het om 100 ml, ofwel 10 centiliter per persoon in de handbagage, en die vloeistoffen moet je apart aanbieden.

Veel mensen lezen niet goed, en weten niet dat 100 ml overeenkomt met een half pakje drinken (dat in veel gevallen eigenlijk al teveel is).

Als je dat dan mag meenemen, is dat zuiver coulance, want je krijgt vantevoren instructies over wat je mee mag nemen in de handbagage, en hoe je dat moet aanbieden.

En vergeet niet, dat alles dat in de taxfree shops na de handbagage-check, al gecontroleerd is. Neem je een liter whiskey uit zo'n shop mee naar je vakantie-adres, dan mag dat wel, maar neem je de ongeopende fles mee terug naar huis, dan komt ie doorgaans (als ze de regels naleven) niet door de controle, en dan kun je je whiskey alsnog afgeven. Kun je hem beter pas op de terugweg kopen in de taxfree shop.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Vakantiegangers Turkije opgelet,

Ongelezen bericht door eeliane »

wordt er eens wat beter gecontroleerd toch voor onze veiligheid, gaan we daar weer over zeuren? laat die mensen nou gewoon hun werk doen voor ons allemaal zodat de eerste de beste imbeciel niet de gelegenheid krijgt iets aan boord te smokkelen op een makkelijke manier.

Gesloten