LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
anitatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2007 14:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door anitatje »

Mijn verstandelijk gehandicapte dochter van 19 jaar is ook benaderd, door de Vakantiekaart, door het getrainde babbeltje van de telefoniste, heeft zij uit paniek haar bankrekening nummer gegeven. Daar kwamen wij 1 maand later achter, omdat er 2,95 en 75 euro was afgeschreven.
Wij worden hier echt zo verdrietig van...kunnen het volgens de kleine lettertjes niet meer terugkrijgen, heb ook al meerdere emails gestuurd, maar nu hoor ik niks meer. Zij heeft die kaart niet nodig, kan ook niet alleen op vakantie, en als wij korting willen ga ik naar een reisbureau, die dat echt allemaal geven hoor, zij heeft een kleine uitkering, kan dit ook helemaal niet betalen, ik ben echt zo boos...!

rvdboog
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door rvdboog »

Zoals eerder vermeld vind ik de verkoop techniek echt verschrikkelijk!! Vind dat daar iets aan gedaan moet worden. Dit geld voor alle telefonische verkoop acties!

peachtail
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:15

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door peachtail »

De vakantie zit erop! Wij zijn weer veilig thuis beland en ik wil nog even mijn verhaal over vakantiekaart.nl afmaken.

Zoals beloofd door Vakantiekaart kregen wij netjes papieren thuis gestuurd en een ander deel per e-mail. Alles is goed verlopen. Ik
was nog een heel klein beetje bang dat de formulieren 'vervalst'
waren, aangezien ik een kopie thuis kreeg van de reisbescheiden
en niet het origineel, maar alles was keurig betaald en de reis-
bescheiden hebben ons toegang gegeven tot de boten.

Voor degenen die twijfelen over de betrouwbaarheid van Vakantiekaart.nl kan ik gelukkig nu zeggen dat het betrouwbaar is.
Het enige wat ik niet netjes vind is de
manier waarop sommigen van jullie zijn benaderd of misschien
beter gezegd 'na jullie opzegging'. Verder heb ik geen klagen.

helmavdsanden
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door helmavdsanden »

Hallo,

Ik maak al jaren gebruik van de vakantiekaart. Heb hem indertijd ook aangeschaft voor 15,00 en maak er grif gebruik van. Het is ook niet zo dat u jaarlijks weer een bedrag moet betalen maar het is een eenmalige betaling. U kunt bijvoorbeeld ook een aanvraag doen voor een bepaalde vakantie en dan gaan zij voor u kijken via welke reisorganisatie ze hem het voordeligst kunnen aanbieden. Of als u ergens naar toe wilt een bepaald Hotel bijvoorbeeld en deze niet kunt vinden. Reactie dezelfde dag of daarna ik heb er zeer goede ervaringen mee.

Gr. Helma

riaberentsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door riaberentsen »

om een lang verhaal kort te maken:
de vriendelijke meneer die zijn verkooppraatje ( truck ? ) zo enthousiast begon , was opeens NIET zo vriendelijk meer toen ik weigerde mijn bank/giro nummer op te geven.
werd zelfs behoorlijk onbeschoft en kapte het gesprek abrupt af.

waarom zou dat toch zijn?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

VAKANTIEKAART LIEFHEBBER?

riaberentsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door riaberentsen »

waar ik eerst nog twijfelde om "mee " te doen , gaf dit de doorslag om er toch maar vanaf te zien

mijn twijfels of t allemaal wel pluis is zijn te groot.

ejtreb
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007 16:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ejtreb »

ik ben denk ik ook er ingetuind en wil mijn opzegging met een aangetekende brief opzeggen. Moet ik deze versturen naar hun postbusadres of hun vestigingsplaats?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Lang niet hier geweest. Komt door een herstructurering op mijn werk, en bezigheden met andere forums.

Vandaag ben ik weer eens gebeld door vakantiekaart.

Ze ratelen weer het verhaaltje af van de enquete, enzo. Maar nu gaan ze zichzelf in de verdediging drukken, en vragen ze:

Wat heeft u tegen de vakantiekaart, en waarom zou u het eens geen kans geven, enzovoorts. Maar nog steeds dezelfde prietpraat. En weer heb ik het verhaal maar voortijdig afgekapt. Leren ze het daar dan nooit?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

vakantiekaart is lucratief voor de betreffende directie , de klachten van hun reisgrage klanten zijn niet belangrijk voor de uitbaters.:)

ejtreb
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007 16:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ejtreb »

ik heb ondertussen mijn aangetekende brief verstuurd en een reactie van hun kant gekregen. Mijn inschrijving is verwijderd en er worden geen kosten in rekening gebracht. Dus ik wacht mijn bankafschrift af of dit werkelijk niet gebeurd.dit laat ik nog wel ff weten.

valentine_girl
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2007 13:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door valentine_girl »

:D ik heb het opzeggen anders aangepakt.Ik had nooit toestemming gegeven voor die 75 euro dus laten storneren alles.Ik bleef aanmaningen krijgen via de post en mail.TOen was mijn man het zat en heeft een mail gestuurd met de woorden dat ik weg was gegaan bij hem en dus niet meer woonachtig op het adres was.( ben ik natuurlijk wel)een aantal dagen kreeg hij mail terug dat het abbonnoment was opgezegd.

tis toch te gek voor woorden dat je zover moet gaan om iets te laten vervallen waar je nooit toestemming voor heb gegeven.


groetjesss

1702
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2007 17:37

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door 1702 »

Ik zit dus met het zelfde en heb ook nooit toestemming gegeven om die 75 euro af te laten schrijven, slechts de verzendkosten van 2,95. Ik heb tot 2x toe het bedrag laten storneren maar nu sturen ze de 1e aanmaning. Ik heb gister een automatisch bericht ontvangen op de vaste telefoon dat ik die zelfde dag nog de acceptgiro van de aanmaning moet betalen. Ik heb wederom gebeld dat dit niet volgens afspraak is maar wordt afgescheept met "U krijgt binnenkort bericht, we zijn de tapes aan het terugluisteren" en "U moet de acceptgiro betalen, want anders komen er incassokosten bij" Mag dat na het versturen van 1 aanmaning?

Valentine_girl en/of ejtreb betrof die 75 euro in jullie geval ook de 6 toegestuurde waardebonnen a 12,50 euro. En hebben jullie bij de opzegging deze ook aangetekend teruggestuurd. Een voorbeeld van de opzeggingsbrief die jullie hebben gestuurd zou ik graag ontvangen. Ik heb geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik zou een snelle reactie fijn vinden aangezien ik geen zin heb in nog meer bijkomende kosten.
Alvast bedankt!
Groetjes

avdijkhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door avdijkhuizen »

Ook mijn vrouw heeft slechte ervaringen met de vakantiekaart.
Vlak voor onze vakantie werd ze gebeld om lid te worden uiteindelijk heeft ze dat voor 2.95 euro gedaan maar aangegeven dat we altijd met de caravan weggaan.
Ook op het boeken van een camping is het geldig werd gezegd.
Toen we na 3 weken terugkwamen was er naast 2.95 ook 75 euro afgeboekt wat we direct gestorneerd hebben omdat hier geen toesteming voor gegeven is.
Alles hebben we terug gestuurd en deze week kwam een telefonisch bericht dat we direct moeten betalen en de acceptgiro komt er aan weliswaar het verkeerde bedrag 77.97 nu i.p.v 75.
We hebben opgebeld en men zei de wettelijke termijn is verlopen jawel doordat we op vakantie waren en niets wisten.
De 75euro is nooit toegezegd en nu wordt gedreigd met de deurwaarder is er iemand die weet hoe je van deze geldwolven afkomt

ejtreb
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007 16:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ejtreb »

ik had het geluk dat ik er snel bij was. je moet er sowieso binnen die 2weken op proef bij zijn. Ze waren nog niet in de gelegenheid om die çheque's op te sturen. Ik heb een brief geschreven,waarin ik mijn ongenoegen heb geuit plus de vermelding: kopen op afstand is bij wet verboden. indien u toch 75euro afschrijft van mijn rekening, zal dit hoe dan ook teruggevorderd worden. Dit heb ik aangetekend(met ontvangstbevestiging) naar hun bezoekadres(staat wel bij de kamer van koophandel) niet hun postbusadres. 2 dagen later kreeg ik een mailtje van hun terug met de welbekende excuses en dat mijn lidmaatschap per direct is opgeheven.Er worden dan ook geen kosten in rekening gebracht.

RvT
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2007 13:18

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door RvT »

In februari 2007 ben ik benaderd door vakantiekaart. Na een week nadenken, besloot ik het toch maar te proberen. Na de afgesproken wettelijke termijn werd er een bedrag van Euro 2,95 afgeschreven voor de kaart. In de proefperiode kon ik volgens de regels opzeggen. Dit heb ik niet gedaan, alhoewel ik twijfelde er goed aan te doen. Vervolgens werd er Euro 75 afgeschreven. Dit bedrag kreeg ik in waardebonnen terug van 6 x Euro 12,50. Ook werd me een dinerbon beloofd, welke me keurig netjes werd toegezonden. Ik was een beetje huiverig of ik aan dit alles wel goed had gedaan en besloot de eerstvolgende vakantie via vakantiekaart te boeken. Dit heb ik eind augustus voor de eerste keer gedaan. Op de site van Holland International zag ik een reis naar Turkije. In dit hotel was ik al eerder geweest via mijn plaatselijke reisbureau, ook via Holland International. Ik gaf volgens de regels aan vakantiekaart aan dat ik graag deze reis wilde boeken. Binnen 24 uur kreeg ik via de mail bericht dat er nog plaats was en of ik accoord ging met de boeking. Ook kon ik meteen een reis- en annuleringsverzekering afsluiten. Alles was zeer correct afgehandeld. Via telebankieren heb ik de reis betaald. Meteen op de eerste reis kon ik een waardebon inlereren en kreeg ik 5% korting op de totale reis. De korting was bij mij totaal Euro 72,50. Dit betekent dat op Euro 2,50 na alle vooraf door mij betaalde kosten aan waardebonnen al teruggekregen zijn. De volgende reis die ik bij vakantiekaart ga boeken, wat ik zeer zeker ga doen, zal mij waarschijnlijk weer ongeveer Euro 70 aan korting opleveren. Helaas had mijn vliegtuig 5 uur vertraging. Hieraan kon vakantiekaart niets doen, maar ik werd keurig door Holland International gebeld dat ik later naar Schiphol kon afreizen. Prima service dus. Ik vind alle opmerkingen over geldwolven en zomaar geld afschrijven zeer onterecht. Als men alleen met de caravan op vakantie gaat, moet men geen vakantiekaart nemen. Als u zelf volgens de regels te werk gaat, is er mijns inziens niets aan de hand. Dus binnen de gestelde termijn dient de proefperiode PER AANGETEKENDE BRIEF te worden opgezegd. Dan kan er volgens mij helemaal niets misgaan. MIJN ERVARING IS UITSTEKEND GEWEEST MET VAKANTIEKAART EN IK HOOP ER NOG LANG GEBRUIK VAN TE MOGEN MAKEN!!!
Laatst gewijzigd door RvT op 17 sep 2007 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Brenda.vdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2007 13:42

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Brenda.vdb »

Ook ik ben er in gestonken.

Na een telefoongesprek met een zeer aandringend en övertuigend "persoon heb ik ook ja gezegd op een proefperiode van de vakantiekaart.
Na ontvangst van de bescheiden kon ik het niet gelijk doornemen maar een aantal daag later dat toch gedaan en het beviel me niet omdat wij altijd met onze caravan op vakantie gaan.
Dus ik heb keurig op 26 april de brief op de post gedaan in de wetenschap dat die dan op tijd binnen zou zijn.(nl uiterlijk 28 april)
Toch kreeg ik de 6 waardebonnen a 12,50 euro per stuk thuisgestuurd en tegelijk werd er ook een bedrag van 75 euro (voor die bonnen) van mijn rekening afgeschreven.
Ik ben aan het bellen gegaan en men vertelde mij toen dat de opzegging veel te laat bij hun was binnen gekomen.
De opzegging was bij hun ?????? de 4e mei pas binnengekomen terwijl ik de brief persoonlijk de 26e april in de brievenbus heb gedaan.
Ik heb daar dus nog een mail achteraan gestuurd en kreeg daar antwoord op terug weer met dat verhaal van te late opzegging en dat ze dat bedrag toch echt moesten hebben.
Dus ik heb gebeld en gezegd dat de boel gestopt moet worden en alsik daar een schriftelijke bevestiging van heb dat ze van mij de waardebonnen en de kaart retour kunnen krijgen.
Geen antwoord op gekregen , maar wel van de week een aanmaning en het bericht erbij dat als ik nu niet snel betaal ik een incassoburo op mijn dak zou krijgen met de daarbij bijkomende kosten.
Dus weer gebeld en ben weer afgescheept door zo'n grietje die het allemal beter weet met het verhaal van te late opzegging etc en dat hun in hun recht staan.enz enz.

Ik wil die kaart niet en ik wil geen kortingscoupons want ik ga alleen maar met mijn caravannetje op pad.

Wie heeft er een tip voor mij ??????

En RADAR, kunnen jullie niet eens wat aan gaan pakken met die mensen van vakantiekaart wat er zijn een hoop tevreden klanten op dit forum , maar ook wel erg veel ontevreden mensen die zich aardig in de maling genomen voelen door de Vakantiekaart.

HELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELPHELP

ede AMarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2007 14:31

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ede AMarie »

Goede dag lezers,

Ook ik liet mij verleiden om een vakantiekaart op proef tenemen.
Leuk als je niet op zegt maar een drama als blijkt dat je toch maar niet deel wilt nemen.
Ik kreeg de kaart thuis gestuurd en er zou in eerste instantie € 2.95 afgeschreven worden als verzend kosten. Je kon telefonisch opzeggen, daar is de elende begonnen. 17 augustus op gezegd conform de brief.
Bleef toch emailtjes krijgen. Ik weer bellen jongens geen intresse. Bleek niet afgemeld te zijn. Ze zouden het door geven naar het hoofdkantoor. ? Hoofdkantoor je krijgt geen nummer weet niet wie op dat hoofdkantoor werkt en je kunt dus alleen maar bellen naar het bemiddelingskantoor. Vandaag 19 september krijg ik dus een brief binnen met de datum van 10 september, met de cheque's en dat ze € 75 van mijn rekening af gaan hallen waar ik geen toestemming voor gegeven heb. Het eind is nog niet in zicht.

Dus dames en heren denk goed na voordat u zo'n kaart aan schaft.
En dan al die verschillende aanbied prijzen?

Brenda.vdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2007 13:42

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Brenda.vdb »

Licht je bank hier over in he, als het al is afgeschreven kan de bank het storneren. Dat hebben ze bij mij ook gedaan.
na een aanmaning kreeg ik nog weer een acceptgiro met daar in het dreigement van een incassoburo.

Ik hoop dat TROS RADAR of KASSA of OPGELICHT wat voor ons gedupeerde kan doen.

MichaelvR
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2007 20:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MichaelvR »

Nee he,

Ik werd ongeveer 30 minuten geleden gebeld door zo'n grietje. Aangezien ik net thuis kwam van een lange dag intensief stappen, en er van alles gerateld werd, ben ik maar akkoord gegaan met het aanbod om voor 2.95 een informatie folder te ontvangen, zodat ik alles nog een keer goed door kon lezen.

Het klonk allemaal leuk en aardig en redelijk betrouwbaar, maar he, here I am, feeling nailed.

Ik wacht tot ik dat informatie pakket ontvangen heb, en dan zal ik ze even een belletje geven. Gewoon hard aanpakken die lui, niet vriendelijk wachten, en hun lulpraat aanhoren. Gewoon zeggen dat je er toch vanaf ziet, punt. Al het overige gezeur afkappen, ik wil het afzeggen, en anders zwaait er wat.

Stelletje oplichters.

Gesloten